![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#10461 |
Minister-President
|
![]() Enkel de waarheid kwetst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10462 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En holebi-verbintenissen huwelijk noemen vind ik ergens zoiets als dat we een koe voortaan ook maar 'olifant' laten noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Die symboliek is louter jouw persoonlijke invulling van het huwelijk. Die is niet universeel geldig.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck, it is more than likely... a duck.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is geen symboliek, maar een feitelijke waarneming. Zelfs bij die culturen die homoseksualiteit als een verheven status beschouwen. Het homohuwelijk, die het huwelijk degragdeert tot slechts "een contract", dat is pas een persoonlijke invuling. Nog steeds niet universeel geldig. Gelukkig maar. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10469 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw ik vind dat in feite wel ergens straf hoor. Heel dat gedoe over traditie, schoonheid in verscheidenheid, kinderen, ed.... dat zijn zaken die niet eens zo heel lang in de kijker zijn gezet en dat nog wel vanuit de rrk. Voor een gelovige is het dan ook dat kerkelijke huwelijk dat van belang is.... bij nader inzien is dat niet veranderd vanwege de openstelling van dat burgerlijke huwelijk En het is tevens diezelfde rrk die lange tijd geen graten zag in het burgerlijke huwelijk er zich zelfs tegen verzet heeft.... terwijl ze er nu een soort van alleen-claim op wilt. Citaat:
Je moet dringend toch eens je eigen wensen niet voor werkelijkheid nemen. Citaat:
Je past dan in principe dezelfde 'techniek' toe als Paulus.... vooraf leg je die naam bij eigenste selectieve kijk op een ruimer fenomeen. Alleen dat noem je dan huwelijk en al de rest dat niet in dat plaatje past wordt afgedaan als exces, rand-fenomeen of begripsverwarring. Mij best hoor... maar dat is dan een zuiver semantische kwestie en heeft niets te maken met het al dan niet in het verleden voorkomen van andere soort verbintenissen die vaak evengoed zo werden genoemd en al zeker niks te maken met het begrip burgerlijk huwelijk en hoe men dat vandaag de dag wilt zien. Laatst gewijzigd door praha : 28 juni 2011 om 21:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10470 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Een feitelijke waarneming van een méér dan evident verschijnsel dat Paulus a priori zijn hoogstpersoonlijke selectieve invulling van het 'huwelijk' noemt. prachtig toch Citaat:
En dat de laatste ontwikkelingen dat ingrijpend en veelzeggend contract wel erg vluchtig hebben gemaakt tot een 'contractje' Citaat:
Neen .... en gelukkig maar Laatst gewijzigd door praha : 28 juni 2011 om 22:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10471 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10472 |
Minister-President
|
![]() Waarom wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10474 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat het menselijk bewustzijn nu eenmaal evolueert.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 28 juni 2011 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10475 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten derde is mijn standpunt vanzelfsprekend, ik hoef mij eigenlijk niet te verdedigen. Als Paulus een discriminerend standpunt wil propageren zal hij toch met betere argumenten moeten afkomen dan "het is altijd zo geweest" Maar dat wist u ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik ook weet is dat Paulus wederom een spelletje aan 't proberen is.... niet alleen probeert hij die 'waarom' als 'argument' wederom te introduceren... maar bovenal vertrekt ie van een leugenachtige _ en dat weet ie ondertussen_ stelling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10477 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |