Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2011, 14:58   #1361
artisjok
Banneling

Standaard

@ de moderatie.
Gelieve even de vorige post te lezen. Zou het kunnen dat dergelijke posts aanleiding geven tot ruzies en vetes?

Wanneer zal de moderatie daar eindelijk eens tegen optreden?

Laatst gewijzigd door artisjok : 29 juni 2011 om 14:58.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 15:03   #1362
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
@ de moderatie.
Gelieve even de vorige post te lezen. Zou het kunnen dat dergelijke posts aanleiding geven tot ruzies en vetes?

Verzuring, en het onvermogen om humor (sarcasme) te begrijpen geven aanleiding tot ruzies en vetes..

Je hebt het toch gemeld hoop ik..de 'onterechte' ban van wisord moet nog gewroken worden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 15:06   #1363
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Eindelijk
"Eindelijk"?!

De uitleg van Macchiavelli laat niets aan de verbeelding over, hoor. In jouw plaats zou ik in de grond kruipen van schaamte.
Oud 29 juni 2011, 15:25   #1364
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
"Eindelijk"?!

De uitleg van Macchiavelli laat niets aan de verbeelding over, hoor. In jouw plaats zou ik in de grond kruipen van schaamte.
Toon mij dan concreet 1 discussie die hieraan voldoet :
Jan: "Ik vind het niet fijn dat er zoveel vreemdelingen zijn want die zorgen voor veel problemen."
Piet: "Jij bent een vuile racist, Jan. Jij bent een haatzaaier die smerige VB-propaganda verspreidt."
Oud 29 juni 2011, 15:26   #1365
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ de moderatie.

doe eens gewoon aub...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 15:43   #1366
artisjok
Banneling

Standaard

Kan er tenminste al toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.

Want zelfs dat wordt hier nog steeds ontkent.
Oud 29 juni 2011, 15:48   #1367
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toon mij dan concreet 1 discussie die hieraan voldoet :
Jan: "Ik vind het niet fijn dat er zoveel vreemdelingen zijn want die zorgen voor veel problemen."
Piet: "Jij bent een vuile racist, Jan. Jij bent een haatzaaier die smerige VB-propaganda verspreidt."
hoho, hier laat ik me niet aan vangen. En kan die jongen niet zelf antwoorden?
Oud 29 juni 2011, 15:50   #1368
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kan er tenminste al toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.

Als je 'racisme' omschrijft als het 'niet omkunnen met de mening van iemand anders', dan is dat hier één groot racistisch nest, ja.
Ik merk dezelfde mate van onverdraagzaamheid bij zogenaamde anti-racisten over forummers die het niet hoog op hebben met massale immigratie, islam, ... als omgekeerd.

En trouwens, inbreuken op de racismewetgeving worden hier op dit forum me dunkt nogal snel 'ausgerasiert'.
Oud 29 juni 2011, 15:57   #1369
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je 'racisme' omschrijft als het 'niet omkunnen met de mening van iemand anders', dan is dat hier één groot racistisch nest, ja.
Ik merk dezelfde mate van onverdraagzaamheid bij zogenaamde anti-racisten over forummers die het niet hoog op hebben met massale immigratie, islam, ... als omgekeerd.

En trouwens, inbreuken op de racismewetgeving worden hier op dit forum me dunkt nogal snel 'ausgerasiert'.
Ik heb het niet over inbreuken op de racismewetgeving maar over racisme.
Moet ik hier serieus nog eens uitleggen wat racisme is, of is het ironisch bedoeld?

Racisme en racistische uitspraken zijn toegestaan, zowel door de wet als door het forumreglement. Daar wordt dus niet tegen opgetreden.
Oud 29 juni 2011, 15:58   #1370
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik hier serieus nog eens uitleggen wat racisme is, of is het ironisch bedoeld?

Racisme en racistische uitspraken zijn toegestaan, zowel door de wet als door het forumreglement. Daar wordt dus niet tegen opgetreden.
Ik denk niet dat UW interpretatie van het woord "racisme" enige relevantie heeft.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 16:04   #1371
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoho, hier laat ik me niet aan vangen. En kan die jongen niet zelf antwoorden?
Als je met "die jongen" mij bedoelt, dan heb ik daar eigenlijk niets aan toe te voegen. Het enige wat ik nog wil zeggen, is de hele post te lezen, zodat duidelijk wordt waarop die post een reactie was, en waarom, zodat niet enkel dat korte stukje uit de context wordt gelicht, zoals nu ten tweede male geprobeerd wordt.

Het korte stukje dat hier door artisjok geciteerd wordt, is slechts een illustratief voorbeeld om wat daarna in die post aan bod komt, in een bepaalde samenhang te plaatsen. Een samenhang met hetgeen waar dit topic voor gestart is.
Veruit de meeste mensen hebben dat ook meteen door. Sommigen echter, proberen door iets op die manier uit de context te lichten, het debat, de discussie, te traineren of op een zijspoor te brengen.
Oud 29 juni 2011, 16:06   #1372
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Racisme en racistische uitspraken zijn toegestaan, zowel door de wet als door het forumreglement. Daar wordt dus niet tegen opgetreden
U hebt zelf aangetoont dat uw vraag totaal overbodig is..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 16:14   #1373
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Als je met "die jongen" mij bedoelt, dan heb ik daar eigenlijk niets aan toe te voegen. Het enige wat ik nog wil zeggen, is de hele post te lezen, zodat duidelijk wordt waarop die post een reactie was, en waarom, zodat niet enkel dat korte stukje uit de context wordt gelicht, zoals nu ten tweede male geprobeerd wordt.

Het korte stukje dat hier door artisjok geciteerd wordt, is slechts een illustratief voorbeeld om wat daarna in die post aan bod komt, in een bepaalde samenhang te plaatsen. Een samenhang met hetgeen waar dit topic voor gestart is.
Veruit de meeste mensen hebben dat ook meteen door. Sommigen echter, proberen door iets op die manier uit de context te lichten, het debat, de discussie, te traineren of op een zijspoor te brengen.
Nee hoor, ik bedoelde met 'die jongen' diegene aan wie je initieel bericht was gericht.
Oud 29 juni 2011, 16:19   #1374
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ik bedoelde met 'die jongen' diegene aan wie je initieel bericht was gericht.
OK, dank je voor de verduidelijking.
Oud 29 juni 2011, 16:19   #1375
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dan heb je je eigen vraag beantwoord. Overigens is 'racisme' een gekleurde term (no pun intented). Wat voor jou racistisch is, is dat niet voor mij. En omgekeerd, overigens, want ondanks een feit dat ik wel een eindje meekan in het anti-islamdiscours en de allochtonenproblematiek, vind ik het woord 'neger' pejoratief en denigrerend, terwijl het voor anderen gewoon een benaming is voor 'zwarte'.
Oud 29 juni 2011, 16:23   #1376
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan heb je je eigen vraag beantwoord. Overigens is 'racisme' een gekleurde term (no pun intented). Wat voor jou racistisch is, is dat niet voor mij. En omgekeerd, overigens, want ondanks een feit dat ik wel een eindje meekan in het anti-islamdiscours en de allochtonenproblematiek, vind ik het woord 'neger' pejoratief en denigrerend, terwijl het voor anderen gewoon een benaming is voor 'zwarte'.
Neen, ik vroeg niet of racisme en racistische uitspraken toegestaan zijn; ik vroeg of er al kan toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.
Oud 29 juni 2011, 16:29   #1377
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... En omgekeerd, overigens, want ondanks een feit dat ik wel een eindje meekan in het anti-islamdiscours en de allochtonenproblematiek, vind ik het woord 'neger' pejoratief en denigrerend, terwijl het voor anderen gewoon een benaming is voor 'zwarte'.
Neger is niet pejoratief en is afgeleid uit het Latijn "niger" hetgeen ook zwarte betekent.
Nikker, moor en roetmop zijn dan wel eerder beledigende termen.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 16:32   #1378
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik vroeg niet of racisme en racistische uitspraken toegestaan zijn; ik vroeg of er al kan toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.
En wie zou dat dan moeten toegeven en waarom?
U heeft uw mening al klaar, dus voor u staat het al vast.
Anderen hanteren een andere definitie van 'racisme' dan u. Dat kon u net nog lezen. Dus die zullen het niet doen.

Dus wat schiet u er mee op?

(Bon, heb ik me toch weer laten verleiden te reageren op een post van u, en ik had me nog wel zo voorgenomen...)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 16:34   #1379
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Neger is niet pejoratief en is afgeleid uit het Latijn "niger" hetgeen ook zwarte betekent.
Nikker, moor en roetmop zijn dan wel eerder beledigende termen.
Inderdaad. Bij ons zijn woorden als 'bosneger' en 'stadsneger' normale termen. Waarschijnlijk omdat Surinamers die benamingen zelf gebruiken voor de diverse bevolkingsgroepen in Suriname.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 16:38   #1380
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En wie zou dat dan moeten toegeven en waarom?
Zie de titel van dit topic.
Citaat:
U heeft uw mening al klaar, dus voor u staat het al vast.
Anderen hanteren een andere definitie van 'racisme' dan u. Dat kon u net nog lezen. Dus die zullen het niet doen.

Dus wat schiet u er mee op?

(Bon, heb ik me toch weer laten verleiden te reageren op een post van u, en ik had me nog wel zo voorgenomen...)
Ik heb daar inderdaad een mening over.
Dat mag toch nog.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be