Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2011, 16:57   #241
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Niet in strijd met de belgische wet want mensen mogen zelf kiezen hoe ze hun leven inrichten. Als u dat wilt veranderen is dat in strijd met de universele verklaring van de rechten van de mens.
De islam zelf is in strijd met de universele rechten van de mens. U moet de dingen niet omdraaien.
Oud 30 juni 2011, 16:59   #242
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet in strijd met de belgische wet want mensen mogen zelf kiezen hoe ze hun leven inrichten. Als u dat wilt veranderen is dat in strijd met de universele verklaring van de rechten van de mens. Als ik ook maar een keer de wet overtreden heb door mijn geloof zal ik direct emigreren. Overtreed ik de wet door mijn denken volgens u dan moet u een inquisitie uit de grond trachten te stampen.
Want ja ik ben van mening dat een vrouw haar man moet gehoorzamen. En dat een man zijn vrouw(en) moet beschermen (dus ze niet moet gaan werken voor inkomen, maar mag wel werken als ze wilt voor haar ontwikkeling etc). Ik vind dat een vrouw beter thuis hoort om het huishouden te doen en niet zonder sluier buiten mag en mouwen nooit boven de pols dragen etc.
Ahja, want een man weet alles het best ??? ONDERDRUKKING heet zoiets.
Is totaal in strijd met de Belgische Wet en met de Universele Verklaring voor de Rechten vd Mens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 17:00   #243
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een vrouw beter thuis hoort om het huishouden te doen en niet zonder sluier buiten mag en mouwen nooit boven de pols dragen etc.

Citaat:
Oud 30 juni 2011, 17:05   #244
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ahja, want een man weet alles het best ??? ONDERDRUKKING heet zoiets.
Is totaal in strijd met de Belgische Wet en met de Universele Verklaring voor de Rechten vd Mens.
Bewijs het?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 17:13   #245
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs het?
Universele islamitische verklaring van mensenrechten

Blablabla

XXIV. Ondergeschiktheid bepalingen van deze Verklaring
Alle rechten en vrijheden genoemd in deze Verklaring zijn ondergeschikt aan de islamitische sharia.

XXV. Referentiebron van deze Verklaring
De islamitische sharia is de enige referentiebron ter uitleg en verduidelijking van alle artikelen van deze Verklaring.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Univers..._mensenrechten

Laatst gewijzigd door smiley : 30 juni 2011 om 17:13.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 19:06   #246
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet in strijd met de belgische wet want mensen mogen zelf kiezen hoe ze hun leven inrichten. Als u dat wilt veranderen is dat in strijd met de universele verklaring van de rechten van de mens. Als ik ook maar een keer de wet overtreden heb door mijn geloof zal ik direct emigreren. Overtreed ik de wet door mijn denken volgens u dan moet u een inquisitie uit de grond trachten te stampen.
Want ja ik ben van mening dat een vrouw haar man moet gehoorzamen. En dat een man zijn vrouw(en) moet beschermen (dus ze niet moet gaan werken voor inkomen, maar mag wel werken als ze wilt voor haar ontwikkeling etc). Ik vind dat een vrouw beter thuis hoort om het huishouden te doen en niet zonder sluier buiten mag en mouwen nooit boven de pols dragen etc.
u overtreedt de wet door van uw vrouw gehoorzaamheid te verwachten. Eveneens is het bij wet verboden uw vrouw tot sex te verplichten, iets wat volgens islam doodnormaal is.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 19:18   #247
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geldt dat ook voor je vrouw, dat ze zelf mag kiezen, kiest ze ervoor om jou gehoorzaam te zijn, of is je vrouw geen mens?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 19:21   #248
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat is dan ook helemaal geen moslima.
Nuance, niet meer !!. En dat ze, nadat ze de islam afzwoor, doodsbedreigingen kreeg, zo erg dat ze moest onderduiken en zich enkel kon verplaatsen met body-guards, zal wel toevallig zijn, zeker ??

Citaat:
Oud 30 juni 2011, 19:29   #249
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want ja ik ben van mening dat een vrouw haar man moet gehoorzamen.
Citaat:
Ik vind dat een vrouw beter thuis hoort om het huishouden te doen en niet zonder sluier buiten mag en mouwen nooit boven de pols dragen etc.
Citaat:
Als ik ook maar een keer de wet overtreden heb door mijn geloof zal ik direct emigreren.
Waarom wachten om te vertrekken? Gewoon doen! Saoudie-Arabie lijkt mij een prima land voor jou. Heb je geen last meer van al die decadentie en kun je naar hartelust vrouwen commanderen zoveel je maar wilt.
Oud 30 juni 2011, 19:41   #250
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik vind zo'n machomannetjes die menen dat ze "dé vent" zijn omdat ze hun vrouwke kunnen commanderen in feite altijd zo'n zielige prutsventjes. Dat ze nu een carrière opbouwen en een job met verantwoordelijkheid nemen met personeel d�*t is iets anders. Maar enkel je vrouw gaan commanderen lijkt zo op die kleine smalle ventekes die persé een reuze hond willen hebben die ze dan toch nog de baas kunnen omdat het beestje niet beter weet.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 19:41   #251
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
'Akkefietjes' neemt men niet op in die cijfers filo.
Leg het ons gerust uit, (met bronnen) aub.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 19:44   #252
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik vind zo'n machomannetjes die menen dat ze "dé vent" zijn omdat ze hun vrouwke kunnen commanderen in feite altijd zo'n zielige prutsventjes. Dat ze nu een carrière opbouwen en een job met verantwoordelijkheid nemen met personeel d�*t is iets anders. Maar enkel je vrouw gaan commanderen lijkt zo op die kleine smalle ventekes die persé een reuze hond willen hebben die ze dan toch nog de baas kunnen omdat het beestje niet beter weet.
De man zegt nochtans niets wat zijn ideologie hem niet voorschrijft, hij is blijkbaar 'n integere moslim.

Overtuigd dat 't zo hoort, naar 't voorbeeld van de grote profeet.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 23:28   #253
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga inderdaad mijn dochters mooi uitleggen waarom ze zich netjes horen te kleden.
En een kort rokje is dat niet?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 23:38   #254
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het westen door en door seksistich. Dus gelukkig worden we bij elke wielercours herinnerd aan de vruchtvolle 'emancipatiestrijd van de westerse vrouw. En natuurlijk is deze dame voor niets dan haar inhoudelijke kwaliteiten geworven.
Ik vind mensen die anderen als "ongelovigen" aanspreken, het denigrerende woordgebruik dat nog dateert van de begintijden der halve maantochten, zonder meer walgelijk.

"Ongelovigen" man toch...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 23:39   #255
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In welke wereld leeft u denkt u nu echt dat er in de Arabische wereld geen internet bestaat. Hoe dan ook het is niet omdat mensen een andere dresscode prefereren dat ze meer of minder zijn dan u of jan met de pet
Ja, gecensureerd internet.
Maar ik maak me geen illusies, een neanderthaler die nog in termen van "ongelovigen" spreekt, weet duidelijk niet hoe de wereld in elkaar zit.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 30 juni 2011, 23:42   #256
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind het westen door en door seksistich. Dus gelukkig worden we bij elke wielercours herinnerd aan de vruchtvolle 'emancipatiestrijd van de westerse vrouw. En natuurlijk is deze dame voor niets dan haar inhoudelijke kwaliteiten geworven.
Seks, meneer de gelovige, is nochtans een veel groter probleem in de islamitische wereld, dan in het westen.
De mannen zijn er zo gefrustreerd, dat ze hun vrouwen moeten bedekken onder tenten, uit jaloezie, en uit angst.

Wie is er hier seksistisch?

Oud 30 juni 2011, 23:43   #257
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U bent walgelijk in uw bewoordingen dus u gaat hierna op de negeerlijst. Maar ook jongens moeten zich bedekken, bloot bovenlijf kan niet en een broek boven de knieën is ook ongepast. En spannende kleding is ook afgeraden.
En op welke kant slaap je ook weer best om te verhinderen dat de djinn je neusgaten binnen dringen?

Oud 1 juli 2011, 00:17   #258
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Er is onlangs een boek verschenen met de titel: "De ondergang van de Islamitische Wereld", van de hand van de uit Egypte afkomstige Hamed Abdel-Samad, zoon van een Egyptische imam.

De man woont al zestien jaar in Duitsland en heeft in al die tijd nogal wat ex-geloofsgenoten gadegeslagen.

Op een gegeven moment komen er een aantal Egyptische geleerden naar Duitsland voor een conferentie, waarbij hij hen begeleidt.

's Nachts wordt plots het hele hotel wakker geschreeuwd door één van die geleerden, een imam, die de oproep tot het gebed doet.

Hamed holt naar beneden, terwijl overal mensen verbaasd komen kijken, en poogt de imam uit te leggen dat hij dat niet mag doen. Terzelfdertijd verschijnen een aantal van zijn collega's die ook willen meebidden.

Die imam stomverbaasd "Hoezo ik mag dat niet doen?"

Hamed vertelt hem geduldig dat hetgeen hij doet hier onder de noemer van openbare ordeverstoring valt en dat hij de mensen hun nachtrust niet mag verstoren.

De imam vertelt hem daarop doodleuk dat hij gewoon van zijn recht op uitoefening van zijn godsdienst gebruik maakt, en dat daarbovenop alle ongelovigen die aanwezig zijn in het hotel, blij zouden moeten zijn omdat hij Allah's naam aanroept. Wat is er mooier dan de naam van Allah, zelfs al beseffen de ongelovigen dat niet?

Wanneer het hele gezelschap 's middags gaat gaan eten, is er één Kopt die een glas bier wil drinken bij zijn eten.

Diezelfde imam weigert aan te schuiven en maakt een hele scène omdat in zijn aanwezigheid iemand alcohol durft drinken, en da's tegen zijn religie. De onenigheid raak niet uitgeklaard.

Hamed ziet hoe de imam met zijn "recht" op beoefening van godsdienst ieder ander lastig valt (dat moet kunnen), maar zelf niks aanvaardt van een ander (uit respect voor alweer zijn religie).

Wanneer de delegatie 's namiddags in een Media Markt rondloopt, wil de imam hulp van Hamed, bij het vinden van een geschikte I-pod.

Hij weet wat een I-pod is, maar hij kent er niks van.

Hamed helpt hem, en de imam vertelt hem doodleuk overenthousiast dat hij van plan is de hele koran op die I-pod te zetten (sic).
Waarna Hamed fijntjes opmerkt dat dankzij het feit dat men hier bier kan drinken, er I-pods kunnen gemaakt worden waarop de imam de koran kan zetten.

De imam begreep de hint niet...

Zouden ze de hint begrijpen in Molenbeek?
Zou Moslim! de vrouwenrechtenbeknotter hem snappen?

Oud 2 juli 2011, 18:17   #259
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik vind mensen die anderen als "ongelovigen" aanspreken, het denigrerende woordgebruik dat nog dateert van de begintijden der halve maantochten, zonder meer walgelijk.

"Ongelovigen" man toch...
Tja ik kan er niets aan doen dat sommige mensen met zichzelf in de knoop liggen. Dat is niet denigrerend bedoeld. Ik ben een gelovige wat is daar superieur aan? Ik zal niet-gelovige ipv ongelovige zeggen als dat minder pijnlijk is voor u.
Oud 2 juli 2011, 18:24   #260
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Seks, meneer de gelovige, is nochtans een veel groter probleem in de islamitische wereld, dan in het westen.
De mannen zijn er zo gefrustreerd, dat ze hun vrouwen moeten bedekken onder tenten, uit jaloezie, en uit angst.

Wie is er hier seksistisch?
Ik vind dat u anders behoorlijk gefrustreerd uit de hoek komt. Dus seks is hier een probleem? Dat wist ik niet, maar u hoeft niet te veralgemenen. Seks is geen probleem in de islam hoor. Het zegt natuurlijk iets als iemand een sluier enkel kan interpreteren op een seksueel perverse manier. Best grappig wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be