Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2011, 15:33   #781
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
U uw mening, ik de mijne.
Ik sta bij mijn stelling.
Maar sta me toe even aan te stippen dat op verschillende plaatsen in deze draad al door mij gesteld werd allen die voor Vlaanderen vielen daar te gedenken.
Specifiek in deze draad noemde ik al Oostfronters en weerstanders en prees de moed van diegenen die op de Ijzerwake samen het podium betraden.

Uw beschuldiging aan mijn adres is dus even intelectueel vals als onterecht.

Misschien kan u uw eigen raad opvolgen en op de volgende wake allen komen gedenken... ook de Oostfronters.
Ik ben de kleinzoon van een Verzetstrijder en de zoon van een Oostfronter, in beide naam dank ik U voor de eer om naar de IJzerwake te gaan, maar het gedachtegoed van beide word daar door het slijk gesleurd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 15:34   #782
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat betreft de kampen? Natuurlijk hebben ze het niet geweten. Zeker in 41 niet en zo ver mijn informatie reikt werden ze pas met die zaken geconfronteerd bij hun terugkeer. En zelfs tot op heden zijn er nogal wat mensen die aan de officiele en bij wet opgelegde versie nogal twijfels hebben. Vaak mee door het feit dat dit gedachtengoed bij wet opgelegd wordt.
Naar waar dacht uw vader dan dat alle weerstanders en joden werden gedeporteerd?

De Club Med?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 15:36   #783
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik was eigenlijk nog wat vergeten toe te voegen, maar weet niet precies hoe 't uit te drukken om niet verkeerd begrepen te worden.

De rode khmer, 't lichtend pad, Mao, Che e.a. onderdrukkers, massamoordenaars, dictators e.d. moeten en werden óók bestreden, maar door degenen die daardoor onderdrukt werden of worden.

Begrijp je wat ik bedoel?

Ieder moet z'n eigen strijd voeren tégen de bezetter en niet s�*men mèt de bezetter.
Helemaal.
Wat jij bedoelt is dat een meisje van 12 dat in Pakistan, Afghanistan of zelfs in Nederland gestenigd of gekeeld wordt omdat zijn weigert een man van 60 of meer te huwen/neuken... geen recht heeft op hulp en steun van Vlamingen of Vlaanderen.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 15:39   #784
Another Jack
Banneling

Standaard

En als ze het niet wisten, zou het dan niet logischer zijn dat ze zich bedrogen voelden en tegen hun leiders zouden gekeerd hebben.

Neen, hun kinderen dwepen met de leiders die hen bedrogen hebben.

Als je dan toch de nagedachtenis van je vader zuiver zou willen houden, zou je een rabiate haat moeten ontwikkeld hebben tegen diegene die je vader gemanipuleerd hebben...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 15:41   #785
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben de kleinzoon van een Verzetstrijder en de zoon van een Oostfronter, in beide naam dank ik U voor de eer om naar de IJzerwake te gaan, maar het gedachtegoed van beide word daar door het slijk gesleurd.
Dat is uw mening, niet de mijne.
En uiteraard hebt u daar recht op.
Kan u mij misschien zeggen in welk opzicht en detail dat daar door het Ijzerwakebestuur dan gebeurt?
Indien u dat kan zal u mij daar dan ook niet meer zien.
En gelieve niet af te komen met de foto of mening van één of andere idioot die daar ook toevallig aanwezig was.
Ik zou op de begrafenis van mijn grootvader niet wegblijven omdat daar één of andere gek komt opdraven.
Indien de begrafenis zelf een bespotting van mijn grootvader zou zijn...
Dat is dan wat anders...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 2 juli 2011, 15:43   #786
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal.
Wat jij bedoelt is dat een meisje van 12 dat in Pakistan, Afghanistan of zelfs in Nederland gestenigd of gekeeld wordt omdat zijn weigert een man van 60 of meer te huwen/neuken... geen recht heeft op hulp en steun van Vlamingen of Vlaanderen.
Als de onderdrukkers in Pakistan, Afghanistan of zelfs Nederland bestreden worden door uitschot dat precies dezelfde gruwelen begaat, dan moeten Vlamingen inderdaad niet meedoen, dat heb je goed gezien.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 15:47   #787
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat betreft de kampen? Natuurlijk hebben ze het niet geweten. Zeker in 41 niet en zo ver mijn informatie reikt werden ze pas met die zaken geconfronteerd bij hun terugkeer. En zelfs tot op heden zijn er nogal wat mensen die aan de officiele en bij wet opgelegde versie nogal twijfels hebben. Vaak mee door het feit dat dit gedachtengoed bij wet opgelegd wordt.
Ze wisten blijkbaar wel wat er zich afspeelde zo'n 3.500km van huis (USSR), maar niet wat er zich afspeelde in een buurland (Duitsland). Allemaal heel geloofwaardig.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 15:47   #788
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Uw redenatie volgend zijn pedopriesters goed omdat ze ook huwelijken hebben ingezegend. Sterker nog, u zegt dat u zelf ervoor zou kiezen pedopriester te worden omdat dat kwaad niet opweegt tegen het goed dat huwelijk inzegenen heet.

Ja, maar sta me toe dat ik langzamerhand niet meer zo'n vertrouwen heb in uw ogen.

Kwaad is kwaad. Het zal me een zorg zijn of ''Stalin bevechten'' goed was. Mischien hielpen oostfronters ook oude vrouwtjes de straat over en gaven ze snoepjes aan kleine kinderen: Ze maakten integraal deel uit van de oorlogsmachine die uw land bezette (of dat nu Vlaanderen of Belgie heet) en mensen vermoordde.

Nogmaals, zij zetten tenminste nog hun eigen leven op het spel en droegen zelf de consequenties van hun daden. Uw beweringen zijn opportunistisch, gratuit en laf. Vooral laf. Dom ook. En kortzichtig.

Hoe u het zelfs maar over uw lippen kunt krijgen over dat twaalfjarig moslimmeisje te beginnen...
Mijn redenatie volgend mag ik priesters niet zomaar vervolgen omdat er pedopriesters zijn.
Mijn redenatie volgend moeten alle pedofielen vervolgd worden.
Mijn redenatie volgend zou een Stalin ook vandaag bestreden moeten worden alleen al om wat hij vertegenwoordigd.
Mijn redenatie volgend was Belgie volgens internationaal recht gecapituleerd en heb ik nog steeds niets dan achting voor echte weerstanders. Niet voor het zootje salonhelden dat met nutteloze heldendaden, zich bewust van het feit dat als gevolg daarvan onschuldige burgers zouden sterven, lege gebaren steldde.
Mijn redenatie is de mijne.
Jammer dat ik jou niet kan overtuigen.
Oud 2 juli 2011, 15:50   #789
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals reeds ten treure herhaald denkt niet de hele partij hier zo over.
De partij is met deze zaken, tenzij voor het aspect van het bestrijden van onrecht in en door ons juridisch systeem en de Belgische staat, er zelfs helemaal niet mee bezig...

En ik zou inderdaad vandaag ook nog Stalin iemand vinden die bestreden moet worden.
Het vervult mij met plaatsvervangende schaamte dat velen hier dit niet zo zien...
Hoe geloofwaardig was het om als hulpje te fungeren van een monster, die dan een ander monster ging bestrijden. Nu ja bestrijden........Hitler had "lebensraum" voor zijn ariërs nodig, en die was er voorhanden in de USSR.
Of dacht je soms dat hij de Russen wou verlossen van Stalin ??
Oud 2 juli 2011, 15:53   #790
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat heeft nu de Oostfrontmedaille van uw vader te maken met de belangen destijds van Vlaanderen? Hebt u zich dit al afgevraagd?
Zeer veel. Alles in feite.
De beweegredenen om naar het Oostfront te trekken lagen in Vlaanderen.
Het grote oogmerk was het kwaad dat zich in Stalin culmineerde bestrijden zodat het zich niet verder kon verspreiden en een gevaar voor Vlaanderen vormen.
Ik vermoed dat zowat iedereen die achter het Ijzeren gordijn terechtkwam dit zal onderschrijven.
Staat jullie veroordeling van de strijd tegen Stalin niet een beetje in contrast met de feestelijke stemming bij het vallen van de muur?
Hebt u zich dit al afgevraagd?
Oud 2 juli 2011, 15:55   #791
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Verraad, dat is 't woord waar ik naar zocht, exact; landverraad!
In dat geval zijn ze in het goede gezelschap van, om er maar één te noemen, ons vorstenhuis.
Oud 2 juli 2011, 16:00   #792
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, ik beschuldig d�*e mensen niet van landverraad, ik geef hen 't voordeel van de twijfel, misschien waren ze misleid, wisten niet beter.

Maar nù, wetens willens verklaren dat je nù hetzelfde zou doen, met de informatie die nu beschikbaar is, alles wat nù geweten is...dat is...

Overigens heb je gelijk, 't volk wèrd verraden; volksverraad dus, vandaar dat d�*e mensen waarschijnlijk danig misleid waren.
Het enige dat ik hier blijf herhalen is dat ik vandaag ook nog tegen Stalin ten strijde zou trekken en dat blijf verdedigen.
Ongeacht wie er verder nog tegen Stalin Strijdt.
Laten we dan de vraag even precizeren in plaats van in rondjes te draaien.
Vindt u het bestrijden van Stalin verkeerd?
Oud 2 juli 2011, 16:01   #793
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U uw mening, ik de mijne.
Ik sta bij mijn stelling.
Maar sta me toe even aan te stippen dat op verschillende plaatsen in deze draad al door mij gesteld werd allen die voor Vlaanderen vielen daar te gedenken.
Specifiek in deze draad noemde ik al Oostfronters en weerstanders en prees de moed van diegenen die op de Ijzerwake samen het podium betraden.

Uw beschuldiging aan mijn adres is dus even intelectueel vals als onterecht.

Misschien kan u uw eigen raad opvolgen en op de volgende wake allen komen gedenken... ook de Oostfronters.
Jij jouw mening en ik de mijne, precies.

Het spijt me voor jou, maar in mijn optiek zijn oostfronters niet voor Vlaanderen gevallen.

Dat neemt verder niet weg dat ze van mij niet herdacht zouden mogen worden. Alle gesneuvelden en gevallenen mogen herdacht worden, dus ook de oostfronters, maar probeer het alstjeblieft niet te doen vóórkomen alsof ze voor Vlaanderen streden en vielen, want dat deden ze pertinent niet.

Hoe grote hekel ik verder ook aan het communisme heb, ik heb een net zo'n grote hekel aan het nazisme, en op dat moment waren het wel de nazi's die ons land bezetten, en daartegen hadden die oostfronters moeten strijden, tegen de bezetters en onderdrukkers van Vlaanderen en het Vlaamse volk.
Oud 2 juli 2011, 16:07   #794
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het enige dat ik hier blijf herhalen is dat ik vandaag ook nog tegen Stalin ten strijde zou trekken en dat blijf verdedigen.
Leuk om te horen. De slachtoffers van de Einsatzgruppen zullen het graag horen.

EDIT: dus, als Noord-Korea Europa bezet en ze vallen daarna een moslimland aan (laat ons Iran nemen in dit hypothetische voorbeeld), dan trek jij een Noord-Koreaans uniform aan? Ook als de Noord-Koreanen intussen treinladingen mensen uit Vlaanderen deporteren. Je bent ofwel een fantast, ofwel ronduit gevaarlijk.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 2 juli 2011 om 16:10.
Oud 2 juli 2011, 16:07   #795
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind u het samenwerken met Hitler OK ??
Oud 2 juli 2011, 16:08   #796
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook als dat een samenwerking is met een figuur als Adof Hitler ??
Oud 2 juli 2011, 16:13   #797
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ook als dat een samenwerking is met een figuur als Adof Hitler ??
De nieuwe vrienden van Philippe bij Joods Actueel gaan hier niet blij mee zijn.
Oud 2 juli 2011, 16:29   #798
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De nieuwe vrienden van Philippe bij Joods Actueel gaan hier niet blij mee zijn.
Ik zou die nieuwe vrienden, toch wat relativeren hoor. Dewinter is eens gefotografeerd geweest samen met één of twee ultra-orthodoxe rabijnen (een minderheid binnen de Joodse gemeenschap hier in België), die zijn afkeer voor Moslims delen. En that's it. Ik durf er gif op drinken, dat de overgrote meerderheid van Belgische Joden, zo ver mogelijk van Phillip Dewinter en C° willen blijven. De meerderheid van Vlaamse Joden stemt trouwens O-VLD.
Oud 2 juli 2011, 17:01   #799
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
en op dat moment waren het wel de nazi's die ons land bezetten, en daartegen hadden die oostfronters moeten strijden, tegen de bezetters en onderdrukkers van Vlaanderen en het Vlaamse volk.
uiteraard
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 17:45   #800
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer veel. Alles in feite.
De beweegredenen om naar het Oostfront te trekken lagen in Vlaanderen.
Het grote oogmerk was het kwaad dat zich in Stalin culmineerde bestrijden zodat het zich niet verder kon verspreiden en een gevaar voor Vlaanderen vormen.
Ik vermoed dat zowat iedereen die achter het Ijzeren gordijn terechtkwam dit zal onderschrijven.
Staat jullie veroordeling van de strijd tegen Stalin niet een beetje in contrast met de feestelijke stemming bij het vallen van de muur?
Hebt u zich dit al afgevraagd?
En hebt u zich ooit eens afgevraagd of het nu Hitler-Duitsland is geweest dat totaal onverwachts als eerste de Sovjet-Unie is binnengevallen of dat het Stalin-Rusland is geweest dat totaal onverwachts als eerste Duitsland is binnengevallen?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2011 om 17:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be