Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2011, 05:58   #1561
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Raar, want hier geef je toch zelf overduidelijk toe dat je dat wel hebt gedaan:
Ge hebt het niet door hé
Oud 4 juli 2011, 11:26   #1562
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ge hebt het niet door hé
Toch wel. Ik heb het maar al te goed door.
Oud 4 juli 2011, 11:57   #1563
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Geachte Alboreto,
Uw opmerking is onjuist. Alle terechte meldingen zijn welkom.
U citeert uit een bericht van de moderatie aan de aanstichters van de ''clanruzies''. Deze aanstichters hebben dit bericht, persoonlijk, via een PB ontvangen. Voor de duidelijkheid is dit ook op het forum gepubliceerd.

Het betrof hier een reactie op het feit dat een groepje forummers het nodig vond door het voortdurend melden van berichten van politieke tegenstanders deze verbannen te krijgen van het forum. Het ging hier niet alleen om actuele berichten maar ook van maanden en zelfs van jaren terug. Niet toevallig zat daar ook de ''Sahara-post'' bij, die nu weer opnieuw van stal wordt gehaald na acht maanden (!).

De twee-weken-regeling geldt dus alleen voor deze - met name genoemde - forummers en niet voor iedereen. Daarnaast is het zo dat wij hebben gezegd dat het melden door hen van berichten die ouder zijn dan twee weken kan worden beschouwd als een persoonlijke aanval, dus niet dat dat altijd het geval zou zijn.

Met vriendelijke groet,

Arbiter
Geacht Arbiter,

Het is wellicht niet toevallig dat die ''Sahara-post'' blijft opduiken. Veel forumgebruikers zijn blijkbaar nog niet overtuigd.

Die post was al dikwijls onderwerp van discussie.
In de draad zelf en een draad "Voorbeelden van haatspraak die niet bestraft worden. " onder S&M waar uw antwoord was :
Citaat:
Geachte,

De Sahara-zaak is afgehandeld. Gelieve verder on-topic te discussieren in de daartoe bestemde draden.

Met vriendelijke groet,
Arbiter
Pas maanden later werd er een uitleg gegeven.
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=85
Met onmiddellijk de boodschap dat er niet over valt te discussiëren
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=86
en het sluiten van de draad.

Blijkbaar scheelt er iets aan het meldingsysteem.
De post dateert van 30 november.
Op 1 december schrijft iemand dat hij de post meldde.
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=13
Terwijl de moderatie pas na 6 weken de melding ontving.

Met vriendelijke groeten

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 juli 2011 om 12:01.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 11:59   #1564
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ook, maar ik weet dat er ook zijn die (gelukkig) niet blijven staan.
Maar die zie je natuurlijk niet, want die zijn weg.

Maar trust me, er wordt nog steeds tegen opgetreden.
Hoe komt het dan dan iemand knettergek noemen de ene keer een persoonlijke aanval is en een andere keer niet?

Idem voor "idioot". De ene keer wordt er tegen opgetreden, een andere keer niet.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 juli 2011 om 12:00.
Oud 4 juli 2011, 12:00   #1565
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Die mods mogen gerust ne forumBBQ krijgen van Maarten, ze verdienen dat precies wel. Als je ziet hoe men achter hun gat blijft lopen om duizend keer hetzelfde te moeten uitleggen...
Mss moeten de mods zelf maar eens op het driehoekje drukken om dat soort spam te melden ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 13:35   #1566
Arbiter
Global Moderator

Arbiter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geacht Arbiter,

Het is wellicht niet toevallig dat die ''Sahara-post'' blijft opduiken. Veel forumgebruikers zijn blijkbaar nog niet overtuigd.

Die post was al dikwijls onderwerp van discussie.
In de draad zelf en een draad "Voorbeelden van haatspraak die niet bestraft worden. " onder S&M waar uw antwoord was :

Pas maanden later werd er een uitleg gegeven.
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=85
Met onmiddellijk de boodschap dat er niet over valt te discussiëren
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=86
en het sluiten van de draad.

Blijkbaar scheelt er iets aan het meldingsysteem.
De post dateert van 30 november.
Op 1 december schrijft iemand dat hij de post meldde.
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=13
Terwijl de moderatie pas na 6 weken de melding ontving.

Met vriendelijke groeten
Geachte artisjok,

Op 1 december is die post gemeld en afgehandeld met de betrokkene. Zes weken laten werd hij opnieuw gemeld en afgehandeld, en opnieuw, en opnieuw. 3 maanden later werd hij opnieuw meermaals gemeld en nu is hij weer opnieuw geëvalueerd. De uitkomst was steeds dezelfde.

Nogmaals, wij bespreken een melding in principe alleen met de betrokkene.

Met vriendelijke groet,

Arbiter
Arbiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 13:37   #1567
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan dan iemand knettergek noemen de ene keer een persoonlijke aanval is en een andere keer niet?

Idem voor "idioot". De ene keer wordt er tegen opgetreden, een andere keer niet.
²
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 14:04   #1568
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het waar is laten ze het staan.
Oud 4 juli 2011, 18:16   #1569
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
En nu de evaluatie. We zullen dit publiek doen?

De eerste is absolute nonsens. De schrijver beweert zelf het omgekeerde van wat Jurgen erin ziet. Lees de laatste paragraaf: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=7663

Over de tweede durf ik twijfelen over 1 facet. Op zich is de schrijver van mening dat de €500-boodschap bijdraagt tot meer immigratie en dat een omgekeerde boodschap snel bekendheid kan verwerven. Daar is niks mis mee, het is een mening. Hooguit de verwoording dat het "doorgetamtamd" wordt is eventueel een stigmatisering. Alhoewel de tamtam door meer dan 1 bevolkingsgroep verwijst, stigmatiseert het enigzins. Ik heb de neiging om dit door de vingers te zien, alleen al omdat het niet 1 groep viseert. Op zich wordt op geen enkele manier tot geweld aangezet. Graag jullie mening.
http://forum.politics.be/showthread....19#post5135719
Daar ben ik het niet mee eens. Waar ik vandaan kom/ opgroeide kon tamtammen zowel betekenen iets uit te bazuinen, met veel ophef bekend te maken dus of, iets in het roddelcircuit of het officieuze nieuwsnet te brengen (lees; het nieuws dat iedereen kent, dat wat iedereen weet maar niet luidop gezegd mag worden...)

Met racisme had dat helemaal niets, noppes nougabollen te maken.
Ik denk dat je hier te ver zoekt. Het is een sterke term en afkomstig uit een tijdperk waarin de Europeanen de indianen en afrikanen nog als 'edele wilden' beschouwden.
Je kan je redenatie evengoed omkeren en er een kompliment inzien voor de vindingrijkheid van de 'edele wilden'.
Zou jij er op komen tamtams of rooksignalen als medium te gebruiken? Geniaal toch?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 18:41   #1570
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Geachte artisjok,

Op 1 december is die post gemeld en afgehandeld met de betrokkene. Zes weken laten werd hij opnieuw gemeld en afgehandeld, en opnieuw, en opnieuw. 3 maanden later werd hij opnieuw meermaals gemeld en nu is hij weer opnieuw geëvalueerd. De uitkomst was steeds dezelfde.

Nogmaals, wij bespreken een melding in principe alleen met de betrokkene.

Met vriendelijke groet,

Arbiter
Geachte Arbiter,

Ik begrijp wel dat u een melding enkel wil bespreken met de betrokkene.
(Soms zelfs niet met de betrokkene)
Maar kan u dan begrijpen dat de melder en andere forumgebruikers niet overtuigd zijn?

Met vriendelijke groeten.
Oud 4 juli 2011, 19:12   #1571
Alboreto

Standaard

Citaat:

Dat hoort inderdaad niet, geef ik toe.
Oud 4 juli 2011, 19:13   #1572
Alboreto

Standaard

Citaat:
Op 1 december is die post gemeld en afgehandeld met de betrokkene. Zes weken laten werd hij opnieuw gemeld en afgehandeld, en opnieuw, en opnieuw. 3 maanden later werd hij opnieuw meermaals gemeld en nu is hij weer opnieuw geëvalueerd.
Ik vrees dat nieuwe bezoekers er over gaan blijven vallen Arbiter.
Hoe het ook bedoeld geweest is, het is en blijft een misplaatste en verwerpelijke post.
Oud 4 juli 2011, 19:18   #1573
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ga je serieus nu daarover beginnen doordrammen?

Ik noem je nergens knettergek.
Geef me een link waar ik dat wel doe.

Ik stel wel:

Als je daarin het meest pure racisme ziet, ik herhaal: het meest pure racisme, dan ben je knettergek Artisjok.

en daar neem ik geen woord van terug.

Jij ziet dat als een persoonlijke aanval?

Voor mij is het nochtans pure ernst.

Als jij en Drosophilia het puurste racisme zien in de post die jullie aanhalen, is er ergens iets heel er mis in jullie gedachtegang.

Ik kan me voorstellen dat jij je dat niet kan inbeelden, maar daarom hoef je er nog geen persoonlijke aanval van te maken.

Je mag de post gerust melden aan het beheer.

Ik wil hen gerust uitleggen waarom een simpele vaststelling niet kan gezien worden als een persoonlijke aanval.

Je maakt jezelf met gratuite termen als "het meest puur racisme" compleet belachelijk.
Er is in die post in de verste verte geen racisme te bespeuren, Jezus zeg!!!!
Je hardnekkige pogingen om dit forum te verzieken zijn dan ook stuitend.

Ik herhaal het nogmaals: Ik heb medelijden met de moderatie.
Hou je eens godganse met zo'n trivialiteiten bezig zeg!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 19:24   #1574
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Dit is hem dus, de befaamde post met het meest pure racime:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
Citaat:
VS: 9 moslims van vliegtuig gehaald na verdenkingen medepassagiers
02 januari 2009

In de Verenigde Staten zijn negen moslims, onder wie acht met Amerikaanse nationaliteit, van een vliegtuig geplukt omdat twee medepassagiers hen hadden horen praten over de veiligheid van het toestel. Dat meldt de Washington Post vrijdag.De groep, onder wie drie kinderen, zou met de lagekostenmaatschappij AirTran een vlucht nemen van Wahington naar Orlando, toen ze door de FBI van het vliegtuig gehaald werden. Twee medepassagiers hadden hen horen praten over de veiligheid aan boord en hadden daarom de autoriteiten gewaarschuwd. Volgens de FBI bleek alles uiteindelijk op "een misverstand" te berusten en de negen moslims mochten hun weg voortzetten. Maar AirTran weigerde hen op een nieuwe vlucht te zetten, waardoor ze een andere luchtvaartmaatschappij moesten zoeken. Volgens de 34-jarige Kashif Irfan vroegen zijn jongere broer en echtgenote zich af wat de veiligste plek in het toestel zou zijn. "het enige wat mijn broer zei was: 'de reactoren zitten net naast mijn raam'", aldus Irfan, die meent dat ze enkel uit het vliegtuig werden gehaald vanwege hun uiterlijk. De mannen hadden een baard en de vrouwen een hoofddoek. (TIP)

Voor 1x waren ze eens onschuldig

Maar wel een zeer goede reactie van de Amerikaanse overheid , je kan nu eenmaal beter voorkomen dan genezen.
Zeg nou zelf zeg, wie verziekt hier het forum met zijn spoken?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juli 2011 om 19:28.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 19:36   #1575
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dit is hem dus, de befaamde post met het meest pure racime:Zeg nou zelf zeg, wie verziekt hier het forum met zijn spoken?
helemaal niets racistisch aan... next
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 19:39   #1576
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens. Waar ik vandaan kom/ opgroeide kon tamtammen zowel betekenen iets uit te bazuinen, met veel ophef bekend te maken dus of, iets in het roddelcircuit of het officieuze nieuwsnet te brengen (lees; het nieuws dat iedereen kent, dat wat iedereen weet maar niet luidop gezegd mag worden...)

Met racisme had dat helemaal niets, noppes nougabollen te maken.
Ik denk dat je hier te ver zoekt. Het is een sterke term en afkomstig uit een tijdperk waarin de Europeanen de indianen en afrikanen nog als 'edele wilden' beschouwden.
Je kan je redenatie evengoed omkeren en er een kompliment inzien voor de vindingrijkheid van de 'edele wilden'.
Zou jij er op komen tamtams of rooksignalen als medium te gebruiken? Geniaal toch?
Inderdaad. iets doortamtammen is zeker op mijn werkplek een standaard uitdrukking.

Het wordt hier echt wel leuk hoor.
Waarom vraagt Artisjok niet ineens dat ze me een permban geven? Case closed and solved.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 juli 2011 om 19:41.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 19:41   #1577
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat nieuwe bezoekers er over gaan blijven vallen Arbiter.
Hoe het ook bedoeld geweest is, het is en blijft een misplaatste en verwerpelijke post.
't Is nochtans heel makkelijk voor de moderatie om dit te verifiëren, of 't steeds 'nieuwe' bezoekers zijn die die post 'melden', of dat 't steeds 'dezelfden' zijn die er over 'blijven' vallen!

Misplaatst en verwerpelijk zijn subjectieve begrippen, is 't Uw bedoeling om alles wat U 'misplaatst' en 'verwerpelijk' vindt te (laten) verwijderen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 20:09   #1578
Arbiter
Global Moderator

Arbiter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte Arbiter,

Ik begrijp wel dat u een melding enkel wil bespreken met de betrokkene.
(Soms zelfs niet met de betrokkene)
Maar kan u dan begrijpen dat de melder en andere forumgebruikers niet overtuigd zijn?

Met vriendelijke groeten.
Geachte artisjok,

Het is heel simpel. Wij beoordelen een melding en grijpen in indien noodzakelijk. Zo niet, dan niet.

De melder heeft zijn/haar plicht gedaan door iets te melden wat naar zijn/haar mening niet door de beugel kan en dat is genoeg. Andere forummers weten niet eens dat er gemeld is en zijn druk bezig te discussieren, zoals het hoort op een discussieforum.

Maar misschien kunt u uitleggen waarvan de melder en andere forumgebruikers overtuigd moeten zijn.

Met vriendelijke groet,

Arbiter
Arbiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 20:12   #1579
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

De "melder" zal pas overtuigd zijn wanneer de forumleiding de visie en wensen van de "melder" integraal overneemt en toepast.
Oud 4 juli 2011, 20:17   #1580
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Zou een BBQ wel genoeg zijn om de mods te laten ontspannen?
Ik begin te denken dat Maarten ze al beter een gastronomisch weekendje kado doet...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be