Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 juli 2011, 20:54   #161
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mooi niet, er waren verkiezingen.
N-VA moet gewoon hardop zeggen dat ze niet willen regeren.
Dan komt er vanzelf een regering.
De NV-A moet nu enkel de andere partijen deze nota laten dumpen, geen enkele partij kan iets met deze voorstellen doen.
Voor ek wat wils is hier : voor elk wat niet-willens...
manta is offline  
Oud 4 juli 2011, 20:55   #162
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat ik niet terugvind in de nota is de responsabilisering op basis van werkplaats. Deze was er wel bij de nota JVDL. Daar werd er aan Brussel een percentage gegeven op de personenbelasting van de pendelaars.
Mezelf even rechtzetten, het staat ook in de nota EDR. Onder meer vermeldt op pagina 32.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 4 juli 2011, 20:55   #163
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Is wel 'n verschil.
Ik negeer uw antwoord dan gewoon.

Begrijp je ?
ja, dat het u niet zal helpen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 juli 2011 om 20:55.
born2bewild is offline  
Oud 4 juli 2011, 20:56   #164
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
hij gaat helemaal niet verder dan ik verwacht had. Het ligt zeer dicht bij wat ik verwacht had, en op sommige punten doet hij zelfs dingen die ik niét verwachtte maar totaal onaanvaardbaar zijn.
De nota BDW lag bij de achterban al op het randje, de nota VDL wat onaanvaardbaar, maar dit krijg je nooit door een congres.

Enkel als er op die vele specifieke punten nog geschrapt kan worden, kunnen we hiermee akkoord gaan.
Ik vond ook dat er vele zeer positieve punten aan de nota zijn. Maar ik begin dit nu in twijfel te trekken, door onder andere te lezen wat de media schrijft zoals bv. de werkloosheidsuitkering wordt verlaagd in tijd behalve voor de alleenstaande, samenwonenden en gezinshoofden? Lees en interpreteer ik dat goed:

Citaat:
Degressiviteit van de werkloosheidsuitkeringen. De eerste vier maanden krijgt men 16,7 procent méér uitkering, In de volgende periode van maximum 3 jaar wordt de uitkering met 1/3de gekort. In de derde periode wordt de uitkering verder verkleind tot een forfaitair minimum, maar met uitzondering voor gezinshoofden, alleenstaanden en samenwonenden

Dat wil toch zeggen dat iedereen een uitzondering vormt? Veel andere categorieën dan deze drie ken ik alvast niet ...
Of bedoelt men dat al deze categorieën een andere uitkering krijgen? Dat lijkt me geen nieuws...
Oud 4 juli 2011, 20:57   #165
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is uw punt ?
Met N-VA worden we welvarender, rijker, toleranter ?
Zonder copernicaanse omwenteling zal de welvaart van elke Belg dramatisch achteruit gaan.
Met copernicaanse omwenteling kunnen we misschien min of meer een status quo verkrijgen.
sjarel is offline  
Oud 4 juli 2011, 20:59   #166
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dream on. NVA wilt (een deel van) haar programma uitwerken zonder haar kiezers te bedriegen, Als de nota niet voldoet aan hun eisen (en ik kan me niet voorstellen dat deze voldoet) zullen ze het wel zeggen. Het spelletje van de "zwarte piet", daar ligt geen kat van wakker.

NVA staat waar ze staat omdat de kiezers haar steunen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 4 juli 2011, 20:59   #167
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou me ten zeerste verwonderen indien buiten Groen ! en SPA er een Vlaamse partij te vinden is die met de nonsens in deze nota akkoord gaat. Belastingen verhogen tegen het advies in van Europa, de Nationale Bank e.a., een federale kieskring, een halfslachtige bevoegheidsoverdracht,...

Beter geen regering dan een regering die dit uitvoert.
Oud 4 juli 2011, 21:02   #168
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik vond ook dat er vele zeer positieve punten aan de nota zijn. Maar ik begin dit nu in twijfel te trekken, door onder andere te lezen wat de media schrijft zoals bv. de werkloosheidsuitkering wordt verlaagd in tijd behalve voor de alleenstaande, samenwonenden en gezinshoofden? Lees en interpreteer ik dat goed:

Dat wil toch zeggen dat iedereen een uitzondering vormt? Veel andere categorieën dan deze drie ken ik alvast niet ...
Of bedoelt men dat al deze categorieën een andere uitkering krijgen? Dat lijkt me geen nieuws...
Daarmee wil men volgens mij eigenlijk zeggen dat men een vast (lage) uitkering zal krijgen maar dan afhankelijk van de gezinssituatie zoals o.a bij leefloon het geval is.
solidarnosc is offline  
Oud 4 juli 2011, 21:03   #169
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dream on. NVA wilt (een deel van) haar programma uitwerken zonder haar kiezers te bedriegen, Als de nota niet voldoet aan hun eisen (en ik kan me niet voorstellen dat deze voldoet) zullen ze het wel zeggen. Het spelletje van de "zwarte piet", daar ligt geen kat van wakker.
Daarom dat N-VA tijdens deze onderhandelingen al meer bochten heeft genomen dan de renners tijdens de laatste ronde van Vlaanderen?
solidarnosc is offline  
Oud 4 juli 2011, 21:03   #170
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Zonder copernicaanse omwenteling zal de welvaart van elke Belg dramatisch achteruit gaan.
Met copernicaanse omwenteling kunnen we misschien min of meer een status quo verkrijgen.
Juist ja. Geloof maar verder in sprookskes. Ten anderen. Hebben we het nu over de welvaar van alle Vlamingen of de VOKA vriendjes van Dewever?
solidarnosc is offline  
Oud 4 juli 2011, 21:05   #171
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Daarom dat N-VA tijdens deze onderhandelingen al meer bochten heeft genomen dan de renners tijdens de laatste ronde van Vlaanderen?
So what? Laat ze maar bochten nemen, zolang ze hun kiezers maar geen mes in de rug planten zoals OVLD destijds
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 4 juli 2011, 21:06   #172
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Juist ja. Geloof maar verder in sprookskes. Ten anderen. Hebben we het nu over de welvaar van alle Vlamingen of de VOKA vriendjes van Dewever?
Die VOKA vriendjes hebben sowieso weinig last van al deze dingen, eens je genoeg geld hebt verrijk je alleen nog maar
Amon_Re is offline  
Oud 4 juli 2011, 21:08   #173
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bwa, in 2004 (Verhofstadt) en in 2007 (Leterme) werd er een zeer grote staatshervorming beloofd. heb jij daar iets van gezien?

zo'n bochten heb ik nog niet gezien hoor.
Oud 4 juli 2011, 21:11   #174
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In de komende dagen (ik neem aan tot donderdagavond) zal nu de media kwijlend op zoek gaan naar negatieve punten,tegenstanders en enkele puntjes uit de tekst halen en ze geheel uit contekst belichten.....stel je voor dat er een regering komt zeg

Het is duidelijk,er zit zeer veel in dat amper enkele maanden geleden vrijwel onbespreekbaar leek in linkse middens.

Eigenlijk is geen enkel huisje,niet van werkloosheidsuitkeringen,niet van ambtenaren(-pensioenen),niet van immigratie,niet van werkgelegenheidsbeleid.....nog heilig....(het hielp ongetwijfeld dat men ook vanuit Europa wat druk uitoefent)...

Voor BHV is er een zekere vorm van oplossing,niet ideaal,inderdaad.....ik neem aan dat N-VA en Cd&V eens rustig achterover gaan ziten en het voorstel in gedachten laten "spelen" in de toekomst alvorens ze hun gedacht zeggen....

De federale kieskring waar menigeen hier over steigert gaat over....10 van de volksvertegenwoordigers....

Het blijft een interessante denkoefening,dat compromis,en ik denk dat de andere partijen er eigenlijk aan mee gebouwd hebben...

Maar ja.....cijfertjes...er moeten nog veel cijfertjes bij....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 juli 2011 om 21:12.
kelt is offline  
Oud 4 juli 2011, 21:15   #175
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Daarnet hoorde ik tot tweemaal toe dat EDR 460 miljoen euro per j�*�*r vraagt voor Brussel (bron:de Vlaams-nationale VRT). Wie dat uit zijn tekst kan halen, mag het zeggen.
BWarrior is offline  
Oud 4 juli 2011, 21:16   #176
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Daarnet hoorde ik tot tweemaal toe dat EDR 460 miljoen euro per j�*�*r vraagt voor Brussel (bron:de Vlaams-nationale VRT). Wie dat uit zijn tekst kan halen, mag het zeggen.
Citaat:
Er komt een bijkomende financiering voor Brussel van 461 miljoen euro tegen 2015
Oud 4 juli 2011, 21:17   #177
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
jaarlijks 461 miljoen naar Brussel?
-> Wie zal dat betalen?
-> Waar zijn de garanties voor beter/deftig bestuur?

Zotjes...
Jaarlijks? Waar staat dat?
BWarrior is offline  
Oud 4 juli 2011, 21:18   #178
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In de komende dagen (ik neem aan tot donderdagavond) zal nu de media kwijlend op zoek gaan naar negatieve punten,tegenstanders en enkele puntjes uit de tekst halen en ze geheel uit contekst belichten.....stel je voor dat er een regering komt zeg

Het is duidelijk,er zit zeer veel in dat amper enkele maanden geleden vrijwel onbespreekbaar leek in linkse middens.

Eigenlijk is geen enkel huisje,niet van werkloosheidsuitkeringen,niet van ambtenaren(-pensioenen),niet van immigratie,niet van werkgelegenheidsbeleid.....nog heilig....(het hielp ongetwijfeld dat men ook vanuit Europa wat druk uitoefent)...

Voor BHV is er een zekere vorm van oplossing,niet ideaal,inderdaad.....ik neem aan dat N-VA en Cd&V eens rustig achterover gaan ziten en het voorstel in gedachten laten "spelen" in de toekomst alvorens ze hun gedacht zeggen....

De federale kieskring waar menigeen hier over steigert gaat over....10 van de volksvertegenwoordigers....

Het blijft een interessante denkoefening,dat compromis,en ik denk dat de andere partijen er eigenlijk aan mee gebouwd hebben...

Maar ja.....cijfertjes...er moeten nog veel cijfertjes bij....
De voorstellen van Elio Di Rupo zijn, zoals Rik van Cauwelaert tijdens Terzake ook zei, waarschijnlijk zo geschreven dat elke traditionele partij er kan mee akkoord gaan... behalve de N-VA...
En dat was waarschijnlijk de bedoeling...

En dan wordt er een regering van nationale eenheid gevormd... zonder de N-VA... en wacht de burger weer een boeiende periode...

Laatst gewijzigd door freelancer : 4 juli 2011 om 21:18.
freelancer is offline  
Oud 4 juli 2011, 21:18   #179
BWarrior

Standaard

Citaat:
Er komt een bijkomende financiering voor Brussel van 461 miljoen euro tegen 2015
Zie jij hier het woord JAARLIJKS staan ?
BWarrior is offline  
Oud 4 juli 2011, 21:20   #180
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Zie jij hier het woord JAARLIJKS staan ?
Citaat:
De bijkomende financiering van Brussel moet dus op de volgende
principes berusten en vertegenwoordigt, op basis van de simulaties
van de NBB, tegen 2015 een bedrag van 461 miljoen
Het is toch duidelijk dat dat vanaf 2015 jaarlijks is?
sjarel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be