![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Worden de andere regio's ook gecompenseerd voor inwoners van de andere gewesten die bij hun komen werken? Vindt u het een goed idee om dergelijke barrières op te werpen in de interregionale werkgelegenheid? Wat bedrijven betreft, nu telt Brussel 100% van de omzet van pakweg een Belgacom bij haar eigen BRP. Dient dit ook te worden verdeeld naarmate de activiteiten in de afzonderlijke regio's (werkplaats), of nog steeds volledig geboekt worden in de maatschappelijke zetel (woonplaats)? |
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een greep uit de "onbeduidende" staatshervorming:
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#243 |
|
Minister
|
De corridor gemeente als hoofdstad van een kieskanton met taal -en kiesfaciliteiten. Dat is een uitbreiding van Brussel en anschluss.
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat BHV betreft,kijk,persé moest(niet voor de Vlaamse partijen,maar wel voor de Franstalige partijen) die zaak gekoppeld worden aan een algemeen communautair akkoord.Nu loopt dus een voorstel van 105 bladzijden het risico afgeschoten te worden omdat....een BHV-voorstel persé moest deel uitmaken van een algemeen akkoord . Het uitsterven van de faciliteiten (in de praktijk vanzelfsprekend waar Vlamingen in Franstalige middens gaan wonen,blijkbaar niet omgekeerd) is...euh...wat zoekgeraakt in dat voorstel....en ik kan me voorstellen dat N-VA daar eerst eens goed zal over nadenken,want met dat originele concept van kieskanton St-G-Rode wordt een nieuw feit voorgesteld.... Overigens heeft Di Rupo al laten merken dat,als hij de N-VA niet mee krijgt,het voor hem ook niet meer hoeft....want inderdaad,een regering zonder N-VA zou op drijfzand kunnen staan. tsja.... Laatst gewijzigd door kelt : 5 juli 2011 om 05:16. |
|
|
|
|
|
#245 |
|
|
De enige vraag van belang is of de Tjeven dit akkoord willen aannemen.
|
|
#246 |
|
Banneling
|
kapotamenderen is de beste oplossing.
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat als er minwaarden zijn ? Ga je die dan van de belastingen mogen aftrekken ? Bovendien meen ik mij te herinneren ooit eens gelezen te hebben dat het historisch rendement van Belgische aandelen c.a. 8 procent zou bedragen , als daar de helft van af moet worden vastrentende effecten op den duur interessanter , wil iedereen van de beurs af , met een ineenstorting van de beurs tot gevolg, want niemand wil hetgeen jij verkoopt nog kopen. Toffe maatregel. Laatst gewijzigd door Pericles : 5 juli 2011 om 06:52. |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
nog eens, het gaat er niet over hoeveel je krijgt, maar wel wat je er mee kunt doen.
neem nu de kinderbijslag. de gemeenschappen (en het Brussels Gewest) mogen gewoon hun vlagje op de brief zetten, punt. is dat nu een overdracht van belang?? neen tuurlijk niet, dat is window dressing.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
#249 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
in ieder geval, het gaat hier dus niet over een "nieuw België", maar een aanpassing binnen de huidige context.
geen homogene bevoegdheidspaketten, geen fiscale autonomie die naam waard, het federale niveau heeft nog altijd op z'n minst evenveel te zeggen als de regio's.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
#250 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu is het ineens maar een ander vlagje op een brief (wat volgens mij ook het enige wapenfeit zal blijken te zijn bij gedefederaliseerde materies...) |
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ook De Vos vindt dit een nota die niet veel gaat veranderen: http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...trop-tard.html
Citaat:
De Vos gaat meer en meer richting de N-VA, heb ik de indruk.
|
|
|
|
|
#253 |
|
|
Toch maar logisch zeker. Sommige mensen moeten keihard werken voor een goeie 1000 euro netto per uur en anderen kunnen grote meerwaarden realiseren zonder veel inspanningen te moeten doen. Een beetje solidariteit is te veel gevraagd zeker?
|
|
|
|
|
#254 |
|
Minister-President
|
Economisch gezien ben ik liberaal, maar ik heb niets tegen die meerwaardebelasting (minderwaarden worden er van afgetrokken), alleen het tarief (50% bij realisatie op minder dan een jaar) vind ik overdreven.
|
|
#255 | |
|
|
Citaat:
Er komt geen gerechtelijk arrondissement Halle-Vilvoorde. Er komt wel een soort van kanton met hoofdplaats SGR , dan nog grondwettelijk verankerd. Plus nog andere dingen uiteraard zoals de zog metropolitane gemeenschap waaruit blijkt dat Francofonia nu reeds echt rekening houdt met plan B.
|
|
|
#256 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Soit, als dit er doorkomt is het overduidelijk wat er gaat gebeuren. Zowat alle beleggingsinstrumenten worden aangepakt, behalve juist ja.....vastgoed. En wie kan zich vastgoed als belegging permitteren? Juist, het grootkapitaal. Wie wordt er de dupe van? Huurders en mensen die zich een bescheiden woning wensen te kopen. Mij niet gelaten hoor, maar qua kortzichtheid van uw kant kan het wel weer tellen. Niet dat ik iets anders verwacht had hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 5 juli 2011 om 08:17. |
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Daar heb ik geen enkel probleem mee. |
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Op al die spaarmethodes worden er meer taksen geheven. Dus de overheid geeft gewoon het signaal van: stop maar met zuinig leven, geef maar alles uit, want als je spaart pakken we toch het beetje opbrengst dat je hebt af. Ik weet zelf meer dan goed genoeg als jonge gast dat ik nooit of amper pensioen zal hebben, en dat ik zelf moet sparen om later mijn oude dag te bekostigen. Dankzij EDR is dat weer een stap moeilijker geworden. |
|
|
|
|
|
#260 | |
|
|
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|