![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Minister-President
|
U liegt.
"De tekst is niet te nemen of te laten. In tegendeel, ik vraag aan alle voorzitters om amendementen in te dienen."- Bart De Wever, Canvas-interview (6m 50s)U bent op de hoogte van deze citaten, want u was betrokken in de vorige discussie erover. Dus, u liegt. Een minimumbod is niet hetzelfde als "het is te nemen of te laten". Laatst gewijzigd door Nyquist : 8 juli 2011 om 08:32. |
|
|
|
|
#102 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Hij heeft ontzettend duidelijk uitgelegd waarom een akkoord onmogelijk is. Hoor jij 1 Vlaamse partij ergens iets van zijn opmerkingen weerleggen? Nee, ze spelen weer volledig op het "onverantwoordelijk" en andere emotionele argumenten. Laatst gewijzigd door sjarel : 8 juli 2011 om 08:32. |
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Men zal altijd dingen kunnen vinden om een tekst af te schieten. Maar daarom dienen juist onderhandelingen in een democratie tussen politieke partijen. Indien men echter al op voorhand zegt: 'neen ik wel niet onderhandelen', dan zal men ook nooit tot een oplossing komen.
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mijn stelling is een reactie op hetgeen mijnheer Bal zegt in post 8, sprekend over de N-VA: “Volgens mij hebben ze vandaag weer een pak kiezers gewonnen”. Mijn antwoord daarop is dat dit goed mogelijk en zelfs waarschijnlijk is, maar dat het enkel bij verkiezingen van belang is hoeveel kiezers voor een bepaalde partij stemmen, en we vaststellen dat er vandaag geen verkiezingen zijn. Lees : pas bij verkiezingen blijkt hoeveel kiezers een partij heeft gewonnen of verloren ; zolang verkiezingen niet aan de orde zijn is het mogelijks bijwinnen of verliezen van kiezers op een tussentijds moment slechts een veronderstelling zonder veel belang, vermits men deze tegen de tijd dat er wel degelijk verkiezingen zijn weer kan hebben verloren of teruggewonnen. Wat het gevolg is van een verkiezingsuitslag (en dus van het bijwinnen of verliezen van kiezers op het ogenblik van verkiezingen) weten we natuurlijk allemaal wel, maar daar ging het niet over. |
|
|
|
|
|
#106 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Nieuwsblad van 18 oktober 2010. Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juli 2011 om 08:43. |
||
|
|
|
|
#107 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Doe niet belachelijk eh...
Het is nogal logisch dat je niet onderhandelt door enkel dingen uit een nota te halen. 't is geven en nemen. De traditie is al jaren dat Vl geeft en Wa neemt. BDW wil nu dat beide geven en nemen. BDW heeft met dat "minimumbod" gezegd dat het gewicht van die nota hetzelfde moest blijven. Dat is wel degelijk iets anders. Overigens hebben de andere Vlaamse partijen JA gezegd als ik me niet vergis. |
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juli 2011 om 08:51. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Vreemdeling
|
Net alsof al de punten van NVA moeten gerealiseerd worden, en de mensen die anders hebben gestemd kunnen de boom in bij wijze van spreken. My way or the highway volgens Meneer De Wever.
Terwijl andere partijen bereid zijn om toch iets of wat water bij de wijn te doen krijg je onmiddelijk van een NOODZAKELIJKE partij het deksel op de neus. Ik ben tegen profiteurs van het systeem, maar ik realiseer me wel dat langs beide zijden van dit al zo klein land ook mensen zijn die wèl elke dag gaan werken voor hun boterham. Meneer de Wever had, ipv direct alles af te breken misschien Ja, maar GROTE maar kunnen zeggen. Meneer Di Rupo lijkt me erg inschikkelijk op dit moment, meesten vinden misschien dat zen nota op niets lijkt, maar hij heeft wel de wil niet langer vast te houden aan zijn rode roots en toch dingen voor te stellen die elke "sos" de laatste 50 jaar heeft afgeknalt. Al bij al imho, erg kinderachtige reactie langs "onze" kant. |
|
|
|
|
#111 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wouter Beke niet gehoord dan?
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Minister
|
ja want ze denken nog altijd dat het een toeval was door de deelname aan een quiz, maar niet begrijpen dat een er al zo een sterke roep naar het einde van het belgisch gemorrel sinds 2004.
|
|
|
|
|
#117 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Verklaar.
Het belangrijkste wat ik Beke horen zeggen heb is dat eerst EDR een deel van de gemaakte compromissen in de vuilbak gegooid heeft waarop BDW als reactie de rest van de gemaakte compromissen ook maar weggegooid heeft. Enorm wraakroepend gedrag van beide eigenlijk. Zo zullen we er nooit komen. PS wil al van dag 1 geen compromis met de NVA. Zoveel is duidelijk. NVA heeft m.i. niet correct gereageerd door gemaakte compromissen af te schieten. Zo wordt er op den duur echt wel helemaal niks meer mogelijk. |
|
|
|
|
#118 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dat ze dat dan doen eh... Waarom 400 dagen wachten om daaraan te beginnen? Meer zelfs als ze een goed regeerakkoord maken, met goede hervormingen verliest NVA gegarandeerd stemmen bij de volgende ronde. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Minister-President
|
Woorden hebben een betekenis. Een minimumbod hebben is niet hetzelfde als zeggen: "het is mijn tekst, te nemen of te laten". Hij zegt letterlijk: "het is niet te nemen of te laten".
Als u dan antwoordt op de vraag: "Heeft BDW gezegd dat het te nemen of te laten is?" met "Ja natuurlijk", dan liegt u. |
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sorry, je zal iets beters moeten verzinnen om de N-VA met alle zonden te kunnen beladen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|