Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2004, 23:24   #141
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wel, ik wil nog aannemend at de rechter in een bepaalde mate "subjectief" was, maar dat "de PS" en verhofstadt rechtstreeks achter die rechter zouden zitten vind ik dus onzin. zoals ik al zei was het VB dan al in eerste aanleg veroordeeld, ten tweede gaat het niet om één maar wel om drie rechters, en ten derde is er dezer dagen de hoge raad voor justitie die jusit zulke zaken bestrijdt...
Een notoire Gentse Franskiljon die een Vlaamsnationale partij beoordeelt is 'in zekere mate' subjectief, daar heb je mogelijk gelijk in.
De eerste en de tweede keer heeft het regime tegenslag gehad. En toen was de PS ook nog niet op Justitie.
Alle rechters en ook de hoge raad voor Justitie zijn partijbenoemden, dus van alle concurerende partijen, maar nooit van het VB. Het Belgisch regime heeft schrik van het VB en is tot ALLES in staat uit zelfbehoud.
Jij vindt dat onzin, ik niet.
ik vind dat geen onzin, het klintk zelfs logisch, maar dat is jusit het gevaar. Ik zie liever zwart op wit bewijzen dan maar wat insinuaties �* la "de PS zit erachter" en "geen toeval dat het in Gent was, de stad van verhofstadt", goedkope slogans die het Blok maar al te graag gebruikt om zich maximaal in hun geliefde slachtofferrol te rollen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 23:44   #142
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uit Humo:

Alle beleidsverantwoordelijken zijn geschokt na de antisemitische aanval op een joodse adolescent. Een heel arsenaal aan middelen, manschappen en maatregelen wordt nu ingezet om deze ontoelaatbare agressies een halt toe te roepen.

Begrijp me niet verkeerd: uiteraard moet dit streng aangepakt worden, een samenleving kan dat niet over z'n kant laten gaan. Maar waarom is deze terechte verontwaardiging, afkeuring en snelle reactie in 's hemelsnaam niet eens denkbaar voor al die andere daden van verbale of fysieke agressie die dagelijks door dezelfde 'groep' mensen wordt gepleegd op Jan met de pet, die geen drukkingsgroep achter zich heeft, die niet kan teren op een collectief Europees schuldgevoel?

Hoe durf ik zoiets zelfs maar te opperen, want zulke vergelijkingen gaan niet op, dat is racistisch. Dan mag men plots niet meer nadenken, laat staan 'veralgemenen' en een bepaalde 'groep' viseren. Dan komen de andere taboes opspelen en dan lijkt het erop dat een samenleving die ontoelaatbare inbreuken wel kan tolereren, zelfs negeren.

Ik ben die hypocrisie beu, ik ben het beu dat men dit niet wil inzien en dat mensen die dit aanklagen gemakshalve als imbeciele bruinhemden worden afgeschilderd.

Hans Willemyns
Hij heeft het licht eindelijk gezien...
The Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 07:29   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind dat geen onzin, het klintk zelfs logisch, maar dat is jusit het gevaar. Ik zie liever zwart op wit bewijzen dan maar wat insinuaties �* la "de PS zit erachter" en "geen toeval dat het in Gent was, de stad van verhofstadt", goedkope slogans die het Blok maar al te graag gebruikt om zich maximaal in hun geliefde slachtofferrol te rollen...
Pas wanneer alle actoren in dit steekspel verdwenen zijn, zal dat boekje van de geschiedschrijving kunnen geopend worden. Nu hebben we allerlei aanwijzigingen dat de veroordeling door het Gentse gerecht eigenlijk niet zo'n groot toeval is.

Er is de wel heel merkwaardige versnelling van de gerechtsgang. Daar waar het gerecht er soms vele jaren overdoet, ging het plotseling heel snel. Zoals iedereen weet kan een Minister van Justitie gebruik maken van het injunctierecht (wat legaal is), maar tegelijkertijd kan er heel goed sprake zijn van beïnvloeding buiten de normale geijkte kanalen. Het is een publiek geheim - daar Karel de Gucht evenwel zelf doorbroken - dat een niet onaardig aantal politici en ook hogere ambtenaren lid zijn van de loge, een elitaire club waar in volstrekte geheimhouding wel het een en ander wordt geregeld.

Daarnaast is het wel heel merkwaardig dat de zaak uiteindelijk bij Gent terechtkwam. Volgens wat ik hier en daar heb gelezen zou de verwijzing eigenlijk toegevallen moeten zijn aan het Hof van Antwerpen. Nog verrassender is dan weer bij welke rechter het dossier aanbelandt: bij een notoire franskiljon, overtuigd belgicist, hoogste lid van een serviceclub (en dus een lagere, misschien zelfs hogere graad hebbend van de loge), en iemand die waarvan een naaste familielid een repressierechter is geweest. Leggen we dan de uitspraak van Leman over "de juiste rechter" ernaast, dan krijgen we toch wel een heel merkwaardig beeld.

Ieder element op zich valt niet te ontkennen, hoogstens de samenhang. Maar die samenhang is des te opvallender, dat ontkennen eigenlijk gelijk staat met het moedwillig ontkennen van ieder apart element.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 08:25   #144
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Een notoire Gentse Franskiljon die een Vlaamsnationale partij beoordeelt is 'in zekere mate' subjectief, daar heb je mogelijk gelijk in.
De eerste en de tweede keer heeft het regime tegenslag gehad. En toen was de PS ook nog niet op Justitie.
Alle rechters en ook de hoge raad voor Justitie zijn partijbenoemden, dus van alle concurerende partijen, maar nooit van het VB. Het Belgisch regime heeft schrik van het VB en is tot ALLES in staat uit zelfbehoud.
Jij vindt dat onzin, ik niet.
Ik zie ook liever zwart op wit bewijzen, maar je zult ook wel inzien dat dit zo goed als onmogelijk is.
Het enige wat mogelijk is: logische veronderstellingen.
De grootste partij van het land is een separstistische partij het VB, de meerderheid van de Vlaamse ondernemers wil het VB in de regering (DS en Trends), alle Vlaamse partijen gaan in de richting van meer autonomie voor Vlaanderen. Maar het regime heeft nog zeer veel hefbomen in de hand en zal die dus ook gebruiken.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 08:42   #145
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Jammer voor jou, maar ik heb ALLE progrmma-boekjes van het Blok gelezen...
Waarom jammer voor mij? Nu weet ik tenminste waar u de mosterd haalt... Er wordt mij in ieder geval al heel wat duidelijk.

Citaat:
Ik zeg niet dat je het met de GRATIS-politiek moet eens zijn he... Ik ben het daar ook niet mee eens! Maar daar wordt wel meer duiding gegeven...
Daarom dat ze het "gratis" noemen terwijl het niet gratis is, waarschijnlijk

Citaat:
Naar mijn weten heeft het VB nog nooit een nuance gemaajkt over het vreemdelingenstemrecht
http://vlaamsblok.be/pdf/dossier_stemrecht.pdf

Dan had u waarschijnlijk een aanval van acuut analfabetisme toen u dit 34 pagina-lange dossier hebt gelezen ?!
Oud 2 juli 2004, 08:46   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Naar mijn weten heeft het VB nog nooit een nuance gemaajkt over het vreemdelingenstemrecht

Dan had u waarschijnlijk een aanval van acuut analfabetisme toen u dit 34 pagina-lange dossier hebt gelezen ?!
Iedere keer weer wordt duidelijk dat ze oordelen op basis van eigen veronderstellingen, geruchten, verdraaiingen en leugens waaraan ze zelf geloof hechten. Dat is de linkse kijk op het Vlaams Blok. En vooral lezen ze wat ze er in willen lezen; meestal niet wat er staat.
Oud 2 juli 2004, 08:51   #147
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verhofstadts burgermanifesten zijn klein bier in vgl. met het 70-pntenplan, dat weet u goed genoeg...
Uchedekuchedekuch...

Klein bier? Moest Verhofstadt nu als premier uitvoeren wat hij in zijn burgermanifesten had neergeschreven, dan zou het Blok zeer waarschijnlijk niet zo'n eclatante overwinning hebben behaald...
Oud 2 juli 2004, 15:38   #148
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Verhofstadts burgermanifesten zijn klein bier in vgl. met het 70-pntenplan, dat weet u goed genoeg...
Uchedekuchedekuch...

Klein bier? Moest Verhofstadt nu als premier uitvoeren wat hij in zijn burgermanifesten had neergeschreven, dan zou het Blok zeer waarschijnlijk niet zo'n eclatante overwinning hebben behaald...
hij moet niet lullen maar zijn burgermanifesten laten uitvoeren...

Belofstadt doet niets, vorige maanden niet, nu niet, volgende maanden ook niet !

had mijn tante ... gehad, was het mijn oom
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 15:40   #149
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Iedere keer weer wordt duidelijk dat ze oordelen op basis van eigen veronderstellingen, geruchten, verdraaiingen en leugens waaraan ze zelf geloof hechten. Dat is de linkse kijk op het Vlaams Blok. En vooral lezen ze wat ze er in willen lezen; meestal niet wat er staat.
ben je nu niet over jezelf bezig ?
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 15:53   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Citaat:

Dat mag u altijd aantonen. Ik wacht met veel ongeduld.
Oud 2 juli 2004, 16:06   #151
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Twee lezersbrieven, vandaag in het BvL.
Zo te zien heeft geen van de twee briefschijvers veel vertrouwen in het Belgische gerecht. Om van Leo Delcroix maar te zwijgen.

Citaat:
Auteur: Fr. Peeters, Geldenaken
in belgie schaft het rechtsysteem dossiers die verjaard zijn af. leo delcroix heeft waarschijnlijk gezorgd dat zijn dossier verjaarde,en durft nu zelfs eerherstel vragen en een schadevergoeding en opnieuw een politieke functie. Wat een schande dat deze mijnheer zich nog durft te bewegen,ik zou mij in alle stilte kalm houden. Hij moet zich toch niet goed voelen of wel goed voelen voor de dingen die weer eens geregeld zijn.

Citaat:
Auteur: Marcel Spelters, Overpelt
Hoe durft dhr. Delcroix zijn gezicht nog te vertonen in de media na dit debacle van het Belgische gerecht.
Het bewijst nogmaals dat iemand met geld en invloed de procedure zolang kan rekken dat de verjaring kan ingeroepen worden. Alle Belgen gelijk voor de wet? Vergeet het maar.
En dan ook nog durven verklaren dat hij zijn politieke carrière terug wil opnemen. Spaar ons Heer!
Na de politiehervorming is het meer dan de hoogste tijd dat er een justitiehervorming op gang komt.
Het zijn feiten als deze die het Vlaams Blok slapende rijk maken.
Oud 2 juli 2004, 16:25   #152
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat mag u altijd aantonen. Ik wacht met veel ongeduld.
ga gerust naar de thread over de joodse incidenten...

bewijsmateriaal voldoende
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 16:26   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ga gerust naar de thread over de joodse incidenten...

bewijsmateriaal voldoende
Concreet zijn, niet in het ijle.
Oud 5 juli 2004, 15:31   #154
European Voice
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar European Voice
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Vache qui rit
70. DE TERUGKEER VAN DE TWEEDE EN DERDE GENERATIES VREEMDELINGEN
Voor diegenen die niet bereid zijn zich te assimileren, wordt een onderwijs voorzien dat hen voorbereidt op de reïntegratie in het land van herkomst van hun ouders. De landen van herkomst van deze jonge vreemdelingen kunnen niets aanvangen met jonge analfabeten. Door deze jongeren hier school te laten lopen en hen een specifieke opleiding te geven die hen voorbereidt op de terugkeer en de reïntegratie in hun landen van herkomst, bewijst men deze landen een grote dienst en kadert deze opleiding in de ontwikkelingshulp die we aan deze landen willen geven.
Ook hier wordt nergens gewag gemaakt van gedwongen terugkeer, in tegenstelling tot uw bewering.

Eigenlijk was dit in de jaren zeventig wel een lovenswaardig voorstel, dat door de evolutie in de maatschappij (mede door de slechte politiek van de voorgaande regeringen) moeilijk nog toepasbaar is. Daarom heeft het Vlaams Blok dit voorstel ook als niet meer werkbaar aan de kant geschoven.
Op de website van het Vlaams Blok staat dit voorstel ander nog steeds in de zogenaamde "Partijprogramma brochure". Misschien dat het wel aan de kant word geschoven in het partijprogramma van Vlaams Blok Light (excuseer Plus)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be