![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net vandaag hoorde ik het verhaal van iemand, een nogal belangrijk zakenman, die slaag krijgt van zijn vrouw! Op de koop toe stookt zij de kinderen op om papa te knijpen en te stampen! Ze zegt vlakaf dat ze hem haat maar ze blijft bij hem omwille van zijn geld. Ik vroeg waarom de man er niet gewoon vandoor trekt als zijn leven zo onhoudbaar is, maar hij is gek op zijn kinderen en de vrouw zegt dat als hij haar verlaat zij naar de politie gaat en hem zal beschuldigen van geweld tegen haar en dan zal ze alles doen zodat hij zijn kinderen niet meer mag zien. In zo'n situatie worden vrouwen eerder geloofd dan mannen net omdat er veel meer geweld gepleegd wordt tegen vrouwen dan tegen mannen. Dat dit in sommige gevallen dan weer onhoudbare toestanden voor mannen kan veroorzaken is een bijzonder treurige zaak.
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Partnergeweld komt voor in alle lagen van de bevolking, in alle leeftijdsklassen, bij elke levensovertuiging en in alle relatievormen. De gevolgen voor het slachtoffer en voor de kinderen zijn zeer ingrijpend.
http://www.rosadoc.be/joomla/index.p...nergeweld.html Het is wansmakelijk om de miserie van deze mensen te misbruiken om haat te zaaien tegen één bepaalde religie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Het lijkt me nuttig om even te verduidelijk wat het verschil is tussen vluchthuizen en vrouwenopvanghuizen.
Even tot rust komen in een veilige omgeving of weggaan wanneer het geweld escaleert, het is mogelijk. Daarvoor zijn er de vluchthuizen en vrouwenopvanghuizen. Vluchthuizen - pdf bevinden zich op een geheim adres en vangen alleen slachtoffers van partnergeweld met hun kinderen op. De plaatsen zijn beperkt. Vrouwenopvanghuizen zijn laagdrempelig en openbaar. Die zijn minder specifiek in hun selectie van bewoners. Beide formules sturen aan op het herwinnen van zelfvertrouwen en zelfredzaamheid bij de vrouwen.http://www.rosadoc.be/joomla/index.p...nergeweld.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie u ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot. Godsdienstvrijheid weetjewel. Heb jij ook zo'n regels uitgaande van de bijbel het NT of de seculiere wetten aub? graag had ik dan een quote+link gezien. Deze imam vindt dat vrouwen de EER hebben om enkel afgeklopt te worden als ze sex willen weigeren: (ik weet niet, maar dit lijkt me een vrijbrief voor gewelddadige verkrachting): http://www.memritv.org/clip/en/2600.htm (let op: niet in het gezicht, dat is zichtbaar vanonder de niqaab, als ze nu een burka dragen kan het vast ook geen kwaad. En de brave goedheilig man is zelfs zo vriendelijk om duidelijk te maken dat de man ook haar benen niet mag breken tijdens het toegestane afklopuurtje). Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 juli 2011 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hadden ze zestig jaar geleden dan ook al standaard een elektrische wasmachine én een droogkast? of zou dat de dichterlijke vrijheid van uw bron zijn geweest? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niettemin Die bepaald religie is wel walgelijk misogyn en verdient het in dit geval volop. In onze contreien moeten godsdiensten aan de rechten van de mens, en dus aan die van de vrouw voldoen. Zo deden en doen katholieke geestelijken veel overtredingen met hun piepjonge relatiepartners ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juli 2011 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je er dan mee gestopt je vrouw af te kloppen?
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind jij religie dan niet dégoutant?
![]() |
![]() |
#71 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 juli 2011 om 12:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 juli 2011 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ook van mening dat hun endemische geïnstitutionaliseerde misogynie moet bestreden worden Mag je illegale discriminaties niet haten? Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juli 2011 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is er wel hardheidscontrole op klappen bij registratie? Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juli 2011 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In flatgebouwen vliegen. Kruisvaart houden. Inkwisitie. Sharia. Handen afhakken. Stenigen. Brandmerken. Verzuipen. Kruisigen. Liegen. Bedriegen. Afpersen. Manipuleren. Pedee-streken uithalen. En dan maar femelen dat het allemaal in naam van een imaginair vriendje is. En dat vindt gij niet dégoutant? 't Is genoteerd.
![]() |
![]() |