Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 juli 2011, 20:02   #41
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ik was vandaag in Kortrijk en Will Tura trok meer volk dan BDW.
En bij de mensen die ik er ontmoette waren er veel die zeiden: ik ben enkel gekomen om "het" eens te zien maar niet als medestander van BDW.
Op het verslag van de VRT krijg je Goedele Devroey te zien en je zou denken dat er een pre-revolutionaire sfeer hing; maar niets was minder waar. Het was heel gezapig en op het en einde zong men de obligate Vlaamse Leeuw en riep een keer of 5: België Barst en dat was het.
Het leven zoals het is... Azert op stap.
sjarel is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:03   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb uw post lichtjes aangepast, het betreft het bold-gedeelte.

Ik heb er mijn onderschrift voor aangepast. Tenzij ge bezwaar zoudt uiten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:04   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En bij de mensen die ik er ontmoette waren er veel die zeiden: ik ben enkel gekomen om "het" eens te zien maar niet als medestander van BDW.
Op het verslag van de VRT krijg je Goedele Devroey te zien en je zou denken dat er een pre-revolutionaire sfeer hing; maar niets was minder waar. Het was heel gezapig en op het en einde zong men de obligate Vlaamse Leeuw en riep een keer of 5: België Barst en dat was het.
D�*t moet jou tegengevallen zijn !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:05   #44
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De Bokrijkse Onafhankelijkheid? Zijn de vendelzwaaiers geoefend, staan de kerels en keerlinnen klaar?
Er waren ook 2 jongeren die de slogan in de buurt van Bart De Wever (Vlaanderen onafhankelijk) belachelijk maakten door 2 bordjes te laten zien waarop stond: KORTRIJK ONAFHANKELIJK.

De spandoek Vlaanderen onafhankelijk was trouwens aangebracht door VB en ook het publiek was voornamelijk VB maar dat kon BDW niet deren.
azert is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:05   #45
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bedankt om toe te geven dat NVA niet sociaal is.
De "gewone man" weet dit nog veel te weinig.
We wéten al dat u een aanhanger van het profitariaat op zijn francofoons bent....

Dat hoeft u hier niet meer duidelijk te maken...
Svennies is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:06   #46
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Het leven zoals het is... Azert op stap.
Het forum-lid dat de draad heeft opgestart was duidelijk niet aanwezig.
azert is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:06   #47
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er waren ook 2 jongeren die de slogan in de buurt van Bart De Wever (Vlaanderen onafhankelijk) belachelijk maakten door 2 bordjes te laten zien waarop stond: KORTRIJK ONAFHANKELIJK.

De spandoek Vlaanderen onafhankelijk was trouwens aangebracht door VB en ook het publiek was voornamelijk VB maar dat kon BDW niet deren.
Natuurlijk slaan uitspraken als Kortrijk onafhankelijk nergens op, dit belgicistische 'argument' hoor je maar al te vaak, alleen kunnen ze het verschil niet maken tussen dorpen/steden en gewesten die economische draagkracht hebben.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:08   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

El Constructo zingt zijn eeuwige liedje...
Oud 10 juli 2011, 20:08   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En die Blokkers hebben die twee schoolkinderen niet in mekaar getimmerd ??
D�*t moet jou heel erg tegengevallen zijn.

De schoofzak is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:09   #50
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ha zo,de grote kenner die een Vlaams Belanger van vér kan herkennen zo maar op zicht...

Qua duimzuigerij bent u hier alvast dé expert,en géén mens hier die er dan ook maar aan denkt om u wat dat betreft naar de kroon te steken...
Svennies is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:10   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
België zal hoogstwaarschijnlijk niet barsten of ontploffen. Deze staat zal heel stilletjes uitdoven, en bijna niemand zal er om rouwen of het zelfs maar merken, zoals het een onschadelijk gemaakt misbaksel betaamt.
Wat moet ik me voorstellen bij "stelletjes uitdoven"?
Hoe gaat dat in zijn werk, een land dat stilletjes uitdooft?
artisjok is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:12   #52
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En die Blokkers hebben die twee schoolkinderen niet in mekaar getimmerd ??
D�*t moet jou heel erg tegengevallen zijn.
Ik zei het al; voornamelijk al wat oudere bezadigde mensen die meestal netjes op een stoel zaten te luisteren.
In het begin was er boe-geroep voor Vincent Q: maar de ceremoniemeester zei: het is een feestdag; we moeten ieders mening respecteren. Dat speelde misschien ook mee.
azert is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:14   #53
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ha zo,de grote kenner die een Vlaams Belanger van vér kan herkennen zo maar op zicht...

Qua duimzuigerij bent u hier alvast dé expert,en géén mens hier die er dan ook maar aan denkt om u wat dat betreft naar de kroon te steken...
De mensen van eerder VB hadden een eigen optocht die van de Grote markt naar het Groenighemomument trok. Ik denk niet dat er veel n-va meestapte; wel Francis Van den Eynde uit Gent. Zij droegen de spandoek mee.
De n-va zat bij het momument te wachten (o.a. Defoort).

Die stoet was ook maar +/- 100 man.

Laatst gewijzigd door azert : 10 juli 2011 om 20:15.
azert is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:15   #54
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat had ge verwacht? Cirque de Soleil???

Het applaus en geroep als BDW toekwam was duidelijk te zien, maar wie ga ik geloven Azert, of mij eigen zintuigen

Wanhopiger en wanhopiger die Belgicisten
Oud 10 juli 2011, 20:16   #55
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Waar wachten ze dan op? Roep de onafhankelijkheid uit en iedereen behalve de belcisisten zijn gelukkig.
Er is slechts een minderheid voor onafhankelijkheid.
Oud 10 juli 2011, 20:16   #56
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt het vergelijken met de splitsing van de provincie Brabant. Bijna niemand zit te eisen dat die terug herenigd wordt, en de jongere generaties zijn zich meestal zelfs niet bewust dat Vlaams- en Waals-Brabant ooit één provincie waren, ook al gebeurde de splitsing in 1995 (!). Uiteindelijk zal ook België nog maar zo weinig inhoud hebben dat men het evengoed kan opdoeken, en niemand zal er een traan om laten.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:16   #57
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wow, twee Vlamingen die u gelijk geven, we zullen met ons 40% toch moeten oppassen voor de BUB

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 10 juli 2011 om 20:17.
Salvadorii is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:17   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk naar de huidige situatie, er kan geen regering meer gevormd worden, en toch ligt de beurs daar niet eens wakker van. De beurs gaat er dus vanuit dat geen regering meer kunnen vormen de normale toestand is.

Dat zijn de eerste tekenen van uitdoving.
Oud 10 juli 2011, 20:17   #59
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Wat had ge verwacht? Cirque de Soleil???

Het applaus en geroep als BDW toekwam was duidelijk te zien, maar wie ga ik geloven Azert, of mij eigen zintuigen

Wanhopiger en wanhopiger die Belgicisten
Ja; er was natuurlijk applaus; maar ik had toch wat meer verwacht. Het was snel weer over en de beperkte heisa werd vooral veroorzaakt door de pers die massaal op hem af vloog en de indruk gaf dat er een Hollywood-ster naar Kortrijk was gekomen.
azert is offline  
Oud 10 juli 2011, 20:18   #60
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Er is slechts een minderheid voor onafhankelijkheid.
Net zoals in Tsjechoslovakije, zoals lombas al eerder opmerkte. Op zich is het trouwens niet echt relevant, want België zal splitsen ook al was er geen enkele Vlaams-nationalist. Om het even dialectisch te stellen, België draagt haar eigen vernietiging in zich.
Vlaanderen Boven is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be