Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 juli 2011, 22:40   #261
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
ja; ik was echt verrast door de magere opkomst.
Ik dacht dat het zwart van het volk zou zijn.

ik dacht bij de optocht: vertrek aan de grote markt en er zal toch volk zijn tot FOTO Verstraete: maar dat was lang niet het geval.

Zeker omdat ik me na de toespraak snel kon verplaatsen en zag dat de volledige grote markt vol stond met mensen die naar het muziekspetakel stonden te kijken.
lol te zot voor woorden - verschillenden hier die al lang bezig zijn met politiek en die zeggen dat de sfeer bijzonder was - en gij maar ontkennen.

Denial is NOT a river in Egypt
Oud 10 juli 2011, 22:41   #262
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:

ik dacht bij de optocht: vertrek aan de grote markt en er zal toch volk zijn tot FOTO Verstraete: maar dat was lang niet het geval.

Zeker omdat ik me na de toespraak snel kon verplaatsen en zag dat de volledige grote markt vol stond met mensen die naar het muziekspetakel stonden te kijken.
Ik heb deze berekening ook eens gedaan, vergelijking tussen een betoging in brussel, georganiseerd door de belangrijkste europese vakbonden, en een muziekconcert.

Resultaat was extreem magertjes voor de betoging in Brussel.

Heb toen de volledige linkse club over me heen gehad, met alle mogelijke argumenten dat ik dit niet mag doen. Ik zal met plezier opvolgen hoe ze jouw "kromme" redenatie gaan veroordelen.

Laatst gewijzigd door flatliner : 10 juli 2011 om 23:05.
flatliner is offline  
Oud 10 juli 2011, 22:41   #263
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik had het net eventjes anders gehoord, dat de Franstaligen vooral melding maakten van het feit dat Bart Dewever het over een natie had.
Zouden ze het woordje "natiestaat" niet gebruikt hebben ?
ah, dat verklaart het...
Oud 10 juli 2011, 22:43   #264
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

oef...België is gered...
Oud 10 juli 2011, 22:43   #265
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent waarschijnlijk zo iemand die een massagraf ziet met honderden lijken en dan zegt van "goh, ik had nu toch wel meer schedels verwacht, nu ben ik toch echt ontgoocheld."
Oud 10 juli 2011, 22:44   #266
pries
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
de mensen die ik tegenkwam en mee sprak; zeiden meteen: we hadden je hier niet verwacht of is het zoals ik gewoon om het eens te zien.
Die drie mensen zullen het ook niet maken hoor.
pries is offline  
Oud 10 juli 2011, 22:44   #267
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
oef...België is gered...
houzee, steek de loftrompet. Ik heb trouwens horen fluisteren dat het plein volstond met mensen van het kabinet van muysters en bourgeois, die daar verplicht moesten zijn of ze waren hun job kwijt.

Jaja, de Vlaems nationalen toen weer hun mooiste kant
vrijevlaming is offline  
Oud 10 juli 2011, 22:46   #268
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pries Bekijk bericht
Die drie mensen zullen het ook niet maken hoor.
Ze bedoelden waarschijnlijk : "shit, die zeiker met zijn leleijke strik is hier ook weer."
Oud 10 juli 2011, 22:47   #269
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) BDW heeft heel wat gewone mensen die de politiek maar half volgen, verleid om voor hem te stemmen omdat hij er een toffe kerel uit ziet; beetje zoals een goedige dikke chiroleider.

2) Dat zal wel veranderen wanneer hij zal moeten meeregeren.

3) Dan zullen de mensen zien wat de rechts-conservatieven in petto hebben voor het gewone volk...
1) Erger voor u is het feit dat de heer De Wever nogal wat 'minder gewone' mensen - die de politiek trouwens erg intens volgen - ervan heeft weten te overtuigen dat ze ook maar beter op hem stemmen. En dat ondanks het feit dat ze zich pakweg de heer Van Besien best wel als goedige chiroleider kunnen inbeelden.

2) Dat zal niet veranderen omdat de heer De Wever niet in een federale regering zal MOGEN meeregeren. De maffiosi van de PS & CdH zullen er álles aan doen om regeringsdeelname van de N-VA, en dus de heer De Wever, te verhinderen. Desnoods zorgen ze voor een burgeroorlog. De geesten in la Belgique francophone zijn daar door de 'bevriende pers' al bijna helemaal klaar voor gestoomd.

3) Zo heel véél erger dan datgene waarmee de pseudo-linkse pseudo-progressieven 'het gewone volk' hebben opgezadeld kan het maar moeilijk meer worden, vind ik.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 10 juli 2011 om 22:48.
djimi is offline  
Oud 10 juli 2011, 22:48   #270
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We zijn dan ook vele jarenlang door jullie het bloed van onder de nagels gepest.

Laat het me zo zeggen, realiseer u goed, op sympatie moeten jullie niet meer rekenen.
Lijkt me volkomen logisch!
daiwa is offline  
Oud 10 juli 2011, 22:51   #271
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ja , in de veemarktbuurt. Dat is juist, de zwevegemstraat, den 'traveir' en al die straten. Rond 'toontjes kerk' en zo ook. Allemaal juist.

Maar niet in de straten achter of voor het groeningemonument. Dat is dan ook de veemarkt al lang niet meer.

En als wij geen voeling hebben met allochtonen, tis daarom dat er een paar voor ons in het parlement zitten, veel op onze lijsten hebben gestaan en veel in onze besturen zitten. 1000 keer het tegendeel luidop roepen gaat de realiteit niet veranderen hoor, meneer Verhofstadt
Nochtans azert kent de buurt daar goed hoor
Zijn voorvaderen zijn daar al eens geweest, ze dachten de "lokale" "boeren" een lesje te leren
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 10 juli 2011, 23:01   #272
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
BDW heeft heel wat gewone mensen die de politiek maar half volgen, verleid om voor hem te stemmen omdat hij er een toffe kerel uit ziet; beetje zoals een goedige dikke chiroleider. Dat zal wel veranderen wanneer hij zal moeten meeregeren. Dan zullen de mensen zien wat de rechts-conservatieven in petto hebben voor het gewone volk.

BDW heeft gezegd dat hij in Frankrijk lid zou zijn van de partij van Sarkozy: een partij die het normaal vindt dat kinderen van werklozen over de middag niet meer op school mogen eten. Die kinderen moeten maar thuis opgevangen worden.
Dit is een absurde logica, dewelke snel tegen je gebruikt kan worden.

Belgie is groot geworden door haar kolonie Congo, of met andere woorden de "congo free state", in de begin jaren met harde hand te regeren.

Zo kun je dan ook iedereen met een voorliefde/voorkeur voor belgie, of een voorstander van het koningshuis, beschouwen als een persoon dewelke het goedkeurd dat er handjes werden afgekapt bij de lokale bevolking in congo.

Oh meneer vind het slaven leven niet zo goed, zeg maar dag tegen het handje. Belgie is gebouwd op het bloed van de eerste kolonisatie jaren onder leopold II. Bekijk maar eens wat onze "builder king" heeft gedaan voor brussel, antwerpen en oostende, je zou je moeten schamen.
flatliner is offline  
Oud 10 juli 2011, 23:03   #273
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Eerst moet de bevolking nog wat rijpen, hoewel het al veel sneller gaat dan men had mogen hopen. En dan moeten de V-partijen een absolute meerderheid hebben in het Vlaamse Parlement - dat gebeurt in 2014. Dus in dat jaar of het jaar daarna wordt de onafhankelijkheid uitgeroepen... even geduld nog.
Ik denk het ook. De splitsing van België in 2014 of 2015.
Everytime is offline  
Oud 10 juli 2011, 23:07   #274
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk dat VB zo verstandig was om de extremisten te weren want ze zijn zo hard aan het inzakken dat de leiders nog enkel kunnen hopen door 1 of andere samenwerking met de n-va hun postjes te behouden.

Veel extremisten waren misschien ook niet op de hoogte van die toespraak. Je moet toegeven: een paar honderd man voor die toespraak dat is echt niet veel hé.

Het is trouwens ook de enige keer dat je volk in dat parkje ziet; buiten wat allochtonen.
De opkomst bij een bijeenkomst is dan ook totaal geen graadmeter voor het succes van een bepaalde beweging of ideologie. Over het algemeen trekken de acties van de Vlaamse Beweging niet al te veel volk, maar voor veel theses van de Vlaamse beweging (bv: eis staatshervorming en splitsing BHV) is er wel een heel groot draagvlak in onze Vlaamse samenleving. Ik hou zelf niet altijd van die manifestaties omdat ik een afkeer heb van kleine maar luidruchtige organisaties als VNJ en Voorpost.
Ga niet af op jouw ervaringen ter plaatse, ga liefst ook niet af op polls in de media, maar ga af op verkiezingsresultaten. Die vormen de enige echt legitieme graadmeter om de visies van een samenleving op te meten.
respublica is offline  
Oud 10 juli 2011, 23:08   #275
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Nochtans azert kent de buurt daar goed hoor
Zijn voorvaderen zijn daar al eens geweest, ze dachten de "lokale" "boeren" een lesje te leren
spijtig voor hem vielen ze met zijn allen in een gracht...

daar waren ze vergeten op te trainen...
Svennies is offline  
Oud 10 juli 2011, 23:11   #276
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik had het net eventjes anders gehoord, dat de Franstaligen vooral melding maakten van het feit dat Bart Dewever het over een natie had.
Zouden ze het woordje "natiestaat" niet gebruikt hebben ?
Zo heb ik het ook gezien op RTL. De journalisten van RTL begrepen precies niet goed wat het verschil is tussen een natie en een land. Je kan een land zijn zonder een natie te zijn (zie België) en je kan een natie zijn zonder een land te zijn (zie Vlaanderen, of ook Schotland).
respublica is offline  
Oud 10 juli 2011, 23:12   #277
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Zo heb ik het ook gezien op RTL. De journalisten van RTL begrepen precies niet goed wat het verschil is tussen een natie en een land. Je kan een land zijn zonder een natie te zijn (zie België) en je kan een natie zijn zonder een land te zijn (zie Vlaanderen, of ook Schotland).
Wat maakt het zo dat België geen natie is?
Albrecht is offline  
Oud 10 juli 2011, 23:20   #278
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Wat maakt het zo dat België geen natie is?
euhhh,1830 hé mijn beste....

Een fransman die hier een opstandje kwam uitlokken om deze streken met twee taalkundig gezien verschillendende volkeren onder franse vlag te kunnen brengen...

Daar is alles mee begonnen...
Svennies is offline  
Oud 10 juli 2011, 23:22   #279
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Vreemd, want niet alleen was ik er zelf bij, en vond ik dit niet, ik merk ook dat de media dit zo melden, media die nochtans geen fan van BDW zijn.

Mocht je willen kan ik hier de teletekst ondertiteling van VRT eens zetten of La Une of RTL-TVi of zo, dan kun je zien dat VRT ook van een massale opkomst spreekt.
Oud 10 juli 2011, 23:23   #280
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Net nog enes het hem horen zeggen op de herhaling van het JT van 19:30.
Hij spreekt van de staat van onze natie, vandaar dat iemand anders dacht iets met nazi te horen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be