Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2011, 16:43   #421
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het gaat hier o.a. om de gruwelijke gewoonte van het onverdoofd slachten maar ook om de andere reglementen die halal-voedsel werkelijk halal maken.
Lees de tekst van Machiavelli er nog eens op na, daar staat het duidelijk in.
- Bijvoorbeeld dat de productie van halal-voedsel door een imam moet opgevolgd worden (waar haalt die de arrogantie vandaan om een oordeel te vellen over het voedsel hier in het westen?).
- Bijvoorbeeld dat over halal-voedsel volgens de voorschriften moet gebeden worden. Hoe zou u het vinden, als atheïst, als ik wijwater over uw dagelijkse boterham sprenkel?
- Bijvoorbeeld dat enkel moslims halal kunnen slachten wat als gevolg heeft dat onze mensen geweerd worden uit slachthuizen.
Mochten we ooit samen aan tafel zitten, dan mag je gerust je bidden. Ik zal zelfs een eerbiedige stilte in acht nemen tijdens jouw gebed. Maar ik heb niet graag (wij)water op mijn boterham. Ik vind dat niet zo'n culinair hoogstandje.

Heeft ieder van ons niet het recht om een oordeel te vellen over haar/zijn eigen voedsel?

"Onze" mensen werken evengoed in slachthuizen waar halal geslacht wordt.

Zeg nu eens eerlijk. Wat vind jij van die selectieve verontwaardiging en kritiek?
Hier deze "discriminatie" aanklagen, en discriminatie tegenover allochtonen en zeker tegenover moslims niet aanklagen; zelfs verdedigen; wat vind je daar van?

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 juli 2011 om 16:43.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 16:49   #422
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

@ Artisjok:

Wat vind jij van die selectieve verontwaardiging en kritiek?
Hier deze "discriminatie" aanklagen, en discriminatie tegenover autochtonen niet aanklagen; zelfs verdedigen; wat vind je daar van?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 19:19   #423
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Zeg nu eens eerlijk. Wat vind jij van die selectieve verontwaardiging en kritiek?
Hier deze "discriminatie" aanklagen, en discriminatie tegenover allochtonen en zeker tegenover moslims niet aanklagen; zelfs verdedigen; wat vind je daar van?
Doordat jij de eerste discriminatie tussen haakjes zet en het tweede niet ga je er al vanuit dat er geen discriminatie is in het eerste geval en heeft antwoorden op uw vraag dus geen enkele zin meer.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 19:28   #424
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Doordat jij de eerste discriminatie tussen haakjes zet en het tweede niet ga je er al vanuit dat er geen discriminatie is in het eerste geval en heeft antwoorden op uw vraag dus geen enkele zin meer.
Ik zette discriminatie tussen aanhalingstekens omdat "onze" mensen evengoed werken in slachterijen waar ook halal geslacht wordt.
Oud 11 juli 2011, 19:42   #425
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zette discriminatie tussen aanhalingstekens omdat "onze" mensen evengoed werken in slachterijen waar ook halal geslacht wordt.
Zonder onderscheid op alle plaatsen?
Oud 11 juli 2011, 19:45   #426
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder onderscheid op alle plaatsen?
Dat zal wel niet. Maar niet als algemene regel.
Oud 11 juli 2011, 19:51   #427
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal wel niet. Maar niet als algemene regel.
Ik meen hier uit de posts opgemaakt te hebben dat enkel moslims mogen slachten dus kunnen we hier ontegensprekelijk van discriminatie spreken op grond van religie.
Oud 11 juli 2011, 19:56   #428
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik meen hier uit de posts opgemaakt te hebben dat enkel moslims mogen slachten dus kunnen we hier ontegensprekelijk van discriminatie spreken op grond van religie.
1 Ik heb al gelezen dat niet-moslims ook mogen slachten als ze de richtlijnen volgen.
2 Als mensen geselecteerd worden op religie, om een religieuze handeling uit te voeren; is dit dan discriminatie?
3 Als dit discriminatie is, wat vind je er dan van dat de discriminatie bij moslims wordt aangeklaagd en de discriminatie bij andere godsdiensten niet?
Oud 11 juli 2011, 20:02   #429
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 Ik heb al gelezen dat niet-moslims ook mogen slachten als ze de richtlijnen volgen.
2 Als mensen geselecteerd worden op religie, om een religieuze handeling uit te voeren; is dit dan discriminatie?
3 Als dit discriminatie is, wat vind je er dan van dat de discriminatie bij moslims wordt aangeklaagd en de discriminatie bij andere godsdiensten niet?
1) En die richtlijnen zijn?
2) Religieuze handelingen horen niet thuis op de werkvloer, dus ja, dat is discriminatie.
3) Deed ik al eens bij het CGKR en men stuurde mij wandelen.

PS: Van dat hypocriet spionnencentrum had ik ook niets anders verwacht.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 juli 2011 om 20:03.
Oud 11 juli 2011, 20:14   #430
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen als aan deze voorwaarden wordt voldaan is het vlees rein (halal) voor consumptie. De belangrijkste voorwaarden zijn:

de slachter moet een moslim zijn die bekwaam is in het slachten

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhabiha
Oud 11 juli 2011, 20:42   #431
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Alleen als aan deze voorwaarden wordt voldaan is het vlees rein (halal) voor consumptie. De belangrijkste voorwaarden zijn:

Onversneden discriminatie dus op basis van religie.
Oud 11 juli 2011, 20:47   #432
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2) Religieuze handelingen horen niet thuis op de werkvloer, dus ja, dat is discriminatie.
behalve als de werkvloer religieus van aard is? of wil je soms zeggen dat iedereen die bij de kerke werkt theoretisch werkloos is?

en vind je soms ook dat de kerk niet religieuze mensen moet te werkstellen om dopen , begrafenissen, huwelijken te voldoen?

een halal slachting is niet anders dan een religieuze plechtigheid voor moslims

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 11 juli 2011 om 20:56.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 20:57   #433
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht

Niet alleen de slachter moet een moslim zijn. Liefst gans de wereldbevolking!
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 21:01   #434
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen mag slachten, maar wie daar niet voor bevoegd is (ongeacht religie), mag dat niet doen. Dit is geen discriminatie.

Vergunning voor het slachten van varkens of schapen

Zo, iedereen mag slachten en de voorwaarde is een bepaalde bevoegdheid. Deze bevoegdheid voor ritueel slachten is iets extra en dat is het geloof in God van de profeten. De niet-moslims (niet-christenen, niet-joden..) mogen dat niet, anders zou dat dwang in godsdienst moeten zijn.

Ritueel slachten is nog altijd geen materieel slachten, het is mogelijk dat twee mensen (moslim en niet-moslim) hetzelfde dier slachten, de moslim doet het ritueel door iets in zijn bewustheid te denken, iets te citeren en richting Qibla, en de niet-moslim snijdt daarna de keel door (op voorwaarde dat het juist gedaan wordt: mes scherp, dier mag geen bloed, geslachte dieren en/of mes zien , ervoor zorgen dat hersenen geen pijnprikkel ontvangt door ader en slagader snel en goed door te snijden .. enz. ). Er is dus duidelijk een verschil tussen islamitisch-ritueel en islamitisch-beschaafd slachten. De eerste vorm is vast en de tweede vorm mag veranderlijk zijn, dwz als je een betere methode hebt waardoor de hersenen geen pijnprikkel ontvangt (zoveel pijnloos mogelijk slachten) dan is dat beter want hoe beter hoe islamitischer op een voorwaarde dat het dier geen kreng, varken, .. enz. is.

Naast ritueel en beschaafd slachten heb je ook kapitalistisch en cultureel slachten (die niets te maken hebben met islamitische leer).
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 21:03   #435
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
1) En die richtlijnen zijn?
3) Deed ik al eens bij het CGKR en men stuurde mij wandelen.

PS: Van dat hypocriet spionnencentrum had ik ook niets anders verwacht.
1 Variabel.
2 Een priester heeft ook een arbeidscontract. Ook discriminatie?
Oud 11 juli 2011, 21:12   #436
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 Variabel.
2 Een priester heeft ook een arbeidscontract. Ook discriminatie?
2) Een priester werkt niet op een gewone werkvloer zoals een een andere.
3) Zoals ik reeds zei, ik deed dat al eens maar het hypocriet spionnencentrum stuurde mij wandelen toen ik de discriminatie van de vrouw in de RK aankloeg.

Hier een stukje uit het antwoord dat ik van het CGKR kreeg.

Citaat:
Mannelijke journalisten, mannelijke dokters, …: er zijn drie wetten van 10 mei, nl. antiracismewet, antidiscriminatiewet en genderwet. Als u deze wetten leest zal u zien dat het Centrum NIET bevoegd is om op te treden in mogelijke gevallen van discriminatie op basis van het geslacht.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 juli 2011 om 21:17.
Oud 11 juli 2011, 21:25   #437
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
2) Een priester werkt niet op een gewone werkvloer zoals een een andere.
3) Zoals ik reeds zei, ik deed dat al eens maar het hypocriet spionnencentrum stuurde mij wandelen toen ik de discriminatie van de vrouw in de RK aankloeg.

Hier een stukje uit het antwoord dat ik van het CGKR kreeg.
2 Gaan we nu met zo'n zever afkomen. We maken een onderscheid tussen gewone en ongewone werkvloer. Als die slachtingen in de moskee gebeuren is het wel ok?
Oud 11 juli 2011, 21:30   #438
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 Gaan we nu met zo'n zever afkomen. We maken een onderscheid tussen gewone en ongewone werkvloer. Als die slachtingen in de moskee gebeuren is het wel ok?
Dat jij een kerk, synagoog of moskee gaat vergelijken met een gewone werkvloer is pas zever!
Oud 11 juli 2011, 21:42   #439
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat jij een kerk, synagoog of moskee gaat vergelijken met een gewone werkvloer is pas zever!
Niemand maakt hier een vergelijking, jij wel.
Moskee is geen synagoog of kerk!
In zekere zin van het woord kan je op werkvloer van 1m² een moskee maken, ik doe het tenminste.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 21:44   #440
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
In zekere zin van het woord kan je op werkvloer van 1m² een moskee maken, ik doe het tenminste.
Kont omhoog inplaats van te werken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be