![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Oho neen! Oho neeeeen! Mijn Bel-gie is niet kleen! Oho neen! Oho neeeeen! Mijn Bel-gie is niet kleen! ![]() ![]() ![]()
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 12 juli 2011 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mij mag België, het land, de regio gerust blijven bestaan. het is een diverse streek met voor elk wat wils, een goede keuken, uitstekende bieren (alleen al daarvoor mag het blijven bestaan!) en vriendelijke mensen.
De staat België echter, die moet eraan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Nee. De eerste keer dat het mislukte was omdat de Protestanten kerken vandaliseerden en er op los moordden en dat Spanjaarden te hardhandig ingingen tegen Protestantisme. De tweede keer was omdat Katholieken nog steeds een minderheidspositie hadden (Allez, een verbetering tegenover ronduit verboden) en dat die dus gingen samenwerken met francofone liberalen.
In de Romeinse tijd waren het allemaal Germaanse volkeren en de Romeinse overheerser of verliezer. Waar de Romeinen het langer volhielden, daar was de kans groot dat men later een Romaanse taal zou aannemen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals o.a. Groot-Brittannië, Vlaanderen en Oostenrijk. |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het uw geestelijke toestand kan verbeteren: graag hoor!
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je repliek begrijp ik dus ook niet goed.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat deze situatie echter compleet onhoudbaar geworden is, is u waarschijnlijk compleet ontgaan hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat men het nodige geld maar gaat halen waar het zit. Maar dat zal de NVA als ik haar programma zo bekijk niet doen. Hetgeen begrijpelijk is, want de NVA -met De Wever op kop- is het slaafse hulpje van het patronaat.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2011 om 12:57. |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een voorwaarde is dus dat iedereen op die manier redeneert, zoniet kan niemand op die manier redeneren. De suggestie dat we dat op dit moment enkel moeten doen voor Wallonie maar niet voor andere regios, is zuiver nationalistisch. |
||
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat verhaal ken ik niet. Kunt u me wat meer vertellen hierover.
Ik ken wel het verhaal van de in de vorm van visjes gesneden aardappelen uit Dinant die in het vet gebakken werden. Dat was volgens mij het oorsprongsverhaal, maar zoals met zoveel dingen, worden bepaalde zaken wel eens door een andere geclaimd. Ik ben dus nieuwsgierig naar het Franse verhaal. Gek, want Frankrijk is geen aardappelland, daar eten ze brood bij de maaltijd. |
![]() |
![]() |
#93 |
Schepen
|
![]() stomme belgicisten mensen zoals jullie zijn nog dommer dan dom
jullie worden in de zak gezet door de traditonele partijen met de ogen open |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten is al lang dood.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoel je hiermee ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
#97 |
Schepen
|
![]() vlaanderne onafhankeljik
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als puntje bij paaltje komt dan blijkt dat de Europese Centrale Bank wel het monetair beleid voert maar één van de grootste hefboomfonds blijkt te zijn. De euro zelf wordt gedragen door de deelstaten van de EU en meer specifiek door deze van de eurozone, met een beetje hulp van het IMF. It's all about the money.
|
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een volk zoekt om tegen te strijde te trekken kan je best een foto van jezelf op een boksbal plakken en daar je agressie op uitleven.
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het hele systeem is bankroet, maar we beseffen het nog niet omdat we op de pof leven. België verergert de zaken wel, maar of dat uiteindelijk veel zal uitmaken, betwijfel ik. Het bankensysteem, bijvoorbeeld, is erger. Niet dat ik daarmee een argument pro-België gevonden heb. Daar zoek ik namelijk ook al jaren naar.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |