Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2011, 20:27   #1
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard islam opgedrongen

Ik lees hier en daar dat mensen de ervaring hebben dat de islam hen persoonlijk wordt opgedrongen. Gelieve uw ervaringen te delen en een maatschappelijk opbouwende kritiek te formuleren.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 21:03   #2
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb niet de gewoonte om mij in Islam/Moslim...enz draden te begeven. Voor mij maakt het niet uit of iemand Atheïst is, Boeddhist, Moslim, Katholiek...Of iemand een hoofddoek draagt of een achterstevoren-pet op z'n hoofd. Iedereen leeft naar goeddunken.
Ik reageer hier vandaag omdat ik van heel dichtbij geconfronteerd word met het volgende: een nichtje van ons -18 jaar- heeft sinds enkele weken een nieuw vriendje. Het betreft een man (30+) van Marokkaanse origine. Eerlijk gezegd heb ik daar niks op tegen. Zelfs niet het feit dat hij veel ouder is; mijn man en ik schelen ook 13 jaar. Tot dusver geen probleem. Nu, daarstraks stond haar moeder hier aan mijn deur, helemaal van streek. Ze was in tranen en wist het volgende te vertellen: mijn nichtje woont sinds 2 weken bij die man (hetgeen niemand in de familie wist). Toen haar moeder deze ochtend haar dochter een bezoekje wou brengen, samen met haar partner werd de deur geopend door door de "vriend". Terwijl deze hen binnenliet, riep hij naar mijn nichtje dat ze "naar de andere kamer" moest gaan omdat er een man samen met haar moeder aan de deur stond. Mijn schoonzus kon nog net een glimp opvangen van mijn nichtje: ze droeg een hoofddoek. Sorry maar dat vind ik dus zeker een geval van opdringen van de Islam. Ze woont 2 weken bij die man en wordt gedwongen een hoofddoek te dragen + in een andere kamer te blijven bij bezoek (van haar eigen stiefvader). Moest het MIJN dochter betreffen, ik haalde haar daar stante pede buiten, zelfs met geweld. Tot slot : ik weet heus wel dat de meerderheid van de Moslims geen "opdringer van de Islam" zijn. Vind het alleen spijtig in de gevallen het wel gebeurt, vooral voor die meisjes.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 22:13   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Op't moment is het weer wat doenbaarder. Ik woon namelijk tussen de moslims.

Ik geef toe, leven en laten leven, helpen waar kan, en vriendelijk/beleeft blijven is een goeie start.

Maar het stoorde me enorm toen een aantal jongemannen op de straathoek alle niet gehoofddoekte vrouwen begonnen uit te schelden. Dat heeft ongeveer 3 maand geduurd, vorig jaar.
Een gecombineerde actie van de lokale "oudere moslimmannen en hun zonen van't straat" en de directie van de nabijgelegen school heeft dat probleem opgelost.
Oud 12 juli 2011, 22:27   #4
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ik heb niet de gewoonte om mij in Islam/Moslim...enz draden te begeven. Voor mij maakt het niet uit of iemand Atheïst is, Boeddhist, Moslim, Katholiek...Of iemand een hoofddoek draagt of een achterstevoren-pet op z'n hoofd. Iedereen leeft naar goeddunken.
Ik reageer hier vandaag omdat ik van heel dichtbij geconfronteerd word met het volgende: een nichtje van ons -18 jaar- heeft sinds enkele weken een nieuw vriendje. Het betreft een man (30+) van Marokkaanse origine. Eerlijk gezegd heb ik daar niks op tegen. Zelfs niet het feit dat hij veel ouder is; mijn man en ik schelen ook 13 jaar. Tot dusver geen probleem. Nu, daarstraks stond haar moeder hier aan mijn deur, helemaal van streek. Ze was in tranen en wist het volgende te vertellen: mijn nichtje woont sinds 2 weken bij die man (hetgeen niemand in de familie wist). Toen haar moeder deze ochtend haar dochter een bezoekje wou brengen, samen met haar partner werd de deur geopend door door de "vriend". Terwijl deze hen binnenliet, riep hij naar mijn nichtje dat ze "naar de andere kamer" moest gaan omdat er een man samen met haar moeder aan de deur stond. Mijn schoonzus kon nog net een glimp opvangen van mijn nichtje: ze droeg een hoofddoek. Sorry maar dat vind ik dus zeker een geval van opdringen van de Islam. Ze woont 2 weken bij die man en wordt gedwongen een hoofddoek te dragen + in een andere kamer te blijven bij bezoek (van haar eigen stiefvader). Moest het MIJN dochter betreffen, ik haalde haar daar stante pede buiten, zelfs met geweld. Tot slot : ik weet heus wel dat de meerderheid van de Moslims geen "opdringer van de Islam" zijn. Vind het alleen spijtig in de gevallen het wel gebeurt, vooral voor die meisjes.
Arm wicht. Zij is een vogel voor de islamkat. Typisch. Makkelijk beinvloedbare en van toeten of blazen afwetende tieners die via moslimvrienden in de islam verzeild geraken. Ouders van kinderen in 'verrijkte' buurten en in 'verrijkte' scholen zouden hun kinderen daarvoor moeten waarschuwen. Leer hen de islam kennen zodat zij gewapend zijn. Bekend is onbemind.

Help!! mijn dochter is moslim
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...p?f=28&t=14057

http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 12 juli 2011 om 22:31.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 23:41   #5
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Arm wicht. Zij is een vogel voor de islamkat. Typisch. Makkelijk beinvloedbare en van toeten of blazen afwetende tieners die via moslimvrienden in de islam verzeild geraken. Ouders van kinderen in 'verrijkte' buurten en in 'verrijkte' scholen zouden hun kinderen daarvoor moeten waarschuwen. Leer hen de islam kennen zodat zij gewapend zijn. Bekend is onbemind.

Help!! mijn dochter is moslim
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...p?f=28&t=14057

http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html
Het verraad van links! Onze linkse voorouders hebben keihard gestreden tegen de RKK. De huidige linkse generatie levert hun eigen kinderen zonder problemen uit aan een nieuwe godsdienstwaanzin. Hun linkse voorouders draaien zich vol schaamte in hun graf om.

De strijd tegen godsdienstwaanzin, tegen zombieleven en tegen onvrijheid is momenteel een zaak van rechts alleen. Ik weet dat de linkse kerk zieltjes aan het verliezen is. Maar het gaat veel te traag. Echte linksen weten dat het romantiseren van de islam een gevolg is van hun blinde haat voor het westerse rechts. Ze beseffen meer en meer dat de islam een totalitaire ideologie is, die niet thuishoort in de wereld die ze beogen.

Het is door onwetendheid, door romantisering van de islam en door de indoctrinatie van de linkse kerk dat de islamisering van West-Europa onstuitbaar is. Stapje na stapje, tot links volledig wakker is en ze inzien wat ze gedaan hebben. De toekomt van hun kinderen en kleinkinderen verpest door kortzichtigheid, eigen cultuurhaat en verblinding.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 00:30   #6
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Op't moment is het weer wat doenbaarder. Ik woon namelijk tussen de moslims.

Ik geef toe, leven en laten leven, helpen waar kan, en vriendelijk/beleeft blijven is een goeie start.

Maar het stoorde me enorm toen een aantal jongemannen op de straathoek alle niet gehoofddoekte vrouwen begonnen uit te schelden. Dat heeft ongeveer 3 maand geduurd, vorig jaar.
Een gecombineerde actie van de lokale "oudere moslimmannen en hun zonen van't straat" en de directie van de nabijgelegen school heeft dat probleem opgelost.
Kijk dat is wat ik niet bij kan...
dat de vicieuze cirkel constant gevoed blijft. Religie erf je toch niet, uw afkomst -vaak in zevende knoopsgat- is of mag toch niet bepalend zijn voor je toekomst of zelfbeeld? Enkel als je daar zelf voor kiest of uw kinderen daarin dwingt, hun zo opvoed.
Een moslim die enkel maar kan leven volgens de moslimregels en zijn of hun kinderen hun open geest afneemt, hun in de vorming en wereldbeeld beperkt...net als bv de pure blanke racist of katholiek die dat in hun hoedanigheid doet...

Ik kan niet bij de kortzichtigheid van bepaalde groepen mensen en de nood aan de polarisatie die die groepen bewerkstelligen!
Zo kan de boel enkel escaleren ipv dat men het oplost. Is dat de perverse "natuur" van de mens? Ik kan het moeilijk geloven maar het blijkt toch keer op keer bevestigd.

En zolang men dat weigert te her- en te onderkennen (langs alle zijden) zal er niets veranderen in positieve zin maar het zal enkel nog meer van kwaad naar erger gaan. Maar ja blijkbaar berust men daar toch in ondanks het uiterlijke vertoon, het zelfbedrog van de multicuturele samenleving waarin ieder vrolijk en vrij naast elkaar leeft met wederzijds respect.
We houden van de illusie maar zijn broertje dood aan de werkelijke verwezenlijking ervan! Arme mensheid.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 05:30   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Subforum "Godsdienst en levensovertuiging " aub.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 05:46   #8
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Het verraad van links! Onze linkse voorouders hebben keihard gestreden tegen de RKK. De huidige linkse generatie levert hun eigen kinderen zonder problemen uit aan een nieuwe godsdienstwaanzin. Hun linkse voorouders draaien zich vol schaamte in hun graf om.

De strijd tegen godsdienstwaanzin, tegen zombieleven en tegen onvrijheid is momenteel een zaak van rechts alleen. Ik weet dat de linkse kerk zieltjes aan het verliezen is. Maar het gaat veel te traag. Echte linksen weten dat het romantiseren van de islam een gevolg is van hun blinde haat voor het westerse rechts. Ze beseffen meer en meer dat de islam een totalitaire ideologie is, die niet thuishoort in de wereld die ze beogen.

Het is door onwetendheid, door romantisering van de islam en door de indoctrinatie van de linkse kerk dat de islamisering van West-Europa onstuitbaar is. Stapje na stapje, tot links volledig wakker is en ze inzien wat ze gedaan hebben. De toekomt van hun kinderen en kleinkinderen verpest door kortzichtigheid, eigen cultuurhaat en verblinding.
Lang geleden dat we hier nog zo'n overdreven, overgedramatiseerde stropop hebben gezien. En dat wil wat zeggen voor deze site.
Oud 13 juli 2011, 05:47   #9
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ik kan niet bij de kortzichtigheid van bepaalde groepen mensen en de nood aan de polarisatie die die groepen bewerkstelligen!
Zo kan de boel enkel escaleren ipv dat men het oplost. Is dat de perverse "natuur" van de mens? Ik kan het moeilijk geloven maar het blijkt toch keer op keer bevestigd.
2
Oud 13 juli 2011, 06:01   #10
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
2
en hoe kan je iets oplossen met een totalitaire ideologie als tegenstander? de koran is onveranderlijk en van alle tijden. Los het maar op!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 08:46   #11
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Subforum "Godsdienst en levensovertuiging " aub.
Of maatschappij en sameleving. O wait, het staat daar al.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 08:57   #12
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Lang geleden dat we hier nog zo'n overdreven, overgedramatiseerde stropop hebben gezien. En dat wil wat zeggen voor deze site.
Spijtig genoeg is het niet lang geleden dat we hier nog zo'n nietszeggende reactie zonder inhoud, motivering of argumentatie hebben gezien.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 09:05   #13
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Zeggen dat de Islam ons wordt opgedrongen, is uiteraard overdreven.
Wel stoort het mij dat verworven rechten op basis van de scheiding kerk/staat en verworven feiten op het vlak van wetenschap en vooruitgang wederom (onnodig) in vraag worden gesteld.
Zo vind ik het persoonlijk schandalig dat verzonnen godsdienstfabeltjes op sommige vlakken voorrang krijgen op werkelijke feiten. Dat de zogenaamde 'progressieven' aanvaarden dat godsdienst belangrijker is dan bv. dierenrechten, holebirechten en de gelijke rechten voor man en vrouw, is ronduit bespottelijk.
Dat in sommige scholen men er sterk over nadenkt om de tijd terug te draaien en bv. Darwin in het jaar godbetert 2011 enkel als een mogelijke theorie te onderwijzen ipv als een feit, doet mij vrezen voor de toekomst.
Dit alles is uiteraard geen probleem van enkel de Islam maar ik heb wel het gevoel dat met de opkomst van de Islam de toegevingen die in ons land aan onbenullige, pietluttige, doch volgens sommigen levensnoodzakelijke, godsdienstverhaaltjes gedaan worden vaker voorkomen, verder gaan en soms zelfs de grens van het absurde overschrijden.

Laatst gewijzigd door Wimpeus : 13 juli 2011 om 09:11.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 09:16   #14
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat in sommige scholen men er sterk over nadenkt om de tijd terug te draaien en bv. Darwin in het jaar godbetert 2011 enkel als een mogelijke theorie te onderwijzen ipv als een feit, doet mij vrezen voor de toekomst.
binnenkort is de aarde uitgespreid als een deken die aan de rand is vastgezet met pinnen om geen aardbevingen te krijgen en gaat de zon onder in een modderpoel.

Onze kinderen worden nu al verplicht om halal eten te consumeren op bos- en zeeklassen, want anders mogen de moslimjongetjes niet mee (de meisjes blijven sowieso wel thuis).
Maar d�*t is natuurlijk onze eigen schuld: WIJ houden onze kinderen namelijk niét thuis als ze dat verplicht eten door hun strot geramd krijgen. Wij vinden het nl. belangrijker dat onze kinderen plezier hebben op school ipv principieel voedsel te weigeren omwille van 7de eeuwse voedselwetten uit zandbakistan.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 juli 2011 om 09:17.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 11:14   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik lees hier en daar dat mensen de ervaring hebben dat de islam hen persoonlijk wordt opgedrongen. Gelieve uw ervaringen te delen en een maatschappelijk opbouwende kritiek te formuleren.
Sedert wanneer vraagt een moslim om andermans ervaringen te mogen weten, of eenderwelke kritiek mee te delen ?

Ik ruik hier iemand die zich voordoet als moslim; ofwel om hevige reacties uit te lokken en die dan aan te klagen, ofwel gewoon om mensen op stang te jagen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 11:37   #16
Coldwave
Gouverneur

Standaard

De beste vriend van mijn neef is moslim. Drinkt niet, eet geen varkensvlees, velt geen oordeel over 'onze' manier van leven en dringt zich totaal niet op. Van dat tuig op straat zegt hij dat dat allesbehalve echte moslims zijn, slechts hypocriete figuren die de godsdienst misbruiken wanneer het hun goed uitkomt maar verder niks met die religie te maken hebben. En voor zo iemand heb ik respect, alleen behoren die helaas tot de minderheid vrees ik.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 01:21   #17
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
De beste vriend van mijn neef is moslim. Drinkt niet, eet geen varkensvlees, velt geen oordeel over 'onze' manier van leven en dringt zich totaal niet op. Van dat tuig op straat zegt hij dat dat allesbehalve echte moslims zijn, slechts hypocriete figuren die de godsdienst misbruiken wanneer het hun goed uitkomt maar verder niks met die religie te maken hebben. En voor zo iemand heb ik respect, alleen behoren die helaas tot de minderheid vrees ik.
Zoietske als Nederlandse 'toeristen' die niet met hun zatte kloten tegen Onze-Lieve-Vrouwe toren komen pissen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 01:24   #18
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Zoietske als Nederlandse 'toeristen' die niet met hun zatte kloten tegen Onze-Lieve-Vrouwe toren komen pissen ?
precies of de vlaming pist niet tegen kerktorens. Als die tever staat pakken we zelfs de brievenbus
Oud 14 juli 2011, 01:42   #19
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Plicht van de moslim is tabligh/da'wa in de vorm van dialoog (geen offensieve discussie of debat). Dat wil zeggen bij een aangelegenheid (een pintje drinken?) vertel je wie je bent en waarom.

"Sorry, ik drink dat niet, Allah verbiedt het en ik geloof in Allah, profeet en openbaring".

Een beetje de rol van Morgan Freeman/Azeem in "Robin Hood: Prince of Thieves" spelen.

Meer niet.

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen" (Quran 88:22-23)

En tegenwoordig is dat niet meer nodig omwille van officiële erkenning van islam, media, internet en noem maar op. Iedereen weet dus dat er een islam is en wat het fundamenteel inhoudt.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 01:44   #20
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Iedereen weet dus dat er een islam is en wat het fundamenteel inhoudt.
En de meerderheid wil ze niet.
Wat nu?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be