Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2011, 19:59   #21
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik veronderstel dat dit gefilmd werd in één van die gezellige metro-stationnetjes in Brussel.
Ik kom wel eens in Brussel-Zuid en Brussel-Noord als ik naar het buitenland ga met de trein. Ik voel me daar nooit op mijn gemak. Als ik dat zeg, zijn er mensen die me in het beste geval “flauw”, in het slechtste geval “racistisch” vinden. Ik denk dat dat mensen zijn die nooit in die stations waren of nog nooit zo’n filmpje bekeken hebben.
De laatste keer dat ik in Brussel-Noord was zag ik een Moslim-gezin. Het vrouwtje was zo aangekleed dat enkel haar ogen zichtbaar waren, ieder stukje huid was bedekt. Er zijn tegenwoordig mensen die vinden dat we zoiets onder het mom van “tolerantie” normaal moeten vinden. Onbegrijpelijk …
ik ben niet tegen de niqab, maar ik snap niet wat dat hier ter zake doet
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 20:32   #22
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door weense worst Bekijk bericht
de meeste van die aanvallen worden door moslims gedaan. Burqa's worden door moslima's gedragen. Grootste gemene deler = islam.
Ah, juist, dat is de logica.
Oud 12 juli 2011, 21:33   #23
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
grootste gemene onzin = veralgemening

Mensen met islamitische roots hun daden zijn niet an sich terug te brengen op hun godsdienst tenzij ze in naam van de godsdienst gesteld worden, wat u doet is zeggen dat een pedofiele priester dat doet omwille van het christendom
Dat klopt natuurlijk niet wat u daar zegt en dat zou u moeten weten.
Natuurlijk is niet ieder handelen van of door moslims in goede of slechte zin steeds te herleiden tot hun geloof, de islam.
Maar even vaak is dit wel de beweegreden tot hun handelen,en uw koran beveelt bijvoorbeeld aan om als molim onder mekaar te blijven om niet verleid te worden door ongelovigen..dan is het niet zo vreemd dat je als moslim al snel een beeldvorming over ongelovigen hebt als onbetrouwbaar, ongelijkwaardig, wat weer en begin is voor ongelijke behandeling.
Nergens zegt de bijbel echter dat je seks mag hebben met kinderen, dus beweren dat dit is omwille van het christendom zal door inemand geloofd worden.
Kunt u zeggen of die daders in dat filmpje moslim zijn? Ik niet en u ook niet;

En voor mij doet dit er niet toe, wat zij doen is zo grof en welgelijk dat zij van mij levenlang mogen hebben en uitzitten in land van herkomst wanneer zij geen Belgen zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 21:34   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wel, een niqab is een belediging voor vrouwen, en gelukkig doet dit even nu niets ter zake.
Oud 13 juli 2011, 10:46   #25
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Wat heeft het dragen van een burqa te maken met een gruwelijke aanval op een persoon?
Het was inderdaad een gedachtensprongetje dat niet direct iets met die aanval te maken had.
Maar toen ik dat vrouwtje in Brussel-Noord zag, zo onvrij, zo ingepakt, toen had ik zo'n medelijden met dat kind dat niet eens zonder zich volledig te draaien kon zien waar haar zoontje naartoe liep. Dat moest me gewoon even van het hart.
Oud 13 juli 2011, 10:56   #26
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was inderdaad een gedachtensprongetje dat niet direct iets met die aanval te maken had.
Maar toen ik dat vrouwtje in Brussel-Noord zag, zo onvrij, zo ingepakt, toen had ik zo'n medelijden met dat kind dat niet eens zonder zich volledig te draaien kon zien waar haar zoontje naartoe liep. Dat moest me gewoon even van het hart.
Citaat:
Zie hierboven reeds het antwoord dat ik gegeven heb.
Men kan ook verder redeneren: een jongen die ziet van kleinsaf hoe zijn moeder als het ware een gevangene is van de kleding die haar opgelegd wordt door de godsdienst, hoe kan die jongen als hij opgroeit ooit begrijpen dat vrouwen volkomen gelijk aan mannen zijn? Dus een gemis aan respect voor vrouwen is al een logisch gevolg.
Daar die godsdienst dan ook nog ongelovigen d'office als dhimmies bestempelt, zal een gemis aan respect voor andersgelovigen ook een logisch gevolg zijn.
Dus zal zo'n jongen als hij opgroeit in een Westers land en opgevoed wordt door ouders die niet de minste moeite doen om te integreren, nooit respect voor dit land en zijn bevolking leren opbrengen.
Inderdaad het filmpje gaat mogelijk niet over islamitische jongeren maar de problematiek van het gemis aan integratie is ook bij deze jongeren duidelijk.
Oud 13 juli 2011, 11:12   #27
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie hierboven reeds het antwoord dat ik gegeven heb.
Men kan ook verder redeneren: een jongen die ziet van kleinsaf hoe zijn moeder als het ware een gevangene is van de kleding die haar opgelegd wordt door de godsdienst, hoe kan die jongen als hij opgroeit ooit begrijpen dat vrouwen volkomen gelijk aan mannen zijn? Dus een gemis aan respect voor vrouwen is al een logisch gevolg.
Daar die godsdienst dan ook nog ongelovigen d'office als dhimmies bestempelt, zal een gemis aan respect voor andersgelovigen ook een logisch gevolg zijn.
Dus zal zo'n jongen als hij opgroeit in een Westers land en opgevoed wordt door ouders die niet de minste moeite doen om te integreren, nooit respect voor dit land en zijn bevolking leren opbrengen.
Inderdaad het filmpje gaat mogelijk niet over islamitische jongeren maar de problematiek van het gemis aan integratie is ook bij deze jongeren duidelijk.

En als wij nu eens allemaal onze armen voor die jongen openen en het ongelijk van zijn ouders in liefde aantonen?
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 12:13   #28
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt natuurlijk niet wat u daar zegt en dat zou u moeten weten.
Natuurlijk is niet ieder handelen van of door moslims in goede of slechte zin steeds te herleiden tot hun geloof, de islam.
Maar even vaak is dit wel de beweegreden tot hun handelen,en uw koran beveelt bijvoorbeeld aan om als molim onder mekaar te blijven om niet verleid te worden door ongelovigen..dan is het niet zo vreemd dat je als moslim al snel een beeldvorming over ongelovigen hebt als onbetrouwbaar, ongelijkwaardig, wat weer en begin is voor ongelijke behandeling.
Nergens zegt de bijbel echter dat je seks mag hebben met kinderen, dus beweren dat dit is omwille van het christendom zal door inemand geloofd worden.
Kunt u zeggen of die daders in dat filmpje moslim zijn? Ik niet en u ook niet;

En voor mij doet dit er niet toe, wat zij doen is zo grof en welgelijk dat zij van mij levenlang mogen hebben en uitzitten in land van herkomst wanneer zij geen Belgen zijn.
Dat zou Moslim! moeten weten??????
Ik denk dat dit veronderstellen fout is. Hoe kan Moslim! het weten???? Godsdienstfanaten mogen niets weten, ze moeten gewoon kwijlen en kwispelen voor wat hun godsdienst hen beveelt te doen of te denken.

Laatst gewijzigd door kwantum : 13 juli 2011 om 12:13.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 14:28   #29
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht

En als wij nu eens allemaal onze armen voor die jongen openen en het ongelijk van zijn ouders in liefde aantonen?
Dat is een mooie gedachte maar hoe wou u dat in de praktijk verwezenlijken?
Oud 13 juli 2011, 14:41   #30
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is een mooie gedachte maar hoe wou u dat in de praktijk verwezenlijken?
Door te beginnen met het niet uit te sluiten.
Oud 13 juli 2011, 22:26   #31
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dat zou Moslim! moeten weten??????
Ik denk dat dit veronderstellen fout is. Hoe kan Moslim! het weten???? Godsdienstfanaten mogen niets weten, ze moeten gewoon kwijlen en kwispelen voor wat hun godsdienst hen beveelt te doen of te denken.
Moslim zou mogen weten wat er in zijn koran staat..
Oud 13 juli 2011, 22:26   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Succes!
Oud 13 juli 2011, 23:28   #33
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Succes!
Kijk alice,

Ik ben helemaal niet pro islam gezind. HELEMAAL niet. Ik als gelovige heb nooit één moment overwegen te bekeren tot de islam. De koran lezen was genoeg om mijn afgunst naartoe "Allah" te bevestigen.
Maar er zijn nu eenmaal mensen dat daarin opgevoed worden, en die mensen lijken het hier niet te verlaten.

We kunnen dromen en hopen dat de politiek de situatie veranderd, maar er valt weinig aan te veranderen? Misschien moeten wij dan maar de verandering zijn?
De moslima's erbij betrekken alsof ze gewone vrijgevochten vrouwen zijn?
De moslim jongeren (ook de kutmarokkaantjes) aantonen dat onze deur openstaat voor samenleven. Dat er wel degelijk nog een nieuwe start bestaat.
Als we tonen dat er gene nieuwe start meer mogelijk is, waarom zou iemand dan nog moeite doen?

Als het signaal is, de deur is toe, dan gaat niemand nog willen bij ons horen. Dan is het alsof wij een elite groepje zijn dat niemand er in laat.
En wij moeten toch geen voorbeeld nemen aan onze leiders of tegenstanders? We moeten zelf een voorbeeld stellen, vooral aan onze eigen kinderen.

Mijn kind heeft ook een allochtoonse vriendin. Ik vond dat eigenlijk in het begin heel moeilijk. Maar als je ziet hoe dat meisje (zonder hoofddoek) mijn dochter verwelkomt aan de school, kan ik echt niet anders dan dat kind aanvaarden. Desondanks haar afkomst (islamitisch) kan ik echt niet anders dan mijn deur open stellen voor haar. Door mijn deur open te stellen zal zij zien hoe het er bij ons aan toe gaat. Verjaardagsfeesjes, kaartjes, samenzijn etc.
Maar wat als ik mijn deur toe houd? Welk signaal geef ik dan? Dat wij eigenlijk geen haar beter zijn dan die andere individuelen dat ons verafschuwen.

Ik ben nog vrij jong vergeleken met de meeste aanwezig.
Maar doordrammen baat niet, er lijkt geen verandering te komen hoe hard we ook klagen. Misschien moeten we eens een andere aanpak proberen voor het hier echt begint te escaleren. We staan nog op een punt dat het anders kan. Straks is het te laat, en wat dan?
Oud 13 juli 2011, 23:48   #34
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk alice,

Ik ben helemaal niet pro islam gezind. HELEMAAL niet. Ik als gelovige heb nooit één moment overwegen te bekeren tot de islam. De koran lezen was genoeg om mijn afgunst naartoe "Allah" te bevestigen.
Maar er zijn nu eenmaal mensen dat daarin opgevoed worden, en die mensen lijken het hier niet te verlaten.

We kunnen dromen en hopen dat de politiek de situatie veranderd, maar er valt weinig aan te veranderen? Misschien moeten wij dan maar de verandering zijn?
De moslim jongeren (ook de kutmarokkaantjes) aantonen dat onze deur openstaat voor samenleven. Dat er wel degelijk nog een nieuwe start bestaat.
Als we tonen dat er gene nieuwe start meer mogelijk is, waarom zou iemand dan nog moeite doen?

Als het signaal is, de deur is toe, dan gaat niemand nog willen bij ons horen. Dan is het alsof wij een elite groepje zijn dat niemand er in laat.
En wij moeten toch geen voorbeeld nemen aan onze leiders of tegenstanders? We moeten zelf een voorbeeld stellen, vooral aan onze eigen kinderen.

Mijn kind heeft ook een allochtoonse vriendin. Ik vond dat eigenlijk in het begin heel moeilijk. Maar als je ziet hoe dat meisje (zonder hoofddoek) mijn dochter verwelkomt aan de school, kan ik echt niet anders dan dat kind aanvaarden. Desondanks haar afkomst (islamitisch) kan ik echt niet anders dan mijn deur open stellen voor haar. Door mijn deur open te stellen zal zij zien hoe het er bij ons aan toe gaat. Verjaardagsfeesjes, kaartjes, samenzijn etc.
Maar wat als ik mijn deur toe houd? Welk signaal geef ik dan? Dat wij eigenlijk geen haar beter zijn dan die andere individuelen dat ons verafschuwen.

Maar doordrammen baat niet, er lijkt geen verandering te komen hoe hard we ook klagen. Misschien moeten we eens een andere aanpak proberen voor het hier echt begint te escaleren. We staan nog op een punt dat het anders kan. Straks is het te laat, en wat dan?
Mijn jongere zuster had ook zo een Marrokkaans vriendinnetje, dat bij ons in de straat woonde, die in haar klas zat, en bij ons kind aan huis was, en mee op straat speelde. Alles ging goed tot dat een jaar of tien was, toen mocht ze ineens niet meer buiten spelen, of bij ons komen. En toen ze 13 was, is ze niet teruggekomen van de jaarlijkse vakantie in Marrokko... " Ze woont bij haar tante nu " vertelde haar vader later. Nooit meer teruggezien of van gehoord...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 23:58   #35
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Mijn jongere zuster had ook zo een Marrokkaans vriendinnetje, dat bij ons in de straat woonde, die in haar klas zat, en bij ons kind aan huis was, en mee op straat speelde. Alles ging goed tot dat een jaar of tien was, toen mocht ze ineens niet meer buiten spelen, of bij ons komen. En toen ze 13 was, is ze niet teruggekomen van de jaarlijkse vakantie in Marrokko... " Ze woont bij haar tante nu " vertelde haar vader later. Nooit meer teruggezien of van gehoord...
Reden te meer dat meisje niet te negeren, maar volledig op te nemen in onze maatschappij zodat ze één van ons wordt. En zodus niet uitgehuwelijkt kan worden.
Ik zou toch dieper doortasten en mij afvragen waar dat meisje naartoe is na al die jaren, en het niet laten bij het antwoord van de vader.
Maar er de BE ambassade in Marokko opzetten.
Maar dat doen we niet, we laten het allemaal maar zo. Hopend dat een ander de verandering brengt.
Oud 14 juli 2011, 00:02   #36
Alienation
Minister

Standaard

Indien ge het zo liet Den Dinges, moet je de ketel niet verwijten.
Oud 14 juli 2011, 00:10   #37
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk alice,

Je ietwat naïeve goedheid en goedbedoelde intenties sieren je. Het gezegde "wie goed doet, goed ontmoet" zul je wel kennen. Helaas geldt dat niet voor de islam. Wanneer de islam in beeld is, luidt dat gezegde net iets anders, en wel "zelfs wie goed doet, bloed ontmoet"

Derk de Tweede heeft in een ander topic een link geplaatst naar deze documentaire.
Ik raad je met klem aan die te bekijken. Als je toch ziet wat ze elkaar, tot en met hun bloedeigen familie zelfs, in naam van hun geloof al aandoen, dan kun je zelf wel bedenken wat dat geloof voor jou en mij in petto heeft.
Oud 14 juli 2011, 00:14   #38
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Je ietwat naïeve goedheid en goedbedoelde intenties sieren je. Het gezegde "wie goed doet, goed ontmoet" zul je wel kennen. Helaas geldt dat niet voor de islam. Wanneer de islam in beeld is, luidt dat gezegde net iets anders, en wel "zelfs wie goed doet, bloed ontmoet"

Derk de Tweede heeft in een ander topic een link geplaatst naar deze documentaire.
Ik raad je met klem aan die te bekijken. Als je toch ziet wat ze elkaar, tot en met hun bloedeigen familie zelfs, in naam van hun geloof al aandoen, dan kun je zelf wel bedenken wat dat geloof voor jou en mij in petto heeft.
Wel, ik ben naief op veel vlakken. Maar ik weet dan ook ten vollen wanneer ik dat ben. En dit is een moment waar ik heel naief kan zijn.
DOCH spreekt U over een geloof dat dus elke gelovige aanspreekt. Het zijn net die signalen dat we moeten stoppen. Laten we terug spreken over individuelen en niet over de islam. Zeg dan: Helaas geldt dit niet voor enkele moslims die beweren de islam te bedrijven.

Het is die veralgemening dat mij op het forum begint te storen. We moeten met zen allen door deze zure appel bijten, links of rechts smaakt ie even zuur hoor.

Ik heb toevallig de docu bekeken, en meer docu's dan dat. Maar als we spreken over "moslims" of de islam, spreken we over een hele waaier van publiek. Wat we hier soms uit het oog verliezen.
Oud 14 juli 2011, 01:08   #39
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien ge het zo liet Den Dinges, moet je de ketel niet verwijten.
Wat stelt ge voor, die vader wat elektriek op zijn kloten zetten tot hij opbiecht waar zijn dochter zit ?
Ik kan het je al zeggen wat daarmee gebeurd is : die is uitgehuwelijkt. En daar kan niemand nog iets aan verhelpen. Als jij nu denkt dat de Belgische ambassade zich daarvoor gaat uitsloven ?! Op grond van w�*t al voor te beginnen ? Dat meisje behoort tot het volk der " tweepaspoorters ", en eens in Marrokko, is dat een Marrokkaans onderdaan waar België niks over te zeggen heeft... In welke wereld leef jij, man ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 01:14   #40
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat stelt ge voor, die vader wat elektriek op zijn kloten zetten tot hij opbiecht waar zijn dochter zit ?
Ik kan het je al zeggen wat daarmee gebeurd is : die is uitgehuwelijkt. En daar kan niemand nog iets aan verhelpen. Als jij nu denkt dat de Belgische ambassade zich daarvoor gaat uitsloven ?! Op grond van w�*t al voor te beginnen ? Dat meisje behoort tot het volk der " tweepaspoorters ", en eens in Marrokko, is dat een Marrokkaans onderdaan waar België niks over te zeggen heeft... In welke wereld leef jij, man ?
Dat meisje als vermist opgeven had één geweest.
Dat is zoals die vrouw dat gekreis hoorde in Dutroux zijn kelder maar geen flikken belde omdat DACHT dat het kinderen in de straat waren.
De tamzak was te lam om eens door het raam te kijken of het wel degelijk spelende kinderen waren?

Indien uw verhaal klopt bent U medeplichtig aan de daad die de vader pleegde. Wat het ook mag zijn. Voor hetzelfde geld spreken we hier over een eremoord en niet over een uithuwelijking.

Verantwoordelijkheid afschuiven is makkelijk, ze opnemen is een ander verhaal.

In Marokko is nu eenmaal een Belgische ambassade die bevoegd is na te gaan of dat meisje werkelijk daar ingeschreven staat. Controleert men dit en is ze daar niet ingeschreven gaat men eens praten met die persoon waar gij de dochter niet zag terugkomen.
In welke wereld leeft U ?
We hebben intussen al zelfs nen interpol he!

Laatst gewijzigd door Alienation : 14 juli 2011 om 01:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be