Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2011, 20:55   #41
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
Aan wie doe ik je denken dan?
Wat maakt het uit wie? Als je hier echt nieuw bent ken je die persoon toch niet. Indien je een dubbelnick bent hoef ik dat hier toch niet te vermelden he.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 20:57   #42
Fleur__
Lokaal Raadslid

Fleur__'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Wat maakt het uit wie? Als je hier echt nieuw bent ken je die persoon toch niet. Indien je een dubbelnick bent hoef ik dat hier toch niet te vermelden he.
Ik heb voor het aanmelden vaak op dit forum gelezen. En inderdaad, zo relevant is dat niet.
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 21:53   #43
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan de politie doen?
Is een bepaalde 'dwang' mogelijk zonder een bepaald soort geweld?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 21:54   #44
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Is een bepaalde 'dwang' mogelijk zonder een bepaald soort geweld?
De politie laat criminelen gewoon gaan en jij komt met dit af. De politie zal zo'n akkefietje gewoon weglachen hoor.
Oud 14 juli 2011, 21:59   #45
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politie zal zo'n akkefietje gewoon weglachen hoor.
Is dit Somalië, Cambodja of Ecuador hier of wat?
De politie doen hun werk en er is hier meer veiligheid dan in 80% van Afrika, Azië en Zuid-Amerika hoor.

Er zijn uitzonderingen, da's altijd. Ook triestige dingen, gisteren in Antwerpen een politiecommissaris die zelfmoord peelgt.
Oud 14 juli 2011, 22:01   #46
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Is dit Somalië, Cambodja of Ecuador hier of wat?
De politie doen hun werk en er is hier meer veiligheid dan in 80% van Afrika, Azië en Zuid-Amerika hoor.

Er zijn uitzonderingen, da's altijd. Ook triestige dingen, gisteren in Antwerpen een politiecommissaris die zelfmoord peelgt.
Justitie faalt met de dag hier in dit land. Ik zie de rechtbank en politie toch veel criminelen vrijlaten hoor.
Oud 14 juli 2011, 22:32   #47
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Justitie faalt met de dag hier in dit land. Ik zie de rechtbank en politie toch veel criminelen vrijlaten hoor.
Ik weet niet wat je met "veel" of "criminelen" hier bedoelt.
Strenger straffen (hier), afschrikking en preventie (moslimland) is niet mogelijk.

Ook in een land waar moslims heersen en moslimculturen domineren is het niet mogelijk.

Neem nidhaam al-o'qoba in sharia en hand afhakken voor diefstal als voorbeeld.

Het vastleggen van de voorwaarden voor diefstal vast te stellen.
Traditioneel hebben de experten in usul al-fiqh 8 �* 13 (verschillen tussen rechtscholen) voorwaarden bepaald. Wanneer we rekening houden met evoluties die instrumenteel en demografisch plaats hebben gevonden, dan is de maatschappij complexer geworden, met al den nasleep van dien moeten wij het systeem vernieuwen, dus de voorwaarden moeten moeilijker gemaakt worden. Het doel is dat het uitvoeren van dit afschrikkingsmiddel quasi-onmogelijk wordt.

Ten tweede, is de maatschappij materieel (sociale zekerheid, veiligheid ..) en immaterieel (vertrouwen, spiritueel, ethisch..) daarvoor niet voorbereid.

Laatst gewijzigd door porpo : 14 juli 2011 om 22:33.
Oud 15 juli 2011, 01:34   #48
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Subforum "Godsdienst en levensovertuiging " aub.
Trek eerst eens een broek aan voor je lesjes komt geven.Aub.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2011, 01:37   #49
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Plicht van de moslim is tabligh/da'wa in de vorm van dialoog (geen offensieve discussie of debat). Dat wil zeggen bij een aangelegenheid (een pintje drinken?) vertel je wie je bent en waarom.

"Sorry, ik drink dat niet, Allah verbiedt het en ik geloof in Allah, profeet en openbaring".

Een beetje de rol van Morgan Freeman/Azeem in "Robin Hood: Prince of Thieves" spelen.

Meer niet.

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen" (Quran 88:22-23)

En tegenwoordig is dat niet meer nodig omwille van officiële erkenning van islam, media, internet en noem maar op. Iedereen weet dus dat er een islam is en wat het fundamenteel inhoudt.
Veel last en zever ?
Oud 15 juli 2011, 01:38   #50
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat kan de politie doen?
Schieten ?
Oud 15 juli 2011, 01:42   #51
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Tot nu toe hebben we dus het verhaal van het nichtje van Trixie en de beste vriend van de neef van Coldwave.

90% van het forum staat vol over islam hier! moslims daar!, maar als er naar een persoonlijke ervaring wordt gevraagd is het radiostil.

Toch raar?
Persoonlijke ervaringen ? Meer dan mij lief is, na jaren er tussen gewoond te hebben. Een paar goede, een paar middelmatig goede, veel slechte, met slagen en verwondingen inbegrepen.
Oud 15 juli 2011, 01:46   #52
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hebt je je moslimavriendinnen eens naar de oorsprong van de hoofddoek gevraagd ?

Daarom moeten moslimvrouwen herkenbaar zijn voor het moslimgepeupel zodat zij weten wie zij lastig mogen/kunnen vallen (groepsverkrachten) en wie niet.

Waar halen moslim(a)s hun trots eigenlijk vandaan ? Is er iets om trots op te zijn ?
De moslimas ? Fier dat ze goed kunnen incasseren ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 15 juli 2011 om 01:47.
Oud 15 juli 2011, 17:38   #53
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ik heb niet de gewoonte om mij in Islam/Moslim...enz draden te begeven. Voor mij maakt het niet uit of iemand Atheïst is, Boeddhist, Moslim, Katholiek...Of iemand een hoofddoek draagt of een achterstevoren-pet op z'n hoofd. Iedereen leeft naar goeddunken.
Ik reageer hier vandaag omdat ik van heel dichtbij geconfronteerd word met het volgende: een nichtje van ons -18 jaar- heeft sinds enkele weken een nieuw vriendje. Het betreft een man (30+) van Marokkaanse origine. Eerlijk gezegd heb ik daar niks op tegen. Zelfs niet het feit dat hij veel ouder is; mijn man en ik schelen ook 13 jaar. Tot dusver geen probleem. Nu, daarstraks stond haar moeder hier aan mijn deur, helemaal van streek. Ze was in tranen en wist het volgende te vertellen: mijn nichtje woont sinds 2 weken bij die man (hetgeen niemand in de familie wist). Toen haar moeder deze ochtend haar dochter een bezoekje wou brengen, samen met haar partner werd de deur geopend door door de "vriend". Terwijl deze hen binnenliet, riep hij naar mijn nichtje dat ze "naar de andere kamer" moest gaan omdat er een man samen met haar moeder aan de deur stond. Mijn schoonzus kon nog net een glimp opvangen van mijn nichtje: ze droeg een hoofddoek. Sorry maar dat vind ik dus zeker een geval van opdringen van de Islam. Ze woont 2 weken bij die man en wordt gedwongen een hoofddoek te dragen + in een andere kamer te blijven bij bezoek (van haar eigen stiefvader). Moest het MIJN dochter betreffen, ik haalde haar daar stante pede buiten, zelfs met geweld. Tot slot : ik weet heus wel dat de meerderheid van de Moslims geen "opdringer van de Islam" zijn. Vind het alleen spijtig in de gevallen het wel gebeurt, vooral voor die meisjes.
Maar dat nichtje is daar niet onder dwang.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2011, 17:42   #54
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
De beste vriend van mijn neef is moslim. Drinkt niet, eet geen varkensvlees, velt geen oordeel over 'onze' manier van leven en dringt zich totaal niet op. Van dat tuig op straat zegt hij dat dat allesbehalve echte moslims zijn, slechts hypocriete figuren die de godsdienst misbruiken wanneer het hun goed uitkomt maar verder niks met die religie te maken hebben. En voor zo iemand heb ik respect, alleen behoren die helaas tot de minderheid vrees ik.
Neen tot de meerderheid weet ik

Laatst gewijzigd door Moslim! : 15 juli 2011 om 17:54.
Oud 15 juli 2011, 17:46   #55
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
not agreed. Ik ben moeten verhuizen omdat ne moskee het nodig vond mij iedere vrijdag wakker te bleiten met gezang terwijl geen klacht van geluidsoverlast kon baten. Beter nog porpo, ik en alle andere burgers dragen voor die moskee en die imman dat mij wakker bleitte af.

Dat zijn harde woorden, maar de realiteit kan men nu eenmaal niet altijd verbloemen he.
Waar was dat dan, edhen is nooit op straat te horen? Trouwens waarom vrijdag? de eden voor het vrijdaggebed is op de middag. liar?

Laatst gewijzigd door Moslim! : 15 juli 2011 om 17:46.
Oud 15 juli 2011, 17:48   #56
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat soort dwang zouden ze moeten verbieden en ik vraag me eigenlijk wel af of dat eigen is aan een religie. Volgens mij is dat een soort macho gedrag dat wel vaker voorkomt in de cultuur.

Ik hoop alsnog dat die man zal bijdraaien en dat alles goed komt.
Islamitisch klopt er niet zoveel van, een vriendje hebben bestaat niet, het zou een huwelijk moeten zijn, maar zonder dat de familie dat dan weet? Kan niet.
Oud 15 juli 2011, 17:51   #57
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Tot nu toe hebben we dus het verhaal van het nichtje van Trixie en de beste vriend van de neef van Coldwave.

90% van het forum staat vol over islam hier! moslims daar!, maar als er naar een persoonlijke ervaring wordt gevraagd is het radiostil.

Toch raar?
2
Blijkbaar hebben mensen geen last van de islam maar is het een kwestie van verveling ofzo..
Oud 15 juli 2011, 17:53   #58
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Islamitisch klopt er niet zoveel van, een vriendje hebben bestaat niet, het zou een huwelijk moeten zijn, maar zonder dat de familie dat dan weet? Kan niet.
de kaffer familie hoeft toch zeker niet uitgenodigd te worden? In het Programma "in godsnaam" van Annemie Struyf was die muzelmaanse bekeerlinge zelfs "gehuwd" zonder dat ze erbij was: zijn broer had de plaats van de bruid ingenomen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2011, 17:55   #59
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Maar dat nichtje is daar niet onder dwang.
Is jouw mening. Het is wel zo dat zij dat (nog) niet inziet. Ik, als tante, maak mij wel zorgen .
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2011, 18:19   #60
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
de kaffer familie hoeft toch zeker niet uitgenodigd te worden? In het Programma "in godsnaam" van Annemie Struyf was die muzelmaanse bekeerlinge zelfs "gehuwd" zonder dat ze erbij was: zijn broer had de plaats van de bruid ingenomen.
kefir = enkelvoud
kefiroen of kufar = meervoud
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be