Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 juli 2011, 20:54   #241
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Over smaken en kleuren, maar hier heeft u volkomen gelijk.
Weyland is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:54   #242
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Fuck you. In antwerpen zijn alle Nederlanders 'ollanders. Net zoals wij niet poepen op een WC en dat een aftrekker gebruikt wordt om de kamer "proper" te maken. Wen er maar alvast aan.
Wie ben jij dat jij mijn taal wil veranderen?
Bepaalde typisch Antwerpse uitdrukkingen zijn bij ons 'in de Vlaanders' al even uitheems als sommige Noord-Nederlandse woorden. Gaan we daar dan ook maar 'een andere taal' van maken? Of willen we straks maar goedkeurend toeknikken wanneer de Beulemansen in Brussel ons nog maar eens verwijten dat we in Vlaanderen maar een patois en geen echte taal spreken?

Laatst gewijzigd door SDG : 15 juli 2011 om 20:58.
SDG is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:55   #243
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad ... nous attendrons donc encore patiemment ...
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:57   #244
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
U bent duidelijk een gescleroseerde ambtenaar, voor wie diploma's �*lles betekenen. En een Rotary-prikker op uw revers.

Neen, mijnheer, zo werkt dat niet in de KMO's en de industrie. Daar heeft "kunde" zijn belang, zelfs "zònder" diploma.

En prijs u gelukkig : het is door hùn noeste arbeid én de arbeidsbelasting op hùn arbeid én de belasting op hùn toegevoegde waarde (BTW) dat U maandelijks uw forse staatswedde uitbetaald krijgt.

Maar u schat zichzelf uiteraard véél hoger in dan degenen die uw salaris betaalbaar maken.
Och jongen, ga wat fietsen. Frisse lucht en wat beweging zal u weer tot een psychisch evenwicht brengen.

Trouwens mijn vraagje was tot system gericht, niet tot u.

Laatst gewijzigd door quercus : 15 juli 2011 om 20:58.
quercus is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:59   #245
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Bepaalde typisch Antwerpse uitdrukkingen zijn bij ons 'in de Vlaanders' al even uitheems als sommige Noord-Nederlandse woorden. Gaan we daar dan ook maar 'een andere taal' van maken? Of willen we straks maar goedkeuend toeknikken wanneer de Beulemansen in Brussel ons nog maar eens verwijten dat we in Vlaanderen maar een patois en geen echte taal spreken?
Ga jij zo een hollandse betweter bijtreden als hij mij verwijt antwerps te praten?
Ga je dat ook doen als ik het over kakken heb en hij hier met een opgeheven vingertje komt zeggen dat ik poepen bedoel?

Voor mij is een fries OOK een ollander. Voor eens en voor altijd: Nederland int antwerps wordt uitgesproken als "'olland".
Als ze dat pijn doet dan is dat HUN probleem. Het is al erg genoeg dat ik ze moet verdragen in metropolis.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 juli 2011 om 21:00.
Travis66 is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:59   #246
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U kunt niet ontkennen dan het zuiden overwegend katholiek bleef, zeker op het platteland. Hetgeen u trouwens als 'protestants' betitelt,had zeker niet altijd dezelfde betekenis als nu. Velen katholieken verzetten zich tegen de misbruiken in de kerk, ze waren hervormingsgezind, maar bleven katholiek. Er waren relatief weinig calvinisten en weinig lutheranen in het Zuiden.
Dat is een grote waarheid die u hier vertelt. Het probleem van de terminologie. Wie uit gemakzucht een historische gegeven zonder al te uitgebreide beschrijving wil benoemen, maakt voor ieders gemak (en vooral voor zijn gemak) gebruik van eenvoudig omschrijvende categorieën.

Het nadeel daarvan is dat dergelijke categorieën de zaken veralgemenen en zo geen recht doen aan de complexiteit van de geschiedenis. En ze geven dus een oppervlakkig historisch relaas, dat vaak nog niet in de verste verte recht doet aan de historische waarheid.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2011 om 21:06.
system is offline  
Oud 15 juli 2011, 21:00   #247
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dacht ik al. Een gefrustreerde. Zoals ik al eerder zei: ga eens op consultatie bij een psycho ...
Mijnheer, ik ben absoluut niet gefrustreerd, integendeel. Ik werk free-lance met overgave aan o.a. een hoger-onderwijsproject. Ik merk echter hoe alles vanuit de administratie in de nek geduwd wordt van de veldwerkers, terwijl men zich daarboven verkneukelt in het niets-doen. En hiermee idd frustraties oproept bij de enthousiaste medewerkers, die dan na verloop van tijd de pijp aan Maarten geven.

Met dank aan die hoge bureaucraten !
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 21:01   #248
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ga jij zo een hollandse betweter bijtreden als hij mij verwijt antwerps te praten?
Ga je dat ook doen als ik het over kakken heb en hij hier met een opgeheven vingertje komt zeggen dat ik poepen bedoel?

Voor mij is een fries OOK een ollander. Voor eens en voor altijd: Nederland int antwerps wordt uitgesproken als "'olland".
Als ze dat pijn doet dan is dat HUN probleem. Het is al erg genoeg dat ik ze moet verdragen in metropolis.
Ik ben zelf meer Antwerpenaar dan u, dorpeling. Lijkt wel de mode, mensen die het niet met je eens zijn 'Hollander' noemen. Lachen dit.

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 juli 2011 om 21:02.
Weyland is offline  
Oud 15 juli 2011, 21:02   #249
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bepaalde typisch Antwerpse uitdrukkingen zijn bij ons 'in de Vlaanders' al even uitheems als sommige Noord-Nederlandse woorden. Gaan we daar dan ook maar 'een andere taal' van maken? Of willen we straks maar goedkeurend toeknikken wanneer de Beulemansen in Brussel ons nog maar eens verwijten dat we in Vlaanderen maar een patois en geen echte taal spreken?
Daar hebt u inderdaad een punt. Maar sommigen hebben daar geen oren naar. Ze horen nog liever de FDF-bourgeois hen uit de hoogte verklaren dat ze "flamand" spreken dan te streven naar een degelijk Algemeen Nederlands.
Oud 15 juli 2011, 21:03   #250
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik ben zelf meer Antwerpenaar dan u, dorpeling. Lijkt wel de mode, mensen die het niet met je eens zijn 'Hollander' noemen. Lachen dit.
Ik zeg niet dat ik antwerpenaar ben, alleen dat ik het praat. Betweter.
Oud 15 juli 2011, 21:03   #251
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

'Ze' vervangen door Joden, Turken of Marokkanen en dan je post nog eens lezen.
SDG is offline  
Oud 15 juli 2011, 21:04   #252
system
Banneling

Standaard

Citaat:
A propos, welk diploma hebt u dan wel?
Weet u wat dit is?

system is offline  
Oud 15 juli 2011, 21:06   #253
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fuck you. In antwerpen zijn alle Nederlanders 'ollanders. Net zoals wij niet poepen op een WC en dat een aftrekker gebruikt wordt om de kamer "proper" te maken. Wen er maar alvast aan.
Wie ben jij dat jij mijn taal wil veranderen?
x2.

Citaat:
Dat is dan het probleem van de Beulemansen in Brussel.

De Vlaming, altijd maar overbezorgd over wat andere mensen van hem vinden...
Fj9lnir is offline  
Oud 15 juli 2011, 21:07   #254
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Och jongen, ga wat fietsen. Frisse lucht en wat beweging zal u weer tot een psychisch evenwicht brengen.

Trouwens mijn vraagje was tot system gericht, niet tot u.
Mijn antwoord op dit open forum was dan ook ter ondersteuning van System, maar aan begrijpend lezen hebt u dus inderdaad een broertje dood.

En indien u ouder bent dan 70 mag u mij met plezier "jongen" noemen. Ik begrijp echter dat u amper zelf uit de pampers bent maar toch al over het nodige hoogwaardigheidsgevoel beschikt om anderen te kleineren. Als dat geen psy verdient !
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 21:07   #255
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Bij mij kan het me niet schelen wat anderen van me denken, ik heb mijn voorkeur. Persoonlijk vind ik het gewoon raar overkomen om een Limburger een Hollander te noemen. De persoon die dat doet moet dat zelf weten, maar ik zal wel zeggen dat ik het belachelijk vind. Daarom als een idioot staan ruziën is zeer kinderachtig.

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 juli 2011 om 21:10.
Weyland is offline  
Oud 15 juli 2011, 21:08   #256
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet u wat dit is?

Op het eerste zicht het legsel van een vogel, maar daarvoor lijkt me dat wat teveel bijgekleurd. Laten we dus zeggen dat ik twijfel.
Oud 15 juli 2011, 21:08   #257
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
x2.

Dat is dan het probleem van de Beulemansen in Brussel.

De Vlaming, altijd maar overbezorgd over wat andere mensen van hem vinden...
Lees anders hier nog maar eens de hysterische reacties uit Vlaams-nationalistische hoek op die pancarte die tijdens de 'Shame'-betoging in Brussel meegedragen werd. Ga je ontkennen dat sommigen in Vlaanderen er werkelijk om vragen met hun niet afhoudend particularisme?
SDG is offline  
Oud 15 juli 2011, 21:10   #258
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Op het eerste zicht het legsel van een vogel, maar daarvoor lijkt me dat wat teveel bijgekleurd. Laten we dus zeggen dat ik twijfel.
Dat zou het kunnen zijn. Maar dat is het niet. Het is wat anders. U krijgt nog één poging.
system is offline  
Oud 15 juli 2011, 21:11   #259
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Mijn antwoord op dit open forum was dan ook ter ondersteuning van System, maar aan begrijpend lezen hebt u dus inderdaad een broertje dood.

En indien u ouder bent dan 70 mag u mij met plezier "jongen" noemen. Ik begrijp echter dat u amper zelf uit de pampers bent maar toch al over het nodige hoogwaardigheidsgevoel beschikt om anderen te kleineren. Als dat geen psy verdient !
Het doet mij een bijzonder genoegen dat ik bij u nog zo jong overkom. Als u zich "gekleineerd" voelt dan is dat jammer voor u, maar ik voel mij niet aangesproken.
Oud 15 juli 2011, 21:13   #260
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou het kunnen zijn. Maar dat is het niet. Het is wat anders. U krijgt nog één poging.
Dan houd ik het bij dat legsel, maar door de fantasierijke kleurtjes zou ik eerder opteren voor paaseitjes.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be