Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2011, 14:52   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Zo is het Aequitas, poenpakken en bij het clubje van de poenpakkers willen horen dat is onze regering. Stap na stap zijn ze ons aan het leegzuigen! Deze politici doen niets anders dan achter gesloten deuren alle wensen van deze kleine rijke klasse na te komen. Terwijl houden ze ons 'het gewone volk' bezig met de meest idiote zaken, de politiek die wij zien is een soapserie, een schijndemocratie, een bende parasieten!
kort en krachtig, boenk erop
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 14:52   #22
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

De moderne mens moet omdenken, zodat hij het verschil ziet tussen: zin, onzin en waanzin.

Auto Files: het ergste moet nog komen:

§ Iedere 2 jaar begint weer de orgie van het Autosalon, maar in de verleidelijke reclamefolders zijn monsterfiles ver te zoeken.
§ Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zullen de files nog jaren blijven toenemen.
§ Nu al staat er niet zelden 700 kilometer file in de spits, en dat gaat steeds meer om structurele files die er elke werkdag staan.
§ De kostprijs voor een stilstaande vrachtwagen wordt geschat op 45 euro per uur.
§ De kostprijs van een wagen in de file bedraagt 8,25 euro per uur.
§ Dat betekent dat de economische jaarlijkse kostprijs van dit verkeersinfarct in de buurt van 250 miljoen euro ligt.
§ De schade aan het milieu is daardoor schrikwekkend.
§ Laten we nog zwijgen over de oorlogen om petroleum enz, voor dit massavernietigingvehikel.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 14:52   #23
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Na de PS beginnen nu ook CD&V en N-VA de werkende Vlaming uit te melken.



Jongeren die een auto kopen moeten vanaf 2012 dus meer gaan betalen aan belastingen op inverkeerstelling dan hun wagen kost in aankoop.
Logisch als je een groene fiscaliteit wil. Al die oude wrakken stoten immers een pak meer vuiligheid uit dan nieuwe recente modellen. Terechte zaak dus.

Qua berichtgeving is dat artikel trouwens weinig meer dan een zielige poging tot stemmingmakerij want die o zo rijke tisten die zich een bmw 5 kunnen veroorloven gaan minder moeten betalen dan die arme sukkelaars die een dacia kopen.

Die bmw5 stoot minder uit als diesel, en heeft bovendien standaard een roetfilter, dus die VAb-kerel zijn argument van fijn stof raakt ook kant nog wal. Sterker nog, als je een bmw X6 hybrid-drive neemt, ga je waarschijnlijk nog minder betalen! Schande!!!
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 14:59   #24
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

De VS en privaat mobiliteit:

· Dit met privaat vervoermiddelen 6-8 en 12 cilinders, de kracht van een vrachtwagenmotor voor één persoon privaat te vervoeren, dat is uiteraard de slechtste ecologische voetafdruk.
· Een riante villa met mogelijkheden voor met 50 personen te leven, maar er leven slechts 4 individu’s, nochtans wordt er verwarmd en elektriciteit verbruikt voor 50 personen, dan is een slechte ecologische voetafdruk en de spijtige mogelijkheid dat enkel rijke daar gebruik van maken, overdreven rijkdom voor enkele.
· Privaat jachten verbruiken enorm veel petroleum voor het vervoer van enkele individu’s, dan is een slechte ecologische voetafdruk en de spijtige mogelijkheid dat enkel rijke dit gebruiken.
· Privaatjets verbruiken enorm veel kerosine voor slechts enkele individu’s, dan is een slechte ecologische voetafdruk en de spijtige mogelijkheid dat enkel rijke daar gebruik van kunnen maken, op deze principes is het neoliberalisme nu éénmaal gebaseerd.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 15:00   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Binnenkort allemaal massaal met de fiets naar het werk in Brussel, Antwerpen enzovoort. Kilometerlange files door rijen fietsen
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 15:06   #26
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Binnenkort allemaal massaal met de fiets naar het werk in Brussel, Antwerpen enzovoort. Kilometerlange files door rijen fietsen
Misschien kunnen we beginnen met werk in eigen streek!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 15:15   #27
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Mijn auto mijn vrijheid, hij is het hart van onze economie maar ten koste van wat?

Op onze planeet rijden momenteel zo’n 800 miljoen auto’s.
In 2030 met de consumptie heropleving van China, India en Rusland zouden het er 1,6 miljard kunnen zijn.
Zij stoten koolstofdioxide (CO2) uit en verbruiken enorm veel zuurstof en brandstof, onhoudbaar voor het biologisch evenwicht.

Logischerwijze zou men minder auto’s moeten produceren, dit om:

· Geen ongevallen te veroorzaken.
· Meer gezonde lucht te kunnen inademen.
· Geen oorlogen om petroleum te veroorzaken.
· Mensen te dwingen in eigen streek te werken.

Werk, shopping, creativiteit, ontspanning, sport enz. in eigen streek zou ons mobiliteitsgedrag enorm verminderen, decentraliseren is hier de boodschap zonder enige twijfel.

En voor de speel mannen:

Vervang uw lederen zitje van uw bmw met een lederen stressless zetel, een flatscreen en een speelconsole, autootje rijden veroorzaakt dan geen ongevallen, vervuiling, files, enz.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 15:27   #28
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Zo is het Aequitas, poenpakken en bij het clubje van de poenpakkers willen horen dat is onze regering. Stap na stap zijn ze ons aan het leegzuigen! Deze politici doen niets anders dan achter gesloten deuren alle wensen van deze kleine rijke klasse na te komen. Terwijl houden ze ons 'het gewone volk' bezig met de meest idiote zaken, de politiek die wij zien is een soapserie, een schijndemocratie, een bende parasieten!
Waarom stemmen we dan voor die parasieten?
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 15:29   #29
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Een auto is een vrijheid en een middel om naar uw werk te gaan. Die vrijheid zal dus velen ontnomen worden! De gewone man kan dus weer gaan betalen? Indien hij zichzelf een nieuwe zuivere wagen wil aanschaffen omdat een tweedehands te duur gaat worden zal hij genoodzaakt zijn om nog maar eens een lening aan te gaan.

Wie zal hier weer beter van worden? Zij die een luxe auto kopen en quasi niets aan tax zullen betalen! Dit is gewoon een schande! Walgelijk!
Dat klopt. En de kleinburgerij kwam, keek ernaar en gaf de parasieten een stem.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 15:33   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aequitas Bekijk bericht
Hopelijk begint den euro hier te vallen bij de fans van BDW..

Niet toevallig dat de bedrijfswagen ongemoeid blijft he?

BDW= BAZEPOEPER! Dus niet de grote verdediger van de werkmeins
Tiens, zit BDW achter de regering die deze belasting erdoor duwt? Ik dacht van niet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 16:33   #31
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Gelukkig hebben onze socialisten er voor gezorgd dat onze sociale zekerheid gered is...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 16:51   #32
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Na de PS beginnen nu ook CD&V en N-VA de werkende Vlaming uit te melken.



Jongeren die een auto kopen moeten vanaf 2012 dus meer gaan betalen aan belastingen op inverkeerstelling dan hun wagen kost in aankoop.

Een Dacia zal binnen enkele jaren dus meer gaan kosten dan een Rolls, enkel aan belastingen ingevoerd door CD&V en N-VA.


Op wie moet de Vlaming nog gaan stemmen om een beleid te krijgen waarbij hij nog kan overleven?

De Vlaming kan beter zijn biezen pakken en Absudistan verlaten en overlaten aan de asielzoekers en illegalen, die krijgen toch alles gratis.
Wat verwachtte je anders van "VOKA-is mijn-baas"Bart?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 16:59   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.143
Standaard

Wat een geraaskal.

Ook hier is de pers alweer veel te voortvarend en geeft veel te partiële berichtgeving.

Reken zelf maar eens na, voor de verschillende voorbeelden van auto's, welke het totaalplaatje is van de te betalen belasting.
Die belasting bestaat wel uit twee delen: btw en biv.

De "dikke" auto's betalen nog steeds veeeeel meer.


Voor wat het milieu betreft:
die nieuwe auto's zijn in aankoopprijs ook duurder; de koper betaalt de premie van de nieuwe milieutechnologie die in de dure auto zit.


Op politiek vlak:
Bovendien is het maar een zeer beperkte beslissing van de nva. In de Vlaamse regering zit de nva nog steeds als een kleiner broertje.


In al deze verwarring maken onze broertjes van klein-links en misbruikte-vakbondsmilitanten die niet voor zichzelf kunnen nadenken maar gebruik om een centrum-rechtse partij te verwijten van extreem-rechts te zijn.
En maar lummelen en zagen over 'democratie', en over 'groene fiscaliteit' ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 17:16   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.143
Standaard

Kijk nog eens even wat ik las in De Standaard:

Het resultaat is een BIV die minimaal 61,5 euro bedraagt en maximaal 10.000 euro, vergeleken met het maximum van 4.957 euro vandaag. De BIV op een Opel Corsa diesel gaat bijvoorbeeld van 61,5 naar 231,86 euro. Die op een Volkswagen Golf diesel van 495 naar 275,13 euro. Wie geld genoeg heeft, kiest beter voor een Range Rover (3.929, 18 euro BIV) dan voor een Porsche Cayenne (10.000 euro).

Ik stel vast:
de vervuilende Corsa moet, éénmalig bij de "aanschaf van de nummerplaat" een dikke 200 € betalen. Een verhoging van pakweg 150 €.

de iets meer vervuilende auto, de echte bazen-poeper-auto, staat gegarandeerd in iedere kapitalistengarage, de .... golf diesel ... krijgt ... een groffe 250 € korting. (maar moet nog steeds zo'n 275 € betalen.
Niemand reclameert dat zo'n golfje tot op heden zoveel moest betalen ??


en dan de echte bazenpoepersauto's, de Range Rover (vaak voor veeartsen, maar natuurlijk ook voor botentrekkers, paardentrekkers, ...) die 4.000 €moet betalen;

maar de Porche Cayenne .... van 4.000 € naar 10.000 €.
Kwestie van de nva-minister te beschuldigen van bazenpoeperij .... kan dit toch wel tellen, vind ik.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 18:55   #35
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Logisch als je een groene fiscaliteit wil. Al die oude wrakken stoten immers een pak meer vuiligheid uit dan nieuwe recente modellen. Terechte zaak dus.

Qua berichtgeving is dat artikel trouwens weinig meer dan een zielige poging tot stemmingmakerij want die o zo rijke tisten die zich een bmw 5 kunnen veroorloven gaan minder moeten betalen dan die arme sukkelaars die een dacia kopen.

Die bmw5 stoot minder uit als diesel, en heeft bovendien standaard een roetfilter, dus die VAb-kerel zijn argument van fijn stof raakt ook kant nog wal. Sterker nog, als je een bmw X6 hybrid-drive neemt, ga je waarschijnlijk nog minder betalen! Schande!!!
De taxen voor een nieuwe opel corsa verdubbelen tot verdrievoudigen.
Dat kan tellen als promotie om een nieuwe wagen te kopen i.p.v. je oude milieubelastende corsa.

Daarenboven is de BIV voor de meer vervuilende diesel lager dan voor de minder vervuilende benzine corsa. Begrijpe wie kan.
Van LPG heeft de Vlaamse overheid nog niet gehoord.

Voor de terreinwagens zou een zeer hoge BIV moeten betaald worden, als je die als particulier koopt, maar als die als bedrijfswagen gekocht wordt niet. Dan is die plotseling niet meer milieu-onvriendelijk.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 19:11   #36
J.B good
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De taxen voor een nieuwe opel corsa verdubbelen tot verdrievoudigen.
Dat kan tellen als promotie om een nieuwe wagen te kopen i.p.v. je oude milieubelastende corsa.

Daarenboven is de BIV voor de meer vervuilende diesel lager dan voor de minder vervuilende benzine corsa. Begrijpe wie kan.
Van LPG heeft de Vlaamse overheid nog niet gehoord.

Voor de terreinwagens zou een zeer hoge BIV moeten betaald worden, als je die als particulier koopt, maar als die als bedrijfswagen gekocht wordt niet. Dan is die plotseling niet meer milieu-onvriendelijk.
Ze zouden beter de BIV op luxewagens verhogen om daarna te investeren in goedkopere LPG installaties.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 20:13   #37
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Ze zouden beter de BIV op luxewagens verhogen om daarna te investeren in goedkopere LPG installaties.
Er is ooit een subsidie voor LPG-installaties geweest (toen agalev in de regering zat) Meer dan de helft van de kostprijs werd terugbetaald. 60.000 Belgische frank (zo lang is het geleden) als ik het me goed herinner.

Momenteel is er een vermindering voor LPG-wagens op de BIV.
Anderzijds is er een verhoogde rijtaks voor LPG-wagens.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 20:14   #38
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Ze zouden beter de BIV op luxewagens verhogen om daarna te investeren in goedkopere LPG installaties.
Niet gelezen dat de BIV van bvb de Porche Cayenne met 150% stijgt?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 20:15   #39
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Na de PS beginnen nu ook CD&V en N-VA de werkende Vlaming uit te melken.

Jongeren die een auto kopen moeten vanaf 2012 dus meer gaan betalen aan belastingen op inverkeerstelling dan hun wagen kost in aankoop.

Een Dacia zal binnen enkele jaren dus meer gaan kosten dan een Rolls, enkel aan belastingen ingevoerd door CD&V en N-VA.
Op wie moet de Vlaming nog gaan stemmen om een beleid te krijgen waarbij hij nog kan overleven?
ROOD! stemmen dan stemt ge al die legale beroeps dieven in een keer weg. Heb je de laatste 50 jaar in het buitenland gewoond, dat je niet weet dat de CD§V en PS en liberalen ( en nu dus ook NV-A, want die zijn nog rechtser dan de liberalen) ons al 50 jaar bestelen. Laat Joke Schauvliege bij de volgende verkiezingen door de schouw vliegen, maar plaats eerst een filter want je weet niet hoe vervuilend dat kan zijn. Maak eens een lijst van alle soorten belastingen die de laatste 50 jaar zijn ingevoerd. bekijk de loonsverhogingen die deze sujetten zichzelf in al die jaren hebben toegeëigend om het land naar het faillissement te leiden. De mooiste frase in de politiek is: wij moeten de broeksriem aanspannen, maar dat geld enkel voor de hardwerkende burger, niet voor henzelf. En verantwoording afleggen voor al de rotzooi die ze geschapen hebben moeten ze aan niemand.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 20:16   #40
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Tiens, zit BDW achter de regering die deze belasting erdoor duwt? Ik dacht van niet.
De NVA zit toch in de Vlaamse regering.
Mijnheer Muyters is Vlaams minister voor de NVA in die Vlaamse regering en bedacht samen met mevrouw Schauvliege dit voorstel van decreet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be