![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
|
Citaat:
kort en krachtig, boenk erop
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
De moderne mens moet omdenken, zodat hij het verschil ziet tussen: zin, onzin en waanzin.
Auto Files: het ergste moet nog komen: § Iedere 2 jaar begint weer de orgie van het Autosalon, maar in de verleidelijke reclamefolders zijn monsterfiles ver te zoeken. § Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zullen de files nog jaren blijven toenemen. § Nu al staat er niet zelden 700 kilometer file in de spits, en dat gaat steeds meer om structurele files die er elke werkdag staan. § De kostprijs voor een stilstaande vrachtwagen wordt geschat op 45 euro per uur. § De kostprijs van een wagen in de file bedraagt 8,25 euro per uur. § Dat betekent dat de economische jaarlijkse kostprijs van dit verkeersinfarct in de buurt van 250 miljoen euro ligt. § De schade aan het milieu is daardoor schrikwekkend. § Laten we nog zwijgen over de oorlogen om petroleum enz, voor dit massavernietigingvehikel. |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
Citaat:
Qua berichtgeving is dat artikel trouwens weinig meer dan een zielige poging tot stemmingmakerij want die o zo rijke tisten die zich een bmw 5 kunnen veroorloven gaan minder moeten betalen dan die arme sukkelaars die een dacia kopen. Die bmw5 stoot minder uit als diesel, en heeft bovendien standaard een roetfilter, dus die VAb-kerel zijn argument van fijn stof raakt ook kant nog wal. Sterker nog, als je een bmw X6 hybrid-drive neemt, ga je waarschijnlijk nog minder betalen! Schande!!! |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
De VS en privaat mobiliteit:
· Dit met privaat vervoermiddelen 6-8 en 12 cilinders, de kracht van een vrachtwagenmotor voor één persoon privaat te vervoeren, dat is uiteraard de slechtste ecologische voetafdruk. · Een riante villa met mogelijkheden voor met 50 personen te leven, maar er leven slechts 4 individu’s, nochtans wordt er verwarmd en elektriciteit verbruikt voor 50 personen, dan is een slechte ecologische voetafdruk en de spijtige mogelijkheid dat enkel rijke daar gebruik van maken, overdreven rijkdom voor enkele. · Privaat jachten verbruiken enorm veel petroleum voor het vervoer van enkele individu’s, dan is een slechte ecologische voetafdruk en de spijtige mogelijkheid dat enkel rijke dit gebruiken. · Privaatjets verbruiken enorm veel kerosine voor slechts enkele individu’s, dan is een slechte ecologische voetafdruk en de spijtige mogelijkheid dat enkel rijke daar gebruik van kunnen maken, op deze principes is het neoliberalisme nu éénmaal gebaseerd. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
|
Binnenkort allemaal massaal met de fiets naar het werk in Brussel, Antwerpen enzovoort. Kilometerlange files door rijen fietsen
![]()
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
Mijn auto mijn vrijheid, hij is het hart van onze economie maar ten koste van wat?
Op onze planeet rijden momenteel zo’n 800 miljoen auto’s. In 2030 met de consumptie heropleving van China, India en Rusland zouden het er 1,6 miljard kunnen zijn. Zij stoten koolstofdioxide (CO2) uit en verbruiken enorm veel zuurstof en brandstof, onhoudbaar voor het biologisch evenwicht. Logischerwijze zou men minder auto’s moeten produceren, dit om: · Geen ongevallen te veroorzaken. · Meer gezonde lucht te kunnen inademen. · Geen oorlogen om petroleum te veroorzaken. · Mensen te dwingen in eigen streek te werken. Werk, shopping, creativiteit, ontspanning, sport enz. in eigen streek zou ons mobiliteitsgedrag enorm verminderen, decentraliseren is hier de boodschap zonder enige twijfel. En voor de speel mannen: Vervang uw lederen zitje van uw bmw met een lederen stressless zetel, een flatscreen en een speelconsole, autootje rijden veroorzaakt dan geen ongevallen, vervuiling, files, enz. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
|
Tiens, zit BDW achter de regering die deze belasting erdoor duwt? Ik dacht van niet.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
|
Gelukkig hebben onze socialisten er voor gezorgd dat onze sociale zekerheid gered is...
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.143
|
Wat een geraaskal.
Ook hier is de pers alweer veel te voortvarend en geeft veel te partiële berichtgeving. Reken zelf maar eens na, voor de verschillende voorbeelden van auto's, welke het totaalplaatje is van de te betalen belasting. Die belasting bestaat wel uit twee delen: btw en biv. De "dikke" auto's betalen nog steeds veeeeel meer. Voor wat het milieu betreft: die nieuwe auto's zijn in aankoopprijs ook duurder; de koper betaalt de premie van de nieuwe milieutechnologie die in de dure auto zit. Op politiek vlak: Bovendien is het maar een zeer beperkte beslissing van de nva. In de Vlaamse regering zit de nva nog steeds als een kleiner broertje. In al deze verwarring maken onze broertjes van klein-links en misbruikte-vakbondsmilitanten die niet voor zichzelf kunnen nadenken maar gebruik om een centrum-rechtse partij te verwijten van extreem-rechts te zijn. En maar lummelen en zagen over 'democratie', en over 'groene fiscaliteit' ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.143
|
Kijk nog eens even wat ik las in De Standaard:
Het resultaat is een BIV die minimaal 61,5 euro bedraagt en maximaal 10.000 euro, vergeleken met het maximum van 4.957 euro vandaag. De BIV op een Opel Corsa diesel gaat bijvoorbeeld van 61,5 naar 231,86 euro. Die op een Volkswagen Golf diesel van 495 naar 275,13 euro. Wie geld genoeg heeft, kiest beter voor een Range Rover (3.929, 18 euro BIV) dan voor een Porsche Cayenne (10.000 euro). Ik stel vast: de vervuilende Corsa moet, éénmalig bij de "aanschaf van de nummerplaat" een dikke 200 € betalen. Een verhoging van pakweg 150 €. de iets meer vervuilende auto, de echte bazen-poeper-auto, staat gegarandeerd in iedere kapitalistengarage, de .... golf diesel ... krijgt ... een groffe 250 € korting. (maar moet nog steeds zo'n 275 € betalen. Niemand reclameert dat zo'n golfje tot op heden zoveel moest betalen ?? en dan de echte bazenpoepersauto's, de Range Rover (vaak voor veeartsen, maar natuurlijk ook voor botentrekkers, paardentrekkers, ...) die 4.000 €moet betalen; maar de Porche Cayenne .... van 4.000 € naar 10.000 €. Kwestie van de nva-minister te beschuldigen van bazenpoeperij .... kan dit toch wel tellen, vind ik.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
Citaat:
Dat kan tellen als promotie om een nieuwe wagen te kopen i.p.v. je oude milieubelastende corsa. Daarenboven is de BIV voor de meer vervuilende diesel lager dan voor de minder vervuilende benzine corsa. Begrijpe wie kan. Van LPG heeft de Vlaamse overheid nog niet gehoord. Voor de terreinwagens zou een zeer hoge BIV moeten betaald worden, als je die als particulier koopt, maar als die als bedrijfswagen gekocht wordt niet. Dan is die plotseling niet meer milieu-onvriendelijk. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 8 juli 2011
Locatie: Sluizen
Berichten: 663
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
Citaat:
Momenteel is er een vermindering voor LPG-wagens op de BIV. Anderzijds is er een verhoogde rijtaks voor LPG-wagens. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
Citaat:
Mijnheer Muyters is Vlaams minister voor de NVA in die Vlaamse regering en bedacht samen met mevrouw Schauvliege dit voorstel van decreet. |
|
|
|
|