Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wie
N-VA 90 64,75%
CD&V 4 2,88%
Open VLD 2 1,44%
SP.A 9 6,47%
GROEN! 2 1,44%
LDD 2 1,44%
Vlaams Belang 19 13,67%
SLP 0 0%
PVDA+ 8 5,76%
Ik zou blanco stemmen 3 2,16%
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 17 juli 2011, 10:19   #141
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bwa, N-VA is nu ook niet echt goed bezig op sociaal-economisch vlak hé, dat zie je ook op Vlaams vlak.

het is een serieus dilemma hoor, voor een linkse.
Ik weet niet of de keuze zo moeilijk is, hoor. Het behouden zoals het is ( en dus geen stem uitbrengen om Vlaanderen zijn ( grote graad van ) onafhankelijkheid te bezorgen en als linksen de de voetsloof van de corrupte PS blijven ( want die zal hen blijven opleggen wat ze moeten doen) of eerst voor een (zo groot mogelijke) onafhankelijkheid van Vlaanderen kiezen en dan daarna met een 'eigen' linkse visie op Vlaanderen je een nieuwe weg in de politiek banen. Ik zou whet wel weten als ik links én Vlaamsgezind was! mgekeerd ga je vast en zeker NIETS bereiken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 10:20   #142
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bwa, N-VA is nu ook niet echt goed bezig op sociaal-economisch vlak hé, dat zie je ook op Vlaams vlak.

het is een serieus dilemma hoor, voor een linkse.
Hangt er van af wat je wil he. Wil je een links beleid dat ons naar de afgrond rijdt, dan stem je links.

Wil je eerst het land op orde door een degelijke staats(her)vorming, dan kies je NVA of CD&V, naargelang de voorkeur.

Maar blijkbaar is voor jou de CD&V niet links genoeg en ook niet Vlaams-nationalistich genoeg.

We moeten denken aan stap voor stap, want: met de linkse partijen gaan we NOOIT tot een DEGELIJKE en EERLIJKE staats(her)vorming komnen. En hun beleid is ook al niet van de bovenste plank, om het zacht uit te drukken.

Dus: eerst de betere staat, DAN kunnen we aandringen op een socialer beleid MOEST DAT ECHT NODIG ZIJN. (natuurlijk is het voor sommigen nooit links genoeg...)
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 juli 2011, 10:23   #143
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik weet niet of de keuze zo moeilijk is, hoor. Het behouden zoals het is ( en dus geen stem uitbrengen om Vlaanderen zijn ( grote graad van ) onafhankelijkheid te bezorgen en als linksen de de voetsloof van de corrupte PS blijven ( want die zal hen blijven opleggen wat ze moeten doen) of eerst voor een (zo groot mogelijke) onafhankelijkheid van Vlaanderen kiezen en dan daarna met een 'eigen' linkse visie op Vlaanderen je een nieuwe weg in de politiek banen. Ik zou whet wel weten als ik links én Vlaamsgezind was! mgekeerd ga je vast en zeker NIETS bereiken!
mocht Peumans wat meer te zeggen hebben in de N-VA, ik zou niet lang twijfelen.

maar je mag ook niet vergeten dat de N-VA er niet voor zal zorgen dat er een grote graad van onafhankelijkheid voor Vlaanderen zal komen. De nota van De Wever bewijst dit, hij blijft morrelen in de Belgische marge, hij gaat niet uit van een confederale visie.

en ondertussen schuiven ze meer en meer op naar een ultra-liberale partij die vooral op socio-economisch vlak het verschil wil maken. daar pas ik voor. een te groot N-VA is dus voor mij zeker niet goed.

het probleem is dat er geen alternatief is. Als ik merk dat de N-VA wel eens te groot wordt, stem ik niet.
Oud 17 juli 2011, 10:31   #144
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
mocht Peumans wat meer te zeggen hebben in de N-VA, ik zou niet lang twijfelen.

maar je mag ook niet vergeten dat de N-VA er niet voor zal zorgen dat er een grote graad van onafhankelijkheid voor Vlaanderen zal komen. De nota van De Wever bewijst dit, hij blijft morrelen in de Belgische marge, hij gaat niet uit van een confederale visie.

en ondertussen schuiven ze meer en meer op naar een ultra-liberale partij die vooral op socio-economisch vlak het verschil wil maken. daar pas ik voor. een te groot N-VA is dus voor mij zeker niet goed.

het probleem is dat er geen alternatief is. Als ik merk dat de N-VA wel eens te groot wordt, stem ik niet.
Het bewijst nog maar eens dat de nota-De Wever WEL een compromistekst was, die inderdaad zelfs aanleunde bij de oude compromissen �* la belge. Maar langs democratische weg is er geen andere manier dan het op een evoluerender manier te proberen. Wil jij liever een revolutie?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 10:34   #145
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het bewijst nog maar eens dat de nota-De Wever WEL een compromistekst was, die inderdaad zelfs aanleunde bij de oude compromissen �* la belge. Maar langs democratische weg is er geen andere manier dan het op een evoluerender manier te proberen. Wil jij liever een revolutie?
gewoon de octopusnota al op tafel leggen, zou al een stap in de goede richting zijn.
Oud 17 juli 2011, 10:53   #146
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
gewoon de octopusnota al op tafel leggen, zou al een stap in de goede richting zijn.
Hoeveel van degenen die die ondertekend hebben zijn daartoe bereid? Je ziet wel hoe makkelijk SP.a en O-VLD al in een compleet Franstalig geïnspireerde tekst als denota-Di Rupo stappen. De groenen hebben de Octopusnota zelfs niet ondertekend.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 10:54   #147
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel van degenen die die ondertekend hebben zijn daartoe bereid? Je ziet wel hoe makkelijk SP.a en O-VLD al in een compleet Franstalig geïnspireerde tekst als denota-Di Rupo stappen. De groenen hebben de Octopusnota zelfs niet ondertekend.
en daar moeten N-VA en CD&V zich iets van aantrekken???
Oud 17 juli 2011, 11:01   #148
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
en daar moeten N-VA en CD&V zich iets van aantrekken???
Als je een democratische 2/3 en de 1/2 in Vlaanderen op dit ogenblik moet halen wel. Dus moeten de V-partijen zo sterk mogelijk gemaakt worden. Zodat met meer dan de helft van de zetels Vlaanderen zijn zelfbeschikking kan opeisen... en wel met onmiddellijke ingang.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 11:13   #149
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je een democratische 2/3 en de 1/2 in Vlaanderen op dit ogenblik moet halen wel. Dus moeten de V-partijen zo sterk mogelijk gemaakt worden. Zodat met meer dan de helft van de zetels Vlaanderen zijn zelfbeschikking kan opeisen... en wel met onmiddellijke ingang.
De V-partijen? Twee ervan liggen op apegapen te sterven.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2011 om 11:13.
system is offline  
Oud 17 juli 2011, 11:47   #150
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is maar 1 V-Partij en die weet niet eens aan hun voorkant of de achterkant een scheet laat.
Henri1 is offline  
Oud 17 juli 2011, 11:52   #151
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er is maar 1 V-Partij en die weet niet eens aan hun voorkant of de achterkant een scheet laat.
Ik denk dat u hen verwart met de V-String
Fj9lnir is offline  
Oud 17 juli 2011, 11:53   #152
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon de confederatie op tafel leggen, en we zijn er. Dat zal maar eerst na de volgende verkiezingen kunnen, want CD&V durft zo ver niet gaan. Ze hoeven niet eens te tekenen in het zuiden. Als ze dat niet doen, trekken we (Vlaanderen) ons gewoon terug uit de onderhandelingen en maken het de facto zo. We innen gewoon zelf onze belastingen en staan nog juist aan België af wat een redelijke kost is en wat ze zelf hebben, berekend wat de kost voor Vlaanderen is van de solidariteit.

Eens zien of ze dan hun eigen cijfers nog zo eerlijk zullen vinden
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 juli 2011, 11:53   #153
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Goed, Rikske, alleen groei jij niet, hé, mijn ventje! Die anale fase duurt serieus lang voor iemand die denkt dat hij zich op een volwassen manier in het politiek debat kan mengen!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 17 juli 2011 om 11:56.
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 11:57   #154
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Ik denk dat u hen verwart met de V-String
De Wever in een string ?

F A C E P A L M
Henri1 is offline  
Oud 17 juli 2011, 11:58   #155
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, Rikske, alleen groei jij niet, hé, mijn ventje! Die anale fase duurt serieus lang voor iemand die denkt dat hij zich op een volwassen manier in het politiek debat kan mengen!
Euh, vlaamsnationalisten en serieuze debatten ?

"Contradictio in terminis"
Henri1 is offline  
Oud 17 juli 2011, 11:59   #156
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Nen deWever dobbele Facepalm; die moet in mijn archief, thx
Fj9lnir is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:00   #157
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Nen deWever dobbele Facepalm; die moet in mijn archief, thx
Henri1 is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:16   #158
Josswa
Lokaal Raadslid

Josswa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
En wat zijn de vooruitzichten?
Verkiezingen of Leterme premier?
Jup, hou je maar goed vast.
Josswa is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:18   #159
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Euh, vlaamsnationalisten en serieuze debatten ?

"Contradictio in terminis"
Ik had het wel over jou soort, hé, Rikske! maar dat had je nog niet door, zeker?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:42   #160
Josswa
Lokaal Raadslid

Josswa's schermafbeelding

Standaard

We kunnen toch wel vast stellen dat dit forum rechts is of dat rechts gewoon populair is momenteel.
Josswa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be