Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2011, 01:54   #161
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet als huisdier.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=5907
En blijf de wetenschappelijke vooruitgang en onderzoeken in het oog houden, jij gaat nog veel meer leren.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 01:55   #162
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Takes izmar, se7ad.

Ma'lish, af en toe beetje chatten, altijd serieus discussiëren en discussiëren en discussiëren is saai.
Oud 17 juli 2011, 02:02   #163
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
neen ik haal dat niet uit de bijbel. Wel uit de sahih ahadith van Muslim:
Citaat:
Weet jij dan niet dat Mohammed gezegd heeft dat in zwarte honden de Satan zit?
Hoe goed is uw engels?
((..he said: The black dog is a devil.))

Satan heeft heel veel betekenissen in de islamitische tradities; kwaad bijvoorbeeld, het wordt vaak metaforisch gebruikt.

In de andere hadith gaat het om bepaalde soort van honden; ze waren besmettelijk, ziek ..
Japanse overheid laat 23.000 kippen afmaken na geval van vogelgriep

Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2011 om 02:03.
Oud 17 juli 2011, 02:05   #164
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht

Ma'lish, af en toe beetje chatten, altijd serieus discussiëren en discussiëren en discussiëren is saai.
Gij liever dan ik. Iwa, se3da rwegt enech iq refdi7et eni
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 02:12   #165
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gij liever dan ik. Iwa, se3da rwegt enech iq refdi7et eni
هههههههههههههههههه

إِدفَع بالتي هي أحسن فإذا الذي بينك و بينه عداوة كأنه ولي حميم
Oud 17 juli 2011, 02:27   #166
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe goed is uw engels?
((..he said: The black dog is a devil.))

Satan heeft heel veel betekenissen in de islamitische tradities; kwaad bijvoorbeeld, het wordt vaak metaforisch gebruikt.
hoe goed is uw nederlands? de duivel wordt hier standaard als satan aangeduid, welk deeltje van de tekst begrijp je niet?

Citaat:
In de andere hadith gaat het om bepaalde soort van honden; ze waren besmettelijk, ziek ..
en uw fabeltjes blijven maar komen. Waar staat dat ze ziek waren? Er staat dat de ZWARTE honden moesten afgemaakt worden! Maar liever zou hij ze allemaal afgemaakt zien, alleen het feit dat ze ook schepsels van Allah zijn weerhoudt hem daarvan.
Hoe goed staat het met UW engels?

Citaat:
Book 16, Number 2839:
Narrated Abdullah ibn Mughaffal:

The Prophet (peace_be_upon_him) said: Were dogs not a species of creature I should command that they all be killed; but kill every pure black one.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 juli 2011 om 02:28.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 03:05   #167
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe goed is uw nederlands?
Voldoende om te begrijpen dat er een verschil is tussen ((zwarte hond is duivel)) en ((er zit een duivel in zwarte hond)).

Vertel mij nu, hoe goed is uw engels en nederlands?

Citaat:
en uw fabeltjes blijven maar komen.
Geen fabeltjes. Om een hadith te begrijpen moet men eerst onderzoeken of het verzonnen, zwak, juist, athentiek ... is of niet, verder wordt er naar de context gekeken en het waarom van "waren de honden geen natie van de naties..." naast het vers Quran 6:38 ((En er is geen levend wezen op aarde en geen vogel die met zijn vleugels vliegt, of het behoort tot gemeenschappen zoals die van jullie. En Wij hebben niets in het Boek veronachtzaamd en zij zullen allen bij hun Heer verzameld worden.)) en dan vergelijken met andere overleveringen in ahadiths (""pure zwarte hond"" met ""pure zwarte hond met twee witte vlekken op zijn voorhoofd"" bijvoorbeeld ), sira en geschiedenis in het algemeen .. de taal en het bepalen van een woord of het metafoor, idioom, beeldspraak vergelijking, synchronie, analogie en en en .. of symbool is .. enz. enz.

Veel werk en ik heb geen zin om uit te leggen, dit is ook geen discussie en het is geen discussie waard. Dit is een chat.

Vertel mij, heb jij misschien een zwarte hond thuis ofzo?
Wees gerust want we gaan het niet afmaken hoor.

Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2011 om 03:06.
Oud 17 juli 2011, 06:21   #168
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Als je honden gaat verbieden moet je een zelfmoordpil aanbieden. In mijn buurt heeft bijna iedereen een klein hondje. Gelukkig ben ik iemand die steeds naar de straatstenen loop te turen. Want ze brengen inderdaad wel veel vuiligheid mee. 98 % van de hondeneigenaars kuist kak op. Die andere 2% zorgen al voor elke vierkante meter ergens wel nog een rest stront. Elke speeltuin hier heeft een hondenweide maar niet elke hondenweide heeft een speeltuin. Er is dus meer plaats voor honden dan voor kinderen. Ik erger me dus ook wel eens aan die keffende nachtwerkwekkers.
Maar verbieden ? Neen, teveel mensen hebben vriendschap van hun kwispelstaart of gebruiken de preutelekker om in contact te staan met andere hondenbezitters, om het ijs te breken of als gespreksonderwerp anders dan het weer. Op tijd en stond een campagne om de straat proper te houden volstaat. En de tijd is daar want het is wel weer een tijdje geleden.

Persoonlijke initiatieven op dat vlak raad ik trouwens af, die lijken een omgekeerd effect te hebben. Op een fietspad dat als hondentoilet gebruikt wordt waar ik dagelijks langs rijd is iemand foei vlaggetjes in de stronten beginnen steken en ik denk dat dat één van de gefrustreerde baasjes zo in het verkeerde keelgat geschoten is dat ie er zelf ook is beginnen kakken.
Dat fietspad zou tegenwoordig inderdaad een argument kunnen zijn tegen hondenbezit. En te zeggen dat voor dat dat fietspad er lag er amper mensen met hun hond kwamen wandelen omdat ze hun schoeisel niet wilden vervuilen aan grond of gras of schrik hadden voor leeuwen en olifanten.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 17 juli 2011 om 06:22.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 07:54   #169
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen fabeltjes. Om een hadith te begrijpen moet men eerst onderzoeken of het verzonnen, zwak, juist, athentiek ... is of niet, verder wordt er naar de context gekeken en het waarom van "waren de honden geen natie van de naties..." naast het vers Quran 6:38 ((En er is geen levend wezen op aarde en geen vogel die met zijn vleugels vliegt, of het behoort tot gemeenschappen zoals die van jullie. En Wij hebben niets in het Boek veronachtzaamd en zij zullen allen bij hun Heer verzameld worden.)) en dan vergelijken met andere overleveringen in ahadiths (""pure zwarte hond"" met ""pure zwarte hond met twee witte vlekken op zijn voorhoofd"" bijvoorbeeld ), sira en geschiedenis in het algemeen .. de taal en het bepalen van een woord of het metafoor, idioom, beeldspraak vergelijking, synchronie, analogie en en en .. of symbool is .. enz. enz.

Veel werk en ik heb geen zin om uit te leggen, dit is ook geen discussie en het is geen discussie waard. Dit is een chat.
Kortom, je kunt een hadith draaien en keren en interpreteren naargelang het je uitkomt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 08:15   #170
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Voldoende om te begrijpen dat er een verschil is tussen ((zwarte hond is duivel)) en ((er zit een duivel in zwarte hond)). Vertel mij nu, hoe goed is uw engels en nederlands?
Blijkbaar toch niet zo goed, want ik zie écht het verschil niet.

Citaat:
Geen fabeltjes. Om een hadith te begrijpen moet men eerst onderzoeken of het verzonnen, zwak, juist, athentiek ... is of niet,
zoals ik schreef ging het over de SAHIH hadith van Bukhari. u weet waarschijnlijk wel dat indien de hadith als "sahih" wordt beschouwd die oefening over verzonnen, zwak, juist of authentiek reeds gebeurd is, en de hadith als authentiek wordt aanvaard.

Citaat:
verder wordt er naar de context gekeken en het waarom van "waren de honden geen natie van de naties..." naast het vers Quran 6:38 ((En er is geen levend wezen op aarde en geen vogel die met zijn vleugels vliegt, of het behoort tot gemeenschappen zoals die van jullie. En Wij hebben niets in het Boek veronachtzaamd en zij zullen allen bij hun Heer verzameld worden.)) en dan vergelijken met andere overleveringen in ahadiths (""pure zwarte hond"" met ""pure zwarte hond met twee witte vlekken op zijn voorhoofd"" bijvoorbeeld ), sira en geschiedenis in het algemeen .. de taal en het bepalen van een woord of het metafoor, idioom, beeldspraak vergelijking, synchronie, analogie en en en .. of symbool is .. enz. enz.
wow! knap zenne! om islamaanhanger te zijn moet je blijkbaar dagelijkse raadseltjes oplossen. Vandaar dat sommige dingen uren en uren en uren nodig hebben?
Er stond gewoon PURE black: ne volledige zwarte hond dus.
Citaat:
Book 16, Number 2839:
Narrated Abdullah ibn Mughaffal:

The Prophet (peace_be_upon_him) said: Were dogs not a species of creature I should command that they all be killed; but kill every pure black one.
Citaat:
tja, als je het licht van de zon wil ontkennen heb je er ook veel werk mee. toch grappig die arabieren, ofwel is de vertaling niet goed, ofwel is de tekst verkeerd begrepen, ofwel moet je van een zwarte hond een geel poedeltje maken (alhoewel in deze simpele ahadith die ik plaatst toch wel echt weinig plaats tot interpretatie is).

Citaat:
Vertel mij, heb jij misschien een zwarte hond thuis ofzo?
Wees gerust want we gaan het niet afmaken hoor.
Ik had ooit een prachtige zwarte Groenendaeler ja. Plaatste deze foto op het www.maroc.nl forum

... en werd prompt gebanned.

Maar allez, ik ben blij dat je weeral wat hebt bijgeleerd, want je wist van heel die zwarte hondenhistorie niks af zei je origineel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus
Citaat:
Weet jij dan niet dat Mohammed gezegd heeft dat in zwarte honden de Satan zit?
Nee, zij weet dat niet, ik weet dat ook niet, en volgens mij geen moslim weet dat. Jij wel? Of lees jij uit de bijbel: marcus 5:1-13?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 09:16   #171
kameleon
Minister

Standaard

Wanneer doet men eindelijk eens iets aan die schapen overal ? Hun wol blijft overal aan de draad hangen en ze stinken verschrikkelijk. Ze gaan in hun eigen stront liggen in de wei. Een hond kan je wassen, maar een schaap ? Nee, schapen zouden verplicht elke week moeten geschoren worden, anders verbiedt men ze maar !
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 10:47   #172
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Wanneer doet men eindelijk eens iets aan die schapen overal ? Hun wol blijft overal aan de draad hangen en ze stinken verschrikkelijk. Ze gaan in hun eigen stront liggen in de wei. Een hond kan je wassen, maar een schaap ? Nee, schapen zouden verplicht elke week moeten geschoren worden, anders verbiedt men ze maar !
Inderdaad, zelfs varkens zijn veel properder en ze smaken ook veel beter.
Oud 17 juli 2011, 11:38   #173
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=5907
En blijf de wetenschappelijke vooruitgang en onderzoeken in het oog houden, jij gaat nog veel meer leren.
Als we dan toch selectief gaan quoten, , awel, ik kan dat spelleke ook.

Recht uit dat artikeltje.

Citaat:
mogelijk niet gebeten zouden zijn als zij en hun ouders geleerd hadden hoe veilig om te gaan met honden.
En, als we dan toch wetenschap en vooruitgang in de mond nemen. Als het "hondenprobleem" dan toch zo groot zou zijn dat er een complete canicide voor nodig is, dan is dat technisch geen groot probleem. Maar ik garandeer je, dat in de Koran geen efficiente manier staat om alle honden uit te roeien.

Enkele feitjes uit het leven.
Een hond is een levend wezen, geen Pokemon, geen Tamagotchi, geen Furby, geen opwindpop, noch de geïdealiseerde antromorfe versies van op het witte doek of kleine scherm.

Honden kunnen goeie kameraden zijn, maar hoe dikwijls hoor je van ruzies tussen de beste vrienden?

Ik blijf bij mijn standpunt, een hond is even netjes en betrouwbaar als het baasje.
Oud 17 juli 2011, 13:50   #174
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Goedkoop maar eerlijk, laat ons dat zo zeggen. Van al die landen trouwens is Egypte het vieste, en daar zitten nu uitgerekend de meeste fundamentalistische Moslims.
Nu ja, het is ook eigenlijk de dorpscultuur in veel van die landen waar bijvoorbeeld afval op straat gooien en spugen op de stoep aanvaardbaar gedrag is. Mensen die er dan tegen zijn worden dan gauw 'kleinburgerlijk' genoemd, maar er is niets mis met netheid vind ik. Als dat kleinburgerlijk is, dan is kleinburgerlijk gewoon beter. Properheid is sowieso superieur aan vuiligheid, zelf macho's die dat in groep ontkennen zijn gewoonlijk individueel die mening toegedaan.

Let wel, ik ben ervan overtuigd dat je een proper meisje bent hoor.
China of Kongo of Brazilie al bezocht?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 19:07   #175
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
gulle rot moslim , iets tege me woef ! das me alarm syteem , nu nog wa .................... blijf weg kut volk !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 19:09   #176
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
ei a ge iere woont , dan scheit ik u in de smoel uit !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 20:59   #177
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar toch niet zo goed, want ik zie écht het verschil niet.
Allez vooruit, dan heb ik iets bijgeleerd. Als ik tegen mijn vriend zeg dat er bacterie in hem zit, dan begrijpt hij natuurlijk dat hij bacterie is.

Citaat:
... en werd prompt gebanned.
Ochame, dus ik mag niet proberen om daar een foto van een zwarte hond te potsen?

Citaat:
Maar allez, ik ben blij dat je weeral wat hebt bijgeleerd, want je wist van heel die zwarte hondenhistorie niks af zei je origineel
Niets bijgeleerd behalve ((er is geen verschil tussen "er zit een duivel in de zwarte hond" en "de zwarte hond is een duivel)); voor de rest, ik ken het niet en geen moslim weet dat er een duivel in de zwarte hond zit.

Voor de rest, ik denk dat het zinloos is om daarover te chatten.
Ik weet niet of jij het verschil tussen een zwarte hond/zwarte honden en de zwarte hond(en) begrijpt.

En nee, jouw bewering ivm SAHIH bukhari klopt van geen kant. Er zijn altijd grote hadithwetenschappers geweest die bepaalde ahadiths uit SAHIH bukhari hebben weerlegd. En bovendien niet alle hadiths moeten letterlijk begrepen worden, laat staan toepassen.

Wa belangrijk is is da ge der gene zorgen moe om make a ge ne zwarte hond hebt hé; niemand gaat da afmaken.

Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2011 om 21:00.
Oud 17 juli 2011, 21:05   #178
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als we dan toch selectief gaan quoten, , awel, ik kan dat spelleke ook.
Selectief? Was dat geen link?
De aanwezigheid van een huisdier houdt altijd een risico in
Oud 17 juli 2011, 21:38   #179
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Een trol die begint over drollen ?
Geen trol, een construct.
Oud 17 juli 2011, 22:37   #180
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Geen trol, een construct.
wat bedoel je met construct en wat is een trol?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be