Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2011, 14:41   #61
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
In sommige buurten van onze hoofdstad gedragen mensen zich zonder meer als zwijnen. Hoe kan er volgens u iets aan gedaan worden?
Ik zou graag willen dat iedere allochtoon aanwezig in de hoofdstad vervangen werd door een vrij rondlopend zwijn. De stad zou er stukken veiliger en zuiverder bij worden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 14:49   #62
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als iemand dat meisje als vermist zou opgeven, dan gaat de politie natuurlijk naar het huis van die ouders. De ouders zullen zeggen : "onze dochter vermist? Hoezo vermist? Onze dochter logeert bij haar tante in Marokko."
Mogelijk laten ze zelfs een foto zien.
En wat wilt u dan dat de politie doet? Of zelfs de ambassade?
Dat meisje heeft indertijd haar schooljaar afgelopen, is op vakantie gegaan met en naar haar familie in Marrokko, en is niet teruggekomen. Dit meisje was Marrokkaans, uit een " twee-paspoorten-familie ". In Marrokko is die gewoon een Marrokkaanse onderdaan, en als haar familie beslist heeft dat ze bij haar tante moest wonen, dan gaat daar geen enkele Belgische politieagent of magistraat iets aan kunnen verhelpen, verondersteld dat ze het zouden willen. Wettelijk gezien is daar geen speld tussen te krijgen. En die blijft dan bij haar tante of gelijk waar ginder tot ze oud genoeg is om in het huwelijk te treden.
De enige manier om haar daar weg te halen had geweest haar ontvoeren, of dat ze zelf ging vluchtten.
Oud 14 juli 2011, 14:56   #63
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Meende u dat echt? Dat later terugkomen? Waarom?
Zover ik weet zijn die ouders de wettige voogden van hun kind, niet één of andere buurman!
En als die ouders zeggen dat ze weten waar hun kind is en dat hun kind veilig is, wiens uitspraken zijn dan belangrijker? Die van de wettige ouders of die van een buurman die zelfs in de verte verte niet verwant is aan die familie?
Hoogstens zou de politie terug naar de buurman gaan om te zeggen dat hij voorzichtig moet zijn met verdachtmakingen, hij zou zelfs een proces wegens laster aan zijn broek kunnen krijgen!
Natuurlijk. Ga die ouders maar eens vertellen hoe ze hun jong moeten opvoeden, precies dat die naar jou gaan luisteren. Ga hen maar eens zeggen dat hun dochter wat meer vrijheid moet krijgen, en hun zoon wat minder.
En ze hebben de wet voor hen.
Oud 14 juli 2011, 15:05   #64
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
"Logeren" is altijd tijdelijk, anders moesten ze zeggen dat ze verhuist is naar Marokko en daar en nieuwe voogd heeft. Daar is echter een vonnis van een jeugdrechter voor nodig.

Dus wanneer een minderjarige ergens logeert vragen plichtsbewuste agenten dan "wanneer ze terug is" of "kunnen wij haar spreken? gsm-nummer?"
Indien niet, gaat bij plichtsbewuste agenten de bullshitmeter in het rood en worden er verdere stappen ondernomen, om te beginnen een verhoor.
Nogmaals, als de beide ouders, de wettelijke voogden van het kind, verkiezen hun kroost bij familie te laten wonen, al dan niet in het oorsprongland, heeft niemand daar iets tegen te zeggen.
Ook jij mag je kind bij een oom, tante of andere familieleden laten gaan wonen, omdat dit voor de één of andere reden - die niemand anders aangaat - beter uitkomt. ALS de politie erachter vraagt, en je geeft hun het nieuwe adres, is alles in orde.
Neem bvb een autochtone familie die in Schaarbeek woont, en die vinden dat hun dochter niet veilig meer over straat kan, en die familie hebben op de boerenbuiten. Zij sturen hun kind naar ginder, om bij die familie te gaan wonen. Denk je dan dat hun Marokkaanse geburen daar iets over te zeggen hebben ?
Oud 14 juli 2011, 15:07   #65
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ja natuurlijk, daar had ik nog niet aan gedacht ! Het is mijn schuld !
Toch nog even opmerken dat ik zelf minderjarig was toen dit gebeurd is...Het meisje in kwestie is vandaag een stuk in de 40, als ze nog leeft...
Je bent me een numero , gij...
One of a kind baby, one of a kind.
Ah natuurlijk, moest mijn buurman terugkomen van zijn reis zonder kids, ik zou me toch vragen stellen. En ik zou het zeker niet nalaten de ordehandhaving daarvan op de hoogte te brengen.
Maar ik wil gerust toegeven dat ik gisteren meermaals (niet enkel hier) overroepen gereageerd kan hebben
Oud 14 juli 2011, 15:17   #66
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
Dat doen velen al. Geef de hoop dus maar op.
Ik kan hen heel goed begrijpen. Ik heb in een grootstad gewoond. Ik heb dat zien escaleren en ontploffen. Hele wijken overgenomen, handelaars weg, kermissen die niet meer wouden komen, betalen voor moskeeën die u wakker zingen, ... (kerktorens mogen ook eens hun klokken het zwijgen opleggen)

Maar we mogen zeker niet vergeten wie hier eigenlijk de echte oorzaak van is. Het gebrek aan een goed politiek bestuur. Ik ben er zelfs razend voor, dit land lijkt verkocht te zijn.
Ze gingen ons een meerwaarde brengen, maar dat kost ons intussen al meer dan ons ooit lief is geweest.

Misschien moeten we eens een ander bestuur proberen, strenger maar rechtvaardig naartoe iedereen, en samenleven kan dan misschien wel vlotter verlopen. Ze krijgen ook het gevoel dat ze alles maar gedaan krijgen. De kraan eens dichtknijpen en genoeg opvangcentra bouwen zodat criminelen werkelijk geplaatst kunnen worden, en niet terug de straat op. Want op die straat lopen onze kinderen. Men is er al niet meer verlegen om om een zevenjarige te bestelen. Iemand dood te steken voor een mp3, iemand doodsteken voor een sigaret, politiebureaus in brand steken, ... al dit kan maar.

Moest ik politiek leider zijn, zou ik Brussel al volzetten met para's die gewapend zijn met scherp. Enkele daarbij met rubberen kogels. Traangas, honden, ...
De flikken kunnen het daar niet meer zo goed baas, wat dan weer niet hun fout is. Gebrek aan politiek leiderschap is hier van doen.
We need a dictator.
Want steden zoals Molenbeek ongestraft verder laten escaleren is gewoon wachten tot het ontploft. Is onze staat wel voorbereid op zo'n scenario???
Oud 14 juli 2011, 23:54   #67
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In sommige buurten van onze hoofdstad gedragen mensen zich zonder meer als zwijnen. Hoe kan er volgens u iets aan gedaan worden?
Allemaal bekeren tot de islam. Dan is het gedaan met feesten, dansen en muziek.
Oud 14 juli 2011, 23:54   #68
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allemaal bekeren tot de islam. Dan is het gedaan met feesten, dansen en muziek.
Oud 14 juli 2011, 23:57   #69
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Tja, in de ogen van een fundamentalistische Moslim 'immoreel' wil niks zeggen als je moraliteit bestaat uit 'wij mogen minder, dus we zijn moreel superieur'. Nu ja, er is veel vuiligheid in Brussel wellicht geheel los van een repressieve achterhaalde religie.

Laatst gewijzigd door Weyland : 14 juli 2011 om 23:59.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2011, 00:00   #70
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ik kan hen heel goed begrijpen. Ik heb in een grootstad gewoond. Ik heb dat zien escaleren en ontploffen. Hele wijken overgenomen, handelaars weg, kermissen die niet meer wouden komen, betalen voor moskeeën die u wakker zingen, ... (kerktorens mogen ook eens hun klokken het zwijgen opleggen)

Maar we mogen zeker niet vergeten wie hier eigenlijk de echte oorzaak van is. Het gebrek aan een goed politiek bestuur. Ik ben er zelfs razend voor, dit land lijkt verkocht te zijn.
Ze gingen ons een meerwaarde brengen, maar dat kost ons intussen al meer dan ons ooit lief is geweest.

Misschien moeten we eens een ander bestuur proberen, strenger maar rechtvaardig naartoe iedereen, en samenleven kan dan misschien wel vlotter verlopen. Ze krijgen ook het gevoel dat ze alles maar gedaan krijgen. De kraan eens dichtknijpen en genoeg opvangcentra bouwen zodat criminelen werkelijk geplaatst kunnen worden, en niet terug de straat op. Want op die straat lopen onze kinderen. Men is er al niet meer verlegen om om een zevenjarige te bestelen. Iemand dood te steken voor een mp3, iemand doodsteken voor een sigaret, politiebureaus in brand steken, ... al dit kan maar.

Moest ik politiek leider zijn, zou ik Brussel al volzetten met para's die gewapend zijn met scherp. Enkele daarbij met rubberen kogels. Traangas, honden, ...
De flikken kunnen het daar niet meer zo goed baas, wat dan weer niet hun fout is. Gebrek aan politiek leiderschap is hier van doen.
.We need a dictator
Want steden zoals Molenbeek ongestraft verder laten escaleren is gewoon wachten tot het ontploft. Is onze staat wel voorbereid op zo'n scenario???
Wij hebben helemaal géén dictator nodig. Wij hebben reeds wetten genoeg, en streng genoeg, het volstaat om ze ook toe te passen.
Oud 17 juli 2011, 05:29   #71
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Wij hebben helemaal géén dictator nodig. Wij hebben reeds wetten genoeg, en streng genoeg, het volstaat om ze ook toe te passen.
Situatie:

Oma voelt zich onveilig nadat een groepje jongeren "hangt".
Politie gaat aftasten wat dat groepje hangjongeren daar ligt te doen.

Politie krijgt reactie: "Oh gij vuile flik, wa godde gij mij doen?"
Politie mag niet slaan, politie moet beleefd blijven verzoeken dat ze weggaan.
Ze kunnen wel is ene meepakken, maar wat haalt dat uit? Dat is tijdverlies in een city waar honderdtal oproepen per nacht/dag binnenkomeon.

Er zijn gewoon geen middelen om dat hier allemaal nog te sturen.
Als ge ziet hoe ze er in Molenbeek aan toe gaan. De politie moet zich inhouden en op elke stap letten, geen enkele fout maken of de hele boel daar escaleert.
Maar misschien moet dat eens escaleren met het leger actief in de cities.
Oud 17 juli 2011, 08:27   #72
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet voor niks is in Turkije het leger constant actief om het "islamitisch rottend lijk(*)" in toom te houden .

(*) dixit Ataturk.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 12:10   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Komt onze moslim nog toelichten wie hij nu eigenlijk bedoelt met varkens en wat hij als aanleiding ziet mensen zo te noemen?
Kan me niet voorstellen dat dit op zijn broeders slaat...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 22:49   #74
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Situatie:

Politie mag niet slaan, politie moet beleefd blijven verzoeken dat ze weggaan
.
Ze kunnen wel is ene meepakken, maar wat haalt dat uit? Dat is tijdverlies in een city waar honderdtal oproepen per nacht/dag binnenkomeon.

Als ge ziet hoe ze er in Molenbeek aan toe gaan. De politie moet zich inhouden en op elke stap letten, geen enkele fout maken of de hele boel daar escaleert.
Jongeren zijn onbeleefd ? Gewoon allemaal oppakken, en een nacht in de bak steken. Beledigingen ? Boete geven. Op systematisch wijze.
Gebruikt er één geweld tegen die agenten ? Uit zelfverdediging klop geven, en aanklagen wegens " geweld tegen een agent in functie ", veroordelen en de straf laten uitzitten.
Hetgeen nodig is, is de wet TOEPASSEN. Géén nieuwe wetten bijmaken, nieuwe vrijheidsbeperkende regeltjes maken, dictators aan de macht zetten en meer zever...Gewoon de huidige wetten doen respecteren. De rechtbanken moeten wel meespelen, en niet iedereen naar huis sturen zonder straf, want dan lachen de delinquenten zich natuurlijk een breuk, en doen nog erger als tevoren.
Oud 17 juli 2011, 22:55   #75
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Situatie:

Politie mag niet slaan, politie moet beleefd blijven verzoeken dat ze weggaan.

Ik vind dat het erop lijkt dat men de boel met opzet laat escaleren, om de mensen er toe te brengen om zélf achter een dictatuur te vragen, uit pure miserie...Zie het succes van extreemrechtse partijen in dat verband. Wie stemt daarvoor ? Een aantal overtuigde échte extreemtrechtse militanten, en véél mensen die niet meer weten wat doen, en die partijen zien als de enige(n), die nog voor hen opkomen. Het economisch beleid dat deze partijen promoten nemen ze er dan maar bij, zelfs als dat niet hun goedkeuring wegdraagt.
Oud 18 juli 2011, 07:37   #76
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zijn pas zwijnen.
Marokkaanse overvallers die een hardwerkende juwelier een dwarsleasie bezorgen.

http://www.hollandsezaken.tv/?waxtra...dKsHnHUVyBlBDN
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 09:59   #77
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vind dat het erop lijkt dat men de boel met opzet laat escaleren, om de mensen er toe te brengen om zélf achter een dictatuur te vragen, uit pure miserie...Zie het succes van extreemrechtse partijen in dat verband. Wie stemt daarvoor ? Een aantal overtuigde échte extreemtrechtse militanten, en véél mensen die niet meer weten wat doen, en die partijen zien als de enige(n), die nog voor hen opkomen. Het economisch beleid dat deze partijen promoten nemen ze er dan maar bij, zelfs als dat niet hun goedkeuring wegdraagt.
Ik denk niet dat het geheel expres geweest is.
Toen men ze massaal liet binnenstromen, had men nooit kunnen vermoeden dat het zich zo snel zou exploderen over het hele land.
Enfin, het hele land? De fout is vooral ze in wijken/ghetto's te duwen. Hoe kan je dan van samenleven praten?

Ik was onlangs nog in het Kiel, en iets viel mij op.
Daar is een klooster, voor bejaarden opengehouden door de zusterkes van God/nonnen. Die zijn helemaal omringd door een andere cultuur. Geen Vlaming te bespeuren rond dat rusthuis.

Al mag alles sereen verlopen, een heel katholiek klooster omsingeld laten worden door een andere cultuur zegt genoeg. De SPa is niet eigen volk gezind. Maar dan overstappen naar extreem rechts is een brug te ver.
Het is niet dat Vlaams Belang die wijken nog kan witwassen.

Hoe dan ook, ik hoop niet dat het een politiek agenda was ons land aan een andere cultuur over te geven.
Voor mensen buiten de "befaamde" wijken klinkt dat nog vreemd. Maar misschien moeten ze zelf ook eens van dichtbij gaan kijken.
Oud 18 juli 2011, 10:04   #78
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
De rechtbanken moeten wel meespelen, en niet iedereen naar huis sturen zonder straf, want dan lachen de delinquenten zich natuurlijk een breuk, en doen nog erger als tevoren.
Als de politie ook eens een mot mag uitdelen zonder schrik te hebben aangeklaagd te worden, zouden we al ver staan.
Maar in Antwerpen is Patrick Janssens nog "baas" van de flikken, die is vrij blind voor de problemen.

En ja, zolang ze die criminelen niet kunnen plaatsen, moeten ze ze wel laten gaan he
Ze denken ook aan hun statistieken om hun kiesvee te behouden he. Al wie ze laten gaan, halen die statistieken wel?
Oud 18 juli 2011, 11:13   #79
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het geheel expres geweest is.
Toen men ze massaal liet binnenstromen, had men nooit kunnen vermoeden dat het zich zo snel zou exploderen over het hele land.
Enfin, het hele land? De fout is vooral ze in wijken/ghetto's te duwen. Hoe kan je dan van samenleven praten?
Het is vrijwel zeker wel expres geweest, want toen men ze bij ons massaal liet binnenstromen in de jaren '70, hadden ze gewoon naar het Verenigd Koninkrijk moeten kijken om te zien wat de onvermijdelijke negatieve gevolgen zouden zijn. Het Verenigd Koninkrijk begon daar namelijk al in de jaren '60 mee, en dat leidde vrijwel meteen tot grote problemen.

Daarbij werden "ze" niet in aparte wijken/ghetto's geduwd, maar zochten "ze" elkaar op waardoor er aparte wijken/ghetto's konden ontstaan. Dat gebeurt nu nog steeds overigens, en dat is ook gewoon de mens eigen; soort zoekt immers soort.
Daar moet wel bij gezegd worden dat hoe vreemder en tribaler een cultuur is, hoe meer de mensen afkomstig uit zo'n cultuur bij elkaar blijven hokken en parallelle samenlevinkjes stichten die feitelijk helemaal geen deel uitmaken, en uit willen maken, van de samenleving als geheel. Zeker als daar ook nog eens een totalitaire religieuze ideologie, de islam, mee gemoeid is, die het zich aanpassen aan de ontvangende samenleving totaal verwerpt en tegenwerkt.
Oud 18 juli 2011, 11:18   #80
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Menkan 't varken uithangn ofbedoel je hiermeee criminaliteit ??

't varken uithangn (als) onuitstaaanbaar gedrag
http://www.diver-city.be/2011/04/bru...verbod-in.html
http://www.facebook.com/group.php?gid=108161732562176

't varken uithangn (als) leuk loltrapppen/geintje uithalne
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100704_036
Retoriek bekeken: Zouden 'Moslim's' ook = 't Varken kunnen uithangen?
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be