Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2011, 11:04   #501
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Moeten jouw beweringen dan iets aantonen of onderbouwen?

Als jij denkt dat ik enkel contacten heb met top-management of CEO's in Duitsland, dan zit je ferm verkeerd.
Maar goed, ongetwijfeld heb jij wel een resem contacten in Duitsland die allemaal in diepe miserie zitten?
Mijn beweringen zijn gebaseerd op studies en cijfers. Niet op "ik ken ..."

Citaat:
Is "schuldgevoel trachten aan te praten" dan hetzelfde als "een schuldgevoel hebben"?
Mag ik nu nog weten waarom jij met dat schuldgevoel afkomt?

Citaat:
Thanks but no thanks
En wat profiteer ik dan van het BE systeem? Die weinige keren dat ik er nog ben dienen enkel om vrienden/familie te zien en daar wat geld aan uit te geven .
Jij hebt hier geen onderwijs genoten? Jij maakt geen gebruik van ons wegennet en andere infrastructuur? Jouw vuilnis wordt niet opgehaald en verwerk je zelf? ...

Je reageert niet meer op :
Je moet dus kijken naar de verhouding werkenden - niet-werkenden.
en
Belastingen verschuiven van belasting op loon naar belasting op kapitaal is geen extra belasting.
Ga je daar dan mee akkoord?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:12   #502
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mijn beweringen zijn gebaseerd op studies en cijfers. Niet op "ik ken ..."
Studies en cijfers die armoede berekenen op een percentage van een mediaan-inkomen. Al bij stilgestaan dat die berekening ervoor zorgt dat je armoedelimiet daalt wanneer er iemand bijkomt die minder verdient dan de mediaan? (met andere woorden, als er één iemand extra is die minder verdient dan de mediaan, dan mag de grens die armoede bepaalt wat lager liggen).

Holle uitspraken op basis van cijfertjes kan iedereen maken.

Citaat:
Mag ik nu nog weten waarom jij met dat schuldgevoel afkomt?
Dat is de verziekte attitude die in België heerst. Als e mijn post gelezen had, was dat wel duidelijk.

Citaat:
Jij hebt hier geen onderwijs genoten? Jij maakt geen gebruik van ons wegennet en andere infrastructuur? Jouw vuilnis wordt niet opgehaald en verwerk je zelf? ...
Voor mijn onderwijs hebben mijn ouders meer dan genoeg betaald. En de rest gaat nogal moeilijk als je uit BE weggegaan bent .

Citaat:
Je reageert niet meer op :
Je moet dus kijken naar de verhouding werkenden - niet-werkenden.
en
Belastingen verschuiven van belasting op loon naar belasting op kapitaal is geen extra belasting.
Ga je daar dan mee akkoord?
Nee, maar ik blijf niet tot in het oneindige tegen muren praten. Die reacties tonen enkel aan dat je wat ik zeg niet snapt, niet wilt snappen of dat je ze wel snapt maar desondanks terug zonder meer je eigen punt op tafel legt. Alle gevallen zijn waste of time om daar op door te blijven bomen.

Laatst gewijzigd door Sfax : 18 juli 2011 om 11:13.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:15   #503
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Studies en cijfers die armoede berekenen op een percentage van een mediaan-inkomen. Al bij stilgestaan dat die berekening ervoor zorgt dat je armoedelimiet daalt wanneer er iemand bijkomt die minder verdient dan de mediaan? (met andere woorden, als er één iemand extra is die minder verdient dan de mediaan, dan mag de grens die armoede bepaalt wat lager liggen).

Holle uitspraken op basis van cijfertjes kan iedereen maken.

Dat is de verziekte attitude die in België heerst. Als e mijn post gelezen had, was dat wel duidelijk.

Voor mijn onderwijs hebben mijn ouders meer dan genoeg betaald. En de rest gaat nogal moeilijk als je uit BE weggegaan bent .

Nee, maar ik blijf niet tot in het oneindige tegen muren praten.

Je bent ziek Sfax, je maakt uzelf wat wijs! Je weet heel goed dat uw beweringen smoesjes zijn om zo de waarheid niet onder ogen hoeven te zien. Ik stel voor dat je eens naar een paar arme wijken gaat met uw beweringen. VERTEL DEZE MENSEN ZELF DAT ZE NIET ARM ZIJN!!! Vertel ze daarbij dat ze zelfs NOG TE VEEL GELD KRIJGEN!!!

De muur die jij voorsteld is er heel zeker maar om die te doorbreken zal je eerst met deftige argumenten moeten komen. En al zeker uw leugentjes om bestwil thuislaten.

Laatst gewijzigd door J.B good : 18 juli 2011 om 11:16.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:15   #504
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Het is dus erg duidelijk, dat stemmen op oa de NVA geen democratische stem is. Zeker als werknemer niet. De weg naar verandering is voor mij een linkse stem aan bvb de PVDA. De enige juiste vorm van protest.
Nah, ik geloof niet in het "iedereen even arm"-principe.
Oud 18 juli 2011, 11:15   #505
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok:
Er moeten meer jobs komen om de pensioenen te kunnen betalen.
Staat dat in je studies?

Ik heb al jaren geleden gezegd dat het poep-makkelijk is de pensioenen betaalbaar te maken en daar zijn regeringen dan nu ook overal mee bezig.

Het enige wat niemand doet is de schandalig hoge hoogste pensioenen verlagen.

Alsof die wel betaalbaar zijn...

@Good

1 Als je doorgaat de spam te spammen waarvoor Corse verbannen is ga ik het rode driehoekje tegen je gebruiken voor C/P van spam.

2 een eerste rood driehoekje is al onderweg voor gescheld, tegen Sfax.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2011 om 11:18.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:18   #506
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:

Zolang er een rijke klasse is toch wel? Iedereen arm behalve Sfax, en de bicky clan!
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:19   #507
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor je onderwijs hebben je ouders niet de volledige kost betaald.
Als je niet in BE woont, betaal je hier geen belastingen, maar waar je wel woont en profiteert van de voorzieningen van de overheid.

Citaat:
Nee, maar ik blijf niet tot in het oneindige tegen muren praten. Die reacties tonen enkel aan dat je wat ik zeg niet snapt, niet wilt snappen of dat je ze wel snapt maar desondanks terug zonder meer je eigen punt op tafel legt. Alle gevallen zijn waste of time om daar op door te blijven bomen.
Je reactie toont aan dat je geen argumentatie hebt; dat je niets meer kan tegen in brengen.
Oud 18 juli 2011, 11:20   #508
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
en redelijke graad van herverdeling =/= iedereen even arm
Oud 18 juli 2011, 11:23   #509
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent ziek Sfax, je maakt uzelf wat wijs! Je weet heel goed dat uw beweringen smoesjes zijn om zo de waarheid niet onder ogen hoeven te zien. Ik stel voor dat je eens naar een paar arme wijken gaat met uw beweringen. VERTEL DEZE MENSEN ZELF DAT ZE NIET ARM ZIJN!!! Vertel ze daarbij dat ze zelfs NOG TE VEEL GELD KRIJGEN!!!
Hoe zei de Clement Peerens het ook alweer? "Uwe wereld is ni groter dan de laatste Flair"? Veel indruk maak je daar niet mee JB. Ik kom in die o zo dramatische economieën (waaronder Duitsland) waar mensen zogenaamd geen nagel hebben om aan hun gat te krabben; de eerste die er steen en been klaagt, die moet ik nog zien. Then again, dat zit ook wel wat in de Belgische mentaliteit: klagen en zagen.

Citaat:
De muur die jij voorsteld is er heel zeker maar om die te doorbreken zal je eerst met deftige argumenten moeten komen. En al zeker uw leugentjes om bestwil thuislaten.
Face it: noch jij, noch enkele anderen willen ook maar iets anders horen dan hun eigen gedachtengoed. Dan mag ik nog met alle argumenten die er maar kunnen zijn afkomen, dan nog ga je hetzelfde blijven zeggen. Je wil niet overtuigd worden, je wil gewoon dat anderen jouw gedachtengoed overnemen. Why even bother dan?
Oud 18 juli 2011, 11:25   #510
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang er een rijke klasse is toch wel? Iedereen arm behalve Sfax, en de bicky clan!
Boehoe

Eerlijk gezegd maakt het mij geen barst uit wat anderen verdienen of niet verdienen. Ik hoef niet naar anderen te kijken of me met hen te vergelijken om mijn eigen geluk in te schatten. Moet je eens proberen, heus! Geeft veel meer gemoedsrust.
Oud 18 juli 2011, 11:27   #511
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor je onderwijs hebben je ouders niet de volledige kost betaald.
Als je niet in BE woont, betaal je hier geen belastingen, maar waar je wel woont en profiteert van de voorzieningen van de overheid.
Ik heb dan ook niets tegen belastingen (ook al verkies ik dat ze zo laag als mogelijk zijn), ik heb wel iets tegen een overinhalige staat die een waanzinnige belastingsdruk oplegt aan haar onderdanen, zonder daar genoeg service voor terug te leveren.

Citaat:
Je reactie toont aan dat je geen argumentatie hebt; dat je niets meer kan tegen in brengen.
Als je daar beter door slaapt, mag je dat gerust denken.
Oud 18 juli 2011, 11:28   #512
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Boehoe

Eerlijk gezegd maakt het mij geen barst uit wat anderen verdienen of niet verdienen. Ik hoef niet naar anderen te kijken of me met hen te vergelijken om mijn eigen geluk in te schatten. Moet je eens proberen, heus! Geeft veel meer gemoedsrust.
Mij kan het ook geen barst schelen wat anderen verdienen of niet verdienen.
Tenzij mensen, inclusief een deel van de werkenden, in de armoede verzeilen. Dat kan mij wel schelen.
Oud 18 juli 2011, 11:32   #513
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dan ook niets tegen belastingen (ook al verkies ik dat ze zo laag als mogelijk zijn), ik heb wel iets tegen een overinhalige staat die een waanzinnige belastingsdruk oplegt aan haar onderdanen, zonder daar genoeg service voor terug te leveren.
Daar zijn we het al over eens.
Dan kunnen we beginnen discussiëren waar de grens ligt van "overinhalig", "waanzinnige belastingsdruk" en "genoeg service".
Wat ook een interessant item is : Wat en hoe wordt er belast?
Oud 18 juli 2011, 11:34   #514
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij kan het ook geen barst schelen wat anderen verdienen of niet verdienen.
Tenzij mensen, inclusief een deel van de werkenden, in de armoede verzeilen. Dat kan mij wel schelen.
Mij niet.
Ik heb het systeem teveel niet zien werken voor mensen die het wel nodig hadden of konden gebruiken. Fine als anderen dat verder blijven financieren, ik speel dat spelleke niet verder mee (en ik ben zo te zien niet alleen, als ik op facebook en linkedin mijn jaargenootjes in het oog hou).
Oud 18 juli 2011, 11:36   #515
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
artisjok
Wat en hoe wordt er belast?
De arbeid en niet het kapitaal
Oud 18 juli 2011, 11:41   #516
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch heeft sfax gelijk met het bepalen van de armoedegrens.
Oud 18 juli 2011, 11:53   #517
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zijn we het al over eens.
Dan kunnen we beginnen discussiëren waar de grens ligt van "overinhalig", "waanzinnige belastingsdruk" en "genoeg service".
Wat ook een interessant item is : Wat en hoe wordt er belast?
Onze overheid heeft duidelijk:
- Teveel politiekers.
- Teveel mensen met Hoge pensioenen
- Veel te veel asielzoekers toegelaten
- Veel te veel werklozen
- Veel te veel mensen uit het buitenland aan het werk terwijl onze eigen mensen werkloos zijn.

Geen enkel land kan zich dit permiteren.
Iedere euro werkloosheidsvergoeding moet betaald worden door degenen die wel werken?
Van iedere euro die verdient wordt door gastarbeiders, gaat het grootste gedeelte naar het buitenland (wordt hier niet geconsumeerd, geen enkel land kan zich dat permiteren.

De oplossingen:

- Minder politiekers
- De hoogste pensioenen aftoppen en een maximum pensioen instellen
- Het asielbeleid degelijk aanpassen, dit wil zeggen, uitgeprocedeerden onmiddellijk het land uitzetten, een asielprocedure versnellen, ...
- Werklozen activeren, dit kan ondermeer door de werkloosheidsvergoeding in tijd te beperken, door mensen een hoger loon te betalen, door herscholing, door de studierichtingen in de scholen aan te passen aan de arbeidsmarkt, door bedrijven te steunen in opleiding.
- Als je eigen mensen aan het werk krijgt dan is de behoefte aan gastarbeiders ook kleiner.
Oud 18 juli 2011, 12:04   #518
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Onze overheid heeft duidelijk:
- Teveel politiekers.
- Teveel mensen met Hoge pensioenen
- Veel te veel asielzoekers toegelaten
- Veel te veel werklozen
- Veel te veel mensen uit het buitenland aan het werk terwijl onze eigen mensen werkloos zijn.

Geen enkel land kan zich dit permiteren.
Iedere euro werkloosheidsvergoeding moet betaald worden door degenen die wel werken?
Van iedere euro die verdient wordt door gastarbeiders, gaat het grootste gedeelte naar het buitenland (wordt hier niet geconsumeerd, geen enkel land kan zich dat permiteren.

De oplossingen:

- Minder politiekers
- De hoogste pensioenen aftoppen en een maximum pensioen instellen
- Het asielbeleid degelijk aanpassen, dit wil zeggen, uitgeprocedeerden onmiddellijk het land uitzetten, een asielprocedure versnellen, ...
- Werklozen activeren, dit kan ondermeer door de werkloosheidsvergoeding in tijd te beperken, door mensen een hoger loon te betalen, door herscholing, door de studierichtingen in de scholen aan te passen aan de arbeidsmarkt, door bedrijven te steunen in opleiding.
- Als je eigen mensen aan het werk krijgt dan is de behoefte aan gastarbeiders ook kleiner.
Uitstekende post, volledig akkoord, behalve dit:
door de werkloosheidsvergoeding in tijd te beperken
Oud 18 juli 2011, 12:06   #519
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Toch heeft sfax gelijk met het bepalen van de armoedegrens.
ja, alle europese naties , wetenschappers en sociale organisaties hanteren dit, het is een algemeen aanvaard eu-criterium, allemaal idioten natuurlijk, behalve Sfax.
Oud 18 juli 2011, 12:28   #520
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
ja, alle europese naties , wetenschappers en sociale organisaties hanteren dit, het is een algemeen aanvaard eu-criterium, allemaal idioten natuurlijk, behalve Sfax.
Wat klopt er niet aan wat ik zeg eno?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be