Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2011, 22:42   #261
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
ik heb me altijd afgevraagd waarom blauwhelmen blauwe helmen dragen.

Een oranje helm zou en nog postierlijker zijn en een nog beter zichtbaar mikpunt zijn.
Ik vind die blauwe helmen lelijk. Een ware outfit verkrachting.

Kaki groene helmen voor de Belgen
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 22:44   #262
suqar_7loe

Standaard

Opgeschoren soldatenkopkes
Oud 18 juli 2011, 22:44   #263
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat vinden jullie (autochtone soldaten) ervan dat er ook Belgische soldaten zijn van allochtone afkomst?

Van welke afkomst zijn die?
Congolezen
Marokkanen
Polen
Italianen

Allemaal met de Belgische nationaliteit natuurlijk.
Bij de Marokkanen zijn er enkelen moslim maar niet allemaal.

En uiteraard doen wij uitwisselingen met andere landen waardoor we werken met Nederlanders, Engelsen, Amerikanen, Nederlanders, Beninezen, Congolezen, Jordaniërs, Zuid-Afrikanen, Afghanen, Grieken, Italianen, etc.

Om nog niet te spreken over de landen waar we zitten en in contact komen met de bevolking waar we ter plaatse mee werken en samenleven.

Citaat:
Wat vinden de forumsoldaten hiervan?
Zolang die jongens hun werk doen en we erop kunnen rekenen wanneer het nodig is heb ik er geen probleem mee.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 22:46   #264
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Congolezen
Marokkanen
Polen
Italianen

En uiteraard doen wij uitwisselingen met andere landen waardoor we werken met Nederlanders, Engelsen, Amerikanen, Nederlanders, Beninezen, Congolezen, Jordaniërs, Zuid-Afrikanen, Afghanen, Grieken, Italianen, etc.

Om nog niet te spreken over de landen waar we zitten en in contact komen met de bevolking waar we ter plaatse mee werken en samenleven.

Zolang die jongens hun werk doen en we erop kunnen rekenen wanneer het nodig is heb ik er geen probleem mee.
Je moet niet eens Belg zijn, EU-burgerschap is voldoende.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 22:48   #265
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oké bedankt voor de moeite.

U had nog niet geantwoord op mijn vraag over de multiculturele samenleving. U hebt al vele culturen meegemaakt. Hebt u een probleem met de multiculturele samenleving hier in ons land?

Wat hebt u tegen de linkse partijen?

Ow misschien moeten we een partij beginnen speciaal voor soldaten. Ik zal de voorzitter worden
Oud 18 juli 2011, 22:51   #266
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geen enkel probleem mee.
Zo voorspelbaar, Jack.
Citaat:
Je moet trouwens niet eens Belg zijn om vrijwilliger te worden, EU-burgerschap is voldoende.
Dat wist ik dus niet.

Ondertussen weet ik ongeveer welke forummers in het leger zitten/zaten. En wat me opvalt is dat de meesten vlaams blokkers zijn (jij bent de uitzondering denk ik). Sta me toe dat 'vreemd' te vinden.
Oud 18 juli 2011, 22:53   #267
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
ik heb me altijd afgevraagd waarom blauwhelmen blauwe helmen dragen.

Een oranje helm zou en nog postierlijker zijn en een nog beter zichtbaar mikpunt zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/VN-blauw

Bij deze.

Oud 18 juli 2011, 22:54   #268
suqar_7loe

Standaard

Owja nog iets: Opvallend, hoe de zeikerds deze draad negeren. Jack moest maar reageren in een draad en het ging van den deze 'gij soldaat dit' 'gij soldaat dat'. En als ge ze naar hier roept, weigeren ze af te komen. De losers.
Oud 18 juli 2011, 23:00   #269
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Congolezen
Marokkanen
Polen
Italianen

Ik wist wel dat er Belgen van allochtone afkomst in het Belgische leger zitten. Wat ik echter niet wist is dat er ook Marokkanen zich in het Belgische leger aanmelden.

Nou ja, als ik zou moeten kiezen tussen het Belgische leger en de Marokkaanse dan zou ik zelf ook voor de Belgische gaan. Wat dat betreft begrijp ik hen dus wel.

Citaat:
Leuk. Merk je grote verschillen tussen deze verschillende legers? Met wie werk je het liefst en met wie werk je niet graag?

(Andere forumsoldaten mogen ook reageren uiteraard)

Citaat:
Nice.

Citaat:
Als ge niet op hen kunt rekenen hebben ze in de eerste plaats niks te zoeken in het leger hé. Maar ik vertrouw erop dat jullie allen uw best doen.
Oud 18 juli 2011, 23:06   #270
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Ich Hatt Einen Kameraden

Het lied bij uitstek om op militaire begrafenissen te spelen.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 18 juli 2011 om 23:07.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 23:08   #271
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ich Hatt Einen Kameraden

Het lied bij uitstek om op militaire begrafenissen te spelen.
Ben je er nu weer met uw genazi?

Hier gaat het over onze BELGISCHE soldaten
Oud 18 juli 2011, 23:10   #272
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je er nu weer met uw genazi?

Hier gaat het over onze BELGISCHE soldaten
genazi?
- Dat nummer is geschreven in 1809!
- Wordt nu nog altijd gespeeld op begrafenissen van soldaten die vielen in Afghanistan.
- Staat zelf in de studentencodex
- In andere landen wordt het lied (karaoke of met andere tekst) ook wel eens gebruikt.
Oud 18 juli 2011, 23:11   #273
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ich hatt’ einen Kameraden of "Der gute Kamerad" is een traditionele klaagzang in het Duitse leger. De tekst werd in 1809 geschreven door de Duitse dichter Ludwig Uhland. In 1825 maakte de componist Friedrich Silcher de muziek.

Der gute Kamerad speelt een belangrijke ceremoniële rol bij het Duitse leger en is een integraal deel van een militaire begrafenis sinds 1870. Het lied is ook traditioneel geworden bij de begrafenissen van militairen in Oostenrijk, de Oostenrijkse brandweer en het zeer gepruisiseerde Chileense leger. Het wordt ook in zekere mate gebruikt in het Franse leger, met name in het Vreemdelingenlegioen. Wanneer het lied wordt afgespeeld salueren de soldaten, een eer die alleen eigenlijk aan nationale volksliederen is gegeven.

Af en toe wordt het lied gespeeld bij burgerlijke plechtigheden, meestal als de overledene aangesloten was bij het leger. Het wordt ook vaak gezongen bij de begrafenis van leden van een Studentenverbindung. Het lied wordt tenslotte ook gezongen op Volkstrauertag, de Duitse herdenkingsdag voor de gesneuvelden.

Het lied wordt ook gespeeld bij kransleggingen van buitenlandse staatshoofden en anderen bij het Duits nationaal oorlogsmonument in de Neue Wache in Berlijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ich_hat...inen_Kameraden
Oud 18 juli 2011, 23:14   #274
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
genazi?
- Dat nummer is geschreven in 1809!
- Wordt nu nog altijd gespeeld op begrafenissen van soldaten die vielen in Afghanistan.
- Staat zelf in de studentencodex
- In andere landen wordt het lied (karaoke of met andere tekst) ook wel eens gebruikt.
Waarom staan die daar dan te zwaaien met zo'n flikkervlag? Overal waar ge kijkt ziet ge hakenkruisen. Weg met die Duitsers. In deze draad gaat het over onze Belgische soldaten.

Wat vind jij van onze soldaten trouwens?
Oud 18 juli 2011, 23:18   #275
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom staan die daar dan te zwaaien met zo'n flikkervlag? Overal waar ge kijkt ziet ge hakenkruisen. Weg met die Duitsers. In deze draad gaat het over onze Belgische soldaten.

http://www.youtube.com/watch?v=j5j-9cCHkq8
Nu beter?

Citaat:
Wat vind jij van onze soldaten trouwens?
Ik heb het elders al gezegd. Men zou de dienstplicht beter invoeren.
Maar dan niet in dat bekakt Belgisch leger... dan ga ik nog liever 6 maand brommen. Een Vlaams of Diets leger. Voor die vlaggen moet het plezierig zijn om je dienstplicht te vervullen.
Oud 18 juli 2011, 23:24   #276
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Waar blijven de Belgische vlaggen?

Citaat:
Ik heb het elders al gezegd. Men zou de dienstplicht beter invoeren.
Maar dan niet in dat bekakt Belgisch leger... dan ga ik nog liever 6 maand brommen. Een Vlaams of Diets leger. Voor die vlaggen moet het plezierig zijn om je dienstplicht te vervullen.
Wat is er zo bekakt aan het Belgisch leger?

Waarom een Vlaams of Diets leger? Je bent toch een Belg.

Dus alleen al voor de vlaggen zou u naar het leger gaan? U laat me echt glimlachen.

Wat gebeurt er met ons Belgisch leger bij een splitsing van ons land eigenlijk? Wat is de opinie van onze forumsoldaten hierover? Wat zouden jullie doen? Denken jullie dat het ooit zover zal komen?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 juli 2011 om 23:28.
Oud 18 juli 2011, 23:26   #277
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geen enkel probleem mee.
Je moet trouwens niet eens Belg zijn om vrijwilliger te worden, EU-burgerschap is voldoende.
Je spreekt over een vrijwilliger, Jack en je gebruikt niet de term 'soldaat'. Wat moet ik me bij zo'n vrijwilliger voorstellen? Wat zijn de taken van zo'n vrijwilliger?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 juli 2011 om 23:30.
Oud 18 juli 2011, 23:41   #278
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, die horen daar niet thuis naar mijn mening. Nou, moet ik wel eerlijk opbiechten dat elke moslim die tegen de zionisten gaat vechten in mijn ogen een ware held is. Of het nu om een Afrikaanse moslim gaat of een Europese, dat even terzijde.

Nu komen we bij een volgende vraag: Wat als mijn broer bijvoorbeeld soldaat zou willen worden? Zou die dan mogen meevechten met het Belgische leger of hoe zit dat precies?

Niet dat mn broer ooit zou vechten hoor. Marokkanen vechten niet.
Inderdaad, met tien man oude menskes afkloppen kan men moeilijk " vechten " noemen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 23:41   #279
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oké bedankt voor de moeite.

U had nog niet geantwoord op mijn vraag over de multiculturele samenleving. U hebt al vele culturen meegemaakt. Hebt u een probleem met de multiculturele samenleving hier in ons land?
Ja en nee.

Tijdens een operatie passen wij ons aan aan de gewoonten en traditie van het land waar wij ons bevinden. Of we proberen het op zijn minst toch zo goed mogelijk. Dit uit respect voor de lokale bevolking en hun cultuur. En ja er zijn militairen bij die zich misdragen en niet het goede voorbeeld stellen. Deze mogen dan ook rekenen op een "blue flight" naar huis met alle gevolgen vandien.

De indruk die ik hier van de multiculturele samenleving krijg is dat sommige individuen zich ook redelijk misdragen. Maar daar bestaat spijtig genoeg geen "blue flight" voor. Hoewel die er in mijn opinie wel zou moeten zijn.

Ik woon in een straat met Congolezen, Armeniërs, Iraniërs en Belgen.
Er zijn soms kleine onenigheden maar in de marge heb ik geen problemen.
De Armeniërs zijn zeer vriendelijke mensen en wonen vlak boven mij, zij zijn politieke vluchtelingen dit terzijde, maar bij hen is het iedere dag open deur. Soms stoort dat wel maar ik heb goede contacten met hen. Als we worden uitgenodigd bij hen staat de tafel vol eten en drinken en ze delen alles ook al kost het hen hun laatste euro. Alles voor hun gasten.

De Congolezen denken dat ze nog altijd in Congo zitten. Parkeren voor je garage en als je hen erop attent maakt dan krijg je een blik van "stront wie heeft u gescheten". Maar dat is typisch voor hen ben ik gewoon
Ook voor de rest geen problemen.

Ze beginnen zich aan te passen hoewel het voor hen niet makkelijk is

Citaat:
Wat hebt u tegen de linkse partijen?
Sommige maatregelen voorkomen een "blue flight" en werden door deze instanties geïnstalleerd. Met als doel meer kiesstemmen te ronselen voor verkiezingen althans zo komt het over. Daardoor krijgt de lokale bevolking de indruk dat de individuen die zich misdragen de hand boven het hoofd word gehouden en dat zij in de kou staan. Spijtig genoeg projecteer zich dit ook op de rest van allochtone samenleving.

Daar bovenop valt ons vangnet van sociale zekerheid volledig in duigen door de enorme toevloed van allochtonen die het statuut van vluchteling niet dragen.

Met een reële vluchteling kan ik geen problemen hebben aangezien ik met mijn eigen ogen al heb gezien uit welke omstandigheden deze mensen vluchten. Maar economische vluchtelingen gaan hier meestal voor op de echte noodlijdende vluchtelingen. Weerom een beslissing van de linkse partijen.

Als ik als militair van vandaag op morgen ontslaan wordt kan ik niet gaan doppen. Want een militair heeft geen statuut. Een sociale woning mag ik ook op mijn buik schrijven. OCMW zal met mij eens goed lachen en dat is het dan. Dan beland ik in de goot zonder een cent dit terwijl ik jaren heb gewerkt om dat sociaal vangnet mogelijk te maken. Ook dit is een politieke beslissing uit linkse kringen geweest.

Wij hebben duizenden Belgen die in nood verkeren, op straat slapen en erger. Doch de allochtonen hebben recht op meer dan een dakloze.
Wanneer heeft een dakloze van Belgische origine een hotelkamer gekregen en wat zakgeld? Dit is een scheefgegroeide situatie die erger en erger wordt.
Waarom heeft de slogan "eigen volk eerst" zoveel succes gehad en heeft het nog altijd ... de mensen zijn niet blind en doof.

De islam is een godsdienst die als ze gebruikt wordt als doctrine een van de gevaarlijkste is die er bestaat. En spijtig genoeg wordt deze ook misbruikt door individuen en politici. De linkse partijen hebben dit in de hand gewerkt.
Het oprichten van de antiracisme wet die racistisch is op zich ten opzichte van de autochtone bevolking in de meeste gevallen. Het CGRK dat de indruk geeft te werken voor diegene die de doctrine gebruiken en niet de godsdienst.

Vandaar mijn afkeer van linkse partijen.

Citaat:
Ow misschien moeten we een partij beginnen speciaal voor soldaten. Ik zal de voorzitter worden
Een militair mag spijtig genoeg geen mandaat opnemen

Oud 18 juli 2011, 23:42   #280
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Inderdaad, met tien man oude menskes afkloppen kan men moeilijk " vechten " noemen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be