![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kaki groene helmen voor de Belgen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
|
![]() ![]() Opgeschoren soldatenkopkes ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Marokkanen Polen Italianen Allemaal met de Belgische nationaliteit natuurlijk. Bij de Marokkanen zijn er enkelen moslim maar niet allemaal. En uiteraard doen wij uitwisselingen met andere landen waardoor we werken met Nederlanders, Engelsen, Amerikanen, Nederlanders, Beninezen, Congolezen, Jordaniërs, Zuid-Afrikanen, Afghanen, Grieken, Italianen, etc. Om nog niet te spreken over de landen waar we zitten en in contact komen met de bevolking waar we ter plaatse mee werken en samenleven. Zolang die jongens hun werk doen en we erop kunnen rekenen wanneer het nodig is heb ik er geen probleem mee.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
U had nog niet geantwoord op mijn vraag over de multiculturele samenleving. U hebt al vele culturen meegemaakt. Hebt u een probleem met de multiculturele samenleving hier in ons land? Wat hebt u tegen de linkse partijen? Ow misschien moeten we een partij beginnen speciaal voor soldaten. Ik zal de voorzitter worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
|
![]() Zo voorspelbaar, Jack.
Citaat:
Ondertussen weet ik ongeveer welke forummers in het leger zitten/zaten. En wat me opvalt is dat de meesten vlaams blokkers zijn (jij bent de uitzondering denk ik). Sta me toe dat 'vreemd' te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bij deze.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
|
![]() Owja nog iets: Opvallend, hoe de zeikerds deze draad negeren. Jack moest maar reageren in een draad en het ging van den deze 'gij soldaat dit' 'gij soldaat dat'. En als ge ze naar hier roept, weigeren ze af te komen. De losers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||||
|
![]() Citaat:
Nou ja, als ik zou moeten kiezen tussen het Belgische leger en de Marokkaanse dan zou ik zelf ook voor de Belgische gaan. Wat dat betreft begrijp ik hen dus wel. Citaat:
(Andere forumsoldaten mogen ook reageren uiteraard) Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 18 juli 2011 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
|
![]() Citaat:
Hier gaat het over onze BELGISCHE soldaten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() - Dat nummer is geschreven in 1809! - Wordt nu nog altijd gespeeld op begrafenissen van soldaten die vielen in Afghanistan. - Staat zelf in de studentencodex - In andere landen wordt het lied (karaoke of met andere tekst) ook wel eens gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Wat vind jij van onze soldaten trouwens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=j5j-9cCHkq8 Nu beter? Ik heb het elders al gezegd. Men zou de dienstplicht beter invoeren. Maar dan niet in dat bekakt Belgisch leger... dan ga ik nog liever 6 maand brommen. Een Vlaams of Diets leger. Voor die vlaggen moet het plezierig zijn om je dienstplicht te vervullen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Waarom een Vlaams of Diets leger? Je bent toch een Belg. Dus alleen al voor de vlaggen zou u naar het leger gaan? U laat me echt glimlachen. Wat gebeurt er met ons Belgisch leger bij een splitsing van ons land eigenlijk? Wat is de opinie van onze forumsoldaten hierover? Wat zouden jullie doen? Denken jullie dat het ooit zover zal komen? Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 juli 2011 om 23:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
|
![]() Je spreekt over een vrijwilliger, Jack en je gebruikt niet de term 'soldaat'. Wat moet ik me bij zo'n vrijwilliger voorstellen? Wat zijn de taken van zo'n vrijwilliger?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 juli 2011 om 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Tijdens een operatie passen wij ons aan aan de gewoonten en traditie van het land waar wij ons bevinden. Of we proberen het op zijn minst toch zo goed mogelijk. Dit uit respect voor de lokale bevolking en hun cultuur. En ja er zijn militairen bij die zich misdragen en niet het goede voorbeeld stellen. Deze mogen dan ook rekenen op een "blue flight" naar huis met alle gevolgen vandien. De indruk die ik hier van de multiculturele samenleving krijg is dat sommige individuen zich ook redelijk misdragen. Maar daar bestaat spijtig genoeg geen "blue flight" voor. Hoewel die er in mijn opinie wel zou moeten zijn. Ik woon in een straat met Congolezen, Armeniërs, Iraniërs en Belgen. Er zijn soms kleine onenigheden maar in de marge heb ik geen problemen. De Armeniërs zijn zeer vriendelijke mensen en wonen vlak boven mij, zij zijn politieke vluchtelingen dit terzijde, maar bij hen is het iedere dag open deur. Soms stoort dat wel maar ik heb goede contacten met hen. Als we worden uitgenodigd bij hen staat de tafel vol eten en drinken en ze delen alles ook al kost het hen hun laatste euro. Alles voor hun gasten. De Congolezen denken dat ze nog altijd in Congo zitten. Parkeren voor je garage en als je hen erop attent maakt dan krijg je een blik van "stront wie heeft u gescheten". Maar dat is typisch voor hen ben ik gewoon ![]() Ook voor de rest geen problemen. Ze beginnen zich aan te passen hoewel het voor hen niet makkelijk is ![]() Sommige maatregelen voorkomen een "blue flight" en werden door deze instanties geïnstalleerd. Met als doel meer kiesstemmen te ronselen voor verkiezingen althans zo komt het over. Daardoor krijgt de lokale bevolking de indruk dat de individuen die zich misdragen de hand boven het hoofd word gehouden en dat zij in de kou staan. Spijtig genoeg projecteer zich dit ook op de rest van allochtone samenleving. Daar bovenop valt ons vangnet van sociale zekerheid volledig in duigen door de enorme toevloed van allochtonen die het statuut van vluchteling niet dragen. Met een reële vluchteling kan ik geen problemen hebben aangezien ik met mijn eigen ogen al heb gezien uit welke omstandigheden deze mensen vluchten. Maar economische vluchtelingen gaan hier meestal voor op de echte noodlijdende vluchtelingen. Weerom een beslissing van de linkse partijen. Als ik als militair van vandaag op morgen ontslaan wordt kan ik niet gaan doppen. Want een militair heeft geen statuut. Een sociale woning mag ik ook op mijn buik schrijven. OCMW zal met mij eens goed lachen en dat is het dan. Dan beland ik in de goot zonder een cent dit terwijl ik jaren heb gewerkt om dat sociaal vangnet mogelijk te maken. Ook dit is een politieke beslissing uit linkse kringen geweest. Wij hebben duizenden Belgen die in nood verkeren, op straat slapen en erger. Doch de allochtonen hebben recht op meer dan een dakloze. Wanneer heeft een dakloze van Belgische origine een hotelkamer gekregen en wat zakgeld? Dit is een scheefgegroeide situatie die erger en erger wordt. Waarom heeft de slogan "eigen volk eerst" zoveel succes gehad en heeft het nog altijd ... de mensen zijn niet blind en doof. De islam is een godsdienst die als ze gebruikt wordt als doctrine een van de gevaarlijkste is die er bestaat. En spijtig genoeg wordt deze ook misbruikt door individuen en politici. De linkse partijen hebben dit in de hand gewerkt. Het oprichten van de antiracisme wet die racistisch is op zich ten opzichte van de autochtone bevolking in de meeste gevallen. Het CGRK dat de indruk geeft te werken voor diegene die de doctrine gebruiken en niet de godsdienst. Vandaar mijn afkeer van linkse partijen. Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |