Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2011, 12:16   #621
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht

De NVA is een extreem rechtse kapitalistische partij naar mijn mening. Waarom?, dat zal ik u nu uitleggen.

Waarom extreem? 75% van ons landje is in het bezit van de 11% rijkste...., 1% daarvan bezit 25% van onze rijkdom. De overige 25% moet dus verdeeld worden over 89% v/d bevolking! Dit is EXTREEM!, de verschillen zijn EXTREEM. De rijken worden steeds rijker, ze betalen steeds minder belastingen. Onze lonen krimpen en ze moeten nog meer krimpen, waarom? Om hen meer rijkdom te garanderen dus! Het gevolg van deze dalende lonen is dat ze ons pensioen (wat een uitgesteld loon is waar we zelf voor gewerkt hebben) niet meer gegarandeerd is. We zullen moeten werken tot ons 67ste om van ons uitgesteld loon te genieten!

Volgens de NVA moeten wij harder en langer werken net zoals de Duitsers zullen wij dus ook moeten werken voor een hongerloon. Lonen van 400 euro zijn daar normaal???? Onze patroons laten ons al harder werken met minder mensen. Het gevolg daarvan is dus minder jobs, minder loon en meer winst. In 1950 was de verhouding van het salaris van de gemiddelde uitvoerende macht tot het salaris van de gemiddelde werknemer ongeveer 30 tot 1 sinds het jaar 2000 is die verhouding geëxplodeerd tot tussen de 300 a 500 tot 1. Maar volgens de NVA hebben ze nog niet genoeg en moet ons sociaal stelsel maar sneuvelen????

Onze senatoren en co moeten slechts 20 jaar werken om te genieten van een pensioen, zou ik in hun plaats zijn dan was ik er binnen 5 jaar vanaf. Het kapitalisme en onze nep democratie is ziek, het vergif wat onze samenleving verpest. Het zet mensen tegen elkaar op (vlamingen vs walen) om zelf buiten schot te blijven. Bij deze heb ik de bewijzen daarvan geleverd. Heb je er nog nodig?
Hetgeen hier gepost wordt.... dat heeft mijn vriend corse hier reeds een kleine duizend keer gepost...

Of?...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 12:19   #622
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het is mooi dat u moeite doet om iemand anders' wereldbeeld binnen te treden, doch het is zelden aangewezen om het dweilen te starten als de kraan nog openstaat.
Juist!

Ik citeer hier even iets van het ABVV.

Citaat:
België is een belastingparadijs…

Toch voor de grote kapitaalbezitters.
Maar niet voor de gewone werkmens.

Hoe dat komt?

Simpel: van werknemers weet de fiscus – via de loonfiches – tot de laatste cent wat ze verdienen. Ook voor wie van een sociale uitkering leeft is dat zo.

Maar er zijn ook inkomens die aan elke belasting ontsnappen. Meestal gaat het om inkomsten uit kapitaal, zoals de opbrengsten van geldbeleggingen. In ons land zijn het bijna alleen de gewone loontrekkenden die nog correct belastingen betalen.

Het ABVV eist dat deze onrechtvaardigheid stopt.

Belastingen zijn nodig, maar moeten rechtvaardig zijn. Iedereen hoort in verhouding tot zijn inkomen bij te dragen tot de samenleving.

En dat is nu niet zo: de verhouding tussen belastingen op inkomens uit arbeid en belastingen op inkomsten uit kapitaal is vandaag ferm schreefgetrokken.

Het ABVV eist rechtvaardige belastingen.

De belastingdruk moet worden verschoven van arbeid naar kapitaal. Vooral de laagste lonen betalen vandaag in verhouding teveel belastingen, terwijl vennootschapswinsten en opbrengsten uit vermogens buiten schot blijven.

Door de belastingdruk rechtvaardiger te verdelen kunnen de belastingen voor loontrekkenden zelfs naar omlaag
http://www.vlaamsabvv.be/art.cfm?pid=22760
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 12:21   #623
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Hetgeen hier gepost wordt.... dat heeft mijn vriend corse hier reeds een kleine duizend keer gepost...

Of?...
Of anders gezegd..Goody is een spambot
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 12:22   #624
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dus nee, jij hebt nog geen hongerigen geholpen deze week. Vorige week misschien dan? Of wil je niet?
altijd diezelfde onzin

het is de taak van de staat, taak die jij ontkent of tegenwerkt
Oud 19 juli 2011, 12:25   #625
freelancer
Banneling

Standaard

Bon... laat ons - om onze welstand te bewaren of t verbeteren- al wat rechtstreeks of onrechtstreeks aan VOKA gelinkt wordt, proberen te beschadigen of nog beter... vernietigen...

Laat ons om de armoede uit ons landje te verdrijven... de ondernemingen ► verdrijven...

Laat ons ons lot in handen geven van extreem lui links..
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 12:27   #626
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Fout! En wat versta je onder een beetje afremmen?
Ik begrijp dat je negeerfunctie het niet doet en ik hoop hetzelfde van je scheldorgel- en spam-functie.

Door bewustmaking van de bevolking en door mobilisatie van de bevolking

Door stakingen bv bij al te beestachtig gekap van de NVa in de sociale zekerheid,eens aan de macht.

Door al die kleine dingetjes waar je bij micro-links-links met hun maxi-grote mond niet voor terecht kan.
Oud 19 juli 2011, 12:31   #627
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
altijd diezelfde onzin

het is de taak van de staat, taak die jij ontkent of tegenwerkt
Kijk eens aan; solidariteit is de taak van anderen en moet gedaan worden met het geld van anderen...

Prachtige ingesteldheid toch, van onze links-progressieven
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 12:32   #628
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol
Kijk, dat hebben ze niet graag dat je de vinger op de wonde legt .

Grote woorden, grote ideetjes, maar een toets met de werkelijkheid, dat is al wat moeilijker. Eigen betrokkenheid bij die grote woorden en ideetjes, dat is al helemaal not done...

Zeg eens beste dude, waarom zou ik met jou in discussie gaan over jouw ideetjes, als je die vooral op anderen en niet op jezelf toegepast ziet? Geraak je dan zelf werkelijk niet verder dan de met-de-vinger-wijzende-wereldverbeteraar, die de medemens vooral eens zal gaan vertellen hoe zij moeten denken en wat ze moeten doen? Do as I say, don't do as I do? Solidariteit is iets dat vooral anderen moeten doen?

deze thread handelt dus over het feit dat de nva zich opwerpt als spreekbuis voor het grootkapitaal ; en u houdt zich enkel bezig met het persoonlijk viseren van forumdeelnemers.....me dunkt dat u echt geen zin hebt in heikele punten en dan maar de persoonlijke weg opgaat ; typische hypocrisie.

Waarom is solidariteit vooral aanwezig tussen mensen die zeer weinig bezitten? Waarom mag er niet gewezen worden op het feit dat veelbezitters alle trukken van de foor gebruiken om zich maar niet solidair op te stellen?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 12:42   #629
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan; solidariteit is de taak van anderen en moet gedaan worden met het geld van anderen...
Het geld is van de rijkste 1% omdat wij toelaten dat het geld van de rijkste 1% is. Dat is geen verworven recht, dat die 1% alles krijgt.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 12:45   #630
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
deze thread handelt dus over het feit dat de nva zich opwerpt als spreekbuis voor het grootkapitaal ; en u houdt zich enkel bezig met het persoonlijk viseren van forumdeelnemers.....me dunkt dat u echt geen zin hebt in heikele punten en dan maar de persoonlijke weg opgaat ; typische hypocrisie.
Jank jank, bleit bleit. Deze thread geeft aanleiding tot een aantal uitspraken, en ik reageer op die uitspraken. Dat is wat een discussie is. En ja, ik reageer op diegene die de uitspraak doet, dat lijkt me nogal wiedes. Anders zou ik wel met een bot �* la corse gaan praten.

Citaat:
Waarom is solidariteit vooral aanwezig tussen mensen die zeer weinig bezitten? Waarom mag er niet gewezen worden op het feit dat veelbezitters alle trukken van de foor gebruiken om zich maar niet solidair op te stellen?
Waarom mag er niet op gewezen worden dat zij die heel hard roepen daarover, zelf geen haar beter zijn?

Solidair zijn met andermans geld is easy en gratuit, maar ik zie er hier bitter weinig (om niet te zeggen geen één) die verder geraakt dan dat.

Hoe denk jij geloofwaardig over te komen in het verspreiden van je opvattingen, wanneer blijkt dat die opvattingen vooral voor anderen en niet voor jezelf bedoeld zijn?
Oud 19 juli 2011, 12:49   #631
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het geld is van de rijkste 1% omdat wij toelaten dat het geld van de rijkste 1% is. Dat is geen verworven recht, dat die 1% alles krijgt.
Wat let je om het eens persoonlijk af te gaan pakken van die stoute stoute mensen?

Probeer de AB-Inbev families eens of de Colruyt-familie, maar vergeet niet eerst al hun filialen/operaties te sluiten en iedereen op straat te zetten
Oud 19 juli 2011, 12:58   #632
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jank jank, bleit bleit. Deze thread geeft aanleiding tot een aantal uitspraken, en ik reageer op die uitspraken. Dat is wat een discussie is. En ja, ik reageer op diegene die de uitspraak doet, dat lijkt me nogal wiedes. Anders zou ik wel met een bot �* la corse gaan praten.

Waarom mag er niet op gewezen worden dat zij die heel hard roepen daarover, zelf geen haar beter zijn?

Solidair zijn met andermans geld is easy en gratuit, maar ik zie er hier bitter weinig (om niet te zeggen geen één) die verder geraakt dan dat.

Hoe denk jij geloofwaardig over te komen in het verspreiden van je opvattingen, wanneer blijkt dat die opvattingen vooral voor anderen en niet voor jezelf bedoeld zijn?

u moet magische krachten bezitten......u kent mensen op een persoonlijk niveau zonder ook maar enig contact, u vind zelfs van uwzelven dat u mag oordelen over deze mensen die u niet kent, maar blijkbaar via magische weg toch kent....
amaai...we hebben een ziener in ons midden.
Opnieuw maakt u enkel duidelijk dat u hier niet deelneemt aan de discussie doch enkel aanwezig bent om de discussie te doen afdwalen.

Laatst gewijzigd door the_dude : 19 juli 2011 om 12:59.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 13:00   #633
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik begrijp dat je negeerfunctie het niet doet en ik hoop hetzelfde van je scheldorgel- en spam-functie.

Door bewustmaking van de bevolking en door mobilisatie van de bevolking

Door stakingen bv bij al te beestachtig gekap van de NVa in de sociale zekerheid,eens aan de macht.

Door al die kleine dingetjes waar je bij micro-links-links met hun maxi-grote mond niet voor terecht kan.

Ik heb begrepen dat de negeerfunctie nutteloos is, u blijft reageren en met scherp schieten. Daarvan Het is dan ook een micro deeltje dat hier steeds blijft trollen en onzin uitkramen.
Oud 19 juli 2011, 13:01   #634
system
Banneling

Standaard

Het is maar allemaal praat voor de vaak jongens en meisjes. De Wever zei heel duidelijk dat VOKA zijn baas is. En hij meende dat ook nog. En dus en bijgevolg, Olijke Bart en zijn Vrolijke Voka Vrienden zullen ons sociaal systeem eens duchtig gaan afbouwen moesten ze het ooit voor het zeggen krijgen.

En wat kunnen we daar nu op zeggen?? Heel eenvoudig: no passaran!

Laatst gewijzigd door system : 19 juli 2011 om 13:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 13:02   #635
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
u moet magische krachten bezitten......u kent mensen op een persoonlijk niveau zonder ook maar enig contact, u vind zelfs van uwzelven dat u mag oordelen over deze mensen die u niet kent, maar blijkbaar via magische weg toch kent....
Opnieuw maakt u enkel duidelijk dat u hier niet deelneemt aan de discussie doch enkel aanwezig bent om de discussie te doen afdwalen.

Zo redeneren al de dictators Dude, zowel groot als klein.
Oud 19 juli 2011, 13:02   #636
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is maar allemaal praat voor de vaak jongens en meisjes. De Wever zei heel duidelijk dat VOKA zijn baas is. En hij meende dat ook nog. En dus en bijgevolg, Olijke Bart en zijn Vrolijke Voka Vrienden zullen ons sociaal systeem eens duchtig gaan afbouwen moesten ze het ooit voor het zeggen krijgen.

En wat kunnen wij daar op zeggen?? Heel eenvoudig: no passaran!
Oud 19 juli 2011, 13:08   #637
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

En wat kunnen we daar nu op zeggen?? Heel eenvoudig: no passaran!
Niet voor niks dat de N-VA ijvert voor een meer soepele procedure voor werkgevers om werknemers te kunnen ontslaan.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 13:09   #638
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik oordeel over wie ik wil, dat spreekt voor zich

Citaat:
En het antwoord op de gestelde vraag of de reactie op wat er gezegd wordt, blijft ontbreken .
Is het je bedoeling duidelijk te maken dat je je eigen standpunten eigenlijk zelf niet wil toepassen en dat je hier enkel bent om anderen de les te lezen?
Oud 19 juli 2011, 13:14   #639
eno2
Banneling

Standaard

Een persoon die ipv (zoals verscheidene keren beloofd) mij te negeren mij steevast persoonlijk aanvalt, uitscheldt, belastert en leugens verspreidt wordt steevast gerapporteerd, met mijn mede-voelen voor de veroorzaakte overlast bij moderatie.
Oud 19 juli 2011, 13:16   #640
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Prachtige ingesteldheid toch, van onze links-progressieven
Gezever

Solidariteit is een zaak van iedereen

Het gaat over de taak van de staat.

Die willen jullie de prak inrijden of helemaal ondergeschikt maken aan jullie egoïstische belangen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 juli 2011 om 13:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be