Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 19 juli 2011, 19:32   #61
steven44
Schepen
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 402
Standaard

het is niet echt een metro zoals in brussel het geval is, maar de walen willen het zo graag copieren he
het is een tram die heel af en toe is in een tunnel rijdt
vandaar de naam metro de charleroi
steven44 is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:32   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
waarom moet charleroi een metro hebben?
Wellicht om dezelfde reden als Antwerpen ?
Henri1 is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:32   #63
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht om dezelfde reden als Antwerpen ?
zijnde?
born2bewild is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:33   #64
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

je kan charleroi misschien beter met de seefhoek of het kiel vergelijken dan met Antwerpen
born2bewild is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:36   #65
steven44
Schepen
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 402
Standaard

ja de bedoeling was om de tramlijnen in charleroi uit te breiden
maar na een bepaalde tijd na het tijdperk buurtspoorwegen wou de TEC net tramnet uitbreiden
maar op een bepaald moment was er geen geld meer voor
dus bleef alles zoals het was, de werken werden stopgezet en alles bleef vuil achter
en nu meer dan 10 jaar erna herneemt men de uitbreidingswerken, maar uiteraard moet eerst alles opgekuist worden het is een vuilnisbelt
steven44 is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:37   #66
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steven44 Bekijk bericht
ja de bedoeling was om de tramlijnen in charleroi uit te breiden
maar na een bepaalde tijd na het tijdperk buurtspoorwegen wou de TEC net tramnet uitbreiden
maar op een bepaald moment was er geen geld meer voor
dus bleef alles zoals het was, de werken werden stopgezet en alles bleef vuil achter
en nu meer dan 10 jaar erna herneemt men de uitbreidingswerken, maar uiteraard moet eerst alles opgekuist worden het is een vuilnisbelt
http://nl.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9...r_de_Charleroi
Henri1 is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:37   #67
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
waarom moet charleroi een metro hebben?

Komaan man, Brussels South zonder metro : dat gaat toch niet?
__________________
Noels (19/07/2011) : De druk vd fin.markten wordt gebruikt om soc-econ luik van Nota Di Rupo door te duwen, terwijl die op LT België op een Griekse route zet.
sjarel is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:39   #68
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Komaan man, Brussels South zonder metro : dat gaat toch niet?
ah ja
just

moeten ze geen zeehaven hebben, zoals brussel?
born2bewild is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:40   #69
steven44
Schepen
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 402
Standaard

het is voor een uistekend initiatief die tram in charleroi
alleen stel ik mij de vraag
waar is al dat geld gedurende die 10 jaar dan naartoe
steven44 is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:42   #70
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
waarom moet charleroi een metro hebben?
Omdat de zwartwerkers ondergronds zouden kunnen gaan.
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:43   #71
jogo
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 8.514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Gij noemt zoiets een typfout?
jawel, een fout van ne rare typ
jogo is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:43   #72
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht om dezelfde reden als Antwerpen ?
Antwerpen noemt zijn ondergrondse lijnen geen metro maar een pre-metro. Ik dacht dat je dat wel wist.
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:44   #73
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

ik denk dat het eerlijk is om te zeggen dat het identiek dezelfde shit-logika in antwerpen is en was. Voor alletwee dus echt onverantwoordelijk. Een schande, en verkwisting van ons belastinggeld. De antwerpse "metro" is een klucht. Dat weet iedereen die al ooit in de sinjoren stad was. Charleroi heeft de twijfelachtige eer om het nog slechter gedaan te hebben.

In antwerpen is een fortuin weggesmeten om puur esthetische redenen in het centraal station. Had men dat geld niet beter gestoken in het doortrekken van de onbenutte metro tunnels ? In Wallonië is een fortuin weggesmeten in een glazen paleis van de spoorwegen in Luik. Erg. Heel erg.

Wie heeft daar iets aan ? Openbaar vervoer is een functioneel gegeven, geen kathedraal noch een museum van architectuur.
peter1962 is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:45   #74
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
je kan charleroi misschien beter met de seefhoek of het kiel vergelijken dan met Antwerpen
Wat is er mis met het kiel???

Ik denk eerder aan Borgerokko.
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:48   #75
GZV
Provinciaal Statenlid
 
GZV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bedoeld u dit ?



Dat brengt toerisme mee.
Zelfs de Hollanders gaan er kijken, met caravan en alles.
dat zijn ramptoeristen.
GZV is offline  
Oud 19 juli 2011, 19:55   #76
steven44
Schepen
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 402
Standaard

het is niet alleen in antwerpen dat men een pre metro vindt
in Brussel heb je dat ook bij de MIVB
steven44 is offline  
Oud 19 juli 2011, 22:53   #77
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Fantastische openingspost.
En toch zit er meer realiteitszin vervat in zijn openingspost dan in al jouw bijdragen samen...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 19 juli 2011 om 22:53.
Nierika is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be