Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 juli 2011, 00:03   #261
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Wat een volkje karakterloze schotelvodden de Vlamingen anno 2011 wel niet zijn om zich 400 dagen politieke pantomime te laten welgevallen. Zelfs de lafste hond kan je de eetbak niet vanonder de neus wegtrekken, maar bij een Vlaming kan je er gerust eerst nog eens in schijten terwijl je hem laat zeggen 'hoe lekker het allemaal wel niet is'. De Vlaming trekt naar een onderhandelingstafel met een waslijst aan eisen om aan wraakroepende wantoestanden tegemoet te komen en komt nog zwaarder bestolen buiten.

Elke andere natie met een greintje zelfrespect zou dergelijke crapuleuze volksverlakkerij dubbel en dik betaald zetten in geronnen tsjevenbloed, maar van een beetje totaal verrechtvaardigd burgerlijk geweld moet je hier niet beginnen dromen.
Melken, krampen, jammeren en leuteren tot je trommelvliezen ervan springen, dat kan nog net.

En a.u.b hou je bek over je prognoses voor 2014 want dan is Vlaanderen allang alles verloren. Ga al maar op je knietjes zitten en smeer wat vaseline rond uw sterreke, want het zal spannen en bloeden.
De Vlaming werd weeral verraad door zijn politici - behalve de N-VA, daarom dat we nu reeds 40% hale in de laatste peiling en dit enkel verder zal stijgen... alles verloopt perfect...
Oud 21 juli 2011, 00:27   #262
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Ik ben de eerste om te zeggen (ik zeg het overigens al sinds september vorig jaar) dat de CD&V uiteindelijk een bocht zal maken. Zelfs al moest hun huidig “ja” geen 100% bijdraaien en toegeven zijn, dan mag dit gegarandeerd in de nabije toekomst worden verwacht.

Ik ben echter een beetje genuanceerder dan velen hier omtrent hun huidig “ja”. Het is overduidelijk dat de CD&V inmiddels de “niet zonder de N-VA”-voorwaarde heeft laten vallen, maar na het beluisteren van wat Beke effectief zegt in het straatinterview-videootje dat ik op het internet vind, gebiedt de objectiviteit mij om vast te stellen dat Beke toch nog enkele voorwaarden koppelt aan de deelname van de CD&V aan de onderhandelingen inzake BHV en daarna de rest van de nota Di Rupo.

Hij wil met name de bevestiging dat de “7 partijen” volgende items (ballast, noemt hij ze) laten vallen (door ze op de lange baan te schuiven richting nooit) :

• de federale kieskring
• de ratificatie van het minderhedenverdrag
• de taalregeling in Brussel
• de taalgesplitste lijsten in Brussel

Voor de PS en Di Rupo zelf zal dat wellicht geen probleem zijn : ik ben er van overtuigd dat Di Rupo deze punten inderdaad als ballast in zijn nota heeft vermeld, kwestie van alvast wat wisselgeld ter beschikking te hebben bij komende onderhandelingen. Elke pientere onderhandelaar heeft aanvankelijk enkele “wisselgeld-eisen” in zijn valiesje zitten waarop hij later zogenaamd met pijn in het hart kan toegeven, zonder dat dit zijn hoofdeisen in gevaar kan brengen.

Maar het zou wel kunnen dat de MR en haar FDF-aanhangseltje en waarschijnlijk ook Milquet het laten vallen van bedoelde punten niet zo leuk vinden. Of toch minstens : daarop al toegeven zelfs vòòr er met onderhandelen begonnen wordt, is wellicht wat veel gevraagd.

Anderzijds is het wel duidelijk dat de vermeende standvastigheid van de CD&V nu dermate als een pudding in mekaar is gezakt, dat de Franstalige partijen met stelligheid weten dat die partij voor het vervolg kinderlijk makkelijk in te pakken zal zijn. Het ware derhalve best mogelijk dat ze nu schijnbaar wat toegevingen doen, om de CD&V tijdens de onderhandelingen zelf te rollen, zoals ze het altijd al hebben gedaan.

Mijn conclusie : de CD&V heeft weliswaar haar bocht nog niet geheel en al voltooid, maar dat komt ongetwijfeld zeer binnenkort. Inmiddels slaat zij een uiterst belabberd figuur…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 21 juli 2011 om 00:27.
Gwylan is offline  
Oud 21 juli 2011, 01:50   #263
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik ben de eerste om te zeggen (ik zeg het overigens al sinds september vorig jaar) dat de CD&V uiteindelijk een bocht zal maken. Zelfs al moest hun huidig “ja” geen 100% bijdraaien en toegeven zijn, dan mag dit gegarandeerd in de nabije toekomst worden verwacht.

Ik ben echter een beetje genuanceerder dan velen hier omtrent hun huidig “ja”. Het is overduidelijk dat de CD&V inmiddels de “niet zonder de N-VA”-voorwaarde heeft laten vallen, maar na het beluisteren van wat Beke effectief zegt in het straatinterview-videootje dat ik op het internet vind, gebiedt de objectiviteit mij om vast te stellen dat Beke toch nog enkele voorwaarden koppelt aan de deelname van de CD&V aan de onderhandelingen inzake BHV en daarna de rest van de nota Di Rupo.

Hij wil met name de bevestiging dat de “7 partijen” volgende items (ballast, noemt hij ze) laten vallen (door ze op de lange baan te schuiven richting nooit) :

• de federale kieskring

Voor de PS en Di Rupo zelf zal dat wellicht geen probleem zijn : ik ben er van overtuigd dat Di Rupo deze punten inderdaad als ballast in zijn nota heeft vermeld, kwestie van alvast wat wisselgeld ter beschikking te hebben bij komende onderhandelingen. Elke pientere onderhandelaar heeft aanvankelijk enkele “wisselgeld-eisen” in zijn valiesje zitten waarop hij later zogenaamd met pijn in het hart kan toegeven, zonder dat dit zijn hoofdeisen in gevaar kan brengen.

Maar het zou wel kunnen dat de MR en haar FDF-aanhangseltje en waarschijnlijk ook Milquet het laten vallen van bedoelde punten niet zo leuk vinden. Of toch minstens : daarop al toegeven zelfs vòòr er met onderhandelen begonnen wordt, is wellicht wat veel gevraagd.

Anderzijds is het wel duidelijk dat de vermeende standvastigheid van de CD&V nu dermate als een pudding in mekaar is gezakt, dat de Franstalige partijen met stelligheid weten dat die partij voor het vervolg kinderlijk makkelijk in te pakken zal zijn. Het ware derhalve best mogelijk dat ze nu schijnbaar wat toegevingen doen, om de CD&V tijdens de onderhandelingen zelf te rollen, zoals ze het altijd al hebben gedaan.

Mijn conclusie : de CD&V heeft weliswaar haar bocht nog niet geheel en al voltooid, maar dat komt ongetwijfeld zeer binnenkort. Inmiddels slaat zij een uiterst belabberd figuur…
Ben ik grotendeels mee eens. De voorgenomen splitsing van de onderhandelingen in 2 delen (BHV en de formatie) als gewenst door de CD&V moet nog aanvaard worden. De ingebouwde 'ballast' van Di Rupo kan onmogelijk totaal verdwijnen, hetgeen een negatief punt vormt uit Vlaams oogpunt. Want uiteindelijk komt de onderhandeling dan neer op het wegnemen van die kunstmatige negatieve posities om uiteindelijk te belanden in nagenoeg de situatie van vroeger min 500 miljoen euro inclusief enkele staatsrechterlijke beperkingen aan de zeggenschap van Vlaanderen over delen van haar grondgebied.

Bovendien mag de CD&V niet verwachten dat haar oorspronkelijke weigerachtige houding zich zal vertalen in enige coulantie. Integendeel een georkestreerde dwarsliggerij, waarbij over de minste details (punten en komma's) zal onderhandeld dienen te worden, zal haar lot zijn. Ze zal zich, wil ze enig figuur kunnen slaan, zich blijvend onhandelbaar moeten opstellen. Vermoedelijk gaat dit haar instelling, aard en krachten te boven.

Het zal haar later eenmaal betrokken bijzonder moeilijk vallen om zich uit een toekomstige mogelijke onheilssituatie geargumenteerd te bevrijden. Hopeloos straatje voor WB, vrees ik.
Oud 21 juli 2011, 01:59   #264
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/permalink/1.1071190

Willy Claes
Waar hebben ze dat fossiel uit gehaald
Wat zou zijn dokter zeggen van die uithaal vanaf 4:55. Willy, let op uw hart
bgf324 is offline  
Oud 21 juli 2011, 02:21   #265
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/permalink/1.1071190

Willy Claes
Waar hebben ze dat fossiel uit gehaald
Wat zou zijn dokter zeggen van die uithaal vanaf 4:55. Willy, let op uw hart
Ik heb juist de uitzending gezien en ergerde mij dood aan die rode crimineel.
Meneer zat daar een land te verdedigen dat hij indertijd oplichte/bestolen heeft.
Kent die rooie rat nu geen enkele schaamte?
daiwa is offline  
Oud 21 juli 2011, 05:01   #266
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Uiteraard maar niet in eender welke regering,het zijn geen politieke pyromanen. Diegene die dromen van een onafhankelijk Vlaanderen die zullen nog een tijd moeten blijven dromen vrees ik. Als Wallonië besluit dat België de sop de kolen niet waard zijn en aansluiting zoekt bij Frankrijk dan is dat realiseerbaar.
Wel, dat was de bedoeling van de blokkering, he. Dat de FR zien dat hun machtsinstrument, de federale regering, niet meer werkt, en dat de enige manier om er een te bekomen zou zijn van er alle voordelen voor hen uit weg te halen, dat het voor hen niet meer hoeft.

Dat moet niet noodzakelijk een "onafhankelijk Vlaanderen" zijn, dat mag evengoed een Vlaanderen zijn met een quasi-totale beslissingsautonomie in zijn deelstaat (overhevelen van zo veel mogelijk bevoegdheden van de federale naar de deelstaten regeringen). Het hoofdpunt is om het federale niveau uit te hollen, want het federale niveau is een machtshendel die de FR hebben over VL en vooral over de centen van VL.

Ik denk dat dat ongeveer de N-VA taktiek was en de CD&V (deed alsof ze) meeging daarin. Maar nu blijkt gewoon dat de CD&V WEL dat federale niveau (zoals gewoonlijk) wil kunnen bezetten en haar VL verdienste bestaat er enkel in om VL "niet te veel" laten te bestropen. Bijvoorbeeld VL-Brabant niet helemaal op te geven, maar slechts een stuk van de rand, en de nieuwe kosten voor VL te beperken tot slechts 400 miljoen en zo.
In ruil voor een zogezegd symbooltje (BHV).

Maw, zoals in de goeie ouwe CVP tijd.
Oud 21 juli 2011, 05:08   #267
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
U snapt het nog altijd niet hé. Wat CD&V heeft gedaan is gewoon nieuwe eisen opleggen waarvan het weet dat die zeker voor MR onaanvaarbaar zullen zijn. CD&V komt enerzijds "verantwoordelijk" over maar anderzijds "radikaal". Probleem is uiteraard dat ze dan misschien evengoed onverantwoordelijk en niet radikaal genoeg overkomen.

Di Rupo stelt een "ultimatum" en CD&V reageert gewoon met nieuwe eisen vermomd als ja maar.
Jij wil zeggen dat Beke hier dezelfde strategie toepast als BDW destijds met zijn slappe nota, om te illustreren hoe onredelijk de FR zijn ?

"hier zie, ik zeg nu eens ja, ik vraag niet veel, en zelfs DAT is niet genoeg voor jullie ?"

Als hij dat doet dan speelt hij een heel gevaarlijk spelleke. Als 't lukt, en een stok in het kiekenkot gooit aan FR kant, is het inderdaad brilliant. Maar ik denk dat de FR zo dom niet zijn, en gewoon JA gaan zeggen, om nadien gewoon - zoals gewoonlijk - hun woord niet te houden. Het probleem is dat Beke dan nadien ZELF de stekker er moet uittrekken als hij begint te beseffen dat ze hem bedot hebben, en DAAR zal hij de moed niet voor hebben, als voorzitter van een postjespartij.
Oud 21 juli 2011, 06:15   #268
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nogmaals lees de nota di rupo, de 6 faciliteitsgemeenten worden half geanexeerd. Daar gaan ze echt triest om zijn, ach de rest van vlaams brabant lukt niet, volgende keer beter denken ze .
De nota, daarmee doel jij nog op de originele. Niet op de versie die nu op tafel ligt. Als het waar is wat Beke zegt, zijn zijn eigen negen wetsvoorstellen daarin verwerkt. Dan is het toch niet erg waarschijnlijk dat daar een anexatie strategie voor de 6 gemeentes inzit.
We kunnen niets nalezen...
Op het artikel in hln.be waarin de "ja" van beke staat, zijn al meer dan 700 reacties gepost, terwijl we niet eens de tekst kennen.
Dat is opmerkelijk.
peter1962 is offline  
Oud 21 juli 2011, 06:38   #269
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Citaat:
dat kleine beetje nuancering ontbreekt hier inderdaad wel...

Citaat:

• de federale kieskring
En als hij die bevestiging krijgt, dan boekt hij een serieuze overwinning, al begrijpen blijkbaar heel velen dat nu niet, of nog niet.

Citaat:
Dat lijkt mij ook zeer aannemelijk. Het is evident dat deze balast erin zat om tijdens de onderhandelingen hoedanook te sneuvelen, geheel of gedeeltelijk. Inderdaad wisselgeld-eisen. Daar geloof ik ook in.

Ook in eerdere teksten stond er bullshit, zoals bv het in plaats van jaarlijks, slechts nog driejaarlijks naar de gemeente moeten trekken met een papiertje. Dat zijn overduidelijk schrapteksten.

Citaat:
Ik denk dat dit voor EDR een heel eenvoudige beslissing is, maar voor MR (FDF) heel moeilijk zal zijn. Intern uit te vechten. Een ding is zeker, de franstalige liberalen willen koste wat koste terug regeren. Wat CDH zal doen, is na wat gespartel voor de show toch toegeven. Ze hebben zich vastgeklonken aan PS.

Citaat:
Met dit stuk van je analyse ben ik het niet eens, iedereen dacht dat beke gewoon ging meewandelen, maar hij dwingt EDR zijn nota en dus zijn onderhandelingsmethode fundamenteel bij te schaven.

Kun jij je nog een punt in de geschiedenis voor de geest halen waar een tsjeef een ultimatum stelt, er bij blijft, en dan nog zijn slag binnenhaalt ? Ik niet.
Citaat:
Ik pas altijd op met tsjeven, alles is mogelijk. Maar laat ons het belangrijkste punt niet vergeten : de finale onderhandelingen moeten nu nog opstarten ! Veel reacties hier zijn alsof het reeds gaat om finale teksten, niets is minder waar.
peter1962 is offline  
Oud 21 juli 2011, 07:51   #270
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)
Anderzijds is het wel duidelijk dat de vermeende standvastigheid van de CD&V nu dermate als een pudding in mekaar is gezakt, dat de Franstalige partijen met stelligheid weten dat die partij voor het vervolg kinderlijk makkelijk in te pakken zal zijn.
(...)
Als ik even mag: ook de manier waarop cd&v werd 'gepakt' voorspelt weinig goeds voor tsjeefse standvastigheid tout court.
Zouden er ultimatums zijn die sneller werden ingewilligd dan dat van Di Rupo gisteren middag?
ultimatum di rupo
Oud 21 juli 2011, 08:31   #271
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
De Vlaming werd weeral verraad door zijn politici - behalve de N-VA, daarom dat we nu reeds 40% hale in de laatste peiling en dit enkel verder zal stijgen... alles verloopt perfect...
neen, alles loopt niet perfect.

de bedoeling van de Franstaligen is om zoveel mogelijk binnen te halen in het kader van de splitsing die er aankomt.

en met deze nota zullen ze dat ook krijgen, de 6 faciliteitengemeentes en Brussel zullen hoedanook niet met het Vlaams Gewest meegaan, maar zullen wel samen met Wallonië een mini-België kunnen vormen.

en ondertussen blijft de fiscaliteit federaal waardoor Vlaanderen dus nog altijd geen enkele macht heeft en sowieso zal moeten bedelen bij de Franstaligen om iets te verkrijgen.

als CD&V toezegt aan dit allemaal, kan men dit niet meer terugdraaien, zelf al heeft de N-VA 50% van de stemmen. alles wordt namelijk gebetonneerd in de grondwet.

het wordt tijd dat ook de Nederlandstaligen in dit land beginnen te onderhandelen in het kader van die splitsing.
Oud 21 juli 2011, 08:43   #272
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat moet niet noodzakelijk een "onafhankelijk Vlaanderen" zijn, dat mag evengoed een Vlaanderen zijn met een quasi-totale beslissingsautonomie in zijn deelstaat (overhevelen van zo veel mogelijk bevoegdheden van de federale naar de deelstaten regeringen). Het hoofdpunt is om het federale niveau uit te hollen,
waarom 'niet noodzakelijk' (ziet ge zelf de onzin ervan in ?)
Noem het dan een quasi-onafhankelijk Vlaanderen (of ruikt dit ook teveel naar onzin ?)
jogo is offline  
Oud 21 juli 2011, 08:46   #273
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

• de federale kieskring

Mijn conclusie : de CD&V heeft weliswaar haar bocht nog niet geheel en al voltooid, maar dat komt ongetwijfeld zeer binnenkort. Inmiddels slaat zij een uiterst belabberd figuur
En mijn conclusie is: U doet altijd alsof u de beleefdheid zelve bent en de objectiviteit in persoon. Maar in feite bent u gewoon een NVA-er die zeer sluw en vermomd uit de hoek komt. Vele posters trappen in uw val, maar ik niet.
Het Oosten is offline  
Oud 21 juli 2011, 08:47   #274
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En mijn conclusie is: U doet altijd alsof u de beleefdheid zelve bent en de objectiviteit in persoon. Maar in feite bent u gewoon een NVA-er die zeer sluw en vermomd uit de hoek komt. Vele posters trappen in uw val, maar ik niet.
want iedereen die durft kritiek geven op het huidige België is een Vlaams-nationalist?
Oud 21 juli 2011, 08:49   #275
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
waarom 'niet noodzakelijk' (ziet ge zelf de onzin ervan in ?)
Noem het dan een quasi-onafhankelijk Vlaanderen (of ruikt dit ook teveel naar onzin ?)
Een Vlaanderen die zijn eigen fiscaliteit en territorialiteit in handen heeft, en die electoraal niet gebonden is aan wat er in het andere landsgedeelte gebeurt, is goed genoeg, en dat moet niet noodzakelijk via een onafhankelijke staat gaan. Dat kan ook door een "lege" federale doos te hebben zonder macht, en machtige deelstaten die over alles wat belangrijk is, autonoom kunnen beslissen. Dat is het soort van confederale structuur die de N-VA dacht ik voor ogen had.

Het voordeel is dat dat evolutief kan gebeuren (in principe) vanuit de bestaande struktuur, door de belangrijke items naar de deelregeringen over te hevelen, tot, bij wijze van spreken, er voor het federale niveau enkel de plantentuin van Meise en het Congomuseum van Tervuren overblijft (dat is symbolisch he).

Het andere voordeel is dat het voor VL veel gemakkelijker zal zijn om nog enige invloed in Brussel te hebben, dan wanneer dat gebied, met rand, afgescheurd zal zijn en tot het Franstalige landsgedeelte behoren in een ander land dus.

Want wat ondenkbaar is, is dat Brussel tot het "onafhankelijke Vlaanderen" zal behoren. En wat hoe langer hoe minder waarschijnlijk is, is dat zelfs de Rand daartoe zal behoren.

Met andere woorden, het wordt tijd dat men de rollen in Belgie omkeert en het "federale" in Belgie langs VL kant gaat gebruiken, en niet gewoon als een bangerik met wat kastanjes die men uit het vuur heeft kunnen halen, gaan lopen.

Hiervoor is het nodig dat men de FR in de rol van vragende partij krijgt (bijvoorbeeld vragende partij voor splitsing) zodat men langs VL kant zijn condities kan beginnen opleggen, maar daarvoor moet VL eerst zichzelf beschermen tegen het opvreten van zijn grondgebied en het uitzuigen van zijn financien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2011 om 08:52.
patrickve is offline  
Oud 21 juli 2011, 08:50   #276
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
want iedereen die durft kritiek geven op het huidige België is een Vlaams-nationalist?
Waar heb ik zoiets gezegd? Ik zeg alleen dat ik niet meer in die val trap nadat ik grondig verschillende antwoorden van de poster heb gelezen en ontleed.
Het Oosten is offline  
Oud 21 juli 2011, 08:51   #277
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dat wordt een tegenvaller voor BDW; als Beke BHV kan splitsen.
Game over voor BDW.
Denk jij dat bhv het enige is dat de vlaming op de lever ligt?
alfa16vjtd is offline  
Oud 21 juli 2011, 08:54   #278
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Denk jij dat bhv het enige is dat de vlaming op de lever ligt?

Bent u al aan het draaien? Geef toe, het zou toch een regelrechte schande zijn voor de NVA, moest de splitsing van BHV een feit worden terwijl de NVA aan de kant is blijven staan.
Het Oosten is offline  
Oud 21 juli 2011, 08:56   #279
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bent u al aan het draaien? Geef toe, het zou toch een regelrechte schande zijn voor de NVA, moest de splitsing van BHV een feit worden terwijl de NVA aan de kant is blijven staan.
splitsing van BHV met zeer zware toegevingen, de N-VA zal niet ontevreden zijn dat ze daar moeten met instemmen.
Oud 21 juli 2011, 08:56   #280
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

• de federale kieskring

Mijn conclusie : de CD&V heeft weliswaar haar bocht nog niet geheel en al voltooid, maar dat komt ongetwijfeld zeer binnenkort. Inmiddels slaat zij een uiterst belabberd figuur
Maar Gwylan toch, Elio moet niet alleen integraal de wetsvoorstellen die Beke heeft opgesteld overnemen, hij moet ook nog alle toevoegingen (ballast) schrappen, maar het strafste van al is dat Beke weigert verder te onderhandelen als over BHV geen akkoord is en getekend. En de zeven moeten daar akkoord over gaan, dat noemt men dan plat op de buik gaan!? Elio zal de komende dagen niet gemakkelijk hebben vrees ik.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be