![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#901 |
|
Banneling
|
het obligate neo-kolonialisme discours.
Niet echt adequaat. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2011 om 10:01. |
|
|
|
|
|
#902 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hierbij bevindt zich een crypte, waarnaar tussen 1930 en 1937 de stoffelijke resten van enkele bekende Vlaamse frontsoldaten werden overgebracht. Het gaat om Renaat De Rudder, Joe English, Frans Van der Linden, Firmin Deprez, Frans Kusters, Hubert Willems en Juul De Winde. In één kist liggen de Gebroeders Van Raemdonck samen met de Waalse soldaat Aimé Fiévez. De ruïne werd, samen met de crypte, in 1997 volledig gerestaureerd.
Het kan dus toch Vlaming en Waal samen, zelfs onder de ijzertoren. |
|
|
|
|
|
#903 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ma petite -fille de 12 on l'a enfermée en Ardennes pour apprendre mieux le Français contre son gré, et c'est dej�* la langue première obligatoire �* l'école Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2011 om 10:34. |
|
|
|
|
|
|
#904 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij hebt je eigen spaargeld kunnen beschermen voor een devaluering en nog moet ik u zeggen waarom dat een (zinvolle) investering was? Omdat je hielp om prijzen 'echter' te zijn dan ze anderzijds hadden geweest, i.e. meer informatie te vergaren in het prijzingsproces (de ruggengraat van het marktmechanisme). Duh.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 juli 2011 om 10:32. |
||
|
|
|
|
|
#905 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik snap dat het leuk is om je eigen vooroordelen ergens anders te lezen; maar dat maakt het niet correct, he jongens en meisjes.
Heel dat discours van 'monopolies => afzetmarkten nodig => derde wereld arm houden' is simpelweg verkeerd. We zouden allemaal beter af zijn als de derde wereld zich ook kapitalistisch zou ontwikkelen. We winnen er niets bij om de derde wereld arm te houden; integendeel. Het is niet 'nodig' om ons eigen kapitalisme te redden en ons kapitalisme 'dicteert' dat niet als het ware een 'logica' om zelf te overleven. Dat is allemaal volledig fout.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 juli 2011 om 10:35. |
|
|
|
|
|
|
#906 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat klopt wel degelijk wat hij daar schrijft. Speculanten zorgen voor de nodige liquiditeit op de effectenmarkten, en vooral op derivatenmarkten zoals de futuresmarkt op graan, olie, cacao, suiker, ... Zonder die liquiditeit kan je pas stijgende prijzen verwachten.
|
|
|
|
|
|
#907 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar sommigen zijn gewoon hardleers en weigeren te begrijpen wat speculatie is.
|
|
|
|
|
#908 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Namelijk directe winst najagen en opstrijken in tegenstelling tot lange-termijn-posities aanhouden. Noem dat geen investeren aub bwaa ik liep weg met mijn geld en versterkte zo de devaluatie-druk. Jij noemt dat de "prijzen echter maken" Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2011 om 10:49. |
|
|
|
|
|
|
#909 |
|
Banneling
|
Speculatie voor mij is als de onderliggende waarden van geen belang zijn, alleen de korte-termijn- schommelingen
Als ik reserves had, zou ik ook speculeren. Ik doe niet liever. Als je voldoende reserves hebt, kan je zelfs zelf de gewenste schommelingen uitlokken. Wat heeft dat alles met echte investeringen te maken? Niets. Duh Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2011 om 10:51. |
|
|
|
|
|
#910 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik snap dat niet; er is een perfect valabele kritiek te geven op, bijvoorbeeld, het Amerikaanse en bij uitbreiding het Westerse buitenlands beleid in de derde wereld. Alleen moeten ze er altijd die bullshit bij halen dat het 'noodzakelijk' zou zijn voor 'het kapitalisme' om te overleven om daar armoede te veroorzaken. Ook grappig: gesubsidieerde gevolgen - i.e. gevolgen door overheidsbeleid - wordt dan gelijk gesteld met 'kapitalistische productie' en de gevolgen daarvan aan het kapitalisme verweten. (Er is geen enkel voordeel voor een bedrijf om overschotten quasi gratis op Afrikaanse markten te smijten, hoor. Tenzij... die productie gesubsideerd was.) En altijd eindigen met zo'n mooi pleidooi voor coöperatie en 'alternatieven'; niet begrijpend dat het kapitalisme het summum is van vrijwillige coöperatie, gemeenschap en welvaartscreatie. Alleen... we leven in een wereld waar niets perfect is: we hebben overheden die het verknallen: da's waar.
|
|
|
|
|
#911 | |
|
Banneling
|
Citaat:
bv |
|
|
|
|
|
|
#912 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#913 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inderdaad. Alleen is het incorrect om te zeggen dat jij de devaluatie druk 'versterkte'. Die was er al: jij toonde die gewoon.
|
|
|
|
|
#914 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar winnen wij als samenleving in zijn geheel niets bij.
Daar winnen particuliere bedrijven bij. En o.a. die praktijk is wat ik bedoelde met: Citaat:
|
|
|
|
|
#915 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk hebben die baat bij subsidies. Maar dat betekent niet dat de samenleving als geheel daar baat bij heeft. En het betekent niet dat dat 'kapitalisme' is. Corporatisme is niet hetzelfde als kapitalisme. En d�*t; dat is corporatisme: de staat die bedrijven helpt door subsidies, monopolie privileges en dat soort zaken. Die zijn negatief, natuurlijk. Alweer; dat is o.a. wat ik bedoel met: Citaat:
|
|
|
|
|
#916 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoals ik al zei: klok/klepel.
|
|
|
|
|
#917 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2011 om 10:59. |
||
|
|
|
|
|
#918 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
|
|
|
|
#919 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik 'ontken' 'aanvallen van beroeps-speculatoren' want dat is simpelweg een mythe. Een speculator heeft niks, nada, noppes van invloed. Het enige wat een speculator kan doen is speculeren op jouw fouten. Het is dus heel eenvoudig wat je moet doen: geen fouten maken. Geen gigantische schulden maken, slecht je bedrijf runnen, enzovoort. Het enige wat hij doet, is jouw op je bullshit callen. Dat is geen 'aanval'; tenzij met de 'wapens' die jij hem geeft en ligt volledig in jouw verantwoordelijkheid. (Als bedrijf/land.)
|
|
|
|
|
#920 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want dat is het: een Marxistische leugen. (Wat een tautologie, trouwens.)
|
|
|