Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2011, 09:59   #901
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Schitterende post!
het obligate neo-kolonialisme discours.

Niet echt adequaat.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2011 om 10:01.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2011, 10:15   #902
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Hierbij bevindt zich een crypte, waarnaar tussen 1930 en 1937 de stoffelijke resten van enkele bekende Vlaamse frontsoldaten werden overgebracht. Het gaat om Renaat De Rudder, Joe English, Frans Van der Linden, Firmin Deprez, Frans Kusters, Hubert Willems en Juul De Winde. In één kist liggen de Gebroeders Van Raemdonck samen met de Waalse soldaat Aimé Fiévez. De ruïne werd, samen met de crypte, in 1997 volledig gerestaureerd.

Het kan dus toch Vlaming en Waal samen, zelfs onder de ijzertoren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2011, 10:28   #903
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hierbij bevindt zich een crypte, waarnaar tussen 1930 en 1937 de stoffelijke resten van enkele bekende Vlaamse frontsoldaten werden overgebracht. Het gaat om Renaat De Rudder, Joe English, Frans Van der Linden, Firmin Deprez, Frans Kusters, Hubert Willems en Juul De Winde. In één kist liggen de Gebroeders Van Raemdonck samen met de Waalse soldaat Aimé Fiévez. De ruïne werd, samen met de crypte, in 1997 volledig gerestaureerd.

Het kan dus toch Vlaming en Waal samen, zelfs onder de ijzertoren.
Et pour les communistes la mème chose

ma petite -fille de 12 on l'a enfermée en Ardennes pour apprendre mieux le Français contre son gré, et c'est dej�* la langue première obligatoire �* l'école

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2011 om 10:34.
Oud 21 juli 2011, 10:32   #904
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb succesvol gespeculeerd op de Belgische devaluatie. Binnen de drie weken bingo. Dank U Wilfried. Twee maand grote vakantie betaald daarmee in het buitenland. Als ik een grotere leverage gehad had, was ik in één klap rijk.

In welke zin was dat een investering ?

Ik deed ook aan shortselling (toen ik nog financiële reserves had). In welke zin was dit een investering?
Om het beide heel simpel uit te leggen:

Jij hebt je eigen spaargeld kunnen beschermen voor een devaluering en nog moet ik u zeggen waarom dat een (zinvolle) investering was?

Omdat je hielp om prijzen 'echter' te zijn dan ze anderzijds hadden geweest, i.e. meer informatie te vergaren in het prijzingsproces (de ruggengraat van het marktmechanisme). Duh.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 juli 2011 om 10:32.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2011, 10:34   #905
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik snap dat het leuk is om je eigen vooroordelen ergens anders te lezen; maar dat maakt het niet correct, he jongens en meisjes.

Heel dat discours van 'monopolies => afzetmarkten nodig => derde wereld arm houden' is simpelweg verkeerd. We zouden allemaal beter af zijn als de derde wereld zich ook kapitalistisch zou ontwikkelen. We winnen er niets bij om de derde wereld arm te houden; integendeel. Het is niet 'nodig' om ons eigen kapitalisme te redden en ons kapitalisme 'dicteert' dat niet als het ware een 'logica' om zelf te overleven. Dat is allemaal volledig fout.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 juli 2011 om 10:35.
Oud 21 juli 2011, 10:35   #906
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Niets van wat je hier vertelt klopt.
Dat klopt wel degelijk wat hij daar schrijft. Speculanten zorgen voor de nodige liquiditeit op de effectenmarkten, en vooral op derivatenmarkten zoals de futuresmarkt op graan, olie, cacao, suiker, ... Zonder die liquiditeit kan je pas stijgende prijzen verwachten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2011, 10:36   #907
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat klopt wel degelijk wat hij daar schrijft. Speculanten zorgen voor de nodige liquiditeit op de effectenmarkten, en vooral op derivatenmarkten zoals de futuresmarkt op graan, olie, cacao, suiker, ... Zonder die liquiditeit kan je pas stijgende prijzen verwachten.
Gewoon een copy/paste van wikipedia.

Maar sommigen zijn gewoon hardleers en weigeren te begrijpen wat speculatie is.
Oud 21 juli 2011, 10:38   #908
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Om het beide heel simpel uit te leggen:

Jij hebt je eigen spaargeld kunnen beschermen voor een devaluering en nog moet ik u zeggen waarom dat een (zinvolle) investering was?

Omdat je hielp om prijzen 'echter' te zijn dan ze anderzijds hadden geweest, i.e. meer informatie te vergaren in het prijzingsproces (de ruggengraat van het marktmechanisme). Duh.
Tja, ik kan alleen zeggen dat je hier overschakelt op een rare tweedehandse interpretatie van het woord "investeren"

Namelijk directe winst najagen en opstrijken
in tegenstelling tot lange-termijn-posities aanhouden.

Noem dat geen investeren aub

bwaa

ik liep weg met mijn geld en versterkte zo de devaluatie-druk.

Jij noemt dat de "prijzen echter maken"

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2011 om 10:49.
Oud 21 juli 2011, 10:41   #909
eno2
Banneling

Standaard

Speculatie voor mij is als de onderliggende waarden van geen belang zijn, alleen de korte-termijn- schommelingen

Als ik reserves had, zou ik ook speculeren.

Ik doe niet liever.

Als je voldoende reserves hebt, kan je zelfs zelf de gewenste schommelingen uitlokken.

Wat heeft dat alles met echte investeringen te maken?

Niets.

Duh

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2011 om 10:51.
Oud 21 juli 2011, 10:41   #910
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De enige reden waarom Artisjok dat schreef is overigens omdat ik Redwasp op zijn/haar bullshit heb gecalled.

Ik snap dat niet; er is een perfect valabele kritiek te geven op, bijvoorbeeld, het Amerikaanse en bij uitbreiding het Westerse buitenlands beleid in de derde wereld. Alleen moeten ze er altijd die bullshit bij halen dat het 'noodzakelijk' zou zijn voor 'het kapitalisme' om te overleven om daar armoede te veroorzaken.

Ook grappig: gesubsidieerde gevolgen - i.e. gevolgen door overheidsbeleid - wordt dan gelijk gesteld met 'kapitalistische productie' en de gevolgen daarvan aan het kapitalisme verweten. (Er is geen enkel voordeel voor een bedrijf om overschotten quasi gratis op Afrikaanse markten te smijten, hoor. Tenzij... die productie gesubsideerd was.)

En altijd eindigen met zo'n mooi pleidooi voor coöperatie en 'alternatieven'; niet begrijpend dat het kapitalisme het summum is van vrijwillige coöperatie, gemeenschap en welvaartscreatie. Alleen... we leven in een wereld waar niets perfect is: we hebben overheden die het verknallen: da's waar.
Oud 21 juli 2011, 10:43   #911
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap dat het leuk is om je eigen vooroordelen ergens anders te lezen; maar dat maakt het niet correct, he jongens en meisjes.

Heel dat discours van 'monopolies => afzetmarkten nodig => derde wereld arm houden' is simpelweg verkeerd. We zouden allemaal beter af zijn als de derde wereld zich ook kapitalistisch zou ontwikkelen. We winnen er niets bij om de derde wereld arm te houden; integendeel. Het is niet 'nodig' om ons eigen kapitalisme te redden en ons kapitalisme 'dicteert' dat niet als het ware een 'logica' om zelf te overleven. Dat is allemaal volledig fout.
en d e grondstoffen-plundering?

bv
Oud 21 juli 2011, 10:47   #912
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook grappig: gesubsidieerde gevolgen - i.e. gevolgen door overheidsbeleid - wordt dan gelijk gesteld met 'kapitalistische productie' en de gevolgen daarvan aan het kapitalisme verweten. (Er is geen enkel voordeel voor een bedrijf om overschotten quasi gratis op Afrikaanse markten te smijten, hoor. Tenzij... die productie gesubsideerd was.)
Leg me dan eens uit hoe de distributeurs (exporteurs en groothandels) geen baat hebben bij kunstmatig lage, gesubsidieerde prijzen om hun aandeel van de omzet op de lokale markten te maximaliseren? Of zijn dat soms geen privé firma's?
Oud 21 juli 2011, 10:51   #913
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, ik kan alleen zeggen dat je hier overschakelt op een rare tweedehandse interpretatie van het woord "investeren"

...het is jij die een fucked up definitie hebt van het woord 'investeren', hoor. 'Directe winst najagen en opstrijken' is ook investeren.
Citaat:
bwaa

Inderdaad. Alleen is het incorrect om te zeggen dat jij de devaluatie druk 'versterkte'. Die was er al: jij toonde die gewoon.
Oud 21 juli 2011, 10:52   #914
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en d e grondstoffen-plundering?

bv
Daar winnen wij als samenleving in zijn geheel niets bij.

Daar winnen particuliere bedrijven bij. En o.a. die praktijk is wat ik bedoelde met:
Citaat:
er is een perfect valabele kritiek te geven op, bijvoorbeeld, het Amerikaanse en bij uitbreiding het Westerse buitenlands beleid in de derde wereld.
Maar dan nog: niet alles wat een Westers bedrijf in derde wereld landen doen is 'grondstoffen plundering'. Niet elke keer als ze daar grondstoffen produceren is dat 'plundering'. Dat kan; maar dat hoeft niet.
Oud 21 juli 2011, 10:54   #915
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg me dan eens uit hoe de distributeurs (exporteurs en groothandels) geen baat hebben bij kunstmatig lage, gesubsidieerde prijzen om hun aandeel van de omzet op de lokale markten te maximaliseren? Of zijn dat soms geen privé firma's?
Sinds wanneer is 'alles wat een privé firma doet' = 'kapitalisme'? Lol.

Natuurlijk hebben die baat bij subsidies. Maar dat betekent niet dat de samenleving als geheel daar baat bij heeft. En het betekent niet dat dat 'kapitalisme' is. Corporatisme is niet hetzelfde als kapitalisme. En d�*t; dat is corporatisme: de staat die bedrijven helpt door subsidies, monopolie privileges en dat soort zaken. Die zijn negatief, natuurlijk.

Alweer; dat is o.a. wat ik bedoel met:
Citaat:
er is een perfect valabele kritiek te geven op, bijvoorbeeld, het Amerikaanse en bij uitbreiding het Westerse buitenlands beleid in de derde wereld.
Maar dat legitimeert de zever allemaal van Redwasp niet.
Oud 21 juli 2011, 10:54   #916
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals ik al zei: klok/klepel.
Oud 21 juli 2011, 10:56   #917
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2

healy:...het is jij die een fucked up definitie hebt van het woord 'investeren', hoor. 'Directe winst najagen en opstrijken' is ook investeren.

eno. Niet in de geaccepteerde conceptie van het lemma. Jij wijkt daarvan af.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
bwaa

healy.Inderdaad. Alleen is het incorrect om te zeggen dat jij de devaluatie druk 'versterkte'. Die was er al: jij toonde die gewoon.
eno2: Je ontkent het snowball effect en de gerichte vijandige aanvallen van beroeps-speculatoren

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2011 om 10:59.
Oud 21 juli 2011, 10:57   #918
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Graag gedaan. Hopelijk ga je jezelf nu eens informeren.
als dit jouw stijl van argumenteren is (uit de etherische hoogte van jouw ongelofelijke intelligentie anderen informeren dat hun stellingen niet kloppen, zonder enige argumentering, maar wel - god zij dank - met de eerlijke verzekering dat je alles twee keer gelezen hebt), dan zou dat bij sommige mensen wel eens ongelofelijk arrogant en dom kunnen overkomen. anderen zouden er weer een teken in willen zien dat je de spelregels van een discussie niet kent. nog anderen zouden kunnen denken dat je eigenlijk geen echte argumenten hebt en daardoor probeert een beroep te doen op een autoriteit die je duidelijk niet bezit. er zullen in elk geval maar weinig mensen zijn die in dat soort welles nietes antwoorden een teken van maturiteit en intelligentie zien.

vrede,

redwasp
Oud 21 juli 2011, 10:59   #919
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Healy: Je ontkent het snowball effect en de gerichte vijandige aanvallen van beroeps-speculatoren
Het sneeuwbal effect is niet iets dat wordt 'veroorzaakt' door speculatie; maar is simpelweg de (verkeerde connotatie) term die wordt gebruikt voor een situatie die wordt verduidelijkt door mdidel van speculatieve handelingen. En maar goed ook; anders zou het nog veel erger geworden zijn dan het anders is.

En ik 'ontken' 'aanvallen van beroeps-speculatoren' want dat is simpelweg een mythe. Een speculator heeft niks, nada, noppes van invloed. Het enige wat een speculator kan doen is speculeren op jouw fouten. Het is dus heel eenvoudig wat je moet doen: geen fouten maken. Geen gigantische schulden maken, slecht je bedrijf runnen, enzovoort. Het enige wat hij doet, is jouw op je bullshit callen. Dat is geen 'aanval'; tenzij met de 'wapens' die jij hem geeft en ligt volledig in jouw verantwoordelijkheid. (Als bedrijf/land.)
Oud 21 juli 2011, 11:00   #920
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
(uit de etherische hoogte van jouw ongelofelijke intelligentie anderen informeren dat hun stellingen niet kloppen, zonder enige argumentering, maar wel - god zij dank - met de eerlijke verzekering dat je alles twee keer gelezen hebt
Graag gedaan. Hopelijk ga je jezelf nu informeren in plaats van dat half bakken, al lang weerlegd, Marxistische leugen te blijven herhalen.

Want dat is het: een Marxistische leugen. (Wat een tautologie, trouwens.)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be