![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Moslim! : 21 juli 2011 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
In Bangla Desh zijn door de regering maatregelen genomen om een herhaling van de voedselrellen vorige keer met rammadan te voorkomen. Er is extra veel geïmporteerd en de winkelprijzen worden verplicht laag gehouden. Ook in Qatar wordt aan prijsbinding gedaan om de vastenmaand niet verhongerd te hoeven doorstaan. Citaat:
Heel spannend wordt het: zal meel en suiker ook op de lijst komen? Vorig jaar wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik dien niemand en al zeker geen onbestaand wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad en het zal een beetje moeilijk zijn dit jaar, vooral omdat ik het in het buitenland zal doorbrengen waar het echt echt heel warm is.
![]() Waarom doe ik mee? 1) Ik geloof/vertrouw in islam (geloof en overtuiging/levensvisie). 2) Het is een vorm van gebed/aanbidding (spiritualiteit). 3) Het is een plicht (religie). 3) Het is gezond mits het volgens de islamitische leer gebeurt. 4) Het is een (onder)deel van mijn culturele identiteit. 5) Az-Zuhd: je leert jezelf beheersen en je begeertes onderdrukken (eten, drinken, seks, roddelen, lasterij en wat allemaal een aanleiding kan zijn tot hoogmoedigheid, overspel, ontucht ..enz.) 6) Je leert 'geduld' kennen en ervaren. 7) Broederschap (iedereen doet mee). 8) Solidariteit want je voelt/ervaart en beseft de toestand van armoede en ziektes waardoor men niet kan/mag eten, drinken en gemeenschap hebben/trouwen. 9) Sociale gezondheid & geluk (bijeenkomsten, gezamenlijk langdurige gebeden verrichten, toffe avondlessen in de moskee .. enz.). 10) Een HEERLIJKE sfeer. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 21 juli 2011 om 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() af en toe vast ik een volledige dag (wel drinken). Ik vind het een interessante ervaring.
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mooie bijdrage.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken je ook de 'oorsprong' van de ramadan en 't daaropvolgende suikerfeest?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 21 juli 2011 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat een god in zijn/haar complexiteit spontaan zou ontstaan, is kleiner dan dat je elke week van uw leven de lotto wint... met dezelfde cijfers... EN dat terwijl je nooit meespeelt... Je kan dus met een gerust hart en zonder redelijke twijfel zeggen dat god niet bestaat ![]() videorkens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weldra is het terug vasten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iklach niemnd uit wie aaan meedoet !! En Wie nie , oook goed !! Da's iedr zijnding of ovretuiging !!!! Zolang men z'n overtuigng nie opdringtaaan andere !!!! Stel k eet , jij doet aaanramadam , wijzijn indezelfd kamer: 1] Ik eeet knalvooor uwneus gulzig & met eeen glimmmen,delach .... 2] ik eet indiezelfde kamer ,maaar gaverder van u zitte (uit uwzicht) !! Of 1) Wie aan ramadan doezt , begintvan z'n tak t maken omdat iemand eet !! 2) Wie aan ramadan doezt , laaat deandere gewooon eten !! Wat isfout , Wat is goed ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 juli 2011 om 06:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe kan je geloven in een godsdienst waarin het doodnormaal is dat mensen zich opblazen en op die manier een hoop anderen vermoorden ?
In zulk geval kan je jezelf toch alleen maar achterlijk en of minstens verschrikkelijk naief noemen ? Trouwens, wie van jullie heeft die grote leider al gezien ? Laat staan gesproken ? Want het is al lang bewezen dat de koran al een paar keer herschreven is. En wie herschrijft dat boekske ? Inderdaad. Godsdienst-fantasten. En die schrijven de meest onzinnige dingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Daar gaat in Brussel de brave mensen hun auto weer...
Daarbovenop heb ik geen greintje respect voor mensen die aan de ramadan meedoen. Dat ze in hun kot doen wat ze willen, zolang ik er geen last van heb, in geen enkele mate dan.
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 22 juli 2011 om 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() een dag niet eten is gewoon een interessante spirituele oefening, en het is bovendien gezond omdat je lichaam eens een pauze krijgt om her en daar wat op te kuisen.
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
12 uur niet eten en je de volgende 12 uur volproppen is gewoon dag en nacht omkeren, zeer ongezond, diabetes patienten mogen het zéker niet doen, je lever wordt overbelast en je maag geraakt de kluts kwijt. Laat je nog wat meer wijsmaken, straks komen de djinns je ook nog helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overdag in die zandbaklanden in dit seizoen een hele dag in de blakke zon rondlopen zonder één lik drinken is levensgevaarlijk, en jij gaat ervan maken dat het een gezonde spirituele oefening is! Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 juli 2011 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |