Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 juli 2011, 11:50   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
We zijn nog maar enkele dagen na dat de N-VA buiten spel werd gezet, en Beke breekt al 2 maal zijn woord. Hoe jij daar gerust in kan zijn, is mij een raadsel.
Ik ben er gerust in.

Meeste kans is dat de straks opgezette onderhandelingen mislukken; dan staat hem daar in zijn bloot gat;

Minste kans is dat den Beke teveel toegeeft; dan staat hem daar in zijn bloot gat.

Als ge bij verkiezingen in uw bloot gat staat, dan klopt de kiezer daar op. Heel hard.

Uit de nieuwsbrief van de nva:
Citaat:
Bart De Wever: "Ik vind het tragisch en bijzonder ontgoochelend dat CD&V opnieuw doet wat ze in 2008 al gedaan heeft: tegen beter weten in plooien voor de PS en de Franstaligen. Di Rupo is op geen enkele manier tegemoet gekomen aan de sowieso al heel gematigde voorwaarden van de CD&V en toch zwemt de CD&V opnieuw in de fuik die de Franstaligen hebben uitgezet. Ik begrijp ook Open Vld niet. Toen ik informateur was vorig jaar, verklaarde die partij urbi et orbi dat men niet op hen moest rekenen indien er belastingen zouden komen op wie werkt, spaart en onderneemt. Nu staat de nota van Di Rupo bol van dat soort belastingen en nu schuift men toch gretig aan tafel. Dat zal een gemiddeld Vlaams gezin 1.000 euro extra aan belastingen kosten, elk jaar opnieuw. Ik snap niet dat dit voor Open Vld een goede onderhandelingsbasis is om van te vertrekken."

Daarmee heeft de CD&V en met hen alle traditionele Vlaamse partijen een duidelijke keuze gemaakt. In plaats van de Franstaligen samen onder druk te zetten om eindelijk institutioneel en financieel orde op zaken te stellen, laat men de N-VA vallen om een regering te vormen die niks fundamenteel zal hervormen en vooral veel belastingen zal heffen. Van deze onderhandelingen zal niets goeds komen. Dat is al van bij de start duidelijk, tenzij voor wie ziende blind is of verblind wordt door de drang naar regeringsdeelname of de angst voor verkiezingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 juli 2011, 11:55   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Wever: "Voka is mijn Baas". Niet mis te verstaan.
Wie zorgt voor een economisch relevante baan voor mijn kleinkinderen?
Voka !
Voka is ook mijn baas.

Niet Mohammed, niet Mao, niet Che Guevara, geen enkele Vlaamse communist, niet Steve Stunt, niet rood Bruintje, niet de Hooggeborene ... maar wel Voka.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 juli 2011, 11:58   #143
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Neen, die komt er niet.

Zelfs de Franstaligen geloven er niet in: http://www.lalibre.be/debats/opinion...un-accord.html
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ben heel pessimistisch. Ik vrees dat er wel een akkoord zal komen als de franstaligen het een beetje intelligent spelen, en dat kunnen ze. Ze kunnen van de Vlamingen die aan tafel zitten ALLES eisen. Die zitten daar voor de laatste keer, en die zijn doodsbenauwd van verkiezingen.
Oud 22 juli 2011, 12:00   #144
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voka !
Voka is ook mijn baas.

Niet Mohammed, niet Mao, niet Che Guevara, geen enkele Vlaamse communist, niet Steve Stunt, niet rood Bruintje, niet de Hooggeborene ... maar wel Voka.
Dank u om onze stelling dat N-VA de werkende klasse wil laten "bloeden" kracht bij te zetten.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2011, 12:15   #145
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dank u om onze stelling dat N-VA de werkende klasse wil laten "bloeden" kracht bij te zetten.
Dus volgens U laten werkgevers "de werkende klasse bloeden" ? Geen wonder dat ze bij jullie geen werk vinden en van den dop moeten leven !!
Oud 22 juli 2011, 12:30   #146
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als mijn grote leider zegt dat Voka goed voor ons is, dan is dat zo
schreef het flippend rund.
filosoof is offline  
Oud 22 juli 2011, 12:34   #147
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voka !
Voka is ook mijn baas.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA
"Het ergste dat arme mensen kan overkomen, is dat er geen rijke mensen meer zijn. Als je de motor van de welvaart aanvalt met allerlei belastingen, gaat dat eerst ten koste van die mensen."
Siegfried Bracke
http://m.standaard.be/artikel.xhtml?contentID=1805015
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ken-met-bracke
En dus verdedigt de NVA de bazen...

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 juli 2011 om 12:38.
filosoof is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:03   #148
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik u ervan verdenken over enig redeneervermogen te beschikken?

Zo ja, zou u dan zo goed willen zijn de 'logica' die u tot dergelijke uitspraak brengt toe te lichten?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:04   #149
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dus verdedigt de NVA de bazen...
Ja ja, filo, en nu argumenten die niet bestaan uit copy/pastes! Ik heb jezelf nog niet meer dan vijf woorden weten schrijven in een post. Dank u om in het vervolg beter je best te doen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:06   #150
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mag ik u ervan verdenken over enig redeneervermogen te beschikken?

Zo ja, zou u dan zo goed willen zijn de 'logica' die u tot dergelijke uitspraak brengt toe te lichten?
Dat Meneer de Schoofzak er blijkbaar totaal geen probleem mee heeft in te levere, zolang zijn opperhoofd De Wever dat wil doorvoeren.

Een besparing komende van eender welke andere richting is voor hem blijkbaar onaanvaardbaar.

Over 2 "maten" en 2 gewichten gesproken.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:08   #151
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Meneer de Schoofzak er blijkbaar totaal geen probleem mee heeft in te levere, zolang zijn opperhoofd De Wever dat wil doorvoeren.

Een besparing komende van eender welke andere richting is voor hem blijkbaar onaanvaardbaar.

Over 2 "maten" en 2 gewichten gesproken.
Je bent een bocht aan het nemen,Rikske! De CD&V heeft een zware concurrent aan jou!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:09   #152
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je bent een bocht aan het nemen,Rikske! De CD&V heeft een zware concurrent aan jou!
Ik zie geen bochten.
Ik zie alleen N-VA kiezers die aan het afhaken zijn wegens "onwerkbare" partij.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:10   #153
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen bochten.
Ik zie alleen N-VA kiezers die aan het afhaken zijn wegens "onwerkbare" partij.
Waar?
Nebur is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:10   #154
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Waar?
Overal.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:11   #155
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De werkende klasse bloedt al de werkende klasse geen baas heeft die hem kan betalen.
leuri is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:12   #156
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
De werkende klasse bloedt al de werkende klasse geen baas heeft die hem kan betalen.
Alsof Bart en kornuiten zal kunnen verhinderen dat het werk verhuist naar lage loonlanden ?
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:12   #157
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er gerust in.

Meeste kans is dat de straks opgezette onderhandelingen mislukken; dan staat hem daar in zijn bloot gat;

Minste kans is dat den Beke teveel toegeeft; dan staat hem daar in zijn bloot gat.

Als ge bij verkiezingen in uw bloot gat staat, dan klopt de kiezer daar op. Heel hard.

Uit de nieuwsbrief van de nva:
Beke heeft al 2 keer zwaar zijn woord gebroken. Hij staat dus al in zijn bloot gat. De enige vraag is nog hoever hij voorover buigt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:14   #158
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overal.
Bron?
Nebur is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:17   #159
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof Bart en kornuiten zal kunnen verhinderen dat het werk verhuist naar lage loonlanden ?
Tjah dan kunnen we beter de boeken toe doen, stoppen met onderhandelen, en vooral stoppen met belastingen betalen, want het is toch allemaal zinloos. Als je denkt dat de sociale zekerheid kan blijven bestaan zonder een hele brede groep werkende mensen die ze betaald, dan ben je niet dom.
leuri is offline  
Oud 22 juli 2011, 13:19   #160
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ben heel pessimistisch. Ik vrees dat er wel een akkoord zal komen als de franstaligen het een beetje intelligent spelen, en dat kunnen ze. Ze kunnen van de Vlamingen die aan tafel zitten ALLES eisen. Die zitten daar voor de laatste keer, en die zijn doodsbenauwd van verkiezingen.
Dat zal wel kloppen, want ik zie nog geen partij verder kijken dan de volgende verkiezingen. Maar als ze dat wél doen, zouden ze kunnen zeggen: kijk, we zorgen ervoor dat de V-partijen hun zin krijgen, onafhankelijkheid of bijna-onafhankelijkheid dus, en daarna verliezen die hun bestaansreden en krijgen wij weer meer kansen.

Voor de linkse partijen komt daar nog bij dat Vlaanderen automatisch linkser (en Wallonië rechtser) zal stemmen als er in Vlaanderen meer geld is, en dus meer te "herverdelen", terwijl Wallonië minder kwistig zal gaan uitdelen wanneer de eigen belastingbetaler het moet gaan ophoesten.

Dus als ze werkelijk aan hun eigenbelang op lange termijn denken, geven ze de Vlaams-nationalisten hun zin. Want de gemiddelde Vlaming is geen nationalist, en zal in een onafhankelijk Vlaanderen terecht geen belangstelling hebben voor kwesties i.v.m. het "Vlaamse volk".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be