![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() Het gaat over een Noors staatsburger, en wie de foto's heeft gezien, heeft ook kunnen zien dat hij blank is. Waarmee nog steeds niet gezegd is dat het een etnische Noor betreft.
![]() |
#122 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
U moet uw mond zeker niet houden. Ik vind gewoon niet dat je hier in elke reactie de moslims mag bijsleuren omdat de media de Al qaida heeft genoemd. Wanneer doet de media dat eigenlijk niet? Bij het minste roepen ze dat Al qaida er voor iets tussen zit. Ik heb het journaal gezien op de VRT en zelfs daar beweerden ze dat het maar gaat over een vermoeden. Niets staat vast. Er is nog niet veel gekend over de situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat horen we morgen wel. Laten we het voor vandaag hierbij laten. Het heeft geen zin te discuteren over deze zaak want men heeft nog niet veel informatie vrijgegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik sleur er geen moslims bij, dat heeft de pers gedaan. Ik geef weer wat de pers gezegd heeft. En niet alleen wat de VRT gezegd heeft, maar wat er met name in de Noorse pers zelf over gezegd wordt. Mag dat?
![]() |
![]() |
#125 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Fleur__ : 23 juli 2011 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat denk je zelf over zo'n persoon, die met geweld tegen politici gedreigd heeft, en er wordt dan een bomaanslag gepleegd op gebouwen van de Noorse regering waar politici te vinden zijn? En hij heeft ook de Noorse samenleving met terreur bedreigd, en vervolgens wordt er een bloedbad onder tieners op zomerkamp aangericht. Dan is het helemaal niet raar dat hij of zijn organisatie verdacht worden he. Bovendien werd dat gezegd voordat de dader van de schietpartij opgepakt werd.
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 23 juli 2011 om 01:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementslid
|
![]() Ivm de dader van de schietpartij: het zou om deze persoon gaan: https://www.facebook.com/profile.php?id=100002651290254
Een conservatieve christen, die als hobby's jacht en e-sport heeft. Leest boeken over vrijheid en onderdrukking, geïnteresseerd in politicologie en beurs-analyse. Heeft een twitter account, https://twitter.com/#!/AndersBBreivik , en postte 1 bericht op 17 juli: "One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests." Mijn gok: deze conservatieve christen wou zo veel mogelijk mensen het doden omdat ze geen christen waren. Noorwegen heeft een "geloof in god" van zo'n 32% van de bevolking. Geen idee hoeveel hiervan christelijk is. Best weinig eigenlijk. Dus dan maar de niet-christenen uitroeien om ze de wereld een beter plek te maken voor zijn mede-christenen. Noorwegen is tevens het thuisland van de muziekstijl Black Metal, het metal-subgenre dat feitelijk vooral bestaat om anti-christen standpunten inneemt. Hoewel meeste black-metal bands van tegenwoordig puur voor de show zijn. Maar vroeger staken ze al eens een kerk in brand, om de foto van het uitgebrande gebouw op de cover van hun album te zetten Niet meteen de beste plek ter wereld om Christen te zijn dus. Allemaal bedenkingen natuurlijk. We zien morgen wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() On 10.07.2002, Mrs. Eva Kristin Hansen, the leader of the Norwegian Labor Party Youth Movement (AUF), called upon the Attorney General of Norway to investigate whether "Israel's Prime Minister Ariel Sharon and other Israeli leaders can be put on trial for crimes they committed"
No one will bomb us to silence. No one wil shoot us to silence. No one will ever scare us away from being Norway Quote de Noorse premier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
http://www.newser.com/article/d9ol0t...-arrested.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The Norwegian Finance Ministry said, "The ethics council stresses that construction of settlements in the occupied territories violates the decision of the Geneva convention regarding defense of civilians during war time. Several decisions of the UN Security Council and the International Court of Justice have reached the conclusion that construction of Israeli settlements in the Palestinian territories is prohibited." http://www.jpost.com/Headlines/Article.aspx?id=185712 Laatst gewijzigd door Oblique : 23 juli 2011 om 01:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ik vind het schandalig dat er nu niet meteen een reactie vanuit de christenen komt waarmee ze duidelijk maken wat ze nu eigenlijk van terrorisme vinden. hoe komt het dat ik nog geen enkele priester heb gehoord die zich duidelijk distantieert van deze misdaad. ik wil niets suggereren. ik stel alleen maar vragen. (hehe, het lucht op om dat ook eens te kunnen eisen. wij moslims moeten ons altijd verantwoorden voor wat geloofsbroeders allemaal mispeuteren.) vrede, redwasp
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Helaas gebeurt dat nogal vaak. Ik neem aan dat als de dader(s) dit in naam van het christelijk geloof gedaan hebben, de christenen massaal onmiddellijk afstand zullen nemen.
![]() |
![]() |
#138 |
Minister
|
![]() Het aantal doden op dat eiland waar dat zomerkamp werd gehouden is inmiddels naar boven bijgesteld. Was er eerst sprake van 10 doden, nu is er sprake van minstens 80 doden.
http://news.sky.com/skynews/Home/Wor...Attack_In_Oslo Dit roept bij mij wel vragen op over dat het wel één persoon geweest is. Er zijn explosieven en extra munitie op dat eiland gevonden. Het lijkt me niet dat één persoon dat allemaal met zich mee kan dragen zonder enorm op te vallen. Vooral niet omdat die dader via de security van dat zomerkamp is gekomen.
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik citeer : maar de Al-Qaeda forum Al-Shmukh, typt de gebruiker Amir Gharozny volgende:Dat is niet meer "gissen wie de daders zijn". Dat is een vastgeroest idee hebben over wie de daders zijn, en bevestiging zoeken voor dat vastgeroest idee. |
|
![]() |
![]() |