Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2011, 00:18   #121
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
Het enige dat we tot nu toe weten is dat het om een Noor gaat. We weten dus niet of die Noor blank, geel of bruin is. Dat horen we morgenochtend hopelijk wel.
Het gaat over een Noors staatsburger, en wie de foto's heeft gezien, heeft ook kunnen zien dat hij blank is. Waarmee nog steeds niet gezegd is dat het een etnische Noor betreft.
Oud 23 juli 2011, 00:18   #122
Fleur__
Lokaal Raadslid

Fleur__'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Nogmaals: ik geef weer wat er in de pers gezegd wordt. Ik neem geen stelling. Als er gesuggereerd wordt dat moslims er iets mee te maken zouden hebben, dan moet je bij de pers zijn, niet bij mij.

Of bedoel je dat ik mijn mond moet houden omdat de pers iets zou suggereren?
U sleurt er wel analyses bij van iemand die duidelijk verkeerd dacht en dit zelf toegaf. U gaat hem toch niet verdedigen, zeg?

U moet uw mond zeker niet houden. Ik vind gewoon niet dat je hier in elke reactie de moslims mag bijsleuren omdat de media de Al qaida heeft genoemd. Wanneer doet de media dat eigenlijk niet? Bij het minste roepen ze dat Al qaida er voor iets tussen zit. Ik heb het journaal gezien op de VRT en zelfs daar beweerden ze dat het maar gaat over een vermoeden. Niets staat vast. Er is nog niet veel gekend over de situatie.
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 00:21   #123
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het gaat over een Noors staatsburger, en wie de foto's heeft gezien, heeft ook kunnen zien dat hij blank is. Waarmee nog steeds niet gezegd is dat het een etnische Noor betreft.
Dat horen we morgen wel. Laten we het voor vandaag hierbij laten. Het heeft geen zin te discuteren over deze zaak want men heeft nog niet veel informatie vrijgegeven.
Oud 23 juli 2011, 00:22   #124
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
U sleurt er wel analyses bij van iemand die duidelijk verkeerd dacht en dit zelf toegaf. U gaat hem toch niet verdedigen, zeg?

U moet uw mond zeker niet houden. Ik vind gewoon niet dat je hier in elke reactie de moslims mag bijsleuren omdat de media de Al qaida heeft genoemd. Wanneer doet de media dat eigenlijk niet? Bij het minste roepen ze dat Al qaida er voor iets tussen zit. Ik heb het journaal gezien op de VRT en zelfs daar beweerden ze dat het maar gaat over een vermoeden. Niets staat vast. Er is nog niet veel gekend over de situatie.
Welke analyse van wie die duidelijk verkeerd dacht sleur ik er dan bij?

En ik sleur er geen moslims bij, dat heeft de pers gedaan. Ik geef weer wat de pers gezegd heeft. En niet alleen wat de VRT gezegd heeft, maar wat er met name in de Noorse pers zelf over gezegd wordt. Mag dat?
Oud 23 juli 2011, 00:31   #125
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Welke analyse van wie die duidelijk verkeerd dacht sleur ik er dan bij?

En ik sleur er geen moslims bij, dat heeft de pers gedaan. Ik geef weer wat de pers gezegd heeft. En niet alleen wat de VRT gezegd heeft, maar wat er met name in de Noorse pers zelf over gezegd wordt. Mag dat?
Reactie 30, 31 en 35 om je maar een voorbeeld te geven waar u de moslims bijsleurt en als bron gebruik je een vriend die je gebeld hebt. Is het nu zo moeilijk om gewoon te zwijgen tot we meer weten? Men kan hier staan roepen dat de moslims, de japanners of de Walen het gedaan hebben. Zolang er geen bewijzen zijn en zolang er niet meer informatie wordt vrijgegeven staan we nergens. We kunnen dus gewoon even afwachten. De media weet duidelijk zelf van geen toeters en blazen.

Laatst gewijzigd door Fleur__ : 23 juli 2011 om 00:32.
Oud 23 juli 2011, 00:59   #126
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Israël importeert zijn olie uit Noorwegen.
En Noorwegen heeft contracten voor de Soedanese olie, herinner ik me.
En Noorwegen wil in de Barentszee ontginnen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 01:03   #127
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Reactie 30, 31 en 35 om je maar een voorbeeld te geven waar u de moslims bijsleurt en als bron gebruik je een vriend die je gebeld hebt. Is het nu zo moeilijk om gewoon te zwijgen tot we meer weten? Men kan hier staan roepen dat de moslims, de japanners of de Walen het gedaan hebben. Zolang er geen bewijzen zijn en zolang er niet meer informatie wordt vrijgegeven staan we nergens. We kunnen dus gewoon even afwachten. De media weet duidelijk zelf van geen toeters en blazen.
Als je het topic gelezen had, dan had je ook gelezen dat die mullah Krekar al eerder door anderen genoemd was geweest. Bovendien heb ik linkjes in die post gezet, naar die Krekar, naar zijn organisatie en naar zijn bedreigingen aan Noorse politici en de Noorse samenleving.

Wat denk je zelf over zo'n persoon, die met geweld tegen politici gedreigd heeft, en er wordt dan een bomaanslag gepleegd op gebouwen van de Noorse regering waar politici te vinden zijn?
En hij heeft ook de Noorse samenleving met terreur bedreigd, en vervolgens wordt er een bloedbad onder tieners op zomerkamp aangericht.

Dan is het helemaal niet raar dat hij of zijn organisatie verdacht worden he.
Bovendien werd dat gezegd voordat de dader van de schietpartij opgepakt werd.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 23 juli 2011 om 01:14.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 01:12   #128
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Ivm de dader van de schietpartij: het zou om deze persoon gaan: https://www.facebook.com/profile.php?id=100002651290254

Een conservatieve christen, die als hobby's jacht en e-sport heeft. Leest boeken over vrijheid en onderdrukking, geïnteresseerd in politicologie en beurs-analyse.

Heeft een twitter account, https://twitter.com/#!/AndersBBreivik , en postte 1 bericht op 17 juli: "One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests."

Mijn gok: deze conservatieve christen wou zo veel mogelijk mensen het doden omdat ze geen christen waren.

Noorwegen heeft een "geloof in god" van zo'n 32% van de bevolking. Geen idee hoeveel hiervan christelijk is. Best weinig eigenlijk. Dus dan maar de niet-christenen uitroeien om ze de wereld een beter plek te maken voor zijn mede-christenen.

Noorwegen is tevens het thuisland van de muziekstijl Black Metal, het metal-subgenre dat feitelijk vooral bestaat om anti-christen standpunten inneemt. Hoewel meeste black-metal bands van tegenwoordig puur voor de show zijn. Maar vroeger staken ze al eens een kerk in brand, om de foto van het uitgebrande gebouw op de cover van hun album te zetten

Niet meteen de beste plek ter wereld om Christen te zijn dus.

Allemaal bedenkingen natuurlijk. We zien morgen wel.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 01:15   #129
Oblique
Banneling

Standaard

On 10.07.2002, Mrs. Eva Kristin Hansen, the leader of the Norwegian Labor Party Youth Movement (AUF), called upon the Attorney General of Norway to investigate whether "Israel's Prime Minister Ariel Sharon and other Israeli leaders can be put on trial for crimes they committed"

No one will bomb us to silence. No one wil shoot us to silence. No one will ever scare us away from being Norway Quote de Noorse premier.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 01:15   #130
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

http://www.newser.com/article/d9ol0t...-arrested.html
Oud 23 juli 2011, 01:21   #131
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
On 10.07.2002, Mrs. Eva Kristin Hansen, the leader of the Norwegian Labor Party Youth Movement (AUF), called upon the Attorney General of Norway to investigate whether "Israel's Prime Minister Ariel Sharon and other Israeli leaders can be put on trial for crimes they committed"

No one will bomb us to silence. No one wil shoot us to silence. No one will ever scare us away from being Norway Quote de Noorse premier.
Wat heeft die eerste quote uit 2002 in hemelsnaam te maken met de recente gebeurtenissen in Oslo?
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 01:26   #132
Oblique
Banneling

Standaard

Oud 23 juli 2011, 01:26   #133
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Als je het topic gelezen had, dan had je ook gelezen dat die mullah Krekar al eerder door anderen genoemd was geweest. Bovendien heb ik linkjes in die post gezet, naar die Krekar, naar zijn organisatie en naar zijn bedreigingen aan Noorse politici en de Noorse samenleving.

Wat denk je zelf over zo'n persoon, die met geweld tegen politici gedreigd heeft, en er wordt dan een bomaanslag gepleegd op gebouwen van de Noorse regering waar politici te vinden zijn?
En hij heeft ook de Noorse samenleving met terreur bedreigd, en vervolgens wordt er een bloedbad onder tieners op zomerkamp aangericht.

Dan is het helemaal niet raar dat hij of zijn organisatie verdacht worden he.
Bovendien werd dat gezegd voordat de dader van de schietpartij opgepakt werd.
Je zat er dik naast:
http://www.newser.com/article/d9ol0t...-arrested.html
Oud 23 juli 2011, 01:35   #134
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Wat heeft die eerste quote uit 2002 in hemelsnaam te maken met de recente gebeurtenissen in Oslo?
Norway Oil Fund divests from Israeli companies

The Norwegian Finance Ministry said, "The ethics council stresses that construction of settlements in the occupied territories violates the decision of the Geneva convention regarding defense of civilians during war time. Several decisions of the UN Security Council and the International Court of Justice have reached the conclusion that construction of Israeli settlements in the Palestinian territories is prohibited."

http://www.jpost.com/Headlines/Article.aspx?id=185712

Laatst gewijzigd door Oblique : 23 juli 2011 om 01:37.
Oud 23 juli 2011, 01:51   #135
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zat nergens naast, maar de pers die ik aanhaalde zat ernaast.
Oud 23 juli 2011, 03:11   #136
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

ik vind het schandalig dat er nu niet meteen een reactie vanuit de christenen komt waarmee ze duidelijk maken wat ze nu eigenlijk van terrorisme vinden. hoe komt het dat ik nog geen enkele priester heb gehoord die zich duidelijk distantieert van deze misdaad. ik wil niets suggereren. ik stel alleen maar vragen.

(hehe, het lucht op om dat ook eens te kunnen eisen. wij moslims moeten ons altijd verantwoorden voor wat geloofsbroeders allemaal mispeuteren.)

vrede,

redwasp
Oud 23 juli 2011, 04:15   #137
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik vind het schandalig dat er nu niet meteen een reactie vanuit de christenen komt waarmee ze duidelijk maken wat ze nu eigenlijk van terrorisme vinden. hoe komt het dat ik nog geen enkele priester heb gehoord die zich duidelijk distantieert van deze misdaad. ik wil niets suggereren. ik stel alleen maar vragen.

(hehe, het lucht op om dat ook eens te kunnen eisen. wij moslims moeten ons altijd verantwoorden voor wat geloofsbroeders allemaal mispeuteren.)

vrede,

redwasp
Jullie moslims moeten jullie alleen verantwoorden als jullie geloofsbroeders iets mispeuteren wat in naam van dat geloof gedaan is.
Helaas gebeurt dat nogal vaak.

Ik neem aan dat als de dader(s) dit in naam van het christelijk geloof gedaan hebben, de christenen massaal onmiddellijk afstand zullen nemen.
Oud 23 juli 2011, 04:32   #138
Macchiavelli
Minister

Standaard

Het aantal doden op dat eiland waar dat zomerkamp werd gehouden is inmiddels naar boven bijgesteld. Was er eerst sprake van 10 doden, nu is er sprake van minstens 80 doden.

http://news.sky.com/skynews/Home/Wor...Attack_In_Oslo

Dit roept bij mij wel vragen op over dat het wel één persoon geweest is. Er zijn explosieven en extra munitie op dat eiland gevonden. Het lijkt me niet dat één persoon dat allemaal met zich mee kan dragen zonder enorm op te vallen. Vooral niet omdat die dader via de security van dat zomerkamp is gekomen.
Oud 23 juli 2011, 06:45   #139
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Het zou gaan over Jihadisten die wraak nemen voor de deelname van Finland in Afghanistan. Dank u Obama.
De verdachte is niet van buitenlandse komaf en heet volgens mediaberichten Anders Behring Breivik. Hij zou uiterst nationalistische denkbeelden hebben geventileerd via sociale media. De Noorse politie ziet geen verband met buitenlandse terroristen zoals jihadisten. Een anonieme zegsman van de Noorse politie zei volgens het Britse medium SkyNews dat het er vooralsnog op lijkt dat de verdachte alleen heeft gehandeld. ...
Oud 23 juli 2011, 07:10   #140
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet moeilijk dat hij er dik naast zit als je je baseert op wat een forumgebruiker schrijft op een forum!
Ik citeer :
maar de Al-Qaeda forum Al-Shmukh, typt de gebruiker Amir Gharozny volgende:
Dat is niet meer "gissen wie de daders zijn".
Dat is een vastgeroest idee hebben over wie de daders zijn, en bevestiging zoeken voor dat vastgeroest idee.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be