Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2011, 11:16   #261
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Neen, dat is de schaamlap die jij aan dat gegeven wenst te geven.
Je maak eigenlijk misbruik van deze gebeurtenis om je agendapunt in 't licht te zetten, 's ni mooi.
de feiten van gisteren illustreren jammer genoeg dat, wanneer er een aanslag werd gepleegd, de dader altijd een moslim is tot het tegendeel bewezen is.

wie maakt hier dan eigenlijk walgelijk misbruik van de situatie om nog maar eens rap zijn islamofobe agenda te verspreiden?

vrede,

redwasp
Oud 23 juli 2011, 11:17   #262
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij iets andere beweegredenen heeft hoor...

Tegenstrijdige verklaringen maar meer en meer komt toch naar boven dat politieke of religieuze overtuigingen hier slechts in mindere mate mee te maken hebben..
Identiek is het natuurlijk nooit, maar hij was én extreem-rechts (cf Van Themsche die uit een Vlaams Bloknest komt) én tegen de multiculturele samenleving:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DM
Tegenstander van multiculturele samenleving
De verdachte wordt zaterdagochtend nog steeds verhoord. De 32-jarige verdachte zou zich op het internet geuit hebben als een nationalist en een tegenstander van de multiculturele samenleving. Zo schrijft de Noorse krant VG op haar website.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 11:17   #263
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ga je er dan van uit dat een geflipte moslim die aanslagen pleegt een grote support heeft onder de moslimgemeenschap?
Als die moslim handelt vanuit de geest van de 'uiterlijke jhad' mag men die geflipt noemen. Voor een normaal redelijke mens is die ideologisch geflipt en levensgevaarlijk, maar ik denk dat een groot deel van de moslimgemeenschap daar anders naar kijkt.
Oud 23 juli 2011, 11:19   #264
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

ga je er dan van uit dat een geflipte moslim die aanslagen pleegt een grote support heeft onder de moslimgemeenschap?

vrede,

redwasp
Jihadis handelen in groep en handelen uit ideologie.
Oud 23 juli 2011, 11:21   #265
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

de feiten van gisteren illustreren jammer genoeg dat, wanneer er een aanslag werd gepleegd, de dader altijd een moslim is tot het tegendeel bewezen is.

wie maakt hier dan eigenlijk walgelijk misbruik van de situatie om nog maar eens rap zijn islamofobe agenda te verspreiden?

vrede,

redwasp
Ik zei niets over afkomst of religie, beter nog, ik was niet mee in de draad dus...
Wat ik wel probeer te doen is de zaken op een realistische manier te bekijken en ondertussen tussen de zevenduizenddriehondervierentwinig verschillende "mogelijkheden" een lijn te vinden.
Ik heb er een héél andere visie op dan de andere forummers blijkbaar, en ik vermoed dat men nu zal zien dat religie, ideologie en dergelijke hier als cover gebruikt zullen worden in deze zaak, en door velen misbruikt gaan worden.
Ik blijf voorlopig bij m'n Colombine-vergelijking...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 11:21   #266
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Zoals Bush het deed?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 11:21   #267
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik denk dat die man in christelijke en nationalistische middens even weinig supporters heeft dan de gemiddelde moslimterrorist.
Als de gemiddelde moslim die jihad ideologie afzweert wil ik dat best geloven en zou dat ook coherent zijn.
Oud 23 juli 2011, 11:23   #268
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Verschil tussen Jihad, Kruistochten, Reconquista, Enduring Freedom, Shock and Awe, Desert storm etc?
De conquistadores zijn goed leerlingen gebleken van de daar destijds binnnengevallen jihadis. Idem de mafia op sicilie (beschermingsgeld/taks eisen om te mogen blijven leven). Nogmaals. Jihad is geen christelijke uitvinding. Jezus christus heeft geen enkele keer de wapens opgenomen of opgeroepen om de wapens op te nemen, ook niet om alzo het christendom te verspreiden.

De feiten ontkennen zal ze niet veranderen
Nahed Selim
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/...e_islam_i.html

Laatst gewijzigd door smiley : 23 juli 2011 om 11:24.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 11:24   #269
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Citaat:
Drie jongens die het bloedbad op het eiland Utoya hebben overleefd hebben aan onze collega's van VG hun relaas gedaan. Ze vertelden hoe ze zelf ontsnapten en hoe de schutter het blijkbaar in eerste instantie op de mooiste meisjes had gemunt. Ze maken ook gewag van iets wat andere overlevenden al meldden: dat er volgens hen niet één maar twee schutters waren.
Citaat:
De 32-jarige verdachte zou zich op het internet geuit hebben als een nationalist en een tegenstander van de multiculturele samenleving.
Oud 23 juli 2011, 11:24   #270
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Identiek is het natuurlijk nooit, maar hij was én extreem-rechts (cf Van Themsche die uit een Vlaams Bloknest komt) én tegen de multiculturele samenleving:
Je bent er uw antiVB in aan't mengen, dat maakt dat je de zaken in een totaal andere richting wilt duwen dan bezig te zijn over de gebeurtenissen in Noorwegen...
Pas op, ik speek niet op u, er zijn hier meerdere partijen die er elk een agendapuntje van maken. Maar 's jammer voor degenen die daar nu in lijkzakken steken...
Oud 23 juli 2011, 11:26   #271
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Als de gemiddelde moslim die jihad ideologie afzweert wil ik dat best geloven en zou dat ook coherent zijn.
Weet u wel wat die jihad voor een doorsnee-moslim eigenlijk betekent? Zoek het eens op. Ik vrees dat u teleurgesteld zal zijn dat het d�*t maar is...
Oud 23 juli 2011, 11:27   #272
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@FJ9lnir

Dat vroeg ik me dus ook af met een verwijzing naar de baarden. Een baard die z' n uitkering niet heeft gekregen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 11:27   #273
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Wat een carnavalszot is me dat???
Oud 23 juli 2011, 11:28   #274
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
het terrorisme wordt al decennia lang door alle grote moslimgeleerden verworpen als onislamitisch. alle moslims die ik persoonlijk ken (en dat zijn er heel wat) veroordelen deze vorm van geweld tegen onschuldigen. in de meeste moskeeën waar ik ooit kwam om te bidden, nam de imam in zijn toespraken keer op keer openlijk afstand van de terroristen.

doen alsof die 'gemiddelde moslims' nooit echt het geweld veroordelen wijst ofwel op blindheid en doofheid, ofwel op koppigheid en domheid.

vrede,

redwasp
Oud 23 juli 2011, 11:28   #275
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat een carnavalszot is me dat???
Op het gemiddelde koninklijke huwelijk lopen ze allemaal zo rond...
Behalve Pippa ...
Oud 23 juli 2011, 11:29   #276
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je bent er uw antiVB in aan't mengen, dat maakt dat je de zaken in een totaal andere richting wilt duwen dan bezig te zijn over de gebeurtenissen in Noorwegen...
Ik wilde gewoon aantonen dat ook HVT extreem-rechts is. Excuus als ik daardoor alweer uw heilige VB in een slecht daglicht stel, maar het is nu eenmaal niet anders.

Maar nu u het ter sprake brengt: ik wacht trouwens ook nog altijd op een ondubbelzinnige afkeuring door het VB van HVT's aanslagen...
Oud 23 juli 2011, 11:29   #277
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar het schijnt was het een nationalist en christelijk fundamentalist.
Neen drosophila, leer je eens goed informeren. Ja hij was nationalist, maar is verre van christenfundamentalist. Hij is lid van de vrijmetselaarsloge. Het tegenovergestelde me dunkt!!
Oud 23 juli 2011, 11:29   #278
smiley

Standaard

Citaat:
Weet u wel wat die jihad voor een doorsnee-moslim eigenlijk betekent? Zoek het eens op. Ik vrees dat u teleurgesteld zal zijn dat het d�*t maar is...
Ik weet wat de kleine jihad is. U ook ?

Citaat:
„In essentie is de islam een religieuze boodschap voor de hele mensheid. Moslims zijn religieus gezien verplicht om het islamitische geloof te verspreiden over de hele wereld. ’En Wij hebben u uitgezonden tot de hele mensheid’ (Koran 34:28 ). Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya. Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam. […] Moslims geloven dat expansie door oorlog geen agressie is, maar de vervulling van het bevel in de Koran om de islam te verspreiden, als de weg om vrede te bereiken. Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door nietmoslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad. [...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen. Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor. Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan.”

Bassan Tibi
Oud 23 juli 2011, 11:30   #279
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Niemand die dit 'nationalisme' wil vergelijken met het Vlaams-nationalisme? Wacht, waar zit Verhofstadt?
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 11:32   #280
smiley

Standaard

Citaat:
Ik wilde gewoon aantonen dat ook HVT extreem-rechts is. Excuus als ik daardoor alweer uw heilige VB in een slecht daglicht stel, maar het is nu eenmaal niet anders.

Maar nu u het ter sprake brengt: ik wacht trouwens ook nog altijd op een ondubbelzinnige afkeuring door het VB van HVT's aanslagen...
HVT handelde niet uit ideologie en had ook geen boekje dat aanzet tot zulke daden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be