Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2011, 11:49   #301
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dus nu is het de fout van Geert Wilders ? Dan kan je even goed zegge ndat het de fout is van de gewelddadige spelletjes. Even absurde conclusie.
Of van een boek...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 11:50   #302
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heeft de papa van Jezus de Joden ooit niet eens opgeroepen alle Kanaanieten af te slachten, wat ze met veel succes hebben gedaan?
Ze hebben ze geslacht als schapen.
Oud 23 juli 2011, 11:52   #303
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De Standaard:
En wat heeft dit nu met Wilders en zijn ideologie te maken?

Die man was ziek in zn hoofd. Het kon evenwel een moslim-conservatieveling geweest zijn, en dan lagen de kaarten omgekeerd. Nogmaals: niet de ideologie doet mensen zulke wrede uithalen doen, maar in eerste geval de ziekte in zijn hoofd.
Oud 23 juli 2011, 11:52   #304
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ze hebben ze geslacht als schapen.
Hoe juist ze zijn afgeslacht, weet ik niet.
Maar het was wel op bevel van de papa van Jezus.
Oud 23 juli 2011, 11:54   #305
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe juist ze zijn afgeslacht, weet ik niet.
Maar het was wel op bevel van de papa van Jezus.
Jozef?
Wat komt dien hier nu weer bij doen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 11:54   #306
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Volgens de radio vandemorgend zou hij max 21 jaar kunnen krijgen, daar verschoot ik toch wel van.
(edit: in de negatieve zin he... dat die ni levenslang krijgt kan ik ni bij)

En 't blijkt inderdaad nen extreemrechtsen te zijn... wa nen hond, wa ne vuilen hond...
en dan nog het lef hebben van ni zn eigen van kant te maken, maar z'n eigen gewoon te laten oppakken.

PS wel vreemd dat nen extreemrechtse ergens een kamp vol blanke noorse kinderen gaat uitmoorden niet dat dat erger of minder erg zou zijn, maar ik vind het wel vreemd; mss was het anti-links/anti-arbeidarpartiet dan wel belangrijker dan racistische motieven.
Die vraag stel ik me ook. Ik vind het nogal bizar dat een extreemrechts iemand zijn eigen volk op gruwelijke wijze gaat uitmoorden. Dat gaat regelrecht tegen de extreemrechtse doctrines in, en al helemaal als het om kinderen gaat. Extreemrechts gedachtegoed gaat immers uit van meer kinderen, niet van minder.

Het lijkt mij dan, precies wat jij ook al zegt, waarschijnlijker dat hij speciaal iets tegen de sociaaldemocraten heeft. Die bomaanslag in Oslo past ook beter in dat beeld, want die bom ging af bij de gebouwen waar de rood-groene Noorse regering zetelt, en waar het kantoor van de sociaal-democratische premier is. En dan dat bloedbad dat hij op dat zomerkamp van de jeugdafdeling van dezelfde sociaal-democraten heeft aangericht.

Overigens proberen de sociaal-democraten in diverse persverklaringen en toespraken nu al politieke munt uit dit drama te slaan, en dat vind ik nogal onsmakelijk.
Dit drama komt namelijk op een ogenblik dat de linkse partijen, en met name de gisteren getroffen sociaal-democraten, op een historisch laag niveau in de peilingen staan, en over zeven weken zijn er verkiezingen in Noorwegen. Ik durf te wedden dat bij de volgende peilingen de sociaal-democraten politiek garen spinnen en opeens ophoog schieten door alle stemmen die uit sympathie gegeven gaan worden.
Cynisch bekeken komt dit alles de Noorse sociaal-democraten op politiek vlak heel erg goed uit.
Oud 23 juli 2011, 11:54   #307
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Jozef?
Straks Mohammed.
Oud 23 juli 2011, 11:54   #308
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat het me zo stellen: jammer dat Moeder Theresa dood is, anders was u verplicht (op straffe van hopeloze inconsequentie, gezien uw standpunten tegenover moslims) om van haar te eisen de aanslagen van haar geestesgenoot te veroordelen.
Hoezo ? Het christendom, met een profeet als Jezus christus als voorbeeld, heeft met zulk een daden niets te maken. De daden die de christenfundamentaliste moeder theresa stelde was eveneens het tegenovergestelde van wat dit individu deed. Ik kan geen grondslag in het christendom vinden die zulk een daden kan rechtvaardigen of die oorzaak kunnen zijn van dit handelen. Evenmin kan ik die vinden in wat Geert Wilders zegt evenmin kan dit vanuit gewelddadige spelletjes.
Oud 23 juli 2011, 11:56   #309
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Jozef?
Jozef is uitgevonden om lastige vragen van kinderen te pareren. (blijkbaar is het sommige volwassen ook niet echt duidelijk...)
God is de echte vader.
Oud 23 juli 2011, 11:56   #310
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus nu is het de fout van Geert Wilders ?
Wie zegt dat?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 11:56   #311
smiley

Standaard

Citaat:
Of van een boek...
Welk boek ?
Oud 23 juli 2011, 11:57   #312
smiley

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat?
Geert Wilders werd vermoemd. Zelfs het VB werd uit de kast gehaald.
Oud 23 juli 2011, 11:58   #313
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoezo ? Het christendom, met een profeet als Jezus christus als voorbeeld, heeft met zulk een daden niets te maken. De daden die de christenfundamentaliste moeder theresa stelde was eveneens het tegenovergestelde van wat dit individu deed. Ik kan geen grondslag in het christendom vinden die zulk een daden kan rechtvaardigen of die oorzaak kunnen zijn van dit handelen. Evenmin kan ik die vinden in wat Geert Wilders zegt evenmin kan dit vanuit gewelddadige spelletjes.
U begaat alweer de fout uw eigen opvattingen over deze of gene religie te projecteren op andere gelovigen. Dat is overigens niet meer of minder dan de kern van uw tragische optreden op dit forum.
Oud 23 juli 2011, 11:59   #314
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geert Wilders werd vermoemd.
Door de dader zelf. Kan ik daaraan doen?

Citaat:
Zelfs het VB werd uit de kast gehaald.
Die andere dader komt nu eenmaal uit diezelfde kast. Kan ik daaraan doen?
Oud 23 juli 2011, 12:02   #315
smiley

Standaard

Citaat:
U begaat alweer de fout uw eigen opvattingen over deze of gene religie te projecteren op andere gelovigen. Dat is overigens niet meer of minder dan de kern van uw tragische optreden op dit forum.
Ik kijk naar het voorbeeld die een 'profeet' van een of andere religie stelde. ik kijk naar de levenswijze van die profeet. Naar woorden en daden. Daarna kijk ik naar de volgelingen van die 'religie' en of die daden werkelijk in overeenstemming zijn tot wat de 'profeet' deed en verkondigde. Niks meer en niks minder.

Citaat:
Onze teksten zijn gebaseerd op islamitische brongeschriften die voor moslims leidinggevend zijn. Ons startpunt is de vaststelling dat de meeste moslims niets weten over de onprettige kanten van de Islam in het algemeen en die van haar stichter Mohammed in het bijzonder.
http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 23 juli 2011 om 12:03.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 12:04   #316
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Moeder Theresa was een christen fundamentaliste.
michael parenti schrijft:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Parenti, http://www.michaelparenti.org/motherteresa.html
Teresa journeyed the globe to wage campaigns against divorce, abortion, and birth control. At her Nobel award ceremony, she announced that “the greatest destroyer of peace is abortion.” And she once suggested that AIDS might be a just retribution for improper sexual conduct.

(...)

Mother Teresa is a paramount example of the kind of acceptably conservative icon propagated by an elite-dominated culture, a “saint” who uttered not a critical word against social injustice, and maintained cozy relations with the rich, corrupt, and powerful.

She claimed to be above politics when in fact she was pronouncedly hostile toward any kind of progressive reform. Teresa was a friend of Ronald Reagan, and an admiring guest of the Haitian dictator “Baby Doc” Duvalier. She also had the support and admiration of a number of Central and South American dictators.
het is niet omdat vatikaan en media iemand heilig verklaren, dat die persoon daarmee immuun zou zijn voor de ziekte van het fundamentalisme.

vrede,

redwasp
Oud 23 juli 2011, 12:05   #317
smiley

Standaard

Citaat:

Zolang u maar niet tot de conclusie komt dat Geert Wilders fout is omdat een massamoordenaar fan van hem is. Dan is er niks aan de hand.

Laatst gewijzigd door smiley : 23 juli 2011 om 12:07.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 12:07   #318
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar jongen toch, uw haat tegenover 't VB maakt uw postings echt wel waardeloos. 't Is echt op het xenofobe af...
Maak een draadje ergens op het forum om uw haat tegen het VB te spuien maar laat dat uit een topic als het deze achterwege. Al is't alleen al voor de kinderen die daar in't lijkenhuis liggen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 12:07   #319
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

het terrorisme wordt al decennia lang door alle grote moslimgeleerden verworpen als onislamitisch. alle moslims die ik persoonlijk ken (en dat zijn er heel wat) veroordelen deze vorm van geweld tegen onschuldigen. in de meeste moskeeën waar ik ooit kwam om te bidden, nam de imam in zijn toespraken keer op keer openlijk afstand van de terroristen.

doen alsof die 'gemiddelde moslims' nooit echt het geweld veroordelen wijst ofwel op blindheid en doofheid, ofwel op koppigheid en domheid.

vrede,

redwasp
Die teksten puilen uit van gewelddadigheid: UNHOLY QUOTES FROM THE KORAN THAT PROMOTE TERRORISM
Dat almaar proberen te ontkennen heeft geen enkele zin. Wat er staat staat er en kan niet meer gewijzigd worden of geherinterpreteerd zoals men wil.Het is ook niet in tegenspraak met de handelingen en leefwijze van Mohammed.
In zijn geest is terrorisme volledig coherent. Ofwel staat U volledig achter die persoon en wordt U medeplichtig ofwel neemt daar afstand van niet alleen van zijn woorden maar ook zijn daden die door en door immoreel zijn.
Oud 23 juli 2011, 12:09   #320
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Die vraag stel ik me ook. Ik vind het nogal bizar dat een extreemrechts iemand zijn eigen volk op gruwelijke wijze gaat uitmoorden. Dat gaat regelrecht tegen de extreemrechtse doctrines in
pinochet? franco? musolini? P2?

ik kan toch wel een aantal voorbeelden van dodelijk extreem rechts geweld tegen de eigen bevolking. zeker wanneer een geflipte persoon uit het extreem rechtse kamp ineens een deel van dat eigen volk als verraders gaat zien.

vrede,

redwasp

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be