Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2011, 19:11   #501
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat bedoel je dan wel dat iemand die goed bij zijn hoofd is en extreem rechts een aanslag op een moskee zou kunnen doen? Dat zou willen doen? Dat zou dromen te doen? ... Leg eens uit wat je wel bedoelt?
Ik bedoel wat er staat, niet wat jij wilt of droomt dat er staat.
Als je dat niet begrijpt, dan verwijs ik je naar de post van Steve_M, nr 422, misschien dat je het dan wel begrijpt.

Citaat:
staat overduidelijk bij " zijn eigen volk afslachten en al helemaal geen kinderen van zijn eigen volk" niet bij het tweede deel... nooit zinsleer gehad?
Je kunt nu wel dingen compleet uit het verband gaan trekken, maar daar zal niemand intrappen, mag ik toch aannemen. Als ik jou zo tekeer zie gaan als je nu doet, lijkt het me eerder dat jij nooit zinsleer hebt gehad.

Citaat:
Jah juist
Ja juist inderdaad. Jij wil dingen zien die er gewoon niet zijn, jij verdraait om weet ik welke reden wat ik gezegd heb, en daarom lijkt het me gepast dat jij beter eerst zou nadenken voordat je nog eens iets gaat posten.
Oud 23 juli 2011, 19:12   #502
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik denk dat je hiermee de nagel op de kop slaat.

Wel de opmerking dat Noorwegen de Fremskrittspartiet heeft, die qua politiek ergens tussen traditionele rechtsliberalen als VLD/VVD en de PVV zit. Dat is de op één na grootste partij van Noorwegen, en terwijl er eerder sprake was van een soort cordon rond die partij op landelijk niveau (op gemeentelijk niveau vormen ze wel degelijk coalities en leveren ze burgemeesters en schepenen), schijnen de FRP en Høyre, de traditionele conservatieven �* la VLD/VVD, recent toenadering tot elkaar hebben gezocht. Samen staan die twee partijen bovenaan in de peilingen en ze zouden als er nu verkiezingen gehouden zouden worden een meerderheid in het Noorse parlement hebben. Als die twee partijen een coalitie zouden vormen, zou dat het einde van de zeer ruimhartige Noorse immigratiepolitiek betekenen.

Tegelijkertijd staat de door dit drama zo hard getroffen sociaal-democratische AP in de peilingen op een historisch dieptepunt. Diezelfde AP die al decennia lang de deuren van Noorwegen wagenwijd heeft opengezet, en die nu al, 24 uur later, deze tragedie volop politiek aan het uitbuiten is.
Hoe verschrikkelijk ook, in een groter perspectief gezien zal dit alles de op verlies staande AP beslist geen windeieren leggen, terwijl die FRP gelinkt wordt aan de dader. De dader schijnt in het verleden namelijk jeugdlid te zijn geweest van de FRP. En over ruim zeven weken zijn er verkiezingen in Noorwegen.

Dat alles maakt dat ik bepaalde zaken met een nogal sceptische blik ben gaan bekijken.
Wat suggereer je nu precies? Of ben je misschien te laf om vlakaf te zeggen wat je denkt?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 19:15   #503
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Voor mijn part haat ge uw eigen en heel de wereld, mij maakt dat niet uit. U mag uw walgelijke uitlatingen echter voor uzelf houden want 't verspreiden van haat tegen mensen vanwege hun politieke overtuiging mag u niet.
Ook mag u niemand discrimineren omdat ie van't VB is. Pech voor u...

En nu weer netjes naar het topic?
Mag dat niet tegen mensen van 1 politieke overtuiging? Of geldt dat voor alle mensen van alle politieke overtuigingen?
Geldt dat ook voor mensen met een bepaalde levensovertuiging?

Kan je me vertellen waar die "verspreiden tot haat" staat?
http://forum.politics.be/showthread....44#post5581544
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 19:16   #504
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Macchiavelli

Ik was zelf de afgelopen week in Antwerpen en inderdaad zag ik hoe het hele straatbeeld daar de afgelopen 20 jaar veranderd is. Totaal veranderd, mag je wel stellen.
Nu kan het mij weinig schelen wie of wat er in mijn omgeving rondwandelt zolang ik dat rondwandelen zelf ook rustig kan doen.
Wanneer niet, gaat het een ander verhaal worden.
Maar we kunnen wel stellen dat er van de Antwerpse cultuur, zoals ik die ken van de jaren '70 niets meer is overgebleven. Laten we het over Brussel maar niet hebben.
Maar dat is een algemeen beeld. De meeste mensen zijn slechts stemvee, slachtvee en melkvee in de ogen van de politici.

Deze knaap heeft zich vergrepen aan de personen die volstrekt weerloos zijn en waren en dat bestempelt hem direct tot een terrorist van de 1e categorie. Hij deed datgene wat ook de moslims doen en de Hitlerianen voor hen. Het aangrijpen van de mensen die buiten het conflict staan.
Was hij met zijn machinepistool de regeringsgebouwen binnen gelopen en had de politici neergeknald had hij tenminste een daad gesteld, hoe stom en gruwelijk ook. Maar zich vergrijpen aan kinderen, ook al zijn zij de voedingsbodem van de volgende generatie dragers van het linkse gedachtengoed, is een daad die vergeleken kan worden met datgene wat de VS in de Arabische landen doet en alweer de SS voor hen tegen de Joden, zigeuners, homo' s noem maar op.
Op dat moment voelde hij zich dus de 'Deus ex Machina'.

Zoals ik al eerder heb voorspeld misbruikt de politiek direct een dergelijk voorval ten behoeve van hun eigen denkbeelden en opvatting.

Er moet dus harder worden gewerkt aan de de-islamisering van deze maatschappij. Echter - laat dat duidelijk zijn - niet met geweld en niet op de tamelijk lompe wijze van Wilders.
Maar met politieke middelen. En glasharde maatregelen om de instroom van gelukszoekers in te dammen. Zij moeten werken aan hun eigen land en geen parasitaire roofbouw plegen op een toch al ernstig verzwakte maatschappij.
Oud 23 juli 2011, 19:17   #505
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel wat er staat, niet wat jij wilt of droomt dat er staat.
Als je dat niet begrijpt, dan verwijs ik je naar de post van Steve_M, nr 422, misschien dat je het dan wel begrijpt.
Triestig dat je zelf je eigen woorden niet kan uitleggen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 19:22   #506
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mag dat niet tegen mensen van 1 politieke overtuiging? Of geldt dat voor alle mensen van alle politieke overtuigingen?

Kan je me vertellen waar die "verspreiden tot haat" staat?
http://forum.politics.be/showthread....44#post5581544
Zeg ventje, met wat voor idiote onzin kom je nu weer af? Probeer eerst eens te volgen en lees eerst wat er staat en over welke post en poster het ging...

Indien u echt niet in staat bent iets anders rond te strooien dan wat verknipte (en dan nog foutieve) quotes en linkjes kan u beter niet meer reageren hoor, da's al de zoveelste keer dat u met onzin af komt...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 19:24   #507
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Heb deze topic snel eens overlezen en ik lees alweer Vlaams Belang hier, NVA daar ? Wat heeft deze Vlaams nationalistische partijen te maken met het incident in Oslo ?

Deze aanslagen zijn een interne Noorse aangelegenheid en daarmee uit !
als je dit topic echt had gelezen wist je wel dat de discussie weeral over moslims gaat
Oud 23 juli 2011, 19:25   #508
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

Citaat:
Was dit ooit anders op dit forum?
u zou ervan verschieten maar ooit was het hier wel anders hoor
Oud 23 juli 2011, 19:35   #509
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg ventje, met wat voor idiote onzin kom je nu weer af? Probeer eerst eens te volgen en lees eerst wat er staat en over welke post en poster het ging...

Indien u echt niet in staat bent iets anders rond te strooien dan wat verknipte (en dan nog foutieve) quotes en linkjes kan u beter niet meer reageren hoor, da's al de zoveelste keer dat u met onzin af komt...
Je schreef toch dat verspreiden van haat verboden is.

artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 19:38   #510
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Triestig dat je zelf je eigen woorden niet kan uitleggen...
Iets wat voor iedereen duidelijk is, behalve voor jou, hoef ik verder niet uit te leggen, aangezien dat betekent dat het niet aan mijn formulering ligt, maar aan jouw bewust verkeerde interpretatie.
Schreeuw verder zoveel moord en brand als je maar wil.
Oud 23 juli 2011, 19:41   #511
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets wat voor iedereen duidelijk is, behalve voor jou, hoef ik verder niet uit te leggen, aangezien dat betekent dat het niet aan mijn formulering ligt, maar aan jouw bewust verkeerde interpretatie.
Mij is het ook niet duidelijk.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 19:41   #512
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=299
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w
Ik gok dat die jonge Noor ook niet meer goed wist wat hij allemaal mocht schrijven en doen. Wat wel past en niet past... Denk daar maar even over na voor je nog eens iets gaat posten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 19:42   #513
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je schreef toch dat verspreiden van haat verboden is.

Doe niet onnozel, u zit weer met idiote linkjes te strooien die dan weer totaal naast de kwestie zijn, bovenal komt u dit topic weer eens verzieken met uw ziekelijke manie tot linkjes en copypaste gezeik.
Ik schreef dat niet, u knipt er een deel af en plakt er op los als een kleutertje met z'n eerste veiligheidsschaartje en komt met een totaal andere zin af...
En druk nu maar héél hard op dat driehoekje omdat ik u een kleuter noem...
Indien hetgeen er in Noorwegen gebeurde u geen gedrogeerde reet kan schelen hoeft u deze draad ook niet te lezen...
Oud 23 juli 2011, 19:43   #514
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaat u alle criminaliteit koppelen aan een ideologie?
Dat lees ik hier al jaren dagelijks.
Nu pas stoort het u?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 juli 2011 om 19:44.
Oud 23 juli 2011, 19:45   #515
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat lees ik hier al jaren dagelijks.
Nu pas stoort het u?
Ik vroeg of artisjok dat deed of ging doen...
Of dat hij hier enkel een uitzondering voor wenst te maken...
Oud 23 juli 2011, 19:47   #516
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Terwijl tientallen gezinnen in diepe rouw verkeren ratelt de propagandamachine van links op volle toeren.
Het rattenvolk reageert direct nu ze de bloedworst van het leed zien dat een berserker een samenleving berokkent heeft.
Dat heet politiek en het is DIE politiek waar we mee moeten afrekenen zij het op een andere manier dan met het gebruikelijke geweld.
Oud 23 juli 2011, 19:48   #517
Neoconservatief
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
juist, zo is het altijd de schuld van links natuurlijk. het is een extreem-rechtse nationalist, maar toch is het de fout van de islam
Jullie bezitten de mediakanalen, jullie bezitten de universiteiten, jullie zijn geïnfiltreerd in justitie, politie, sociale organisaties, bij ambtenaren voor de Rijksoverheid etc...

Kritiek op de multiculturele samenleving, een hardere aanpak van de criminaliteit, meer waarden en normen hebben jullie steeds afgedaan als zeer "foute" en "enge" gedachten en in samenwerking met de kosmopolitische liberale maffia hebben jullie de aanhangers van dit gedachtegoed monddood gemaakt, gedemoniseerd tot zelfs moord toe. Jullie zijn meer dan 200% schuldig dat een gek als Breyvik nu jullie eens een "lesje wou leren". What comes around,gets around....
Neoconservatief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 19:48   #518
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wat suggereer je nu precies? Of ben je misschien te laf om vlakaf te zeggen wat je denkt?
Ik suggereer dat wat ik al eerder gezegd heb: dat ik het nogal onsmakelijk vind hoe de zwaar op verlies staande sociaal-democratische AP vrijwel meteen met de nodige hulp van de pers, en dan vooral de rode Noorse staats-tv, dit drama voor eigen politiek gewin uitbuit en tegelijkertijd de directe politieke concurrentie aan de tragedie probeert te linken.
Ik vind dat niet echt kosjer.
Oud 23 juli 2011, 19:50   #519
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Terwijl tientallen gezinnen in diepe rouw verkeren ratelt de propagandamachine van links op volle toeren.
Het rattenvolk reageert direct nu ze de bloedworst van het leed zien dat een berserker een samenleving berokkent heeft.
Dat heet politiek en het is DIE politiek waar we mee moeten afrekenen zij het op een andere manier dan met het gebruikelijke geweld.
Mensen "rattenvolk" noemen is natuurlijk geen propaganda.
Oud 23 juli 2011, 19:53   #520
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Allee , ontopic.

Citaat:
De verdachte heeft zich onmiddellijk overgegeven toen de politie arriveerde", aldus een commissaris. "Er is niet geschoten van onze kant." Breivik had twee wapens op zak
2 Wapens? 90 Doden ?
De politie gaat er nog steeds van uit dat hij alleen handelde, zelf al zeggen de getuigen dat er effectief minstens 2 schutters waren.
Hoeveel patronen had die gast dan bij? Die munitie alleen al meesleuren ...

Of is er in de paniek nog volk gaan lopen? Want zoveel schoten lossen (en dan zoveel mensen nog raken) lijkt me straf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be