Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 14:31   #801
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Houden die cijfers rekening met verblijfsvergunningen, tijdelijke vergunningen en zij die het noorse paspoort hebben? Of zijn ze louter en alleen een schatting? Wiki is vaak geen betrouwbare bron, ik vertrouw dus eerder de cijfers die ik aanhaalde. Al sluit ik uw bijdrage niet uit, toch zou ik graag mijn vraag beantwoord zien.

Je weet toch dat het als niet Europeaan zeer moeilijk tot zelfs uitgesloten is om in Noorwegen te werken en te wonen? Ze aanvaarden in de 1ste plaats enkel Nederlanders, Belgen en Duitsers en in de 2de plaats Polen en Russen (deze laatste 2 krijgen meestal slechts een tijdelijke vergunning).
Uit dat artikel wat ik eerder al aanhaalde:

During the course of just the first four-year term of the ruling Red-Green Coalition government (2005–2009), the immigrant population of Norway increased by 41%, or 143,300 persons.

Allemaal Nederlanders, Belgen, Duitsers, Polen en Russen?

Toen ik eind jaren 80 voor het eerst in Oslo was, zag ik alleen Noren en wat toeristen, toen ik er twee jaar geleden was, leek het in sommige wijken wel alsof ik in Teheran, Mogadishu of Islamabad was.
Oud 24 juli 2011, 14:31   #802
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Precies wat Breivik verkondigt.
Verbazend gewoon?
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 14:32   #803
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht

During the course of just the first four-year term of the ruling Red-Green Coalition government (2005–2009), the immigrant population of Norway increased by 41%, or 143,300 persons.

Toen ik eind jaren 80 voor het eerst in Oslo was, zag ik alleen Noren en wat toeristen, toen ik er twee jaar geleden was, leek het in sommige wijken wel alsof ik in Teheran, Mogadishu of Islamabad was.
Et alors?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 14:32   #804
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Blijkbaar is de nare waarheid over de islam en 'profeet' mohammed schrijven te hard voor u en uw vrienden die zichzelf moslim noemen. In islamlanden worden islamcritici gewoonweg vermoord.
Citaat:
Een zeer rake opmerking An! Zeeer raak!
welke ideologie haalde hij aan die massamoorden propageert? ik heb die gemist.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 14:33   #805
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verbazend gewoon?
Ik zou tv verbieden. En computerspellekes. Wie weet wat er anders nog allemaal gaat gebeuren.

Citaat:
Wij willen moslims van de Islam bevrijden door de naakte waarheid te vertellen. Het is die waarheid die in de Islamitische bronteksten beschreven staat en die door mensen die in België de Islam menen te moeten verdedigen ofwel verborgen ofwel verdraaid wordt of gewoonweg niet gekend is.

Wij geloven in geweldloosheid zowel fysiek als verbaal. Wij vragen enkel het recht om te rapporteren hoe de Islam door moslim geleerden zelf geïnterpreteerd wordt. Wij houden ons aan de naakte feiten die we halen uit boeken geschreven door moslims voor moslims. Wij willen moslims een spiegel voorhouden. In die spiegel is de Islam geprojecteerd.

Wij zijn van mening dat vrije kritiek op de Islam, zoals op andere godsdiensten of ideologieën, moet kunnen en niet gelijkgesteld mag worden met haatzaaien tegen moslims of met rechts-extremisme.

Onze teksten zijn gebaseerd op islamitische brongeschriften die voor moslims leidinggevend zijn. Ons startpunt is de vaststelling dat de meeste moslims niets weten over de onprettige kanten van de Islam in het algemeen en die van haar stichter Mohammed in het bijzonder. http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juli 2011 om 14:35.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 14:34   #806
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals die handelde alleen. Die heeft zijn eigen moordplannen uitgedoktert. Die heeft dat niet ergens in een boekje gelezen of horen zeggen.
Tiens, jij bent goed betrokken bij het onderzoek? Jij kent die gast persoonlijk? ...

Laatst gewijzigd door An Arkos : 24 juli 2011 om 14:34.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 14:35   #807
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat heb jij en smiley en co uit de recente aanslag geleerd? Dat je met de vinger naar de Islam moet wijzen? Indien ja zou ik zeggen, zoek hulp!

Bij deze is het dus bewezen dat een doorsnee VBer schijnbaar niet in staat is om objectief te denken.
maar nee! het is een islamcriticus naar het schijnt, dus maakt fruitvlieg de conclusie dat islamcritici in feite massamoordenaars zijn. of maak ik hier de verkeerde gevolgtrekking?

We weten toch al een hele tijd dat de bomaanslag die origineel bejubeld werd door zo'n Al Quada groepering NIET door hen werd uitgevoerd. Of heb je gemist dat die Al Quada kwieten weeral stonden te dansen van jolijt? Blijkbaar dachten ze zèlf ook in eerste instantie dat het hun wredelievende broertjes waren die weer eens een paar tientallen mensen naar de 72 hoeren hadden geblazen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 24 juli 2011 om 14:37.
Oud 24 juli 2011, 14:36   #808
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
welke ideologie haalde hij aan die massamoorden propageert? ik heb die gemist.
Misschien moet u eens een en ander lezen: http://www.reuters.com/article/2011/...7IN00C20110724

Die man is overduidelijk een rechts-extremist.
Oud 24 juli 2011, 14:37   #809
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Tiens, jij bent goed betrokken bij het onderzoek? Jij kent die gast persoonlijk? ...
Ik ken die gast niet. Ik weet ook niet vanwaar dat die zijn moordplannen vandaan haalde. Iets wat sommige forumers hier nochtans denken te weten.

Citaat:
Wij willen moslims van de Islam bevrijden door de naakte waarheid te vertellen. Het is die waarheid die in de Islamitische bronteksten beschreven staat en die door mensen die in België de Islam menen te moeten verdedigen ofwel verborgen ofwel verdraaid wordt of gewoonweg niet gekend is.

Wij geloven in geweldloosheid zowel fysiek als verbaal. Wij vragen enkel het recht om te rapporteren hoe de Islam door moslim geleerden zelf geïnterpreteerd wordt. Wij houden ons aan de naakte feiten die we halen uit boeken geschreven door moslims voor moslims. Wij willen moslims een spiegel voorhouden. In die spiegel is de Islam geprojecteerd.

Wij zijn van mening dat vrije kritiek op de Islam, zoals op andere godsdiensten of ideologieën, moet kunnen en niet gelijkgesteld mag worden met haatzaaien tegen moslims of met rechts-extremisme.

Onze teksten zijn gebaseerd op islamitische brongeschriften die voor moslims leidinggevend zijn. Ons startpunt is de vaststelling dat de meeste moslims niets weten over de onprettige kanten van de Islam in het algemeen en die van haar stichter Mohammed in het bijzonder. http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html
Oud 24 juli 2011, 14:37   #810
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
maar nee! het is een islamcriticus naar het schijnt, dus maakt fruitvlieg de conclusie dat islamcritici in feite massamoordenaars zijn. of maak ik hier de verkeerde gevolgtrekking?
Zelfkennis is het begin van wijsheid.
Oud 24 juli 2011, 14:38   #811
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Precies wat Breivik verkondigt.
Om het met je eigen woorden te zeggen:
Citaat:
Et alors?
Wat Breivik gedaan heeft, is verschrikkelijk, dat is niet goed te keuren.

Maar dat neemt niet weg dat wat Breivik ook schrijft, iets wat velen anderen voor hem al talloze malen gezegd en geschreven hebben, niet waar zou zijn.

Jouw manier van optreden hier illustreert dat vrij aardig.
Oud 24 juli 2011, 14:38   #812
smiley

Standaard

Citaat:
Misschien moet u eens een en ander lezen: http://www.reuters.com/article/2011/...7IN00C20110724

Een eenzaat.
Oud 24 juli 2011, 14:39   #813
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ken die gast niet. Ik weet ook niet vanwaar dat die zijn moordplannen vandaan haalde. Iets wat sommige forumers hier nochtans denken te weten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reuters
ANTI-MUSLIM TRACT

Police chief Sponheim confirmed that Breivik had published a 1,500-page anti-Islamic manifesto Friday just hours before the attacks.

The online tract, written in English, describes how he planned his onslaught and made explosives, as well as outlining his violent philosophy.

The killings would draw attention to the manifesto entitled "2083-A European Declaration of Independence," Breivik wrote.

"Once you decide to strike, it is better to kill too many than not enough, or you risk reducing the desired ideological impact of the strike," he wrote.

He attacked what he called "the Islamic colonisation and Islamisation of Western Europe" and the "rise of cultural Marxism/multiculturalism."

(...)

A video posted on the YouTube website showed several pictures of Breivik, including one of him in a scuba diving outfit pointing an automatic weapon.

"Before we can start our crusade we must do our duty by decimating cultural Marxism," said a caption under the video called "Knights Templar 2083" on YouTube, which removed the clip Saturday.
Bovendien blijkt zijn manifest veel knip-en -plakwerk te bevatten...

Laatst gewijzigd door drosophila : 24 juli 2011 om 14:40.
Oud 24 juli 2011, 14:39   #814
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

welke ideologie haalde hij aan die massamoorden propageert aub? waar staat dat ze vb. na de 8de juli "kinderen van tegenstanders de strot moeten afsnijden" of "op hun hoofden hakken en de toppen van hun vingers afhakken"? Heeft ie een ideologie gevolgd die vond dat ze tegenstanders moesten vermoorden tot de laatste adept zich achter een steen verschool?

die vragen wil ik graag beantwoord zien als je verklaart dat zijn ideologie (dewelke was het nu weer?) hem aanspoorde tot het plegen van massamoorden.

Hij was alvast geen Stalin adept (80 miljoen doden) of geen Mao adept (100 miljoen? was het niet zoiets?)
Oud 24 juli 2011, 14:40   #815
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
En met die "feiten" keurt u terrorisme goed.
Pardon?

Als iemand beweert dat er 1% islamieten in Noorwegen zijn, en ik haal bronnen aan die zeggen dat er tussen 2% en 3,4% moslims in Noorwegen zijn, dan keur ik volgens jou terrorisme goed?

Bizarre redenering, om het maar zeer mild te zeggen.
Oud 24 juli 2011, 14:41   #816
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is kinderachtig en geestig uw kijk, maar het kan onwetendheid zijn. Oslo is een stad een erg grote stad. Veel mensen willen daar niet wonen, daarom dat er net zoals hier in de jaren 60 noordafrikanen en turken werden aangetrokken om het vuile werk te doen.Het is ook die groep die het hardste getroffen werd door de crisis!

Belgen, Duitsers en Nederlanders willen daar dus niet gaan wonen(die gaan naar daar om een rustig leven te leiden). Zij verkiezen de projectgemeentes die hen bijna alles op een dienblaadje aanbieden en enkel hen zullen aanvaarden!

Het is dus niet abnormaal dat er meer vluchtelingen in Oslo wonen dan in andere middelgrote steden en helemaal geen in kleine gemeenten.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 14:41   #817
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
welke ideologie haalde hij aan die massamoorden propageert aub? waar staat dat ze vb. na de 8de juli "kinderen van tegenstanders de strot moeten afsnijden" of "op hun hoofden hakken en de toppen van hun vingers afhakken"? Heeft ie een ideologie gevolgd die vond dat ze tegenstanders moesten vermoorden tot de laatste adept zich achter een steen verschool?

die vragen wil ik graag beantwoord zien als je verklaart dat zijn ideologie (dewelke was het nu weer?) hem aanspoorde tot het plegen van massamoorden.

Hij was alvast geen Stalin adept (80 miljoen doden) of geen Mao adept (100 miljoen? was het niet zoiets?)
U bent niet goed mee, kennelijk. Informeer u.
Oud 24 juli 2011, 14:42   #818
smiley

Standaard

Citaat:
Zelfkennis is het begin van wijsheid.
Dan zou je beter met jezelf beginnen aangezien je denkt anderen te kennen enkel en alleen maar omdat die de islam uit de doeken doen en net het tegenovergestelde zeggen als wat bush of blair in dit filmpje zegt

http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867

of een Nahed Selim in deze tekst.

De feiten ontkennen zal ze niet veranderen
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/...e_islam_i.html

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juli 2011 om 14:42.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 14:43   #819
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Cynara, je bent ziek.

Iemand die op het eerste zicht grotendeels gelijkaardige denkbeelden als jezelf heeft, vermoord 93 mensen. En wat doe jij? Je roept "Jamaar kijk eens, die daar moorden ook, en die ook!"

Een beetje zoals de pestkop op het speelplein die zich bij de juf wilt verantwoorden.
Oud 24 juli 2011, 14:44   #820
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Pardon?

Als iemand beweert dat er 1% islamieten in Noorwegen zijn, en ik haal bronnen aan die zeggen dat er tussen 2% en 3,4% moslims in Noorwegen zijn, dan keur ik volgens jou terrorisme goed?
Als u dat doet in een draad die gaat over een terreuraanslag die anti-islamitisch gemotiveerd is, dan lijkt dat daar heel sterk op.

(Norway mourns victims of anti-Islam attacker)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be