Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 16:29   #881
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Juist in dat geval zouden er minder zijn wat niet wegneemt dat hij wel meer bommen zou kunnen maken. Wat ook niet wegneemt dat hij een andere weg had kunnen zoeken om aan een wapen te kunnen geraken. Zoiets uitsluiten lijkt me bijna onmogelijk.
Klopt.

Uitsluiten kunde zoiets nooit; maar ik wou er alleen op wijzen dat de toegang tot wapens nog vergemakkelijken (vrije wapendracht invoeren) zeker geen oplossing was eerder omgekeerd (zie maar het hoger aantal van dit soort en andere schietincidenten, in de VS v Amerika).
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 16:29   #882
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Klopt.

Uitsluiten kunde zoiets nooit; maar ik wou er alleen op wijzen dat de toegang tot wapens nog vergemakkelijken (vrije wapendracht invoeren) zeker geen oplossing was eerder omgekeerd (zie maar het hoger aantal van dit soort en andere schietincidenten, in de VS v Amerika).
Daar heb je 100% gelijk in.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 16:41   #883
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
religieuze zotten in verre landen zijn meestal ook burgers, in hun respectievelijke staten.

als een persoon als Breivik geen toegang tot vuurwapens zou hebben, zou het donderdag heel anders zijn uitgedraaid. Dus om uw quote te parafraseren:
Heel Noorwegen boven de 18 heeft toegang tot vuurwapens, althans jachtwapens. In de woeste Noorse natuur op jacht gaan, is immers één van de nationale hobby's.
En dan is er nog het instituut "Heimevernet", Noorse ex-dienstplichtigen die na afloop van hun dienstplicht wapens en uniform mee naar huis krijgen, een paar keer per jaar oefenen, en die dienen om op lokaal niveau in geval van oorlog en crises de orde te handhaven, de vijand tegen te houden of te vertragen totdat de reguliere krijgsmacht die taak overneemt. Vaak worden leden van dat Heimevernet in vredestijd ook ingezet bij reddingsacties in de bergen en van dat soort dingen.

Er zijn in Noorwegen, net als in Zwitserland bijvoorbeeld, enorm veel vuurwapens in omloop, en slechts uiterst zelden gaat het mis.
Hoewel ik me best kan voorstellen dat er na aanleiding van deze gruweldaad nu nieuwe wetten ingevoerd, of oude wetten verstrengd zullen worden, zogenaamd om de veiligheid te verhogen, maar die in feite een ontwapening van de bevolking zal betekenen, zodat de heersende elites vrijere teugels krijgen om hun plannen door te voeren.

Pleiten voor een verstrenging van dat soort wetten is uiteindelijk levensgevaarlijk, want dat komt neer op jezelf, je lot geheel in handen van de overheid en heersende klasse leggen, en de geschiedenis heeft helaas al veel te vaak aangetoond dat overheden en heersende klassen het lang niet altijd goed voor hebben met de bevolking.
Oud 24 juli 2011, 16:44   #884
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Heel Noorwegen boven de 18 heeft toegang tot vuurwapens, althans jachtwapens. In de woeste Noorse natuur op jacht gaan, is immers één van de nationale hobby's.
En dan is er nog het instituut "Heimevernet", Noorse ex-dienstplichtigen die na afloop van hun dienstplicht wapens en uniform mee naar huis krijgen, een paar keer per jaar oefenen, en die dienen om op lokaal niveau in geval van oorlog en crises de orde te handhaven, de vijand tegen te houden of te vertragen totdat de reguliere krijgsmacht die taak overneemt. Vaak worden leden van dat Heimevernet in vredestijd ook ingezet bij reddingsacties in de bergen en van dat soort dingen.

Er zijn in Noorwegen, net als in Zwitserland bijvoorbeeld, enorm veel vuurwapens in omloop, en slechts uiterst zelden gaat het mis.
Hoewel ik me best kan voorstellen dat er na aanleiding van deze gruweldaad nu nieuwe wetten ingevoerd, of oude wetten verstrengd zullen worden, zogenaamd om de veiligheid te verhogen, maar die in feite een ontwapening van de bevolking zal betekenen, zodat de heersende elites vrijere teugels krijgen om hun plannen door te voeren.

Pleiten voor een verstrenging van dat soort wetten is uiteindelijk levensgevaarlijk, want dat komt neer op jezelf, je lot geheel in handen van de overheid en heersende klasse leggen, en de geschiedenis heeft helaas al veel te vaak aangetoond dat overheden en heersende klassen het lang niet altijd goed voor hebben met de bevolking.

Ik denk dat (de Noren kenende), geen enkele partij het ontwapenen (jachtwapens) van de bevolking gaat goedkeuren.

Of ze zouden het nu moeten doen nu het nog vers in het geheugen zit, en dan nog! Dit gaat volgens mij nooit gebeuren.
Oud 24 juli 2011, 16:46   #885
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
u begrijpt blijkbaar geen engels?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 16:50   #886
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is niet zozeer het verkrijgen van een wapen, het probleem is dat een enkeling (of groep) tot geweld overgaat teneinde zijn/hun politieke overtuiging kracht bij te zetten.
Dan verval je onherroepelijk in het politieke terrorisme. Anders Behring Breivig is derhalve niet anders dan de politieke terrorits waarvan er inmiddels velen rondlopen. Van linkse origine (milieuactivisme) van religieuze origine (Islam en Romeinse kerk) en van criminele origine (Taliban, Al Quaeda, Lichtend Pad etc.) en dan nog die van extreem-rechts, Mc Veigh, Behring en dan ten leste het staatsterrorisme (VS, N-Korea)
Er zijn er nogal wat. En de lijst is bij lange na nog niet volledig.

Het zijn allemaal contra-productieve krachten die elkaar tegenwerken met een enkel doel: macht.
Het is de burger die in het centrum van deze tumultueuze worsteling staat en in feite zou het zo moeten zijn dat de burger bewapend is en de overheid niet. De burger vergeet dat hij/zij het belangrijkste element in de samenleving is waarvoor zelfs de machtigste overheid een grote angst koestert. Kijk hoe de VS daarmee omgaat; daarvoor was het de USSR en Nazi-Duitsland.
Nu zijn het de grootmachten, VS, China en de kleinmacht N-Korea. Nog wel.
Want ook dit kan in een enkele klap worden vernietigd.
Oud 24 juli 2011, 16:59   #887
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist in dat geval zouden er minder zijn wat niet wegneemt dat hij wel meer bommen zou kunnen maken. Wat ook niet wegneemt dat hij een andere weg had kunnen zoeken om aan een wapen te kunnen geraken. Zoiets uitsluiten lijkt me bijna onmogelijk. De feiten zijn er. Noorwegen heeft net zoals andere landen bijna geen onderzoeken gedaan naar rechts extremisme. Laten we hopen dat daar nu verandering in komt.
Rechtse politici zoals Sarkozi en Angela Merkel geven toe aan het anti-moslim denken. Dit ten gunste van de rechtse politiek, net zoals de pers trouwens. Ze moedigen het extremistische en de anti-immigranten propaganda aan. In het geval van Noorwegen, had de Conservatieve Partij al een coalitieregering klaar met Fremskrittspartiet (Noorse vlaams belang) als de huidige linkse coalitie werd verslagen bij de volgende verkiezingen zou deze dus mee in de regering zitten!
En wat is daar mis mee, als de Noorse kiezer dit in de stembus zo had beslist?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 17:02   #888
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En wat is daar mis mee, als de Noorse kiezer dit in de stembus zo had beslist?
Wat is daar juist aan? Een breivik aan de macht?
Oud 24 juli 2011, 17:03   #889
J.B good
Banneling

Standaard

Enkele Citaten van Breivik. Ik lees regelmatig dezelfde kul hier op dit forum.

Citaat:
„Nederland, dat eeuwenlang een toevluchtsoord was voor vrije denkers, wordt steeds meer een totalitaire staat als een direct resultaat van massa-immigratie in het algemeen en moslimimmigratie in het bijzonder.”

„Misschien stierf Nederlands kans om zichzelf te redden wel samen met Fortuyn. Ik hoop van niet. Ik heb altijd van Nederland gehouden en het zou heel droevig zijn als een natie die er zoveel tijd en moeite in heeft gestoken om de zee buiten te houden, vernietigd zou worden door een vloedgolf van sharia-barbarisme.”

„Pim Fortuyn werd indirect vermoord door de politieke, culturele en media-elites, waar Theo van Gogh vermoord werd door moslims. Ayaan Hirsi Ali is verdreven uit het land. Het islam-kritische parlementslid Geert Wilders is er nog, maar hij wordt net als Pim Fortuyn een racist genoemd, ontvangt dagelijks bedreigingen van moslims en krijgt niet subtiele hints van de gevestigde orde dat hij zijn kritiek over moslimimmigratie moet afzwakken.”

„Als het Nobelcomité relevant wil blijven, moet het wat veranderingen aanbrengen. De grootste uitdaging voor de wereldvrede op dit moment is niet de wereldwijde opwarming, maar de wereldwijde Jihad. Ik stel daarom voor dat de volgende Nobelprijs voor de Vrede gaat naar Ayaan Hirsi Ali.”
http://www.gelderlander.nl/voorpagin...t-manifest.ece
Oud 24 juli 2011, 17:18   #890
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie daar niet veel kul staan. Het klopt van wilders pim fortuyn en ayaan, werden onmiddellijk als 'racist' in de hoek gezet. Nu heeft men wilders met de staart tussen de benen moeten vrijlaten aangezien zij geen poot hadden om op te staan. Van al die aanklachten was niks waar. Ik zie ook niet in wat aanleiding gaf tot zulk een moordpartijen. Die man is niet goed bij zijn hoofd. Meer moet men daar niet achter zoeken. Als ik iets schrijf dat waar is en ik zou daarna een onmenselijke daad plegen maakt dat die geschreven waarheid niet plots een onwaarheid.

Citaat:
Wij zijn een groepering van bezorgde ex-moslims die van mening zijn dat de islamitische ideologie een gevaar inhoudt voor de vrijheden in onze Belgische samenleving en tegelijkertijd de integratie van moslims in België verhindert.

Op deze site zal je ontdekken waarom wij dit denken.
http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juli 2011 om 17:23.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 17:23   #891
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat heeft Breivik niet zelf geschreven. Ik heb dezelfde tekst al tijden geleden gezien. De meeste teksten uit zijn boek zijn citaten en herschrijvingen van wat anderen, zowel linkse als rechtse schrijvers, al eerder geschreven hebben.
Oud 24 juli 2011, 17:23   #892
smiley

Standaard

Citaat:
Dat heeft Breivik niet zelf geschreven. Ik heb dezelfde tekst al tijden geleden gezien. De meeste teksten uit zijn boek zijn citaten en herschrijvingen van wat anderen, zowel linkse als rechtse schrijvers, al eerder geschreven hebben.
Dat dacht ik al.
Oud 24 juli 2011, 17:24   #893
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik zie daar niet veel kul staan. Het klopt van wilders pim fortuyn en ayaan. Ik zie ook niet in wat aanleiding gaf tot zulk een moordpartijen. Die man is niet goed bij zijn hoofd. Meer moet men daar niet achter zoeken. Als ik iets schrijf dat waar is en ik zou daarna een onmenselijke daad plegen maakt dat die geschreven waarheid niet plots een onwaarheid.
Het is net die kul die hem maakt tot wat hij is. Mijn daden zijn afschuwelijk maar noodzakelijk" zegt deze Noorse terrorist". Op die manier zegt hij dat hij de politieke verantwoordelijkheid opeist, wat eigenlijk een reden is om zijn verwerpelijke ideologie te gaan aanschouwen als de wortels van zijn misdaad.
Oud 24 juli 2011, 17:25   #894
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Het komt uit zijn manifest, iedereen weet dat hij van alle stukjes aan elkaar kleeft en daarop verder bouwde.
Oud 24 juli 2011, 17:25   #895
smiley

Standaard

Citaat:
Het is net die kul die hem maakt tot wat hij is. Mijn daden zijn afschuwelijk maar noodzakelijk" zegt deze Noorse terrorist". Op die manier zegt hij dat hij de politieke verantwoordelijkheid opeist, wat eigenlijk een reden is om zijn verwerpelijke ideologie te gaan aanschouwen als de wortels van zijn misdaad.
Wat u net geschreven hebt is kul. Flauwe kul
Oud 24 juli 2011, 17:26   #896
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat dacht ik al.

Dank u om eens een keer te posten zonder uw "spambot" te gebruiken.
Oud 24 juli 2011, 17:27   #897
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat u net geschreven hebt is kul. Flauwe kul
Daar staan deels zijn woorden.
Oud 24 juli 2011, 17:28   #898
smiley

Standaard

Citaat:
Het komt uit zijn manifest, iedereen weet dat hij van alle stukjes aan elkaar kleeft en daarop verder bouwde.
En dan, indien dit zo zou zijn, moet dan omwille van een gek de kritiek op de islam verstommen ? Ik weet het, er zijn er die dat heel graag zouden willen.

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juli 2011 om 17:30.
Oud 24 juli 2011, 17:28   #899
smiley

Standaard

Citaat:
Daar staan deels zijn woorden.
Waar ? Oh ja. Nogmaals en dan. Lees wat ik hierboven heb geschreven

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juli 2011 om 17:29.
Oud 24 juli 2011, 17:29   #900
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Te veel lucky luke's gelezen?
Waarom dat, man ? Wil je afstrijden dat indien enkele tientallen jonge mensen op dat eiland zélf een wapen bij zich droegen toen deze moordenaar toesloeg, er waarschijnlijk minder slachtoffers gevallen waren ? Er is een goede kans dat die vent zelf een paar kogels door zijn kop gekregen zou hebben.
Of laat jij je misschien als zoals een mak schaap omverschieten, als je zelf een vuurwapen in de hand hebt ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be