Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 21:53   #1901
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit vind ik beledigend, alsof wie het niet met u eens is niet evengoed het beste voor heeft met een kind!
Inderdaad. Iederéén wil het beste voor het kind. Sommigen gaan daarin gewoon zo ver dat ze zonder reden een minderheid discrimineren.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 21:58   #1902
Oblique
Banneling

Standaard

Neen.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 21:59   #1903
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dan heeft u duidelijk een andere opleiding genoten dan ik. Ik heb weliswaar geen diploma pedagogie maar slechts een getuigschrift in het kader van een lerarenopleiding avondcursus. D-cursus heette dat toen. Dat heeft niks te maken met mijn huidige bezigheden, maar ik volgde wél die opleidng in 1990 denk ik.

Een beschrijving van 'de rol van de vader' was daarbij een examenvraag. Zeker weten.

Trouwens, moet je maar eens 'de rol van de vader' en 'de rol van de moeder' intikken op google. Dat zal jou, met uw pedagogisch diploma, vast wel interessant lijken.

Precies. Iedereen moet door zo'n periode en zeker worden daarin de ouders in vraag gesteld. Nog veel meer bij adoptiekinderen, die vaak nog met een hechtingstoornis kampen ook. Zoals u weet is met binnen de pedagogie belange niet meer zo enthousiast over adoptie als pakweg 30 jaar geleden. Precies om dat probleem bij adoptiekinderen. het is tevens de oorzaak en reden waarom zovelen contact willen met hun biologische ouders en ook proefbuisbabys -die nu stilletjes aan volwassn worden- zien het als een onrechtvaardigheid hun biologische ouder(s) niet te kunnen kennen. Eveneens lectuur gebnoeg daarover te vinden via google.

Dat staat hier allemaal zo goed als mogelijk uitgelegd: http://forum.politics.be/showthread....48#post5578348

Deze discussie gaat niet over alle kinderen, maar over adoptiekinderen. En inderdaad zijn twee liefhebbende ouders beter dan één.

Paulus.
U heeft nu lang genoeg de kans gehad om op basis van argumenten bij te dragen aan dez discussie, u kunt dat niet behalve uw persoonlijke vooroordelen als " wetenschappelijk" proberen te verkopen, heeft u daar nu niet genoeg aandacht voor gekregen?

Fijn dat u een D cusrus volgde, leerde u daar dan dat homo's geen volwaardige ouders zijn en traditionele rolpatronen een voorwaarde vormen voor een goed pedagogisch klimaat? Ik hoop van niet! Anders ben ik benieuwd waar u die opleiding kreeg...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 22:02   #1904
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
U heeft nu lang genoeg de kans gehad om op basis van argumenten bij te dragen aan dez discussie, u kunt dat niet behalve uw persoonlijke vooroordelen als " wetenschappelijk" proberen te verkopen, heeft u daar nu niet genoeg aandacht voor gekregen?

Fijn dat u een D cusrus volgde, leerde u daar dan dat homo's geen volwaardige ouders zijn en traditionele rolpatronen een voorwaarde vormen voor een goed pedagogisch klimaat? Ik hoop van niet! Anders ben ik benieuwd waar u die opleiding kreeg...
ZIJN d-cursus bevatte lessen over de noodzakelijke rolpatronen van man en vrouw... stellingen die al decennia lang ontkracht zijn.
Oud 24 juli 2011, 22:31   #1905
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
ZIJN d-cursus bevatte lessen over de noodzakelijke rolpatronen van man en vrouw... stellingen die al decennia lang ontkracht zijn.
Hmm?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 22:33   #1906
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Hmm?
Ja, dat zijn wel veel nieuwe woorden in één zin.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 22:34   #1907
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, dat zijn wel veel nieuwe woorden in één zin.
Goh, daar kan Effect niet aan doen. Misschien kun je hem vragen of hij voor "speciale" mensen zoals jou de woorden kan uitleggen?
Oud 24 juli 2011, 22:41   #1908
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Goh, daar kan Effect niet aan doen. Misschien kun je hem vragen of hij voor "speciale" mensen zoals jou de woorden kan uitleggen?
Hmm?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 22:44   #1909
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hmm?
Goed, imitatie hoort bij het leerproces. Alleen wil ik niet echt geassocieerd worden met fanatiekelingen als jij, dus kun je alsjeblieft iemand anders imiteren?
Oud 24 juli 2011, 22:50   #1910
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit vind ik beledigend, alsof wie het niet met u eens is niet evengoed het beste voor heeft met een kind!
Sommigen bekijken de zaak inderdaad niet vanuit het belang van het kind, maar vanuit het belang van de homoseksueel. Hun argumenten pro adoptie reiken dan ook niet verder dan: Mijn lesbische vriendinnen en homo vrienden zijn perfect capabel om een kind op te voeden. Zelfs (vooral) op de "best mogelijke" manier. Dus ik verdedig hun rechten, ....

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 22:50   #1911
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Iederéén wil het beste voor het kind. Sommigen gaan daarin gewoon zo ver dat ze zonder reden een minderheid discrimineren.
Het kan best zijn dat mensen, van welke geaardheid ook, zich gediscrimineerd voelen als kinderen naar andere koppels gaan, ipv naar hun, binnen het kader van "het best mogelijke". Maar zich gediscrimineerd voelen is nog altijd wat anders dan daadwerkelijk gediscrimineerd zijn.

Paulus.
Oud 24 juli 2011, 22:50   #1912
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan moet u mijn argumentatie eens herlezen want daar staat iets helemaal anders. Kijk maar: http://forum.politics.be/showthread....48#post5578348

Citaat:
Neen.

Ik leerde daar wel dat men in de pedagogie voorzeker 'de rol van de vader' en 'de rol van de moeder' als afzonderlijke fenomenen erkent die men waarneemt bij de opvoeding van kinderen. Deze zijn nu eenmaal niet gelijk. Afhankelijk van het geslacht en de leeftijd van het kind gaat deze voor bepaalde zaken eerder aankloppen bij de moeder en voor andere zaken bij de vader. Soms overlappen deze rollen elkaar, maar soms ook niet.

Paulus.
Oud 24 juli 2011, 22:50   #1913
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U misbruikt het kind om anderen te discrimineren. Als excuus gebruikt u "het best mogelijke".
Op welke manier misbruik ik dan het kind door het best mogelijke voor hen te willen?

Het is de homolobby die kinderen misbruikt in hun strijd voor gelijke rechten. Als zij geen kinderen mogen adopteren, dan worden zij gediscrimineerd. En iedereen die daarmee niet akkoord is, is homofoob.

Paulus.
Oud 24 juli 2011, 22:50   #1914
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zijn helemaal niet ontkracht, waar blijft u het toch halen? Waarom denkt u dat in de links die werden aangebracht door pro zoveel aandacht aan dit fenomeen werd besteed? Waarom onderzoekt men de rol van de vader én de rol van de moeder bij homoseksuelen?

Weer niet opgelet jongen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2011 om 23:01.
Oud 24 juli 2011, 22:55   #1915
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zijn helemaal niet ontkracht, waar blijft u het toch halen. Waarom denkt u dat in de links die werden aangebracht door pro zoveel aandacht aan dit fenomeen werd besteed? Waarom onderzoekt men de rol van de vader én de rol van de moeder bij homoseksuelen?

Weer niet opgelet jongen?

Paulus.
Vandaar ook mijn 'Hmm', voordat een bepaalde trol ertussen kwam.

Bij lesbiennes heb je toch bijvoorbeeld de begrippen 'butch' en 'femme'?
Oud 24 juli 2011, 23:00   #1916
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Precies! En dat weet Effect maar al te goed.

kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=8531

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2011 om 23:04.
Oud 24 juli 2011, 23:17   #1917
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

Nee, fundamenteel onjuist. De begrippen 'butch' en 'femme' zijn uitgevonden door hetero's die per sé de lesbische cultuur aan het traditionele systeem wilde onderwerpen. In het overgrote deel van de lesbische cultuur gelden deze twee termen niet.

Hetzelfde geldt overigens ook voor de homocultuur waarbij hetero's denken dat er altijd een vrouwelijke en een mannelijke is in de relatie. Niets in minder waar.
Oud 24 juli 2011, 23:18   #1918
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Precies! En dat weet Effect maar al te goed.

kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=8531

Paulus.
God man... ik gebruikte dat voorbeeld van het butch-femme koppel enkel om je eigen onzinnige logica aan te tonen. Ik heb nooit gezegd dat die butch-femme de standaard is. Als je een half uur optrekt met holebi's weet je zo'n dingen...

Laatst gewijzigd door Effect : 24 juli 2011 om 23:19.
Oud 24 juli 2011, 23:23   #1919
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, fundamenteel onjuist. De begrippen 'butch' en 'femme' zijn uitgevonden door hetero's die per sé de lesbische cultuur aan het traditionele systeem wilde onderwerpen. In het overgrote deel van de lesbische cultuur gelden deze twee termen niet.

Hetzelfde geldt overigens ook voor de homocultuur waarbij hetero's denken dat er altijd een vrouwelijke en een mannelijke is in de relatie. Niets in minder waar.
Weeral onwaarheden aan het verkondigen....
Butch en femme is een van oorsprong Engelstalig begrippenpaar dat in de lesbische subcultuur wordt gebruikt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Butch_en_femme

Let ook op het fotootje rechts in beeld.

Ik hoef me niet van leugens te bedienen om een punt te maken hoor....

Jammer dat je jezelf daartoe verlaagt.

Paulus.
Oud 24 juli 2011, 23:29   #1920
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
God man... ik gebruikte dat voorbeeld van het butch-femme koppel enkel om je eigen onzinnige logica aan te tonen. Ik heb nooit gezegd dat die butch-femme de standaard is. Als je een half uur optrekt met holebi's weet je zo'n dingen...
Onzin.

Het was niet eens een reactie op wat ik zei maar wel in een discussie met St. Germain Tourist. Niks van Paulus' onzinnige logica zoals je beweert.

kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=8522

en

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=8531

Hopelijk is deze confrontatie niet te pijnlijk voor je. Maar ja, wie met leugens argumenteert.....

...valt vroeg of laat wel door de mand.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2011 om 23:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be