Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2011, 15:44   #81
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Eerst en vooral de aard en exacte definitie van Allah gaat ons menselijk bevattingsvermogen te boven. Dus zo'n soort discussies zijn vrij zinloos. Maar als moslim accepteren we dat er een alles omvattende God bestaat die 1 is.
Omdat God alles overtreft (=Allah ouakbar) kunnen er geen meerdere zijn. Als er meerdere Almachten zouden zijn zou er een contradictie bestaan tot er maar een overblijft. (het juiste islamitische standpunt ken ik niet en heb nu geen tijd om het op te zoeken dus neem het met een korreltje zout en niet de juiste mening van de islamitische geloofsleer maar eerder mijn spontane mening).
Allez, hetzelfde als in het christendom en jodendom in feite. Soms vind ik dat wel jammer. Het heeft wel iets, al die verschillende goden!
Eentje voor de zon, eentje voor de maan, eentje voor de zee, eentje voor het plezier, eentje voor de oorlog enzovoort. In het katholicisme leven die nog zo'n beetje voort in verschillende "heiligen".
De Keltische godin Brigid of Brigitta is er zo eentje.
Oud 25 juli 2011, 15:51   #82
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Twee vragen aan de Moslims hier.

1)Een Moslim(a) die tijdens de Ramadan door een geldige reden wel eet.
Mag die eender wat eten of enkel koud eten bevoorbeeld.

2)Een Moslima die ik ken doet volgende,en volgens mij zou dat niet kunnen.
Ramadan valt in augustus en dan zijn het lange dagen(wel minder dan vorig jaar) en zij gaat nu niet vasten,maar haalt deze dagen in tijdens de winterperiode.

Kan dan volgens jullie religieuze regels of niet ?

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:52   #83
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is sch..?
Hm, sorry, ik ben een dame Allez, kom 't is een scheet.
Ik weet dat zoiets niet kan voor moslims maar wij hadden ook liedjes die een beetje de draak steken met ons geloof.
Het stapliedje "één, één, één is één" bijvoorbeeld is ook niet erg eerbiedig. De stenen tafelen worden vergeleken met gebakken wafelen en zeggen dat de dwaze maagden de hemel vaagden en dat 9 koren engelen aan de hemel bengelen, dat was ook niet helemaal volgens het boekje.
Het stapte anders goed, dat liedje, en we konden zo heerlijk hard uithalen terwijl we het zongen
Niemand deed daar moeilijk over. In die tijd mocht een mens nog lachen.
Oud 25 juli 2011, 15:55   #84
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een eerste waar woord na je periode van afwezigheid.
Niet echt. Korte periodes vasten (vasten, he, niet uitkijken tot het donker is om je dan vol te proppen) kan wel degelijk nuttig zijn. Zo kan je je bijvoorbeeld beter concentreren.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:05   #85
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Twee vragen aan de Moslims hier.

1)Een Moslim(a) die tijdens de Ramadan door een geldige reden wel eet.
Mag die eender wat eten of enkel koud eten bevoorbeeld.
Die eet inderdaad wat hij wilt.

Citaat:
2)Een Moslima die ik ken doet volgende,en volgens mij zou dat niet kunnen.
Ramadan valt in augustus en dan zijn het lange dagen(wel minder dan vorig jaar) en zij gaat nu niet vasten,maar haalt deze dagen in tijdens de winterperiode.
Dat mag niet.
Citaat:
Kan dan volgens jullie religieuze regels of niet ?
Neen, alleen als ze een geldige reden bezit om niet te moeten vasten. Een ziekte, zwangerschap of iets in die aard.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 25 juli 2011 om 16:06.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:09   #86
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Niet echt. Korte periodes vasten (vasten, he, niet uitkijken tot het donker is om je dan vol te proppen) kan wel degelijk nuttig zijn. Zo kan je je bijvoorbeeld beter concentreren.
het schijnt eh ivm de suikerspiegel ofzo maar ik denk dan dat mijn suikerspiegelmachine na de botten is want ik kan me alleen smorgens goed concentreren in de namiddag niks concentratie voor studeren.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:11   #87
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het schijnt eh ivm de suikerspiegel ofzo maar ik denk dan dat mijn suikerspiegelmachine na de botten is want ik kan me alleen smorgens goed concentreren in de namiddag niks concentratie voor studeren.
Hier net hetzelfde.

Ik kijk uit naar de Ramadan en ben vooral blij dat het dit jaar in de zomervakantie valt. Ik ga afzien, dat weet ik nu al. Ik ben iemand die zich nogal heel snel misselijk begint te voelen als ik niet op tijd eet
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:17   #88
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan wordt het hoogtijd dat je je bloed eens laat testen op diabetes. In geval van diabetes is het net van het allergrootste belang om REGELMATIG kleine hoeveelheden te eten en dus zeker geen ramadantoestanden;
Als jij je slap voelt in de namiddag en je niet meer kan concentreren lijkt dat inderdaad op een te laag suikergehalte.
Diabetespatienten zijn trouwens vrijgesteld van ramadannen, maar velen weten dit nog niet. De reden is dat de almachtige Allah (die toch diabetes heeft uitgevonden) dit zelf niet wist.

Wil je later aan de nierdialyse, blind worden, hartfalen, afgezette benen of voeten (nou ja die laatsten dat zijn jullie gewoon), dan moet je vooral géén aandacht schenken aan de verschijnselen die diabetes verraden. Het aantal gevallen bij moslims is tientallen percenten hoger dan bij de west Europeanen alhoewel ook daar de ziekte dramatische vormen aanneemt.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:20   #89
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hier net hetzelfde.

Ik kijk uit naar de Ramadan en ben vooral blij dat het dit jaar in de zomervakantie valt. Ik ga afzien, dat weet ik nu al. Ik ben iemand die zich nogal heel snel misselijk begint te voelen als ik niet op tijd eet
Maar het schijnt wel voor lezen dat het goede concentratie heeft, maar je moet niet beginnen filosoferen en diep nadenken etc. Dus eigenlijk perfect voor Qor'an recitatie. Ik word alleen misselijk snachts als ik snel eet bij iftar of te zwaar. Dus perfect is eerst wat water (of melk) dan een paar dadels dan magrheb bidden dan soep en dan eten. Die kleine gebedspauze is echt goed want dan hebben je maag en darmpjes tijd om op te staan en de gebedsbewegingen bevordert dat ook.
Oud 25 juli 2011, 16:21   #90
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Allah ziet alles
Ook de naakstranden?
Of buigt hij daar ook nederig het hoofd?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:22   #91
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral de aard en exacte definitie van Allah gaat ons menselijk bevattingsvermogen te boven. Dus zo'n soort discussies zijn vrij zinloos. Maar als moslim accepteren we dat er een alles omvattende God bestaat die 1 is.
Omdat God alles overtreft (=Allah ouakbar) kunnen er geen meerdere zijn. Als er meerdere Almachten zouden zijn zou er een contradictie bestaan tot er maar een overblijft. (het juiste islamitische standpunt ken ik niet en heb nu geen tijd om het op te zoeken dus neem het met een korreltje zout en niet de juiste mening van de islamitische geloofsleer maar eerder mijn spontane mening).
Dus Allah is almachtig. OK laten we dat als uitgangspunt nemen.

Kan je me dan even vertellen waarom Allah ervoor zorgt dat het in de islamitische landen kommer en kwel is, waarbij massa's mensen naar hier willen vluchten, terwijl wij hier toch in volledige zonde en verderf leven? Normaal zou Allah met een beetje verstand de zaken toch totaal moeten omdraaien en van zijn islamitische landen welvaartsstaten maken terwijl wij hier in het stof en de modder moeten kruipen om een sprietje gras te kunnen eten?

Waarom laat die almachtige Allah op dit moment in islamitisch Afrika totaal onschuldige kinderen sterven van de honger, terwijl hij maar gewoon de manna naar beneden te sturen heeft? ik bedoel wat is het nut om kleine islamitische kinderen te kwellen met hongersnood als ze niks misdaan hebben?

zo almachtig lijkt me Allah toch niet. Tenzij het een ware sadist is natuurlijk, dat lijkt er al wat beter op.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:23   #92
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben iemand die zich nogal heel snel misselijk begint te voelen als ik niet op tijd eet
Ik alleen als ik niet op tijd sex heb
Bijna de maandag, bijna de dinsdag, bijna ...
Tja getrouwd he

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 25 juli 2011 om 16:23.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:29   #93
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Weldra is het terug ramadan. Zijn er mensen die dit zullen doen? zoja waarom?

Wat is jullie mening over ramadan?
Waarom zou je uberhaupt voor één of ander fictief verzinsel je eigen voeding gaan ontzeggen overdag, om je dan 's nachts weer vol te gaan proppen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 17:10   #94
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Allah bestaat niet want hij is niets. En bv. waarom heeft Allah dan dinosaurussen geschapen als hij ze daarna dan heeft laten uitroeien? Kon hij niet gewoon direct de mens schapen in een zodanig intelligente vorm dat hij emoties als jaloezie, woede etc. niet kent maar alleen maar liefde voor alles en iedereen?

Laatst gewijzigd door Henkerd : 25 juli 2011 om 17:21.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 17:28   #95
zeddie
Banneling

Standaard

Because God is invincibly great, He can afford to be weak; because He is immutably pure, He can indulge with impunity in sin; He knows eternally all delight, therefore He tastes also the delight of pain; He is inalienably wise, therefore He has not debarred Himself from folly.

God is great, says the Mahomedan. Yes, He is so great that He can afford to be weak, whenever that too is necessary.

God often fails in His workings; it is the sign of His illimitable godhead.

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 17:34   #96
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Because God is invincibly great, He can afford to be weak; because He is immutably pure, He can indulge with impunity in sin; He knows eternally all delight, therefore He tastes also the delight of pain; He is inalienably wise, therefore He has not debarred Himself from folly.

God is great, says the Mahomedan. Yes, He is so great that He can afford to be weak, whenever that too is necessary.

God often fails in His workings; it is the sign of His illimitable godhead.

GreetzZ
Because the Spaghettimonster is invincibly great, He can afford to be weak; because He is immutably pure, He can indulge with impunity in sin; He knows eternally all delight, therefore He tastes also the delight of pain; He is inalienably wise, therefore He has not debarred Himself from folly.

Spaghettimonster is great, says the Hollandaisesaus. Yes, He is so great that He can afford to be weak, whenever that too is necessary.

Spaghettimonster often fails in His workings; it is the sign of His illimitable godhead.

We kunne zo de hele tijd slijmen en dichten over iets wat we nog nooit gezien hebben. En ik kan ook zo beginnen over een varken.

Laatst gewijzigd door Henkerd : 25 juli 2011 om 17:36.
Oud 25 juli 2011, 17:36   #97
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Allah bestaat niet want hij is niets. En bv. waarom heeft Allah dan dinosaurussen geschapen als hij ze daarna dan heeft laten uitroeien? Kon hij niet gewoon direct de mens schapen in een zodanig intelligente vorm dat hij emoties als jaloezie, woede etc. niet kent maar alleen maar liefde voor alles en iedereen?
dan kon Hij maar dat deed Hij niet.
Oud 25 juli 2011, 17:41   #98
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
dan kon Hij maar dat deed Hij niet.
Waarom niet? Was hij te lui misschien? Njah, wat wil je als zo'n groot beest na 6 dagen al in zijn zetel ploft voor maar alleen al een planeetje te schapen.
Oud 25 juli 2011, 17:46   #99
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Waarom niet? Was hij te lui misschien? Njah, wat wil je als zo'n groot beest na 6 dagen al in zijn zetel ploft voor maar alleen al een planeetje te schapen.
ok ok je hebt er geen begrip voor en kunt er niet inkomen dat ik geloof wat ik geloof maar is het nodig om zo denigrerend te spreken?
Oud 25 juli 2011, 17:48   #100
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
ok ok je hebt er geen begrip voor en kunt er niet inkomen dat ik geloof wat ik geloof maar is het nodig om zo denigrerend te spreken?
Ik zeg gewoon hoe het is. En iedereen kan zijn eigen religie beginnen. Weet je, het zou je zelfs uit de put kunnen trekken. Van schooier tot iemand die overladen is door maagden, geld en volgelingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be