![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Anders Behring Breivik heeft vrijdag net voor de moordende raid op het Noorse eiland Utoya zijn manifest van ruim 1.500 pagina's nog doorgestuurd naar een reeks Europese politici, onder wie ook Vlaams Belanger Tanguy Veys. Dat maakt Veys vandaag zelf bekend. Hij heeft "geen idee" waarom hij het document toegestuurd kreeg, maar zal het overmaken aan het gerecht.
In aanloop naar zijn dubbelaanslag in Oslo heeft Breivik een vuistdik manifest bijeen geschreven over het doel van zijn "missie". Het werkstuk citeert heel wat Europese politici, onder wie ook Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter. Kern van Breiviks boodschap is de nood aan "een preventieve oorlog tegen de marxistische/multiculturele regimes in Europa". Vrijdag om 14.09 uur viel het manifest ook bij Tangey Veys in de mailbox, nauwelijks enkele uren voor de ontploffing in het centrum van Oslo en de moorden op Utoya. Tussen de geadresseerden staan nog Belgische mailadressen, maar niemand anders van het Vlaams Belang, aldus Veys. "Ik heb geen idee hoe die man aan mijn mailadres komt", verduidelijkt Veys aan Belga. "Ik heb wel wat internationale contacten die publiceren over de islam, maar dat zijn zeker geen mensen die oproepen tot geweld. De citaten van Vlaams Belangers in het manifest van Breivik zijn op zichzelf correct weergegeven, maar worden tegen wil en dank gelinkt aan terreur", betreurt Veys tot slot. (belga/tma) ![]() Ik zal mn mening dan toch moeten bijstellen. Deze man is gewoon gestoord en bovendien extreem-rechts. Opdoeken die handel! Dr. Strangelove heeft dan toch gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaams Belang, dat niet echt "extreem-rechts" is, past echter haast perfect in het plaatje van Breivik. Laatst gewijzigd door Albrecht : 25 juli 2011 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Vele extreem-rechtsen zullen zijn daden niet goedkeuren, maar het punt blijft wel dat ik me begin zorgen te maken. Extreem rechts begint een gevaar voor de maatschappij te vormen net als andere soorten extremistische groepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het beste is dat u terugkeert naar uw land van herkomst. U hebt totaal niets te vertellen hoe wij onze samenleving moeten opbouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Misschien kunnen de vlaams belangers op dit forum hier wat meer over vertellen? In mijn ogen is die partij extreem-rechts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() misschien is Veys wel de belgische tempelier...
iemand die een kijkje wil nemen in z'n kast, mss zit er een opgepoetste maliënkolder in.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over wie heb je het hier? Over Veys en het VB of over Breivik?
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit trots ofzo misschien?
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Misschien omdat ze niet links, extreem-links, noch rechts zijn. En zoals Nyn schreef 'uit trots'.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 25 juli 2011 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke 'handel' ga je dan precies 'opdoeken'? En is het een freak omdat 'm mailt naar Veys?
(en sorry dat ik het een beetje in het belachelijke trek, maar ik vind heel het mediagebeuren rond Breivik een beetje kolder)
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() alvast niet uit commerciele overwegingen
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik weet het niet. toen ze nog 'hard' waren scoorden ze precies beter dan toen ze de scherpe kantjes wat afrondden.
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Wat is extreem rechts?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neo-nazi's en conservatief-liberalen worden hier beiden extreem-rechts genoemd, terwijl ze enorm verschillen. De eerste groep heeft zelfs kenmerken die normaal gezien aan links worden toegeschreven. Laatst gewijzigd door Albrecht : 25 juli 2011 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gasten gaan in hun vakantie graven van Nazi's bezoeken en hebben bij hun thuis foto's van ene Adolf aan de muur hangen. Ik heb ooit eens een reportage van een onthaalmoeder gezien op TV, daar hing Adolf gewoon tussen de familiekiekjes aan de muur. Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 juli 2011 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |