Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 09:05   #281
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Als die nota niet te nemen of te laten was, waarom wordt dan de NVA langs de kant gezet ?
En laat ons wel wezen, de NVA is wel degelijk langs de kant gezet door een nota die duidelijk geschreven is geweest met die bedoeling.
.
De meeste Franstalige partijen (niet alleen de 'Waalse') zijn vertrokken van hun arrogante: 'on est demandeur de rien'. En het is niet de verdienste geweest van Dewever om dit standpunt te doen evolueren. Het is al begonnen bij Leterme die weigerde toe te geven en daarom sukkelde men hopeloos verder. En toen is er iemand opgestaan die gezegd heeft: 'zo kan dat niet meer, ik zit mijn tijd hier te verknoeien en ik trek de stekker eruit. Moest men ooit nog eens van plan zijn om ernstig te praten over een serieuze staatshervorming, dan kom ik terug'. En dat was Alexander De Croo. De regering viel en er kwamen verkiezingen. De NVA behaalde een groot succes en was de grote winnaar. Ook al omdat de tradionele partijen er niets van bakten en Dewever uitgegroeid was tot een soort hype. En de Vlaamse kiezers zeiden: 'die zal het voor ons oplossen en daarvoor gaan wij stemmen' (let wel: een minderheid van de Vlaamse kiezer dan). Vervolgens is men gaan palaveren. En dat duurde meer dan één jaar. Maar Dewever bakte er uiteindelijk ook niets van. Hij bleef stug en hooghartig , kwam soms terug op datgene wat hij een paar dagen of weken geleden had gezegd, enz, en zette op de duur zichzelf buitenspel. Vervolgens kwam Vande Lanotte, die een goed werkstuk afleverde maar het werd zonder pardon afgeschoten. En uiteindlijk kwam Beke. Een jonge politicus en iemand die men nooit had verwacht. Vriendelijk maar vastberaden. En die hield voet bij stuk maar liet de deur op een kier en dwong di Rupo om stappen achteruit te zetten en af te stappen van deze Franstalige hoogmoedige houding. En di Rupo krabbelde terug omdat hij door Beke met zijn rug tegen de muur werd vastgepind.

Zo is het gegaan. En nu, ja nu gaan we zien.

Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2011 om 09:35.
system is offline  
Oud 26 juli 2011, 09:38   #282
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De meeste Franstalige partijen (niet alleen de 'Waalse') zijn vertrokken van hun arrogante: 'on est demandeur de rien'. En het is niet de verdienste geweest van Dewever om dit standpunt te doen evolueren.
jawel
born2bewild is offline  
Oud 26 juli 2011, 09:38   #283
born2bewild
Banneling

Standaard

alleen heeft hij het niet kunnen afmaken door de sabotage van stekkerman en het paard.
Zo is het gegaan

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 juli 2011 om 09:39.
born2bewild is offline  
Oud 26 juli 2011, 09:49   #284
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
alleen heeft hij het niet kunnen afmaken door de sabotage van stekkerman en het paard.
Zo is het gegaan
Als men alles nuchter overschouwt, moet men eigenlijk tot het besluit komen dat het feitelijk het besluit geweest is van Alexander De Croo die de Franstaligen heeft na verloop van tijd gedwongen af te stappen van het statusquo en hun vastgeroeste houding. De Croo is daar niet voor beloond geworden door de kiezer, maar ondankbaarheid is soms 's werelds loon. Ook in de politiek.

Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2011 om 09:54.
system is offline  
Oud 26 juli 2011, 09:50   #285
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste Franstalige partijen (niet alleen de 'Waalse') zijn vertrokken van hun arrogante: 'on est demandeur de rien'. En het is niet de verdienste geweest van Dewever om dit standpunt te doen evolueren. Het is al begonnen bij Leterme die weigerde toe te geven en daarom sukkelde men hopeloos verder. En toen is er iemand opgestaan die gezegd heeft: 'zo kan dat niet meer, ik zit mijn tijd hier te verknoeien en ik trek de stekker eruit. En als men ooit nog eens van plan zijn om ernstig te praten over een staatshervorming, dan kom ik terug'. En dat was Alexander De Croo. De regering viel en er kwamen verkiezingen. De NVA behaalde een groot succes en was de grote winnaar. Ook al omdat de tradionele partijen er niets van bakten en Dewever uitgegroeid was tot een soor hype. En de Vlaamse kiezers zeiden: 'die zal het voor ons oplossen en daarvoor gaan wij stemmen' (let wel: een minderheid van de Vlaamse kiezer dan). Vervolgens is men gaan palaveren. En dat duurde meer dan één jaar. Maar Dewever bakte er uiteindelijk ook niets van. Hij bleef stug en hooghartig , kwam terug op datgene wat hij een paar dagen of weken had gezegd, enz, en zette op de duur zichzelf buiten spel. Vervolgens kwam Vande Lanotte, die een goed werkstuk afleverde maar het werd afgeschoten. En uiteindlijk kwam Beke. Een jonge politicus en iemand die men nooit had verwacht. Vriendelijk maar vastberaden. En die hield voet bij stuk maar hield de deur op een kier en dwong di Rupo om stappen achteruit te zetten en af te stappen van deze Franstalige hoogmoedige houding. En di Rupo krabbelde terug omdat hij door Beke met zijn rug tegen de muur werd vastgepind.

Jij beweert van E.Gidius dat hij een avatarvervalser is (maar je bedoelt dat hij jouw avatars ridiculiseert), maar jij bent een geschiedenisvervalser, zelfs een vervalser van de meest recente geschiedenis: waar heeft Beke voet bij stuk gehouden? Hij heeft zijn houding op een week vijf keer herzien! Waar heeft Di Rupo stappen achteruit gezet? Hij heeft de wetsvoorstellen van Beke gewoon aan zijn dossier toegevoegd, belooft (maar wat is de belofte van een Franstalige waard?) dat de probleempunten die Beke inzake Brussel aanhaalde in commissies allerhande zouden verdwijnen en dat BHV niet eerst apart zou worden opgelost (zoals Beke eerst stelde), maar weer samen met de rest van de staatshervorming zou besproken worden (zie avondvergadering van 21 juli. Waar is DiRupo vastgepind tegen de muur? De mondelinge overeenkomst (en we weten wat mondelinge overeenkomsten voor Franstaligen waard zijn) is nog niet koud of verscheidene Franstaligen doen al hun best om de zogezegde en al fel afgezwakte eisen van Beke om aan tafel te komen volledig uit te hollen ( je weet wel, hun inmiddels beroemde amendementen op de wetsvoorstellen Beke ==> zie CM en OM). Ik zal je één ding zeggen:"'Woeter Bek' is al gejost voor hij nog maar één woord aan die tafel gezegd heeft en het ergste is dat hij er de stekker niet meer zal durven uittrekken omdat hij dan moet toegeven dat BDW gelijk had."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 26 juli 2011, 09:55   #286
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jij beweert van E.Gidius dat hij een avatarvervalser is (maar je bedoelt dat hij jouw avatars ridiculiseert), maar jij bent een geschiedenisvervalser, zelfs een vervalser van de meest recente geschiedenis: waar heeft Beke voet bij stuk gehouden? Hij heeft zijn houding op een week vijf keer herzien! Waar heeft Di Rupo stappen achteruit gezet? Hij heeft de wetsvoorstellen van Beke gewoon aan zijn dossier toegevoegd, belooft (maar wat is de belofte van een Franstalige waard?) dat de probleempunten die Beke inzake Brussel aanhaalde in commissies allerhande zouden verdwijnen en dat BHV niet eerst apart zou worden opgelost (zoals Beke eerst stelde), maar weer samen met de rest van de staatshervorming zou besproken worden (zie avondvergadering van 21 juli. Waar is DiRupo vastgepind tegen de muur? De mondelinge overeenkomst (en we weten wat mondelinge overeenkomsten voor Franstaligen waard zijn) is nog niet koud of verscheidene Franstaligen doen al hun best om de zogezegde en al fel afgezwakte eisen van Beke om aan tafel te komen volledig uit te hollen ( je weet wel, hun inmiddels beroemde amendementen op de wetsvoorstellen Beke ==> zie CM en OM). Ik zal je één ding zeggen:"'Woeter Bek' is al gejost voor hij nog maar één woord aan die tafel gezegd heeft en het ergste is dat hij er de stekker niet meer zal durven uittrekken omdat hij dan moet toegeven dat BDW gelijk had."
U maakt daar alweer uw alledaags fanatsieverhaaltje van. Ik zeg zoals de dingen zich hebben afgespeeld. En of het waar is wat u allemaal zo uit uw grote mouw schudt, daar hebben we voorlopig het raden naar. We zullen zien wat het uiteindelijk resultaat zal zijn. Dat Beke niet zal wandelen over een pad dat met rozen bezaaid is, is een feit. Maar de Rupo al evenmin.

Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2011 om 09:58.
system is offline  
Oud 26 juli 2011, 09:58   #287
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg u hoe de wet de verdeling van het aantal federale volksvertegenwoordigers per kieskring regelt. En die is volledig naar rato van het bevolkingsaantal en dit op basis van volkstellingen die om de 10 jaar worden gehouden. Alles is dus minutieus vastgelegd zoals het hoort en iedereen kan het controleren. Ook zoals het hoort. Er kan dus niet gesjoemeld worden.

Hoe u aan de die 'toch maar 1 zetel meer krijgt' is me een raadsel.

CD&V 707.986 stemmen => 17 zetels
MR 605.617 stemmen => 18 zetels

u vindt dat niet vreemd?
of onderstaande?

PS + Ecolo 1.207.590 stemmen => 32 zetels
N-VA + LDD 1.286.194 stemmen => 28 zetels

ik vindt dat wel vreemd.
Hollander is offline  
Oud 26 juli 2011, 10:04   #288
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Nog nooit heb ik de Belgische situatie zo helder (en angstaanjagend) geschetst gezien. Is dit niet het soort tekst die we aan vrienden en familie, via mail, facebook en twitter zouden moeten versturen? Ik denk dat heel wat oogjes in Vlaanderen zullen opgaan na het lezen van deze tekst.

http://doorbraak.org/nieuws/214/gren...ter-in-beowulf
Ik lees niet vaak veel tekst in een topic, maar dit was verdomme interessant!
Bedankt, End.

Laatst gewijzigd door plakker : 26 juli 2011 om 10:05.
plakker is offline  
Oud 26 juli 2011, 10:05   #289
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door plakker : 26 juli 2011 om 10:05.
plakker is offline  
Oud 26 juli 2011, 10:13   #290
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
CD&V 707.986 stemmen => 17 zetels
MR 605.617 stemmen => 18 zetels

u vindt dat niet vreemd?
of onderstaande?

PS + Ecolo 1.207.590 stemmen => 32 zetels
N-VA + LDD 1.286.194 stemmen => 28 zetels

ik vindt dat wel vreemd.
Dit zijn het aantal zetels van parlementairen per kieskring:

Antwerpen : 24
Limburg : 12
Oost-Vlaanderen : 20
West-Vlaanderen : 16
Leuven : 7
Brussel-Halle-Vilvoorde : 22
Waals-Brabant : 5
Henegouwen : 19
Luik : 15
Luxemburg : 4
Namen : 6

Dit aantal wordt dus regematig bijgesteld in functie van de bevolking door een volkstelling om de 10 jaar. Hoeveel stemmen men nodig zal hebben om één verkozenen te hebben hangt van de kieskring.

Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2011 om 10:15.
system is offline  
Oud 26 juli 2011, 10:16   #291
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zijn het aantal zetels van parlementairen per kieskring:

Antwerpen : 24
Limburg : 12
Oost-Vlaanderen : 20
West-Vlaanderen : 16
Leuven : 7
Brussel-Halle-Vilvoorde : 22
Waals-Brabant : 5
Henegouwen : 19
Luik : 15
Luxemburg : 4
Namen : 6

Hoeveel stemmen men nodig zal hebben om één verkozenen te hebben hangt van de kieskring.
Naast de kwestie. Dit verklaart niet waarom Vlaamse partijen systematisch meer stemmen nodig hebben voor een zetel, en nog minder waarom dit normaal zou zijn en zo zou moeten blijven.
Oud 26 juli 2011, 10:22   #292
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Naast de kwestie. Dit verklaart niet waarom Vlaamse partijen systematisch meer stemmen nodig hebben voor een zetel, en nog minder waarom dit normaal zou zijn en zo zou moeten blijven.
Ook dit is onjuist. In bepaalde Franstalige kieskringen zal men meer stemmen nodig hebben om een verkozene te hebben dan in bepaalde Vlaamse kieskringen. Zoek het maar op.
system is offline  
Oud 26 juli 2011, 10:22   #293
stuyckp
Banneling

Standaard

Alexander De Croo is een jonge nog onervaren politicus die duidelijk raad krijgt uit verschillende hoeken. Hij heeft inderdaad de onderhandelingen opgeblazen omdat die toendertijd geen vooruitgang boekten. Volgens sommigen waren ze er nochthans dichtbij. Omdat in het verleden de VLD absoluut geen Vlaams vriendelijke partij genoemd kan worden, ref De Gucht, Verhofstadt, ... was dat een stomiteit van jewelste en was het niet meer dan logisch dat ze daar op afgestraft gingen worden. Nu krijgt Alexander duidelijk raad vanuit een andere hoek. Maar voor mij lijkt de situatie nauwelijks veranderd. Hij had evengoed de stekker toendertijd niet kunnen uittrekken.
Ik betwijfel ten zeerste of de onderhandelingen nu veel vlotter gaan lopen. Tenzij men uit angst voor de totale vernieling van de vlaamse partijen die nu mee onderhandelen toch meer toegevingen zou gaan doen. Zelfs dan heeft de NVA, zonder mee te doen, zijn invloed op de onderhandelingen. De houding van de VLD is gedurende de 400 dagen altijd nogal twijfelachtig en dubieus geweest. Bliezen zowat koud en warm tegelijk.
CD&V is altijd al een tweespaltige partij geweest. Een mix van links en rechts, een mix van Vlaamsgezinden (Peeters) en Belgicisten. Al die bochten die de laatste tijd genomen worden verassen me niet. Ik heb het mijlenver zien aankomen.
Ik heb niets tegen Beke, ik had liever zijn nota gezien als basis voor de formateursnota. In feite is zijn nota tot stand gekomen uit kwasi 350 dagen onderhandelen. Maar Di Rupo heeft een gewoon heel eigen nota gemaakt die weinig of niets is gebaseerd op die van Beke. Die van Beke representeert voor mij veel meer de moeite die Beke zelf, Van de lanotte, De Wever en in mindere mate ook Di Rupo gedaan hebben. Di Rupo heeft dat allemaal weggeveegd.
Ik vrees dus dat Beke letterlijk van tafel geveegd is. Voorlopig is hij gewoon te licht en niet opgewassen tegen Di Rupo en co.
Eyskens, Martens, Dehaene,.... allemaal staatsmannen. need I say more.
De basis van de miserie.
stuyckp is offline  
Oud 26 juli 2011, 10:29   #294
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Alexander De Croo is een jonge nog onervaren politicus die duidelijk raad krijgt uit verschillende hoeken. Hij heeft inderdaad de onderhandelingen opgeblazen omdat die toendertijd geen vooruitgang boekten. Volgens sommigen waren ze er nochthans dichtbij. Omdat in het verleden de VLD absoluut geen Vlaams vriendelijke partij genoemd kan worden, ref De Gucht, Verhofstadt, ... was dat een stomiteit van jewelste en was het niet meer dan logisch dat ze daar op afgestraft gingen worden. Nu krijgt Alexander duidelijk raad vanuit een andere hoek. Maar voor mij lijkt de situatie nauwelijks veranderd. Hij had evengoed de stekker toendertijd niet kunnen uittrekken.
Ik betwijfel ten zeerste of de onderhandelingen nu veel vlotter gaan lopen. Tenzij men uit angst voor de totale vernieling van de vlaamse partijen die nu mee onderhandelen toch meer toegevingen zou gaan doen. Zelfs dan heeft de NVA, zonder mee te doen, zijn invloed op de onderhandelingen. De houding van de VLD is gedurende de 400 dagen altijd nogal twijfelachtig en dubieus geweest. Bliezen zowat koud en warm tegelijk.
CD&V is altijd al een tweespaltige partij geweest. Een mix van links en rechts, een mix van Vlaamsgezinden (Peeters) en Belgicisten. Al die bochten die de laatste tijd genomen worden verassen me niet. Ik heb het mijlenver zien aankomen.
Ik heb niets tegen Beke, ik had liever zijn nota gezien als basis voor de formateursnota. In feite is zijn nota tot stand gekomen uit kwasi 350 dagen onderhandelen. Maar Di Rupo heeft een gewoon heel eigen nota gemaakt die weinig of niets is gebaseerd op die van Beke. Die van Beke representeert voor mij veel meer de moeite die Beke zelf, Van de lanotte, De Wever en in mindere mate ook Di Rupo gedaan hebben. Di Rupo heeft dat allemaal weggeveegd.
Ik vrees dus dat Beke letterlijk van tafel geveegd is. Voorlopig is hij gewoon te licht en niet opgewassen tegen Di Rupo en co.
Eyskens, Martens, Dehaene,.... allemaal staatsmannen. need I say more.
De basis van de miserie.
Jaja, dat sprookje kennen we.
system is offline  
Oud 26 juli 2011, 10:31   #295
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste Franstalige partijen (niet alleen de 'Waalse') zijn vertrokken van hun arrogante: 'on est demandeur de rien'. En het is niet de verdienste geweest van Dewever om dit standpunt te doen evolueren. Het is al begonnen bij Leterme die weigerde toe te geven en daarom sukkelde men hopeloos verder. En toen is er iemand opgestaan die gezegd heeft: 'zo kan dat niet meer, ik zit mijn tijd hier te verknoeien en ik trek de stekker eruit. Moest men ooit nog eens van plan zijn om ernstig te praten over een serieuze staatshervorming, dan kom ik terug'. En dat was Alexander De Croo. De regering viel en er kwamen verkiezingen. De NVA behaalde een groot succes en was de grote winnaar. Ook al omdat de tradionele partijen er niets van bakten en Dewever uitgegroeid was tot een soort hype. En de Vlaamse kiezers zeiden: 'die zal het voor ons oplossen en daarvoor gaan wij stemmen' (let wel: een minderheid van de Vlaamse kiezer dan). Vervolgens is men gaan palaveren. En dat duurde meer dan één jaar. Maar Dewever bakte er uiteindelijk ook niets van. Hij bleef stug en hooghartig , kwam soms terug op datgene wat hij een paar dagen of weken geleden had gezegd, enz, en zette op de duur zichzelf buitenspel. Vervolgens kwam Vande Lanotte, die een goed werkstuk afleverde maar het werd zonder pardon afgeschoten. En uiteindlijk kwam Beke. Een jonge politicus en iemand die men nooit had verwacht. Vriendelijk maar vastberaden. En die hield voet bij stuk maar liet de deur op een kier en dwong di Rupo om stappen achteruit te zetten en af te stappen van deze Franstalige hoogmoedige houding. En di Rupo krabbelde terug omdat hij door Beke met zijn rug tegen de muur werd vastgepind.

En is dit geen fantasie verhaaltje dan ? Het is uw interpretatie van de feiten. Of heeft u goddelijke vermogens misschien om in het brein van alle deelnemers te kunnen kijken. Ik heb een eigen interpretatie van dezelfde zaken. Maar ik beschik niet over dezelfde goddelijke vermogens als u en weet dat het slechts een interpretatie is.
stuyckp is offline  
Oud 26 juli 2011, 10:31   #296
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook dit is onjuist. In bepaalde Franstalige kieskringen zal men meer stemmen nodig hebben om een verkozene te hebben dan in bepaalde Vlaamse kieskringen. Zoek het maar op.
En als men alle Franstalige en Vlaamse kieskringen samentelt... tot welk resultaat komt men dan?
freelancer is offline  
Oud 26 juli 2011, 10:32   #297
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alweer naast de kwestie: u verklaart niet waarom Vlaamse partijen systematisch meer stemmen nodig hebben voor een zetel. Die cijfers zijn hier gegeven en dat is al decennia een vast gegeven. Waarom zouden we dat moeten accepteren? Omdat "alles mooi in de (Belgische) regeltjes is vastgelegd"?
Oud 26 juli 2011, 10:34   #298
stuyckp
Banneling

Standaard

Ondertussen is er al cijfermateriaal opgedoken. Mijn dank daarvoor. Dat aantoont dat er wel degelijk een probleem is met de zetelverdeling. In wiens voordeel die nu uitdraait doet in wezen niet ter zake, en weerlegt uw tekstjes al zou dat allemaal kloppen ivm de bevolkingsaantallen. Algemeen enkelvoudig stemrecht = alle stemmen wegen evenveel. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand daar tegen kan zijn. Of wel ?
stuyckp is offline  
Oud 26 juli 2011, 10:34   #299
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat geldt voor het kleine Namen.
Waals Brabant in zekere zin, maar dat lijkt dan meer op een normale Nederlandstalige kieskring en is eigenlijk niet opvallend.

kieskringen die beter af zijn dan gemiddeld:
Alle overwegend Franstalige kringen minus Namen en W Brabant

Kieskringen die slechter af zijn dan gemiddeld:
Alle overwegend Nederlandstalige kringen plus Namen en W Brabant.
Hollander is offline  
Oud 26 juli 2011, 10:36   #300
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En is dit geen fantasie verhaaltje dan ? Het is uw interpretatie van de feiten. Of heeft u goddelijke vermogens misschien om in het brein van alle deelnemers te kunnen kijken. Ik heb een eigen interpretatie van dezelfde zaken. Maar ik beschik niet over dezelfde goddelijke vermogens als u en weet dat het slechts een interpretatie is.
Mijn verhaal is geen fantasieverhaaltje omdat iedereen dat heeft kunnen volgen. Het 'gerucht' dat er bijna een akkoord was onder Leterme is niet te verifiëren. Indien dit zo was, dan zou De Croo, hoe onervaren (??) hij ook moge geweest zijn, zeker de stekker er niet hebben uitgetrokken.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be