![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo is het gegaan. En nu, ja nu gaan we zien. Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2011 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() alleen heeft hij het niet kunnen afmaken door de sabotage van stekkerman en het paard.
Zo is het gegaan Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 juli 2011 om 09:39. |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Als men alles nuchter overschouwt, moet men eigenlijk tot het besluit komen dat het feitelijk het besluit geweest is van Alexander De Croo die de Franstaligen heeft na verloop van tijd gedwongen af te stappen van het statusquo en hun vastgeroeste houding. De Croo is daar niet voor beloond geworden door de kiezer, maar ondankbaarheid is soms 's werelds loon. Ook in de politiek.
Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2011 om 09:54. |
![]() |
![]() |
#285 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2011 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
#287 | |
|
![]() Citaat:
CD&V 707.986 stemmen => 17 zetels MR 605.617 stemmen => 18 zetels u vindt dat niet vreemd? of onderstaande? PS + Ecolo 1.207.590 stemmen => 32 zetels N-VA + LDD 1.286.194 stemmen => 28 zetels ik vindt dat wel vreemd.
![]() |
#288 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bedankt, End.
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 26 juli 2011 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
#289 |
Minister
|
![]() dubbel
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 26 juli 2011 om 10:05. |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Antwerpen : 24 Limburg : 12 Oost-Vlaanderen : 20 West-Vlaanderen : 16 Leuven : 7 Brussel-Halle-Vilvoorde : 22 Waals-Brabant : 5 Henegouwen : 19 Luik : 15 Luxemburg : 4 Namen : 6 Dit aantal wordt dus regematig bijgesteld in functie van de bevolking door een volkstelling om de 10 jaar. Hoeveel stemmen men nodig zal hebben om één verkozenen te hebben hangt van de kieskring. Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2011 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() Ook dit is onjuist. In bepaalde Franstalige kieskringen zal men meer stemmen nodig hebben om een verkozene te hebben dan in bepaalde Vlaamse kieskringen. Zoek het maar op.
|
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() Alexander De Croo is een jonge nog onervaren politicus die duidelijk raad krijgt uit verschillende hoeken. Hij heeft inderdaad de onderhandelingen opgeblazen omdat die toendertijd geen vooruitgang boekten. Volgens sommigen waren ze er nochthans dichtbij. Omdat in het verleden de VLD absoluut geen Vlaams vriendelijke partij genoemd kan worden, ref De Gucht, Verhofstadt, ... was dat een stomiteit van jewelste en was het niet meer dan logisch dat ze daar op afgestraft gingen worden. Nu krijgt Alexander duidelijk raad vanuit een andere hoek. Maar voor mij lijkt de situatie nauwelijks veranderd. Hij had evengoed de stekker toendertijd niet kunnen uittrekken.
Ik betwijfel ten zeerste of de onderhandelingen nu veel vlotter gaan lopen. Tenzij men uit angst voor de totale vernieling van de vlaamse partijen die nu mee onderhandelen toch meer toegevingen zou gaan doen. Zelfs dan heeft de NVA, zonder mee te doen, zijn invloed op de onderhandelingen. De houding van de VLD is gedurende de 400 dagen altijd nogal twijfelachtig en dubieus geweest. Bliezen zowat koud en warm tegelijk. CD&V is altijd al een tweespaltige partij geweest. Een mix van links en rechts, een mix van Vlaamsgezinden (Peeters) en Belgicisten. Al die bochten die de laatste tijd genomen worden verassen me niet. Ik heb het mijlenver zien aankomen. Ik heb niets tegen Beke, ik had liever zijn nota gezien als basis voor de formateursnota. In feite is zijn nota tot stand gekomen uit kwasi 350 dagen onderhandelen. Maar Di Rupo heeft een gewoon heel eigen nota gemaakt die weinig of niets is gebaseerd op die van Beke. Die van Beke representeert voor mij veel meer de moeite die Beke zelf, Van de lanotte, De Wever en in mindere mate ook Di Rupo gedaan hebben. Di Rupo heeft dat allemaal weggeveegd. Ik vrees dus dat Beke letterlijk van tafel geveegd is. Voorlopig is hij gewoon te licht en niet opgewassen tegen Di Rupo en co. Eyskens, Martens, Dehaene,.... allemaal staatsmannen. need I say more. De basis van de miserie. |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer naast de kwestie: u verklaart niet waarom Vlaamse partijen systematisch meer stemmen nodig hebben voor een zetel. Die cijfers zijn hier gegeven en dat is al decennia een vast gegeven. Waarom zouden we dat moeten accepteren? Omdat "alles mooi in de (Belgische) regeltjes is vastgelegd"?
#298 |
Banneling
|
![]() Ondertussen is er al cijfermateriaal opgedoken. Mijn dank daarvoor. Dat aantoont dat er wel degelijk een probleem is met de zetelverdeling. In wiens voordeel die nu uitdraait doet in wezen niet ter zake, en weerlegt uw tekstjes al zou dat allemaal kloppen ivm de bevolkingsaantallen. Algemeen enkelvoudig stemrecht = alle stemmen wegen evenveel. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand daar tegen kan zijn. Of wel ?
|
![]() |
![]() |
#299 | |
|
![]() Citaat:
Waals Brabant in zekere zin, maar dat lijkt dan meer op een normale Nederlandstalige kieskring en is eigenlijk niet opvallend. kieskringen die beter af zijn dan gemiddeld: Alle overwegend Franstalige kringen minus Namen en W Brabant Kieskringen die slechter af zijn dan gemiddeld: Alle overwegend Nederlandstalige kringen plus Namen en W Brabant.
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |