Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2011, 23:58   #1141
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Tja, wat stel je voor eigenlijk ? Extreem rechts, of hetgeen daar in jouw ogen voor doorgaat, simpelweg verbieden ? Dan zal het ondergronds voortgaan, nog meer succes hebben en verder radicaliseren. Dat werd in elk geval door de linkse zijde op dit forum gezegd als het ging over " de koran verbieden " , " de islam verbieden " enz.
Wat de regerende partijen moeten doen, is de immigratie aan banden leggen, en de straten veilig maken , en houden. Want daaruit komt al die krankzinnige zever voort, je kan het draaien zoals je wil, steeds weer komen we daarop terug.
Eens dat de dagelijkse leefwereld niet meer onveilig is, verdwijnen zogezegd extreem rechtse partijen, groeperingen, clubs, en eenzaten - wiens - stoppen - doorslaan uit zichzelf...
Mensen worden " extreem rechts " vanuit een onuitstaanbare situatie, men word zo niet geboren.
Precies!

't Klimaat werd geschapen zodat dit zaad kon kiemen en rijpen.

Politici leren, jammer genoeg, niet uit dit soort drama's, integendeel, ze gaan er nòg harder tegenaan om eigen cultuur, waarden en normen te verloochenen, zelfhaat aankweken, meningen strafbaar stellen...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 23:58   #1142
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Welk woord zou jij gebruiken voor iemand die zich akkoord verklaart (het klopt) met "het boek" (alvast tot blz.29) van deze terrorist?
Ik heb zijn boek niet gelezen, maar waarom zouden daar geen dingen kunnen instaan die de waarheid zijn, of waar men mee akkoord kan gaan ?
Daarom ben je nog lang niet van dezelfde slag als iemand die koelbloedig bijna 100 mensen omverschiet, en een paar gebouwen opblaast.
Heb JIJ trouwens dat boek gelezen om daar zo categoriek negatief over te doen ? Je gaat toch niet iets veroordelen zonder het gelezen te hebben zeker ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 00:01   #1143
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het bloedbad aangericht door Anders Behring Breivik overtuigt jou dus. (tenzij je reeds overtuigd was)
"Opdracht volbracht" denkt ABB dan.
Me dunkt dat D'ARTOIS klaar en duidelijk, zelfs herhaaldelijk stelling genomen heeft en zich distantieert van dit soort daden, zelfs in de post die je citeert neemt hij afstand van elk soort geweld!
Oud 26 juli 2011, 00:01   #1144
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij beweert niet anti-nazi te zijn; hij beweert dat de NSDAP medeoorzaak is van de huidige situatie waar hij niet zo van houdt.

Naar het schijnt had hij het ook over het zuiveren van Europa.
Zullen we hier een enquete opstarten wie er mee akkoord gaat?
Alles hangt er vanaf HOE je Europa wil zuiveren natuurlijk. Mensen uitroeien is voor mij persoonlijk geen optie. Ik zou beginnen met alle allochtonen met een strafblad buiten te zetten.
Oud 26 juli 2011, 00:02   #1145
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zijn boek niet gelezen, maar waarom zouden daar geen dingen kunnen instaan die de waarheid zijn, of waar men mee akkoord kan gaan ?
Daarom ben je nog lang niet van dezelfde slag als iemand die koelbloedig bijna 100 mensen omverschiet, en een paar gebouwen opblaast.
Heb JIJ trouwens dat boek gelezen om daar zo categoriek negatief over te doen ? Je gaat toch niet iets veroordelen zonder het gelezen te hebben zeker ?
Hoe kom je er bij, neuh, d�*t heeft sjok nog nooit gedaan hoor!
Oud 26 juli 2011, 00:04   #1146
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat is veel te simpel.
Maar het feit dat hij die terreuraanslagen pleegde maakt zijn schrijfsels niet plotseling de waarheid, of van een hoog niveau maar blijkbaar wel interessant.
Het publiek hangt aan zijn lippen (zijn schrijfsels)
Hij wilde een publiek en dat krijgt hij. Hij wordt op zijn wenken bediend.
De mensen zijn nieuwsgierig te weten te komen hoe hij tot deze daden gekomen is, en dat is een normale reactie. Dat wil niet zeggen dat je ze goedkeurt. De politie en de rechter wil dat toch ook te weten komen...
Oud 26 juli 2011, 00:05   #1147
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, wat stel je voor eigenlijk ? Extreem rechts, of hetgeen daar in jouw ogen voor doorgaat, simpelweg verbieden ? Dan zal het ondergronds voortgaan, nog meer succes hebben en verder radicaliseren. Dat werd in elk geval door de linkse zijde op dit forum gezegd als het ging over " de koran verbieden " , " de islam verbieden " enz.
Wat de regerende partijen moeten doen, is de immigratie aan banden leggen, en de straten veilig maken , en houden. Want daaruit komt al die krankzinnige zever voort, je kan het draaien zoals je wil, steeds weer komen we daarop terug.
Eens dat de dagelijkse leefwereld niet meer onveilig is, verdwijnen zogezegd extreem rechtse partijen, groeperingen, clubs, en eenzaten - wiens - stoppen - doorslaan uit zichzelf...
Mensen worden " extreem rechts " vanuit een onuitstaanbare situatie, men word zo niet geboren.
voor mijn part mogen ze het "extremisme" met de wortel eruit trekken uit onze westerse samenleving.
Als dat extremisme nu van links of rechts,van boven of vanuit welke hoek komt,
is niet van belang
Oud 26 juli 2011, 00:06   #1148
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat de dader van de terreuraanslagen in zijn boek zijn ideeën neergeschreven had.
Ja, jij dacht dat, maar jij denkt zoveel...Vooraleer iets te zeggen, probeer voortaan eens eerst zeker te zijn...
Oud 26 juli 2011, 00:15   #1149
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Mij beschuldig je niet zomaar van liegen Albrecht. Je had me op zijn minst kunnen vragen waar ik was gaan kijken.

Lees en ween. http://www.stormfront.org/forum/t819012/
Zo veel aanhangers van de Noorse Killer zie ik daar niet hoor ?!! Veel kritiek op hem, dat wel, en hier en daar iemand die zegt dat hij gedeeltelijk gelijk heeft, maar NIEMAND die hem steunt betreffende zijn moordpartij...
Oud 26 juli 2011, 00:17   #1150
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo veel aanhangers van de Noorse Killer zie ik daar niet hoor ?!! Veel kritiek op hem, dat wel, en hier en daar iemand die zegt dat hij gedeeltelijk gelijk heeft, maar NIEMAND die hem steunt betreffende zijn moordpartij...
we weten het ondertussen wel,
zijn ideeen waren goed maar de uitvoering ervan was contraproductief
Oud 26 juli 2011, 00:23   #1151
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
voor mijn part mogen ze het "extremisme" met de wortel eruit trekken uit onze westerse samenleving.
Als dat extremisme nu van links of rechts,van boven of vanuit welke hoek komt,
is niet van belang
Dat zou geen slecht idee zijn, maar zeg eens, hoe zou je het aanpakken ?
Oud 26 juli 2011, 00:28   #1152
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
we weten het ondertussen wel,
zijn ideeen waren goed maar de uitvoering ervan was contraproductief
Als het d�*t is wat jij daarvan onthoudt...
Persoonlijk denk ik dat het niet de laatste gaat zijn bij wie de stoppen doorslagen " dankzij " problemen voortkomend uit de massa-immigratie. Wat de moordenaar zijn ideeën betreft, die ken ik enkel voor zover de media ze weergeven, dus die informatie pak ik met een flinke schep zout. Maar misschien heb jij zijn ganse boek gelezen ?
Oud 26 juli 2011, 00:51   #1153
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

[quote=artisjok;5586807]Hij beweert niet anti-nazi te zijn; hij beweert dat de NSDAP medeoorzaak is van de huidige situatie waar hij niet zo van houdt.

Naar het schijnt had hij het ook over het zuiveren van Europa.
Zullen we hier een enquete opstarten wie er mee akkoord gaat?[/
QUOTE]

Eerlijk gezegd : ik vind dat Breivik hier gelijk heeft ! Ik ben óók voor het zuiveren van Europa , en ik zou durven voorstellen om met hém te beginnen .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 01:06   #1154
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

blijkbaar kun je ook wanneer een niet islamitische terrorist (een islamofoob nota bene) een walgelijke gewelddaad pleegt, midden die tragiek nog een psedo-argument vinden om te pleiten voor een zogenaamde de-islamisering. monomanie is zelfs op dit forum zelden ongepaster geweest.

vrede,

redwasp
Op deze wijze ruk je hetgeen ik schrijf uit het causale verband.
knippen en plakken in posts van anderen is op dit forum verboden.
Met je zgn vrede breng je alleen onvrede. Dat is wel duidelijk. Maar dat is inherent aan datgene dat je voorstaat.
Oud 26 juli 2011, 01:12   #1155
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het bloedbad aangericht door Anders Behring Breivik overtuigt jou dus. (tenzij je reeds overtuigd was)
"Opdracht volbracht" denkt ABB dan.
Dat zijn jouw eigen woorden Filo. Hij zal het je zelf komen vertellen in de komende maanden. Of niet, dan zullen anderen dat wel voor hem doen. Want alleen was hij niet. Ook dat zal wel (of niet) bekend worden.
Oud 26 juli 2011, 01:19   #1156
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Taqiya!

De leugen ..........

Tuesday, July 27, 2010

The Islamist is playing the Islamic game of Al-Taqqia to fool
gullible Hindus. What is the real Islamic contribution to India and
to the world: Invasion, plunder, looting, beheading, destruction of
sacred Hindu culture, oppression of women, polygamy, constant war and
Jihadi terrorism.

Islam forbids democracy, secularism, coexistence, pluralism, peace
and progress. As long as Muslims hiding in India believe that Allah
had said the final word on any thing and everything, they will retard
our progress and pull India to the path of violence and war.

Islamists in India is hiding in our communities enjoying special
privileges and breeding fast for the final takeover of India for
Allah. Then beheading of Hindus will begin. Make no mistake about it.
It is Islamic history and it will repeat again.

- Babu Suseelan

Zo denkt bv een Indier over Al Taqqia ........
Oud 26 juli 2011, 02:34   #1157
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie praat jij na ?
Zijne chef natuurlijk...

Ja chef en tot uw orders chef,méér moet hij immers als boeffer niet kennen én onthouden...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 10:25   #1158
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Ik ben meer te vinden voor dwangarbeid al dan niet levenslang. Deze straf is naar mening zelfs zwaarder dan de doodstraf. Al zijn bezittingen en al wat hij opbrengt kan men perfect naar de slachtoffers laten gaan en of slachtofferhulp. Mogelijkheden en andere versies zijn er genoeg.
U beseft toch ook dat levenslange dwangarbeid niet bestaat? En levenslang, wat wil dat zeggen: tot de dood (na jaren van hulpbehoevende bedlegerigheid en verzorging op kosten van de staat)?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 12:06   #1159
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb gisteren zijn manifest in zijn totaliteit gedownload en opgeslagen.

Tot laat deze nacht heb ik een 400-tal bladzijden volledig gelezen, de hoofdpunten met uitleg over het maken van bommen e.d. uitgezonderd.

In grote lijnen is hij vooral: anti-islam, anti-islamgenegen regeringen of politieke stromingen die wij aanduiden als "links".

Hij is tegen Communisme, Nazisme en vooral Marxisme.

Wat mij vooral opvalt is dat dit manifest zeer pro-Christendom, pro-Israël en pro-Zionisme is. Hij wil bv. Libanon 50/50 verdelen onder Christen en Joden, het Islamitisch Turkije reduceren tot 1/3e en de rest teruggeven aan de Armeniërs, en ga zo voort.

Eigenlijk neemt hij verschillende keren zeer tegenstrijdige standpunten in.

Bv ook: hij trekt van leer tegen de doctrines van het Communisme, Nazisme en Fascisme, maar pleit zelf voor een zuiver Christelijke en vooral gezuiverde samenleving waar iedereen als gelijke beschouwt wordt, maar langs de andere kant pleit hij toch voor een strakke militaristische structuur. Ook citeert hij een paar keer Marx om zijn betoog kracht bij te zetten.

Als je zijn manifest tegen het licht van zijn daden gaat houden is hij, spijtig genoeg, wel consequent te noemen. Van sommige passages uit zijn manifest kreeg ik ronduit kippevel! Het doet mij in sommige opzichten wat denken aan "Mein Kampf" of PNAC: http://nl.wikipedia.org/wiki/PNAC, maar dan in Europese versie.

Hij schuwt geen bewoordingen als zuivering, deportatie, e.a., wat dan weer vooral doet denken aan het Nazisme, waar hij zo tegen van leer trekt.

Mijn conclusie: ofwel is dit inderdaad het werk van een eenzame gek die zijn waanideeën ivm zijn ideale wereld voor waar neemt en uiteindelijk overgaat tot de daad, waarbij hij in mijn ogen zijn doel volledig voorbij schiet door integendeel in de kaart te spelen van diegene die hij probeert te vernietigen ofwel is dit het doortrapte werk van een krachtige organisatie, zoals hij zelf een aantal keer aanhaalt in zijn manifest, om Europese regeringen onderuit te halen en hun eigen (in mijn ogen fascistische) bewind te installeren.

In optie 1 zou ik hem een verderfelijke loser noemen (weliswaar een moedige loser).

Optie 2 doet mij dan weer de vraag stellen: Who benefits?

Ps: voor alle duidelijkheid:

1) Ik sta achter geen enkel standpunt uit zijn manifest.
2) Ik veroordeel voor 200% zijn daden.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 12:12   #1160
Albrecht
Banneling

Standaard

Wat als hij onder valse vlag vaarde?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be