![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Voka wil het prepensioen afschaffen. U ook? | |||
Ik ook |
![]() ![]() ![]() |
56 | 61,54% |
ik niet |
![]() ![]() ![]() |
29 | 31,87% |
ik weet het eigenlijk niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 6,59% |
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten wij nu antwoorden: Gratis voedsel en onderdak voor niemand, behalve voor wie te lui is om te werken ? ( En ik ga het er maar bijzetten, want anders begrijpt ge het nog niet: jij gaat voorbij aan wie te lui is, zich niet wil bijscholen, zich nestelt in de hangmat ... ik ga voorbij aan wie echt geen werk vindt, in weerwil van zijn inspanningen.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de werklozensteun betaald wel meer dan 1000000 werklozen uit, of beter gezegd de vakbonden worden wel betaald voor de uitkering aan meer dan 1000000 werklozen. Misschien moeten we de kunst van het "statistiekmaken" eens nader bezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Statistieken zijn beschikbaar, met specificaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Minister-President
|
![]() Stimuleer ze dan ook om te werken... 300 euro uitkering, niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (ik vermoed dat U aan het zwanzen bent) Laatst gewijzigd door freelancer : 25 juli 2011 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geef die mannen 300 euro zakgeld, dat is voldoende als ze thuis wonen of van hun lief parasiteren. Zolang het maar niet de staat is die voor hun luiheid opdraait.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 25 juli 2011 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() it's a kill, not a joke
Laatst gewijzigd door eno2 : 25 juli 2011 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() De OESO vindt:
De OESO benadrukt nog maar eens dat “alle nog resterende systemen van vervroegde pensionering moeten worden afgeschaft” en dat pensioenleeftijd hoger moet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het prepensioen kan me niet veel schelen. Het is toch veel te discriminerend tussen de generatie-genoten en bedrijfstakken onderling. Iets positiefs vind ik dit: Citaat:
De OESO dus niet!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar een goed beleid vergt - o.a. m.i. - dat men eerst de uitgaven onder controle heeft en de excessen daarin wegsnijdt... Niets zo moeilijk als besparen... Niets zo gemakkelijk als uitgeven... en dan spreek ik uit ervaring.. ![]() En als verantwoorde volkspartij zal de N-VA vermoedelijk niet tegen de schrapping van alle niet verantwoorde/dwaze belastingsaftrekken zijn... Hoop ik.. ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 25 juli 2011 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geloof er niet veel van. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() Laat ons hopen dat hoop doet leven...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België telde eind juni 405.049 volledig uitkeringsgerechtigde werklozen, of ruim 25.000 minder dan in juni vorig jaar.
't Staat toch wel in de krant, vanaf 16.19 uur, precies, vandaag. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110725_109 Maar of het er nu 100.000, 300.000 of 2.000.000 zijn, dat maakt me nog niet uit. Indien het er 2 mio zouden zijn, en er zit (quasi) geen enkele profiteur tussen, dan zal ik solidair zijn met elk van hen. Maar geen naïviteit, dat is niet zo.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Partijlid
|
![]() Lage uitkeringen zal ervoor zorgen dat het minimumloon onder druk zal komen te staan. Maar de uitkeringen beperken in tijd of fors laten dalen is een 1ste stap richting Duits Model.
'Het ergste dat arme mensen kan overkomen, is dat er geen rijke mensen meer zijn. Als je de motor van de welvaart aanvalt met allerlei belastingen, gaat dat eerst ten koste van die mensen.' Siegfried Bracke |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af welke statistieken die gebruiken. Buiten het feit dat ze hier enkel spreken over werkzoekende werklozen. Volgens onderstaande bron waren er einde mei 1.280.444 mensen in België die een of andere vorm een werkloosheidsvergoeding ontvingen. Ik kan dat cijfer van 405.049 werklozen daar niet in terugvinden. bron: http://www.rva.be/frames/frameset.as...=1&Language=NL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor mij is ook iedereen die van een werkloosheidsuitkering geniet, ne werkloze, en wordt alzo geacht, bij definitie, om werk te zoeken. |
|
![]() |
![]() |