Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 20:04   #1261
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Al decennialang een gebruikte term om iedereen aan te duiden die niet haat op basis van huidskleur of godsdienst, niks nieuws in feite.
http://de.wikipedia.org/wiki/Frankfurter_Schule
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 20:06   #1262
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Arti toch!
Wat schrijf je nu? Zo zijn er toch geen?
Het kan zo mogelijk nog gortiger. Over de terreurdaden in Noorwegen :
Dit is gewoon een daad van slecht tegen slecht. Twee vijanden die met mekaar in de clinch zijn gegaan. Dat die jongeren de rekening daarvoor betalen is jammer, maar politiek is niet straffeloos he. Zij zijn de exponenten en de toekomst van een door en door slecht politiek systeem. Men moet weten met wie men heult...
http://forum.politics.be/showthread....36#post5583936
+
http://forum.politics.be/showthread....03#post5585003
en het verdedigen van zo'n actie als enige mogelijkheid.
Ik klaag juist aan dat hij die keuze niet had.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 20:07   #1263
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Sinds wanneer is de bittere waarheid "haatgejank"?

Hier een nieuwsuitzending van de NRK, de Noorse staatszender, waar zwart op wit gezegd wordt dat in Oslo alle geregistreerde verkrachtingen door niet-westerse allochtonen gepleegd zijn. Let op wat er vanaf 1.37 gezegd wordt door een slachtoffer.

Hier een artikel uit de grootste Noorse krant waarin hetzelfde gezegd wordt.
Een monopolie daarop hebben ze zeker niet.

(maar het zou toch markant zijn mochten werkelijk alle geregistreerde verkrachtingen door niet-westerse allochtonen gepleegd zijn)
Zullen we eens een rekensommetje maken?

Er waren het afgelopen jaar 2700 verkrachtingen in Oslo. Cijfers bekend.
Dus lopen er minsten 5400 zeer boze mensen rond.
Boos op een bepaalde groep, en wellicht ook boos op een andere, politieke groep.
Dan heb ik het alleen nog maar over het slachtoffer en vriend/vriendin.
Als ik daar de familie bij optel is het minimaal 2700 x 4; dan tel ik alleen de ouders erbij op.
Doe ik dat met broers en zusters dan kan ik boze aantal dat met een onbekende factor vermeerderen.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat Behring alleen stond. En ik denk niet dat hij moeite gehad zou hebben met het vinden van boze Noren.
Hier levert de zelfverklaarde progressieve linkse elite geen commentaar op.

Geen wonder dat er mensen met meer verstand een andere minder elitaire analyse beginnen maken.
Oud 26 juli 2011, 20:08   #1264
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het lijkt erop dat Anders in Oslo toch een van de door hem zo gehate "culturele marxisten" gemist heeft - mij. Ik bevond me op 600 meter van de explosie op het moment van de detonatie van de autobom.
Het lijkt erop dat de nazistische idee van de antimarxistische en racistische kruistocht opnieuw van zich heeft laten horen. Wie nog dacht dat islamofobie en conservatief-christelijk, eurocentrisch ultranationalisme ongevaarlijk was, komt bedrogen uit...

Blij dat je buiten bereik was!
Oud 26 juli 2011, 20:10   #1265
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Niet echt. Ik weet eigenlijk niet waar je dat vandaan haalt. Het zou je trouwens ook sieren niet in mijn naam te praten.

Dat zijn allemaal jouw woorden, ik daarentegen maak me geen illusies.

De meesten toch wat mij betreft. Dit gezegd zijnde, ken ik ze allemaal niet. Jij ook niet trouwens.

Sterke analyse voor iemand die Breivik nooit ontmoet heeft, er nooit over praten heeft, tot voor twee, drie dagen niet eens wist wie hij was, zijn manifest niet gelezen heeft en er eigenlijk geen snars van weet, behalve dat hij beweert te mogen beslissen over het leven van een heleboel tieners en jonge twintigers en hen aldus op laffe, brutale en wrede wijze afgeslacht heeft.

Maar als jij beweert dat hij niet gek is, nou, ik ben overtuigd hoor. Want jij kunt het weten immers.
Zijn manifest staat al op mijn pc sinds zaterdag.
Waar haal jij het dat ik het niet gelezen heb?
Ik heb het bijlange na nog niet volledig gelezen, maar meer dan wat knip-en plakwerk lijkt het me niet.

Mijn analyse voor iemand die Breivik nooit gekend heeft is heel wat sterker dan die van iemand die het gros van de nazi's of de moordenaars in Rwanda als gek omschrijft.

Ik weet écht niet hoe simpel je de wereld daarvoor moet beschouwen, maar om jouw woorden te gebruiken: ik maak me geen illusies omtrent uw wereldbeeld. Droom gerust verder.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 20:11   #1266
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De advocaat van Breivik beweert dat Breivik geestesziek, krankzinnig is en haalt aan :
Hij voert een oorlog
Hij beweert dat de rest (van de wereld) hem niet begrijpt.
"Hij haat iedereen die in de democratie, in het normale politieke systeem gelooft", aldus Lippestadt. "Hij haat iedereen die niet extreem is."

Indien dit erop wijst dat hij krankzinnig is, vrees ik voor de geestelijke gezondheid van de forumgebruikers bij wie ik ook al dergelijk en gelijkaardige uitlatingen gelezen heb.
Dus zonder errond te draaien artisjok, betwijfel jij ook dat hij geestesziek is?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 26 juli 2011, 20:12   #1267
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier levert de zelfverklaarde progressieve linkse elite geen commentaar op.

Geen wonder dat er mensen met meer verstand een andere minder elitaire analyse beginnen maken.
2700 verkrachtingen zijn een reden voor het oproepen tot de algemene uitroeiing van alle Europese moslims en iedereen die hen in meer of minder mate gunstig gezind is?
Leuke logica...

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 20:14   #1268
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
²
Wat is het nu?
Is ie nu toch gek, of is ie gewoon zoals een groot deel van dit forum?

Je spreekt jezelf tegen op amper een 5-tal berichten van elkaar.

Neem nu eens duidelijk stelling!

Oud 26 juli 2011, 20:15   #1269
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je toen niet meedeed aan de slachtpartij dan was je zelf de abnormale, de gek en menigeen werd tegen de muur geplaatst.
Dat gebeurde helaas.
Oud 26 juli 2011, 20:18   #1270
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Niks politiek correct aan, wat mij betreft. De benaming 'gek' vermijd ik liever, niet zozeer uit politieke correctheid, maar eerder vanuit een juridische logica. Een geesteszieke dader bestaat immers niet, dan is hij een patiënt. Ik beschouw iemand die een ander neersteekt voor een paar euro ook als gek, maar hij handelt wel vanuit een samenhangende logica. Idem met deze dader, waarvan meer en meer blijkt dat hij bijzonder methodisch en doelbewust te werk ging en zich meer dan bewust van de gevolgen van zijn daad. Overigens is het in die zin veelzeggend dat hij zich heeft laten oppakken terwijl hij nog munitie had i.p.v. zich te laten neerschieten door de politie. Blijkbaar was 21 jaar het wel waard, maar de dood niet.

Uiteraard wil een advocaat zijn cliënt liever ontoerekeningsvatbaar laten verklaren: dan mag hij een paar jaar asbakken gaan boetseren in een kliniek i.p.v. in de cel te zitten (in België geldt dit niet echt, maar kom) en kan hij vrijkomen zodra hij weer "genezen" is.
Inderdaad!!!!

Hem gek verklaren is makkelijk, hoeven we weer niet te zoeken naar het waarom van zijn woede, en kunnen we weer allemaal rustig inslapen met de gedachte dat we weer veilig zijn.

En ik heb het nu niet over zijn haat tov islam, want hij kon zijn haat evengoed op een andere groep projecteren, maar de diepere oorzaak van zijn woede.

Oud 26 juli 2011, 20:19   #1271
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2700 verkrachtingen zijn een reden voor het oproepen tot de algemene uitroeiing van alle Europese moslims en iedereen die hen in meer of minder mate gunstig gezind is?
Leuke logica...
Breivik heb ik bij mijn weten nergens op zien roepen tot "de algemene uitroeiing van alle Europese moslims".
Oud 26 juli 2011, 20:19   #1272
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle gekheid op een stokje (mooie woordspeling, al zeg ik het zelf): denk je nu echt dat ze hem toerekeningsvatbaar zullen verklaren ?
nee, want het zou te ambtetant zijn.
Maar zoals U zegt : ze verklaren hem... wat hen het beste uitkomt. Hen : is de gevestigde macht.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 20:20   #1273
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dus zonder errond te draaien artisjok, betwijfel jij ook dat hij geestesziek is?
Ja, ik betwijfel dat hij geestesziek is; geestesziek in de juridisch-psychologische betekenis.
Voorlopig geloof ik : "Hij is gestoord natuurlijk, maar niet geestesziek. Hij weet heel goed wat hij doet. Hij had alles zeer goed gepland." Een uitspraak die advocaat Vermassen (sorry) deed.
Oud 26 juli 2011, 20:20   #1274
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Niks politiek correct aan, wat mij betreft. De benaming 'gek' vermijd ik liever, niet zozeer uit politieke correctheid, maar eerder vanuit een juridische logica. Een geesteszieke dader bestaat immers niet, dan is hij een patiënt. Ik beschouw iemand die een ander neersteekt voor een paar euro ook als gek, maar hij handelt wel vanuit een samenhangende logica. Idem met deze dader, waarvan meer en meer blijkt dat hij bijzonder methodisch en doelbewust te werk ging en zich meer dan bewust van de gevolgen van zijn daad. Overigens is het in die zin veelzeggend dat hij zich heeft laten oppakken terwijl hij nog munitie had i.p.v. zich te laten neerschieten door de politie. Blijkbaar was 21 jaar het wel waard, maar de dood niet.

Uiteraard wil een advocaat zijn cliënt liever ontoerekeningsvatbaar laten verklaren: dan mag hij een paar jaar asbakken gaan boetseren in een kliniek i.p.v. in de cel te zitten (in België geldt dit niet echt, maar kom) en kan hij vrijkomen zodra hij weer "genezen" is.
idd. IMHO is die niet gek. Helaas lopen er nog veel Breivikskes rond in deze wereld. Deze raapte helaas de moed bijeen om te doen wat andere fanatici enkel schrijven op internetfora of lullen aan de cafeetoog.

Citaat:
Sterke analyse voor iemand die Breivik nooit ontmoet heeft, er nooit over praten heeft, tot voor twee, drie dagen niet eens wist wie hij was, zijn manifest niet gelezen heeft en er eigenlijk geen snars van weet, behalve dat hij beweert te mogen beslissen over het leven van een heleboel tieners en jonge twintigers en hen aldus op laffe, brutale en wrede wijze afgeslacht heeft.

Maar als jij beweert dat hij niet gek is, nou, ik ben overtuigd hoor. Want jij kunt het weten immers.
Zijn guerillastrijders dan gek of debiel?
Zijn piloten van bommenwerpers en de generaals die hun missie plannen dan gek of debiel?

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juli 2011 om 20:26.
Oud 26 juli 2011, 20:21   #1275
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Zijn manifest staat al op mijn pc sinds zaterdag.
Waar haal jij het dat ik het niet gelezen heb?
Omdat het 1500 pagina's lang is, slimpie. Van zaterdag tot nu is te kort om dat volledig gelezen te hebben.

Citaat:
Ik heb het bijlange na nog niet volledig gelezen
Q.E.D.

Citaat:
Ik weet écht niet hoe simpel je de wereld daarvoor moet beschouwen, maar om jouw woorden te gebruiken: ik maak me geen illusies omtrent uw wereldbeeld.
Mijn wereldbeeld is op dat vlak inderdaad vrij simpel: de wereld zit tjokvol gekken, waarvan een heleboel gevaarlijke.

Ik denk dat mijn wereldbeeld de waarheid heel sterk benadert.

Jij daarentegen kunt deze rauwe waarheid niet aan - zoveel gekken, dat kan toch niet ? - en probeert overal de Rede & Logische Verklaringen te zoeken, ook daar waar er geen zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 20:21   #1276
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ambetant omdat bepaalden met de dag idioter worden? Neen niet echt zolang men de andere maar niet lastig vallen met hun idioterie.

Overigens, weet ik zeker dat Alienation het niet verkeerd bedoelt. U daarentegen.
Ik bedoel het per stap in brussel, gemener.

Laatst gewijzigd door Carnivore : 26 juli 2011 om 20:21.
Oud 26 juli 2011, 20:21   #1277
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit is geen antwoord op de crisis van het individu.
Ik heb zo de indruk dat jij één van de weinigen bent, die écht begrepen hebt wat er in onze maatschappij speelt...

Oud 26 juli 2011, 20:23   #1278
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn guerillastrijders dan gek of debiel?
Zijn piloten van bommenwerpers en de generaals die hun missie plannen dan gek of debiel?
Kweenie, kun je wat concreter zijn ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 20:23   #1279
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat het 1500 pagina's lang is, slimpie. Van zaterdag tot nu is te kort om dat volledig gelezen te hebben.

Q.E.D.

Mijn wereldbeeld is op dat vlak inderdaad vrij simpel: de wereld zit tjokvol gekken, waarvan een heleboel gevaarlijke.

Ik denk dat mijn wereldbeeld de waarheid heel sterk benadert.

Jij daarentegen kunt deze rauwe waarheid niet aan - zoveel gekken, dat kan toch niet ? - en probeert overal de Rede & Logische Verklaringen te zoeken, ook daar waar er geen zijn.
In dit opzicht moet ik je wel gelijk geven.
Oud 26 juli 2011, 20:23   #1280
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Intelligent, haatdragend, misdadig en niet gek.

Hij zou de eerste niet zijn, de geschiedenis zit er vol van. Waarom zouden socialisten dat niet begrijpen? Het zijn z'n geestesgenoten-sympathistanten-mededestanders die het niet wensen te begrijpen.
Net zoals stalin en lenin niet gek waren maar hitler wel.
Jesus was een clown maar mohammed had het wel juist.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be