Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2011, 11:16   #41
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Of het klopt dat haat het handelsmerk van rechts is, laat ik hier in het midden.

Maar de bewering dat haat het handelsmerk van andersdenkenden is komt voor rekening van iemand die niet rechts meent te denken, zoveel is duidelijk.
Oud 27 juli 2011, 11:16   #42
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
zijt content
overal waar er een "extreem-rechtse" partij (*zucht*) opkomt liggen de hate-crimes lager dan in landen waar een dergelijke partij verboden is. Zo'n partij dient dus als buffer en dat moeten we zo houden
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 11:18   #43
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Citaat:
Uit een Nederlandse studie bleek enkele jaren geleden dat de aanwezigheid van een sterke extreemrechtse politieke partij hand in hand gaat met een relatief geringe omvang van rechts-extremistisch geweld. En omgekeerd.
jaja, feiten, een doorn in het oog voor sommigen
Oud 27 juli 2011, 11:22   #44
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het probleem ligt eveneens bij justitie die het nodig vonden om een partij die deze haat zaait toe te laten. We betalen er zelfs belasting voor?
Kan je me uitleggen wat de openingsposter anders doet, dan haat zaaien.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 11:39   #45
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
jaja, feiten, een doorn in het oog voor sommigen
Ben jij de leukste thuis? Hou u vast aan de takken van de bomen zou ik zeggen. De storm gaat steeds sterker worden, de maskers vallen.
Oud 27 juli 2011, 11:40   #46
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Kan je me uitleggen wat de openingsposter anders doet, dan haat zaaien.
Haat aanklagen.
Oud 27 juli 2011, 11:41   #47
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij de leukste thuis? Hou u vast aan de takken van de bomen zou ik zeggen. De storm gaat steeds sterker worden, de maskers vallen.
vooral niet op de feiten reageren
Oud 27 juli 2011, 11:53   #48
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Haat aanklagen.
Of course...

Laatst gewijzigd door freelancer : 27 juli 2011 om 11:53.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 12:04   #49
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uit een Nederlandse studie bleek enkele jaren geleden dat de aanwezigheid van een sterke extreemrechtse politieke partij hand in hand gaat met een relatief geringe omvang van rechts-extremistisch geweld. En omgekeerd.
Ik heb er eerder nooit bij stilgestaan, maar dit zou best wel eens kunnen. Van rechts extremistisch geweld is bij ons niet veel sprake. Waar er echter wel regelmatig gewag gemaakt wordt van rechts (en ook van links) extremisme is Duitsland. Daar lijken soms hele bendeoorlogen plaats te vinden tussen linksen en rechtsen. Dat daar, buiten de NPD geen rechtse partij is, die naam waardig. Bovendien wordt deze door velen geassocieerd met neo-nazisme wat onder meer het belachelijk klein aantal leden verklaard (rond de 7000).

Het doet me ook plots denken aan een uitspraak van Dewinter in aanloop naar de verkiezingen van (ik geloof) 2009. Hij beweerde daar in de Canvas studio dat zijn partij mensen net behoedt voor racisme. Wat ongeveer in dezelfde lijn ligt als wat het onderzoek hier beweerd.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 12:08   #50
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haat aanklagen.
... en dat door zijn eigen haat zo duidelijk mogelijk te etaleren.
Oud 27 juli 2011, 12:14   #51
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
... als je haast geen stemmen krijgt, moet je je met zulke zaken laten opvallen he
Haalde de CCC haar inspiratie niet uit het gedachtengoed van deze partij ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 12:16   #52
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Het doet me ook plots denken aan een uitspraak van Dewinter in aanloop naar de verkiezingen van (ik geloof) 2009. Hij beweerde daar in de Canvas studio dat zijn partij mensen net behoedt voor racisme. Wat ongeveer in dezelfde lijn ligt als wat het onderzoek hier beweerd.
Niet behoedt voor racisme als zodanig, maar wel voor racistische acties.

Als ge op een partij kunt stemmen met duidelijk uitgesproken vreemdelingenstandpunt, hebt ge tenminste het gevoel dat er iets aan wordt gedaan. Als zo'n partijen niet bestaan, lijkt mij idd de kans groter dat de frustratie bij sommigen overkookt.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 12:18   #53
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Niet behoedt voor racisme als zodanig, maar wel voor racistische acties.

Als ge op een partij kunt stemmen met duidelijk uitgesproken vreemdelingenstandpunt, hebt ge tenminste het gevoel dat er iets aan wordt gedaan. Als zo'n partijen niet bestaan, lijkt mij idd de kans groter dat de frustratie bij sommigen overkookt.
Als men die stem natuurlijk in een cordon steekt krijgen ze wel weer het gevoel dat ook stemmen niet helpt.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 13:19   #54
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als men die stem natuurlijk in een cordon steekt krijgen ze wel weer het gevoel dat ook stemmen niet helpt.
Das waar, maar dankzij het VB, zelfs in een cordon, is het probleem toch iig bespreekbaarder geworden, en zijn bepaalde dingen uit hun programma later door andere partijen overgenomen en gerealiseerd.
Oud 27 juli 2011, 14:10   #55
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...5023875389.htm

artikeltje van 30 mei. Na de gebeurtenissen in Oslo stel ik mij de vraag: stel dat morgen een dolgedraaide Vlaming tientallen Walen begint af te schieten, (of omgekeerd) kunnen we dan niet gewagen van medeplichtigheid door Van Aelst en consoorten?

Vrije meningsuiting zullen sommigen zeggen, ik hou het bij haatzaaierij.

En met welk doel? de werkende mensen te verdelen en hen blind te maken voor de echte kloof: die tussen de bezittende klasse en de werkende klasse.
De allergrootste boosdoener is de 'Duivel'

Die alle Wereldse 'gelovigen' van de enige en ware 'God' van liefde, begrip en medelijden zoekt af te keren, en er:
. GROTENDEELS' in slaagt.

Zo worden dan alle mensachtige kudden tot een nieuwe 'God' opgewekt. (klaargestoomd!)

Deze nieuwe 'God' herkent men doorgaans onder de benaming: 'Poen' . De aanbidders zijn dan de 'Poenmaniakken'.

Een minderheid van deze laatste, worden door hun 'God' 'Poen' beloond; deze noemt men dan 'Winners'.

De overgrote meerderheid echter derven het onderspit en worden dan minachtelijk 'Loosers' genoemd en zullen nooit het Piramidale Paradijs van het 'KAPITALISME' kunnen beklimmen.

Voor de rest er slechts één uitweg: DE CONSUMTIEMAATSCHAPIJ.

Deze miraculeuze vondst kan als volgt geschetst worden:

1 / Lang studeren om zo spitsvaardig mogelijk opgeleid te zijn.
2 / Dank zij het (uiteindelijk) behaalde diploma, de passendst mogelijke job, functie of beroep gaan uitvoeren.
3 / Volgens contractuele en procedurele methode iedere dag zo productief mogelijk te gaan werken.
4 / Uw vrij of ontspanningsperiodes gebruiken om zoveel mogelijk van uw verworven koopkracht te gaan verspillen door zoveel mogelijk onnuttig, waardeloos en dom 'stuff' te gaan aankopen.
(Doen jullie dit mazaal niet, zou het wel kunnen gebeuren dat ge straks al niet meer zult kunnen gaan werken.)

Voala zè: Dit is zoal in 't kort mijn 'manifest': weet er iemand (aub) mij weten te vertellen hoeveel mensenlevens ik aan het grootscheeps verspreiden van deze boodschap zou moeten spenderen???

OPGELET: deze tekst is niet religieus getint!!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 14:18   #56
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
OPGELET: deze tekst is niet religieus getint!!!
Nee, maar wel in heel veel ampetante kleurrekes en verstorende opmaak getint
Oud 27 juli 2011, 15:07   #57
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Nee, maar wel in heel veel ampetante kleurrekes en verstorende opmaak getint
Speciaal voor U bedoelt, - Knap hé en ge moet me zelfs nie bedanke!!!

En voor de Hoofdzaak: met wie zullen we beginnen?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 15:27   #58
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Dat je het doel van die aanslag ziet als een poging tot verdere klassenvervreemdring schrikt me al af.
lees mijn post nog eens: je verwisselt oorzaak en gevolg. Mijn stelling is dat rechts voortdurend de bevolking wil verdelen (Waals/Vlaams blank/gekleurd katholiek/moslim) met de bedoeling de klassentegenstellingen weg te moffelen. Gevolg hiervan is dat haat gezaaid wordt tussen bevolkingsgroepen, met als gevolg onder andere uitspattingen zoals in Oslo gebeurd is.

Wat het doel van die aanslag op zich is, dat moet je aan Anders vragen, daar heb ik me niet over uitgesproken. Maar wat zijn beweegredenen zijn, dat weten we allemaal: hij heeft intussen al voldoende uitgelegd vanwaar zijn haat komt.

Laatst gewijzigd door Gentenaar : 27 juli 2011 om 15:27.
Gentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 15:28   #59
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Vaak onder staatsleiders met linkse signatuur dus
Westerse overheden met een links signatuur?!!
Is dit ironisch bedoeld?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 15:31   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Onnozelaar. Links maakt zich al zo belachelijk en jij doet er nog een schepje bovenop. En als klap op de vuurpijl beschuldig je rechts van die aanslag in Oslo, ook al zijn er hier veel rechtse rakkers die zich ervoor kapot schamen.

En wat is het doel van die post? Wat denk je nu? Dat het aantal dat rechts stemt massaal zal afnemen en we allemaal op de PvdA+ gaan stemmen omdat jullie partij zo'n aanslagen zou voorkomen? Laat me niet lachen. Dat je het doel van die aanslag ziet als een poging tot verdere klassenvervreemdring schrikt me al af.

En die hele zaak heeft geen zak te maken met de klassenstrijd.
Ik dacht dat hij het had over "haat als handelsmerk".
Die haat wordt wel gebruikt in de "verdeel en heers" strategie.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be