![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiterst comfy! Tot de volgende "gek" een nog grotere massamoord aanricht, en we alweer met zijn alleen uiterst verbaasd en vol onbegrip kunnen reageren.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 juli 2011 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() In een eerdere post heb ik al gesteld dat dat een te gemakkelijke oplossing is.
Een mens met respect voor de medemens beneemt geen levens. Geen alsen, geen maren, nee hij beneemt geen levens. Behring heeft geen respect voor de medemens. Gek? Vraag het zijn vader, moeder en (half)zuster. Zij kunnen het u vertellen. De "gek" die in de 70er jaren mijn halfbroer met zijn vriendin doodschoot (18jr) was zgn gek en liep na 1 jaar gevangenis en 1 jr TBS weer vrij rond. Hij woont ergens in NL onder een aangenomen naam met dank aan de NL overheid. Ik heb geen respect voor de respectlozen. Ik heb geen respect voor Behring, noch voor degenen die hem geholpen hebben. Ik kan hem niet gek verklaren want ik ken hem niet en heb ook niet het recht zulks te doen. Op persoonlijke titel kan ik hem veroordelen voor zijn daad en vinden dat hij krankzinnig is. Maar daar help je de waarheid niet mee noch de vermoordde kinderen/jongeren.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zotten zullen er altijd zijn en het kenmerk van zotten is dat ge ze niet kunt beletten van zot te zijn. Moeten we dan misschien elke uiting van een mening verbieden die eventueel door één of andere gevaarlijke zot "anders" zou kunnen geïnterpreteerd worden ? Dan moeten we ook het Vlaams Nationalisme verbieden ,want één of andere zot zou wel eens kunnen denken dat het in dit kader legitiem is de Vlaamse onafhankelijkheid met de wapens te bewerkstelligen. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 27 juli 2011 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die dergelijke "operatie" tot in de puntjes kan voorbereiden, lijkt mij allerminst gek. Net zomin gek, als diegenen die "09/11" hebben uitgevoerd (en vooral voorbereid).
![]() |
#28 |
|
![]() Vijf minuten eerder opende ik een draad met een soortgelijke strekking onder Godsdienst. Ik pak het wel wat serieuzer aan dan eno2, maar moet helaas constateren dat er vooralsnog erg oppervlakkig wordt gereageerd. Voor het merendeel van de mensen is politiek kennelijk niets anders dan kretologie die nog enorm onderdoet voor de kretologie van Breivik.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar ik vind dat sommigen iemand te snel voor gek verklaren, als die handelingen stelt die "ons petje te boven gaat". Zo had men evenzeer Osama bin Laden kunnen gek verklaren.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een psychiater zal waarschijnlijk oordelen of hij al dan niet "gek" mag genoemd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila!
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar proberen te begrijpen hoe een normaal begaafd individu tot zo een duivelse moordpartij komt, zou al een begin kunnen zijn.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat je de zotten niet kan beletten van zot te zijn . Het enige mogelijk alternatief is elke uiting van een mening verbieden die eventueel door een gek verkeerd zou kunnen geïnterpreteerd worden (en dan nog enkel indien we er mogen van uitgaan dat de mening van iemand anders de stimulus is voor de daden van de gek) . Maar dan moeten we zowat elke mening verbieden. En wat dat laatste betreft: in de kop van een gek kijken is moeilijk , zijn redeneringen zijn namelijk "gek" van aard. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De kern van hun zaak is niet religie, links of rechts. Het word volledig beinvloed door een (volgens hun) benadeelde leefomgeving door een dominante meerderheid of een autoritaire minderheid. De dader in Oslo meet zichzelf dezelfde criteria aan in zijn waanbeeld. En een waanbeeld is het, want tot heden is er nog geen 'organisatie' te vinden. Hoe hij religie en politiek verweeft tot zijn eigen gedrag van mythomanie via kruisvaarders, internetprofielen en valse militaire uniformen met decoraties en eretekens, is een duidelijk bewijs van een gedragstoornis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel zakken wel niet? Na bewerkt te zijn. En dan uitladen, opstapelen en wegbrengen. Zoiets gaat volledig onopgemerkt ........ En niemand die iets gemerkt heeft? Een autobom was het nl niet ........ (volgens VS bomexperts waren het ondergrondse detonaties)
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Jouw draad is helemaal niet van dezelfde strekking. Jij laat de optie open -ter discussie - of Breivik soms een PROFEET is. ![]() Ik stel dat hij gek is - en dat er verder niet moet over gediscussieerd worden, bij voorkeur. Hoe meer tegengesteld van strekking kan dat zijn? 3 Kretologie? Laat de scheldwoordjes maar zitten... Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2011 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar we moeten dat toch niet doen naar aanleiding van deze terreuraanslagen. We hebben daar toch geen niet-gek-wel-gestoord iemand voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |