Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2011, 13:24   #21
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Zoals ik al zei, ik hou niet van spagaten.
Oud 27 juli 2011, 13:24   #22
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Het probleem met internering is dat dit geen straf is, enkel een maatregel.
Er komt niets op je strafblad, en je komt vrij wanneer de hoop psychologen e.d zeggen dat je genezen bent.
Dit kan, in theorie na een jaar, maar ook zoals u zegt, nooit.
Ik weet wel dat in praktijk de kans klein is dat iemand ooit een carriere-zelfmoord zal willen uitvoeren en de beslissende handtekening tot zijn vrijlating te zetten. Maar eigenlijk kan het
Zlefs al is er geen kans op zelfmoord, geen enkele psychiater laat hem lopen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 13:38   #23
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Normaliter wordt hij gek verklaard en levenslang geïnterneerd.
En daarmee moet niemand zich vragen stellen over hoe onze maatschappij in elkaar steekt, hoe we met de anderen omgaan, en kunnen zowel links als rechts weer overgaan tot de orde van de dag, zonder ook maar een iota begrepen te hebben van wat er gebeurd is.

Uiterst comfy!

Tot de volgende "gek" een nog grotere massamoord aanricht, en we alweer met zijn alleen uiterst verbaasd en vol onbegrip kunnen reageren.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 juli 2011 om 13:41.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 13:41   #24
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

In een eerdere post heb ik al gesteld dat dat een te gemakkelijke oplossing is.
Een mens met respect voor de medemens beneemt geen levens. Geen alsen, geen maren, nee hij beneemt geen levens.

Behring heeft geen respect voor de medemens. Gek? Vraag het zijn vader, moeder en (half)zuster.
Zij kunnen het u vertellen.

De "gek" die in de 70er jaren mijn halfbroer met zijn vriendin doodschoot (18jr) was zgn gek en liep na 1 jaar gevangenis en 1 jr TBS weer vrij rond.
Hij woont ergens in NL onder een aangenomen naam met dank aan de NL overheid.

Ik heb geen respect voor de respectlozen.
Ik heb geen respect voor Behring, noch voor degenen die hem geholpen hebben.
Ik kan hem niet gek verklaren want ik ken hem niet en heb ook niet het recht zulks te doen.
Op persoonlijke titel kan ik hem veroordelen voor zijn daad en vinden dat hij krankzinnig is.
Maar daar help je de waarheid niet mee noch de vermoordde kinderen/jongeren.
Oud 27 juli 2011, 13:44   #25
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik heb geen respect voor de respectlozen.
²
Oud 27 juli 2011, 13:50   #26
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En daarmee moet niemand zich vragen stellen over hoe onze maatschappij in elkaar steekt, hoe we met de anderen omgaan, en kunnen zowel links als rechts weer overgaan tot de orde van de dag, zonder ook maar een iota begrepen te hebben van wat er gebeurd is.

Uiterst comfy!

Tot de volgende "gek" een nog grotere massamoord aanricht, en we alweer met zijn alleen uiterst verbaasd en vol onbegrip kunnen reageren.
En wat moeten we daar dan aan doen ?
Zotten zullen er altijd zijn en het kenmerk van zotten is dat ge ze niet kunt beletten van zot te zijn.
Moeten we dan misschien elke uiting van een mening verbieden die eventueel door één of andere gevaarlijke zot "anders" zou kunnen geïnterpreteerd worden ?
Dan moeten we ook het Vlaams Nationalisme verbieden ,want één of andere zot zou wel eens kunnen denken dat het in dit kader legitiem is de Vlaamse onafhankelijkheid met de wapens te bewerkstelligen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 27 juli 2011 om 13:51.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 13:56   #27
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iemand die dergelijke "operatie" tot in de puntjes kan voorbereiden, lijkt mij allerminst gek. Net zomin gek, als diegenen die "09/11" hebben uitgevoerd (en vooral voorbereid).
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 13:57   #28
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Dubbele draad?

Vijf minuten eerder opende ik een draad met een soortgelijke strekking onder Godsdienst. Ik pak het wel wat serieuzer aan dan eno2, maar moet helaas constateren dat er vooralsnog erg oppervlakkig wordt gereageerd. Voor het merendeel van de mensen is politiek kennelijk niets anders dan kretologie die nog enorm onderdoet voor de kretologie van Breivik.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 13:58   #29
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zotten zullen er altijd zijn en het kenmerk van zotten is dat ge ze niet kunt beletten van zot te zijn.
Moeten we dan misschien elke uiting van een mening verbieden die eventueel door één of andere gevaarlijke zot "anders" zou kunnen geïnterpreteerd worden ?
Dan moeten we ook het Vlaams Nationalisme verbieden ,want één of andere zot zou wel eens kunnen denken dat het in dit kader legitiem is de Vlaamse onafhankelijkheid met de wapens te bewerkstelligen.
Men zal het toch proberen in een cordon te steken...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 13:58   #30
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Iemand die dergelijke "operatie" tot in de puntjes kan voorbereiden, lijkt mij allerminst gek. Net zomin gek, als diegenen die "09/11" hebben uitgevoerd (en vooral voorbereid).
Gek zijn is niet hetzelfde als achterlijk zijn hé Pietje.
Oud 27 juli 2011, 14:04   #31
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gek zijn is niet hetzelfde als achterlijk zijn hé Pietje.
Nee, maar ik vind dat sommigen iemand te snel voor gek verklaren, als die handelingen stelt die "ons petje te boven gaat". Zo had men evenzeer Osama bin Laden kunnen gek verklaren.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 14:09   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar ik vind dat sommigen iemand te snel voor gek verklaren, als die handelingen stelt die "ons petje te boven gaat". Zo had men evenzeer Osama bin Laden kunnen gek verklaren.
Een psychiater zal waarschijnlijk oordelen of hij al dan niet "gek" mag genoemd worden.
Oud 27 juli 2011, 14:14   #33
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila!
Oud 27 juli 2011, 14:16   #34
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat gij daaraan moet doen, en nog minder is het mijn taak u voor te schrijven wat gij daaraan moet doen. Ik ben uw privé-adviseur niet.

Maar proberen te begrijpen hoe een normaal begaafd individu tot zo een duivelse moordpartij komt, zou al een begin kunnen zijn.
Oud 27 juli 2011, 14:28   #35
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat gij daaraan moet doen, en nog minder is het mijn taak u voor te schrijven wat gij daaraan moet doen. Ik ben uw privé-adviseur niet.

Maar proberen te begrijpen hoe een normaal begaafd individu tot zo een duivelse moordpartij komt, zou al een begin kunnen zijn.
Ik vraag u helemaal niet om advies
Ik zeg dat je de zotten niet kan beletten van zot te zijn .
Het enige mogelijk alternatief is elke uiting van een mening verbieden die eventueel door een gek verkeerd zou kunnen geïnterpreteerd worden (en dan nog enkel indien we er mogen van uitgaan dat de mening van iemand anders de stimulus is voor de daden van de gek) .
Maar dan moeten we zowat elke mening verbieden.

En wat dat laatste betreft: in de kop van een gek kijken is moeilijk , zijn redeneringen zijn namelijk "gek" van aard.
Oud 27 juli 2011, 14:42   #36
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De daden van terroristische organisaties, leggen de klemtoon op 'organisaties'.
De kern van hun zaak is niet religie, links of rechts. Het word volledig beinvloed door een (volgens hun) benadeelde leefomgeving door een dominante meerderheid of een autoritaire minderheid.

De dader in Oslo meet zichzelf dezelfde criteria aan in zijn waanbeeld. En een waanbeeld is het, want tot heden is er nog geen 'organisatie' te vinden.
Hoe hij religie en politiek verweeft tot zijn eigen gedrag van mythomanie via kruisvaarders, internetprofielen en valse militaire uniformen met decoraties en eretekens, is een duidelijk bewijs van een gedragstoornis.
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 14:54   #37
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
De daden van terroristische organisaties, leggen de klemtoon op 'organisaties'.
De kern van hun zaak is niet religie, links of rechts. Het word volledig beinvloed door een (volgens hun) benadeelde leefomgeving door een dominante meerderheid of een autoritaire minderheid.

De dader in Oslo meet zichzelf dezelfde criteria aan in zijn waanbeeld. En een waanbeeld is het, want tot heden is er nog geen 'organisatie' te vinden.
Hoe hij religie en politiek verweeft tot zijn eigen gedrag van mythomanie via kruisvaarders, internetprofielen en valse militaire uniformen met decoraties en eretekens, is een duidelijk bewijs van een gedragstoornis.
En die (vele) honderden kilo' s springstof - na verdeeld te zijn over diverse blokken - geheel alleen door Behring aangebracht?
Hoeveel zakken wel niet? Na bewerkt te zijn. En dan uitladen, opstapelen en wegbrengen. Zoiets gaat volledig onopgemerkt ........
En niemand die iets gemerkt heeft?
Een autobom was het nl niet ........ (volgens VS bomexperts waren het ondergrondse detonaties)
Oud 27 juli 2011, 14:55   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Vijf minuten eerder opende ik een draad met een soortgelijke strekking onder Godsdienst. Ik pak het wel wat serieuzer aan dan eno2, maar moet helaas constateren dat er vooralsnog erg oppervlakkig wordt gereageerd. Voor het merendeel van de mensen is politiek kennelijk niets anders dan kretologie die nog enorm onderdoet voor de kretologie van Breivik.
1 jouw draad (12h36) dateert van een half uur later dan de mijne (12h05) en is dus een dubbeldraad van de mijne , als hij van dezelfde strekking is.

2 Jouw draad is helemaal niet van dezelfde strekking. Jij laat de optie open -ter discussie - of Breivik soms een PROFEET is.
Ik stel dat hij gek is - en dat er verder niet moet over gediscussieerd worden, bij voorkeur.

Hoe meer tegengesteld van strekking kan dat zijn?

3 Kretologie?
Laat de scheldwoordjes maar zitten...

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2011 om 14:59.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 14:56   #39
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Uiterst comfy!

Natuurlijk moeten we ons afvragen hoe onze maatschappij in elkaar steekt.
Maar we moeten dat toch niet doen naar aanleiding van deze terreuraanslagen.
We hebben daar toch geen niet-gek-wel-gestoord iemand voor nodig.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 14:58   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Waarom onder godsdienst?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be