![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkel ander politiek proces dat er anders in zou slagen er voor te zorgen dat de Vlamingen in een democratische rechtstaat zouden kunnen leven, vrij van discriminatie en afpersing.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat getal wordt elke tien jaar bijgesteld. Wat betekent dat volgende keer Henegouwen een zetel verliest ten voordele van Brussel. Voor Vlaanderen verandert er daardoor voorlopig niets op basis van de statistiek van 2010, in 2020 zijn waarschijnlijk wel behoorlijke verschuivingen te verwachten.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#343 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2011 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 26 juli 2011 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
#345 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de formatie wel degelijk gaat slagen. Simpelweg omdat er geen andere keuze is dan om door te gaan. Toch zeker gezien vanuit het standpunt van de deelnemende partijen.
Dit is in feite de tweede keer dat het wel redelijk duidelijk is welke rol het koningshuis in deze speelt. Leterme was bij de vorige formatie in eerste instantie ook redelijk Vlaams gezind, maar plots draaide die zijn kar, en zijn kar is sindsdien in deze positie blijven steken. We weten er het fijne niet van, maar er moet druk geweest zijn. Nu heeft de koning het nodig geacht zijn 21 Juli toespraak te misbruiken. NVA is republikeins, de koning weet dat natuurlijk ook. Vanuit zijn logica kan ik zijn reactie wel begrijpen. Dat maakt ze echter nog niet correct. Ik voorspel dus een regering op basis van de 8. Die gaat het 3 jaar uitzingen, uit angst voor de groei van de NVA. Het is dus verre van moed dat hen bindt. Het is een veel simpeler emotie: angst. Die 3 jaar is uitstel van executie, tenzij er goede maatregelen genomen worden, maar dat laatste betwijfel ik ten zeerste. Tegen nieuwjaar liggen er weer asielzoekers op straat, duidelijk de schuld van de PS en hun migratie beleid. Krijgen ze ooit de rekening daarvoor en vergelijkbare zaken ? Het ergste is dat ze zichzelf in de weg staan voor een efficient herstel van hun regio. |
![]() |
![]() |
#346 |
Europees Commissaris
|
![]() doorgestuurd naar heel mijn adresboek ...
|
![]() |
![]() |
#347 |
Banneling
|
![]() Een vraagje: Is het eigenlijk mogelijk om een niet onderhandelde oplossing voor BHV door te drukken ? De regering is er weliswaar over gevallen omdat er aan de alarmbel werd getrokken. Moet ten gevolge van die alarmbel de regering vallen ? Ik had eerder begrepen dat die alarmbel een vertragings maneuver was en dat die in verschillende regeringen kon uitgeoefend worden. Hoe lang kan men dan vertragen ?
De belgische staatstruktuur is op zijn zachts gezegd ingewikkeld, ik beschik in deze over onvoldoende kennis. Ik denk dat velen met mij het laatste jaar zijn wakker geschud over zaken waar we het bestaan niet van afwisten of het fijne niet van weten. Op school heb ik het in alle geval niet geleerd. ASO. Met ouder worden begint het me meer te interesseren. Beperk u tot een antwoord aub. |
![]() |
![]() |
#348 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 juli 2011 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, dat is de kern van de zaak. Al de rest is Belgicistische spinning om te vermijden dat de democratie haar loop kent.
#352 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#353 |
Burger
|
![]() Stemmen NV-A= 1.135.617 Zetels NV-A= 27
Stemmen PS= 894.543 Zetels = 26 Verschil is iets minder dan een partij als Groen! Stemmen Groen! =285.989 Zetels 5 tot zover belgische oneerlijkheid. Of Ecolo! stemmen 313.047 Zetels 8! Verschil van 30000stemmen = 3zetels Democratie op zijn belgisch. |
![]() |
![]() |
#354 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de periode dat de grendels ingevoerd werden nog bewust meegemaakt (als puber). De enige die er toen tegen ageerde was de Volksunie, ik zie de affiches nog voor mij. Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 juli 2011 om 12:31. |
||
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://goo.gl/9E8RQ 't is in vrije verkoop, meen ik. Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juli 2011 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dus elk gewest krijgt een aantal volksvertegenwoordigers dat recht evenredig is met de bevoking. En hoeveel stemmen nodig zijn om eentje verkozen te krijgen, hangt af van de kieskring. Dat heeft niets met Walen of met Vlamingen of met Brusselaars te maken. Zeer grote kieskringen (Antwerpen, Henegouwen) zullen meer stemmen nodig hebben om een verkozen te hebben dan een kieskring in Luxemburg. Dat heeft te maken met kiesdeler en kiesquotiënt. Edoch, ik denk dat u dur de comprenure bent ofte dat ik gewoon mijn tijd aan het verliezen ben. Laatst gewijzigd door system : 27 juli 2011 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarna stellen we vast dat sinds het eind van de tweede wereldoorlog de Vlaamse partijen substantieel meer stemmen nodig hebben dan de Franstalige partijen voor een zetel. En vervolgens maken we de politieke conclusie dat het systeem de democratie vervalst, toevallig in een voor de Franstaligen gunstige zin. En dat dit, samen met een reeks andere antidemocratische mechanismen, de machtsverhoudingen in België vervalst. Gesnopen?
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#360 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder ben ik van mening dat er toen ik op school zat onvoldoende aandacht is gegeven aan de belgische staatstructuur. Het gevolg is dat er heel wat mensen gewoon niet weten hoe het werkt. Als ik ga stemmen, liefst met kennis van zaken. Ik weet nog steeds niet hoe het juist zit met die alambel procedures en zou het toch graag weten. Dus system werk een beetje mee, je hebt al mooie verduidelijkingen gegeven (zetelverdelingen, ...) dus waarom nu niet. Iemand anders ? |
|
![]() |