![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Banneling
|
![]() Uw verwijzing naar een site.
Zoals ik vroeger reeds stelde, vind ik het perfect normaal dat men de zetels toewijst in functie van het aantal inwoners en niet in functie van het aantal stemgerechtigden. Indien men dat laatste doet, is dit een vervalsing van de democratie. Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt niet alleen de stemgerechtigden, maar alle inwoners en hun belangen. Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2011 om 11:04. |
![]() |
![]() |
#422 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens, in Nederland wordt het aantal zetels bepaald met het aantal opgedaagden (er is geen opkomstplicht).
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 28 juli 2011 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Nederland is er geen opkomstplicht. Bij ons is er een opkomstplicht, maar geen stemplicht. En nogmaals, ik ben voorstander van het afschaffen van de opkomstplicht (men noemt dit hier voor het gemak 'stemplicht'). Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2011 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
#424 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een werkelijke vervalsing is om voor de verdeling van het politieke evenwicht de stem van enkelen kunstmatig te extrapoleren naar anderen over wiens voorkeur niets bekend is. |
|
![]() |
![]() |
#425 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedankt nyquist voor de link naar knack. De cijfers bewijzen het. Er is iets mis met de zetelverdeling. Met mijn wetenschappelijke vorming is dat voor mij bewijs genoeg. Maar het zal moeilijk zijn om het te veranderen tenzij het van buitenaf wordt opgelegd. |
|
![]() |
![]() |
#427 |
Banneling
|
![]() Wat u hier vertelt is kletspraat. Het is niet omdat iemand een mening heeft dat zijn mening niet de waarheid kan zijn. Uw opvatting is uw mening, en uw mening kan waar zijn, maar niet elke mening van u is de waarheid.
Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2011 om 11:37. |
![]() |
![]() |
#428 |
Minister-President
|
![]() Foutje, quote geklikt ipv edit
![]() En waarom kan ik bepaalde berichten niet meer aanpassen?
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 28 juli 2011 om 11:57. |
![]() |
![]() |
#429 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#430 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetgeen dan ook alweer niet helemaal juist is want, indien het waar is dat er 60% Vlamingen zijn en 40% Franstaligen, dan moet ook uw cijfer herbekeken worden.
In andere woorden, er zouden er 90 Vlaamse parlementairs moeten zijn en 60 Franstaligen. Dan is het mathematisch, evenredig, en procentueel juist. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juli 2011 om 12:41. |
![]() |
![]() |
#432 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Voor de ongelovigen: het is allemaal HIER te vinden.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 28 juli 2011 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
#434 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat je niet kan beslissen over of een vertegenwoordiger van het Vlaams Belang of van Groen die persoon het best vertegenwoordigt, en je dus ook geen geëxtrapoleerde stem op basis van zijn buurman moet meetellen. Je kent zijn voorkeur niet. Wil je zijn stem laten meetellen, dan moet je hem laten stemmen. |
|
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien men ervan uitgaat dat er 60% Nederlandstaligen zijn en 40% Franstaligen, dan moet dit ook als zodanig vertaald worden in het aantal volksvertegenwoordigers in de Kamer. In concreto betekent dit op de 150 in te vullen zitjes, er 90 Vlaamse volksvertegenwoordigers horen te zetelen en 60 Franstaligen. Dat is de correcte invulling en de enige mogelijke. En al die andere berekeningen zijn onjuist. Meestal worden het soort berekeningen zoals deze van VB ingegeven door politieke motieven. Mijn berekening is dit niet, maar is als het ware de wiskundige logica zelf. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juli 2011 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
#437 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U zeg dus dat uw visie op hoe een kiessysteem in elkaar hoort te zitten de enige rechtvaardige is. Uw visie, en de rest telt niet. Die eigenschap wordt vaak - ten onrechte - toebedeeld aan Vlaams-nationalisten. Belgicisten kunnen er ook wat van, die oogkleppen. In Nederland hanteert men mijn methode en niet de uwe. Waar haalt u die 60% en 40% eigenlijk? (en zeg nu niet dat dat algemeen geweten is, dat is niet zo, er zijn geen talentellingen) Heeft u gegevens over het aantal Nederlandstaligen in Brussel en Wallonië? En Franstaligen in Vlaanderen?
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 28 juli 2011 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
#438 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bon, ge maakt uwzelf gewoon wat belachelijk, ge doet maar...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 28 juli 2011 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets met mijn opvatting te maken. Indien u klaagt dat het kiessysteem niet helemaal rechtvaardig is, dan moet u ook durven erkennen dat een bevolkingsgroep die 60% van de bevolking uitmaakt, ook 60% van de zitjes krijgt. En dat het deel van de bevolking dat 40% van de bevolking uitmaakt, ook 40% van de verkozenen ten deel valt. En dat betekent hier: 90 verkozenen voor de Vlamingen en 60 voor de Franstaligen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juli 2011 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
#440 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 28 juli 2011 om 14:37. |
|
![]() |