Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2011, 18:33   #41
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, zo hebben ze dat destijds inderdaad proberen rationaliseren: het was toch maar onbewoonde wildernis en mocht dus gewoon geroofd worden. En niet alleen mocht dat land rustig geroofd worden, de oorspronkelijke bewoners mochten ook uitgeroeid worden. Ze waren toch maar met een paar (negationisme is ook een kunst). Nee, ik zou me toch maar beperken tot islamkritiek.
In Australië werd daar een oude Romeinse term voor gebruikt:

Terra Nullius, ofwel in het Engels: "land belonging to no one" (of "no man's land")
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 18:37   #42
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het gaat naar verluidt om deze posters en zelfklevers:

Die "andere moslims" liegen dat het gedrukt staat, want deze zaken werden enkele weken geleden, lang voor de gebeurtenissen in Oslo, al in de (alternatieve) media genoemd, zoals in dit artikel van 8 juli jongstleden. De oorzaak moet dus in eigen islamitische kringen gezocht worden, en niet aan Oslo gelinkt worden als een gevolg ervan.
Op de keper beschouwd is Oslo eerder een gevolg op dit soort zaken.
een voorbeeldje dichterbij...
bij mij om de hoek is de braderij al meer dan 50jaar +('t kiel) de eerste week van augustus behalve dit jaar, toevallig is het volgende week ramadam natuurlijk...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 18:42   #43
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
een voorbeeldje dichterbij...
bij mij om de hoek is de braderij al meer dan 50jaar +('t kiel) de eerste week van augustus behalve dit jaar, toevallig is het volgende week ramadam natuurlijk...
't Is een samenzwering, Dixie.
Oud 28 juli 2011, 18:43   #44
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Zeer juist, ze vullen perfect rechts uit hun tegenkamp aan. Beiden zijn aan elkaar gewaagd. Rechts is een vuiligheid ze zijn enkel uit om haat en verderf te verspreiden, er zijn meer redenen zijn die het foutlopen en de verbittering van onze samenleving veroorzaken.
Je doet me denken aan het veel gebruikte “ al wat je zegt dat ben je zelf” uit mijn lang vervlogen kleutertijd.

Eerlijk gezegd heb ik schrik van mensen zoals jij, alleen al de afbeelding die je gebruikt vormt een reden tot bezorgdheid.
Ik hoop oprecht dat je in het dagelijkse leven anders bent.

Laatst gewijzigd door Sean : 28 juli 2011 om 18:44.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 18:46   #45
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
't Is een samenzwering, Dixie.
als schaap zou ik me dan niet veilig voelen hoor
Oud 28 juli 2011, 18:48   #46
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Dit is duidelijk een oproep tot het gebruik van collectief geweld. Geen twijfel mogelijk. Tientallen Breiviks tegelijk hier. Misschien honderden.
Oud 28 juli 2011, 18:51   #47
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
als schaap zou ik me dan niet veilig voelen hoor
Uzelf nu geen vals veiligheidsgevoel aanpraten, hé! Niemand ontsnapt aan de Sharia Conspiracy!
Oud 28 juli 2011, 18:54   #48
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Uzelf nu geen vals veiligheidsgevoel aanpraten, hé! Niemand ontsnapt aan de Sharia Conspiracy!
op de hei ook niet zenne...
Oud 28 juli 2011, 19:16   #49
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Nu goed, om toch iets on-topic te vertellen: ik betwijfel dat het merendeel van ingeweken moslims hier is om de anti-individualistische klootzak uit te hangen. Sharia betekent voor gewone moslimorganisaties het oplossen van familiale geschillen en dergelijke.

De straffen die ze voorstellen zijn misschien niet zo zwaar als die hier voorgesteld worden, maar ik heb hier toch ook al een heel aantal niet-moslims zulke kolder zien verkopen omtrent roken en drugs.
Oud 28 juli 2011, 19:20   #50
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat is er zo vreemd?

In bepaalde delen van Genk is het al lang gebruikelijk dat het Islamgebed op geregelde tijdstippen via luidsprekers door de Genkse straten weergalmt en dat tijdens deze Heilige momenten alle publieke leven zoals bv. voetbalmatchen wordt stilgelegd voor de duur van het gebed.

In heel België en misschien zelfs heel Europa wordt het met de dag moeilijker om nog niet-halal producten te vinden of voorgeschoteld te krijgen. Volgens bepaalde kringen wordt er enkel nog halal geslacht. Dit vlees kan men namelijk aan iedereen verkopen: Moslim of niet-Moslim. Zo redeneert men economisch gezien althans...

Ook weet menig vrouw dat het geen goed idee is om in bepaalde buurten op een warme zomerdag in gepaste kleding rond te lopen omdat ze anders last krijgt met bepaalde mannen.

Citaat:
Dat alles neemt niet weg dat in de Genkse samenleving vragen leven over de “oprukkende” islam. De demografische realiteit maakt dat de zichtbaarheid van moslims in het straatbeeld alleen maar zal toenemen: één op twee baby’s die vandaag geboren wordt, is van Marokkaanse of Turkse afkomst.
(Eigen toevoeging: Genk geeft 'geboortepremies'...)

De Genkse bevolking is heel divers: één op twee Genkenaars heeft buitenlandse roots. Die diversiteit gaat voor een groot stuk terug op het mijnverleden: in verschillende golven tussen de jaren twintig en zeventig werden gastarbeiders overgehaald om te werken in de Limburgse steenkoolmijnen. Maar er is meer. ‘In 2000 keurde de paars-groene regering de snelbelgwet goed. Doordat de integratiebereidheid geen voorwaarde meer was voor naturalisatie, verloopt de integratie nu een stuk moeilijker dan daarvoor’, zegt burgemeester Dries.

‘Het is dweilen met de kraan open. Dat zeg ik niet alleen. Turkse moeders vragen me: “Burgemeester, doe er iets aan.” Ik ben ervan overtuigd dat Genk dit kan absorberen, maar als we nog tien jaar verder gaan zoals vandaag, dan wordt het wel heel erg moeilijk. Ik vind dat de federale overheid de juiste criteria moet opleggen, zodat we het negatieve effect kunnen counteren. De maatschappij heeft een bepaald absorptievermogen.
Citaat:
Maar heel wat Genkse Turken willen een zuivere vrouw hebben. En die heb je in Genk niet, vinden ze. De meisjes van hier kennen alles, weten alles, spreken de taal perfect. De meisjes die ze uit Turkije laten overkomen, zijn minder mondig, ze zijn als het ware “in je macht”. Dat is fout, ik weet het, maar zo wordt erover gedacht. Die trend is wel aan het veranderen.’ Dat laatste klopt niet helemaal. In 2010 trouwden vijf op de tien Genkse Turken met een partner uit Turkije, bijna zeven op de tien Marokkanen met een partner uit Marokko.
(De vraag is natuurlijk ook of veel Belgische vrouwen bereidt zijn om een Islam-partner te nemen... Men moet niet ver nadenken om te beseffen dat er enkele conflicten zullen rijzen...).

Citaat:
Volgens Paul Salmon van de afdeling Sociale Zaken zijn huwelijksmigratie en gezinshereniging nefast voor Genk. ‘Ook al vind ik persoonlijk dat iedereen het recht heeft om te trouwen met wie ie wil: we krijgen mensen binnen die de situatie hier niet kennen, de taal niet beheersen en moeten terugvallen op hun kleine gemeenschap, waardoor ze zeer kwetsbaar zijn. Daarenboven importeren we kansarmoede omdat de meesten die op die manier naar Genk migreren, uit een sociaal-economische zwakke situatie komen en dus nog meer afhankelijk worden van de familie of de gemeenschap waarin ze belanden.’

Citaat:
Bezorgde e-mail van een Genkse kleuterjuf: ‘Negen op de tien kinderen in mijn klasje spreekt thuis geen Nederlands.’

Citaat:
Maar zelf beheers ik de taal wel en met mijn kinderen probeer ik zoveel mogelijk Nederlands te praten. Je hebt ook Turken die daar minder belang aan hechten, maar ik zeg hen “vroeg of laat zal je het nodig hebben”. De profeet heeft gezegd: “Integreer je, pas je aan aan de wetten en de taal.”
(Eigen toevoeging: in Genk spreekt niemand nog algemeen Nederlands zoals we dat kennen. Zelfs de "rasechte" Belgen spreken er een soort mengtaaltje waarin je duidelijke Arabische invloeden kan horen. Met namen de typische "ch" klanken doordringen het lokale A.N. zeer sterk en zijn bijzonder verdraaid. Daarnaast is het niveau van de gesproken taal bijzonder laag.)

Het vetgedrukte doet overigens mijn tenen krullen en zegt op zich genoeg vind ik: de profeet heeft het gezegd..... Moet er nog zand zijn als je dingen doet omdat de profeet het heeft gezegd? God allemachtig ...

Citaat:
Volgens Dewitte heeft de stad te lang getalmd om het onderwijsprobleem te erkennen en benoemen. ‘Het aantal leerlingen dat geen secundair diploma haalt, nam met de jaren toe, net als het aantal leerlingen met achterstand.

Citaat:
De demografische realiteit in Genk maakt dat de scholen vandaag gekleurder zijn dan pakweg twintig jaar geleden. Paul Salmon: ‘Alle signalen in het Genkse onderwijs staan op oranje. De sociale mix die op de schoolbanken nodig is, wordt hoe langer hoe kleiner. In sommige Genkse scholen zijn negen op de tien leerlingen van Turkse of Marokkaanse origine. En vergeet ook de Italiaanse gemeenschap niet. Heel wat mensen van Italiaanse origine hebben maximum een diploma secundair onderwijs.’

Citaat:
De werkloosheid in Genk is hoog: 12,4 procent, bijna dubbel zo hoog als het Vlaamse gemiddelde. Vier op de tien werkzoekenden zijn van buitenlandse origine.
Citaat:
Bovendien is ons beleid om het “betere” publiek –in termen van inkomen– naar Genk te trekken, om hooggeschoolden in Genk te laten werken en wonen. We moeten onze bevolking wat meer zelfredzaam maken. Zwakke schouders zijn niet in staat zware lasten te dragen.’
Citaat:
Het gevaar met grote gemeenschappen is dat ze eilandjes gaan vormen. Dat vindt ook moskeevoorzitter Yilmaz. ‘Toen ik als zesjarige in 1982 naar hier kwam, was Sledderlo een goede match van alle culturen: Italianen, Grieken, Turken, Marokkanen, Belgen. Maar de laatste twintig jaar zijn er meer en meer Turkse gezinnen komen wonen. Dat is niet integratiebevorderend. Negen op tien inwoners is vandaag Turks, je hebt hier een Turkse bakker, slager… Nederlands heb je hier eigenlijk niet nodig –wat in mijn ogen toch verkeerd is. In Genk is de multiculturele samenleving gelukt, maar niet in Sledderlo. Wat ontbreekt, is een mix van culturen.’
http://www.mo.be/artikel/multicultur...ing-goud-waard

Om maar te zeggen dat ik het probleem niet zie. Of denkt er iemand dat er binnen die wijken geen sharia-heerst? Al is dat dan minder expliciet?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 juli 2011 om 19:21.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 19:34   #51
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat is er zo vreemd?
Mogen wij dan ook oproepen om diegenen te stenigen die onze wetten overtreden?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 juli 2011 om 19:35.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 19:37   #52
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Een van onze meisjes lastigvallen, of verkrachten ==> steniging.
Oud 28 juli 2011, 19:39   #53
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Ah ja, we waren even het vergeten.

Zij mogen dat doen, want ze zijn niet-moslims niet het minste respect verschuldigd.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 juli 2011 om 19:40.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 19:40   #54
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Hier wil ik Louis Theroux wel eens dieper op zien in gaan.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 19:55   #55
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dits is niet rechts, dit is XXXL-rechts. Moslim of niet.
Vooaralsnog hoop ik dat deze groepering uit eigen gelederen tot de orde wordt geroepen anders kon dit verstrekkende gevolgen hebben.
indeed.
Oud 28 juli 2011, 20:43   #56
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dits is niet rechts, dit is XXXL-rechts. Moslim of niet.
Vooaralsnog hoop ik dat deze groepering uit eigen gelederen tot de orde wordt geroepen anders kon dit verstrekkende gevolgen hebben.
Anti-moslimbewegingen krijgen een zulkdanige erkenning in de media en er wordt zoveel aan toegegeven dat dit een onadequate reactie is van angstige mensen die vrezen dat de volgende Breivik op hén zal schieten.
Hoeveel leden telt dat clubje, buiten die Izzadeen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 20:48   #57
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het is een symptoom. Maar nogmaals, eigen kringen zullen corrigerend optreden.
Oud 28 juli 2011, 20:52   #58
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Mogen wij dan ook oproepen om diegenen te stenigen die onze wetten overtreden?
Stenigen niet. Dit mag hier wél:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
't Is dan ook de taak van iedere Belg ze ook te pakken als ze ze tegenkomen in hun eentje.
Maar velen (ik ook vroeger) deden dat niet uit schrik terug gepakt te worden met nen helen hoop.
Maar 't is pas door terug te kloppen dat ge hun "respect" krijgt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dan zou heel mijn pensioenplanning er aan gaan
Bezorgd dat je pensioen onvoldoende zal zijn?

Oplossing voor de levenszorgen van senioren:

Je bent dus een oudere en de overheid beweert dat er geen opvangplaats is voor jou?
Wat kan je dan doen?
Ons voorstel is om jou en elke andere oudere boven 65 jaar een wapen te geven en 4 kogels.
Hiermee mag je 4 illegale immigranten neer schieten.

Natuurlijk word je hierna naar de gevangenis gestuurd. Je krijgt daar 3 maaltijden per dag, een dak over je hoofd, centrale verwarming, airconditioning en al de gezondheidszorg die je nodig hebt.

Nieuwe tanden? Geen probleem. Bril nodig? Wordt voor gezorgd.
Nieuwe heup, knie, nier, longen, hart? Alles wordt voorzien.

En de kinderen kunnen op bezoek komen wanneer ze willen.
Er staat altijd iemand voor je klaar en al je wensen worden ingewilligd.

En wie gaat dit alles betalen? Dezelfde overheid die je eerst vertelde
dat ze je niet kunnen onderhouden in een tehuis.
Moet je je pensioen inleveren? Neen, natuurlijk niet.
En, omdat je in de gevangenis zit hoef je natuurlijk ook geen belastingen te betalen.

IS DIT DAN GEEN GEWELDIG LAND OM IN TE LEVEN?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gewoon pendeldienst inlassen naar Noord Afrika. Droppen boven Sahara of zo. Als dat even rap wordt doorgetamtamd als die 500 euro per dag, dan is het hier in no time rustig.
Néé, inderdaad, stenigen staat daar nu niet bij. D�*�*r heb je gelijk in.
"Wij" zijn véél beter. Stenigen is ook zo onbeschaafd kneuterig primitief en ouderwets, indien je moderne vliegtuigen en moderne vuurwapens hebt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juli 2011 om 20:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 21:06   #59
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ergens doen die moslims nu net wat dien breivik zei...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 23:55   #60
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Anti-moslimbewegingen krijgen een zulkdanige erkenning in de media en er wordt zoveel aan toegegeven dat dit een onadequate reactie is van angstige mensen die vrezen dat de volgende Breivik op hén zal schieten.
Hoeveel leden telt dat clubje, buiten die Izzadeen?
Dus die gasten die die affiches ophangen zijn er niet op uit om de verschillende gemeenschappen nog wat meer tegen elkaar op te zetten, handig profiterend van Breiviks schanddaad, maar het is een onadequate reactie van angstige mensen?

Jongens toch, ziehier het failliet van links...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be