![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Langer doppen tegen meer dop is de juiste oplossing | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 52,94% |
ik begrijp er geen smeet van |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,65% |
het interesseert me geen smeet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om profiteurs te ontmoedigen. En terecht overigens.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werkgevers krijgen zo'n 1000€ per maand als ze een jonge of ouder werkloze aannemen die minstens 6 maanden werkloos is en dat gedurende 24 maanden. En een korting van 50 tot 800€ op de rsz betalingen Daarnaast krijgen werknemers van boven de 50 een premie van 185€ als ze terug gaan werken. Een kostprijs van tussen de 1235€ en 1985€ per maand om een werkloze van boven de 50 aan het werk te krijgen. Terwijl een +50 jarige werkloze samenwonende slechts 800€ per maand werkloosheidsuitkering krijgt. Waar zijn we mee bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Doppen voor mensen die echt willen werken is geen pretje! Ik ken mensen genoeg die werkloos zijn geworden op middelbare leeftijd en leningen hebben lopen. Deze mensen denken dagelijks aan zelfmoord! Werkloosheid veroorzaakt depressies,zelfmoorden en haalt je zelfvertrouwen naar beneden!
Iedereen die zit te roepen dat 'den dop' moet worden afgeschaft wil ik ooit eens zien als ze zelf zonder job vallen, van 1500 euro per maand naar 250 euro per maand! Kijken of ze dan nog staan te juichen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() PS: Die 1000 euro korting per maand wat werkgevers krijgen als ze een langdurig werkzoekende aanwerven gebeurt nergens!! Geen enkele werkgever gaat hierop in! (heb al veel mensen hierover horen spreken, die 1000 euro korting per maand kan de werkgever niets schelen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
begrijpe wie begrijpen kan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Belgie moet zo nu al de langste dop van de wereld hebben. Inkorten dus, maar betere begeleiding bij het zoeken naar nieuw werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Langer werken voor minder is de realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
België heeft ook de laagste minimumdop van alle omringende meer beschaafde landen. Niettemin vind ik - ik heb mijn standpunt daarin gewijzigd, dat de dop hoger moet, merkelijk hoger, maar minder lang, merkelijk minder lang. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hoogste belastingdruk en de laagste uitkeringen. Jaja, zei de Vlaming, zo hoort het! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dop afschaffen is de juiste oplossing. Geef die mensen beter een incentive om op zoek te gaan naar werk en niet om te parasiteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]()
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Den RVA zoals vroeger ... toen ze nog geen afsplitsing hadden met de VDAB ... da's alvast een goede zaak.
Wekelijks moest men zich gaan presenteren bij de RVA en daar kreeg men adressen om naartoe te gaan, te solliciteren. De RVA was dus eigenlijk een soort onafhankelijk interim bureau. En voor de rest ... terug de dagelijkse stempel invoeren. Nutteloos maar ... efficient tegen zwartwerk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Ze moeten er eerst die profiteurs uithalen en daar eens achter zitten maar dat doen ze niet of nauwelijks en wat doen ze dan zoals ik vroeger ben tegen gekomen na 3 jaar vast gewerkt te hebben; na 3-4 weken kreeg ik al nen brief in de bus waarop stond ik al afspraak had en naar vdab moest gaan in gent en heb hen gezegd waarom ze mij lastig vallen (ik zoek eerst zelf op gemak naar werk die mij eventueel zal liggen) en niet dus die profiteurs. Zegde dat mens tegen mij ze die ook aanpakken blablabla waarop ik mooitjes heb gezegd ze aan het zwanzen was.
Waarom is simpel; ik ken minstens 2-3 mensen die al echt enorm lang doppen en te lam zijn om te gaan werken en ze deze mee rust laten maar iedere maand ze wel opstrijken,ts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zolang de profiteurs de rest van de samenleving uitbuiten is het niet meer dan mensen die zich niet laten uitbuiten ook kunnen genieten van een inkomen.
Wil met dit aanpassen, dan moet je eerst de ware profiteurs aanpakken en niet de slachtoffers.
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste: énorme AFLEIDING: afleiding van de hallucinante weddes (én allerlei ‘onkostennota’s niet te vergeten!) én allerlei lucratieve cumuls die ONbelast door de heren en dames politici worden binnengerijfd! (politici halen zomaar even TIEN MAAL méér, ONBELAST binnen dan de gemiddelde werknemer die tot 57% aan belastingen afgeeft!) Ten tweede: de verdeel-en-heers politiek die gevoerd wordt om telkens de werkende mens op te jutten tegen de ‘luie dopper’ (wat heel gemakkelijk is aangezien er een hoge mate van jaloezie bestaat omdat de werkenden moeten opstaan om te gaan werken voor een hongerloon, ze richten telkens hun pijlen op de verkeerde ipv het inefficiënte, corrupte beleid) Ten derde: de uitzuigers en profiteurs worden met rust gelaten omdat zij merendeels uit vreemd kiesvee bestaan die beschermd worden om hun stem (vooral ps en sossen) Ten vierde: werkgevers weigeren oudere werklozen een kans te geven, zelfs mét dat achterlijke systeem van 1000€ netto-loon (zeg nu zélf eens: hoe debiel is d�*t?! De staat betaalt dus in feite het LOON ipv de werkgever, �*lles om de werkloosheidsstatistieken maar omlaag te halen of wat?! – w�*t voor ZIN heeft het dat de werkloze de staat dan NOG MEER KOST dan op de dop? Behalve dat ie dan een ‘werknemer’ wordt genoemd en moet werken met dikwijls financieel verlies dan nog?! (rekening houdend met alleen het vervoer al met de huidige waanzinnige brandstofprijzen) En de korting op de RSZ is meer dan 800€: voor 50+ werklozen: 5 kwartalen aan 1000€ vermindering en 16 kwartalen aan 400€ vermindering: 11.400€!! Dat is wat méér dan 800€ hé! Terug de dagelijkse stempel invoeren? Efficient tegen zwartwerk? D�*t vergeet je maar! Dan durven er zelfs opdagen in werkplunje of ze sturen familie met hun kaart op om de stempel te halen met de domste excuses, inwijkelingen hebben meer lef dan je denkt. En de werkhervattingspremie heeft enkele voorwaarden ook, bijv 20 jaar dienst kunnen bewijzen Bovendien gaat het politiek bedoeld spelleke zo: Werkloosheid in tijd beperken is enkel een verschuiving, gunstig voor overheid én gemeente, de 'werklozen' zelf, zakken dan NOG l�*ger onder de armoedegrens (als leefloner) dan waar ze nu al zitten. (want vergis jullie niet: het is tegenwoordig een heel gegoochel om en alles betaald te krijgen én nog te eten ook, om van �*l de rest maar te zwijgen want d�*t kun je vergeten) Gemeente: verhoogt de opcentiemen om de stroom nieuwe leefloners te ‘kunnen’ betalen (de burgers betalen dus wéér meer gemeentebelastingen!) terwijl ze wél die bedragen terugvordert van de staat. EN Overheid: die betaalt MINDER terug aan het leefloon dat de gemeente terugvordert dan de vroegere werkloosheidsvergoedingen aan de werklozen. Winst dus… Dus: NUTTELOOS, voor de bevolking althans én bevordert fors de armoede bij de bevolking terwijl het zéér lucratief is voor de 'overheden' door de verschuiving! Bedragen leefloon vastgelegd sedert 1 mei 2011: ongeveer tussen 503,39€ (samenwonend) 755,08€ (alleenstaande) 1.006,78€ (gezin)per maand. Verschil met dop voor alleenstaande: 228€ per maand minder.. Voor 'sommige' leeftijdsgroepen dan beperken? Jonge kerels, gezond van lijf en leden maar te lui om te werken, pas afgestudeerden (waarom hebben die een 'wachtuitkering' nodig? Om te demotiveren om te gaan werken soms?) volk van allerlei slag die één dag gewerkt hebben en in de hangmat gaan liggen, volk dat in het thuisland zogezegd 'gewerkt' hebben en een vodje hebben van de 'patron' (die niet zelden familie is!) etc.... Filter de misbruiken eruit en je houdt bijna géén werklozen over! ![]()
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Ik heb een handicap, dus ik vind dat ik lang en méér moet doppen.
Een mongolenjobke aangesmeerd krijgen "dat ik best wel aankan" vind ik geen optie. |
![]() |
![]() |