Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2011, 07:54   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heb al meerdere keren brieven gekregen om mijn paspoort te laten veranderen. Zelfs met de dreiging dat ze me gingen schrappen uit het gemeente register. (joepie) Maar ik vertik het. Mijn oud paspoort is geldig tot 2013 en ik ga dat tot dan gebruiken.
Minpuntje is dat ik niet meer binnen mag in het containerpark. Omdat ik geen chip heb.
Hun chips interesseren me echter niet. Als ik in 2013 een nieuw ga halen met chip sla ik er een hamer op in het gemeentehuis.
Ik laat me niet chippen.
De informatie op een chip komt van... een database.

Het kapotslaan van de chip doet de database heus niet weg hoor.
Oud 29 juli 2011, 08:12   #22
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
via taxonweb, doorklikken op 'myfin' of zoiets ...

ps alle onroerend goed staat daarbij, ook als niet 100% eigenaar bent ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Particulieren kunnen de kadastergegevens m.b.t. goederen waarvan ze eigenaar zijn online raadplegen op www.myminfin.be (deze toepassing werkt met een eID-kaartlezer).
Bedankt, zal dat vanavond eens proberen.
Citaat:
Idd. interessant voor mensen die bv zonder het te weten via erfenis eigenaar zijn geworden van 1/100 e deel van ergens een klein stukje landbouwgrond.
Begin al te dromen ...
Oud 29 juli 2011, 08:20   #23
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Pfff.... https://ccff02.minfin.fgov.be/portal...oine/realgoods

(bemerk de leuke nederlandstalige verwijzing)

Citaat:
Kadastrale gegevens
Deze dienst is momenteel niet beschikbaar.
Indien dit probleem zich niet automatisch oplost, bel dan het contactcenter 0257/257 57 (normaal tarief).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 29 juli 2011 om 08:21.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 09:40   #24
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Pfff.... https://ccff02.minfin.fgov.be/portal...oine/realgoods

(bemerk de leuke nederlandstalige verwijzing)
Op een ogenblik dat die dienst voor BTW-aangifte niet goed werkte kreeg ik een foutmelding met uitleg in het Engels. En dat is bij mijn weten geen erkende taal in België.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 09:42   #25
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Begin al te dromen ...
Dromen?
Tegenwoordig valt dat mee. Maar er was een tijd dat je in Vlaanderen voor enige eigen woning voordelen kreeg als je geen eigenaar was van enig ander onroerend goed. Diegenen die ergens 1/100 eigenaar waren hadden dikke pech.....
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 10:02   #26
dale
Partijlid

dale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Wie kent er zijn persoonlijke pincode van je indentiteitskaart ?

Jaren geleden bij de vernieuwing van de indentiteitskaarten zou iedere Belg een Pin code moeten ontvangen hebben.
Ik in ieder geval niet.
Waarvoor dient dit ??
Enkel en alleen om je adres te kunnen veranderen.
Wanneer je naar je gemeenthuis stapt en je wil je adres laten veranderen en je kent je pincode nietmeer, gaat dit feestje niet door.(Je kan dus je adres niet laten veranderen)
Ze vragen wel of je een e-mail adres hebt en daar zullen ze je oude pincode naartoe zenden ???????
Verleden week meegemaakt, maar nog steeds geen e-mail ontvangen.

Wat is nu de truk met de duif ? (GEKREGEN VAN xxxxxx )
Smijt gewoon je indentiteitskaart weg, ga aangifte doen van verlies en zeg er tegelijkertijd bij dat je op een ander adres woont (wijkagent zal wel komen kijken)
Dag pincode en je bent terug in orde
Wat een truuk zeg!, ik kende m'n PIN-code ook niet meer maar kreeg een nieuwe na 2weken.
dale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 10:03   #27
dale
Partijlid

dale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat weet ik niet, in theorie alleen uw huwelijkse staat en adres, samen met uw rijksregisternummer en pasfoto.
Maar het is perfect mogelijk dat er andere info op komt als U die "moet" laten updaten, zoals strafblad en mogelijk huisarrest/enkelband en dergelijke.
(zou wel makkelijk zijn dat het goed gedrag en zeden daar bij op staat, moet ge niet telkens naar 't gemeentehuis of politie lopen voor dat stomme A4tje".
²
dale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 10:05   #28
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie kent er zijn persoonlijke pincode van je indentiteitskaart ?
Aangezien ik die gebruik voor e-government: uiteraard ken ik die. Mijn PUK code niet, maar die zit veilig weg op het document dat in mijn bus lag.

Citaat:
Jaren geleden bij de vernieuwing van de indentiteitskaarten zou iedere Belg een Pin code moeten ontvangen hebben.
Ik in ieder geval niet.
Jawel, maar u bent het papier verloren en zegt nu dat u het nooit gehad hebt, maar u heeft dat wel degelijk gehad. Hoe wist je anders dat je kaart klaar was?
Citaat:
Waarvoor dient dit ??
E-government (bij sociaal secretariaat, tax-on-web; myMinFin,...) en diverse andere zaken die je zou weten als je Google zou gebruiken:
http://welcome-to-e-belgium.be/nl/

Citaat:
Wat is nu de truk met de duif ? (GEKREGEN VAN xxxxxx )
Smijt gewoon je indentiteitskaart weg, ga aangifte doen van verlies en zeg er tegelijkertijd bij dat je op een ander adres woont (wijkagent zal wel komen kijken)
Dag pincode en je bent terug in orde
Dat kan ook natuurlijk
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 10:22   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou wel eens graag willen weten wat er allemaal op die chip staat.
Ik weet het niet
Is dat geen inbreuk op je privacy ?
Nee de staat mag nu eenmaal uw gegevens bijhouden, ... wat daar allemaal opstaat, ...

als ze de mijne in die lezer steken zal er in elk geval wel een rood lichtje gaan branden, ... ze kennen mij al op de gemeente, Als die asseholes denken dat hun vertragings en mensenkloot technieken bij mij pakken...

schakel ik wel een tandje hoger, ik had die trut hare kop wel eens willen zien toen ze mijn laatste emailtje gekregen heeft. Het was in elk geval binnen de 12 uur zoals geeist opgelost.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 10:28   #30
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Mijn vrouw wist haar pin code niet meer en ze moest 15 euro betalen om een nieuwe te krijgen. Ik wist die ook niet meer, maar kreeg die gratis en dat in dezelfde stad
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 10:31   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Mijn vrouw wist haar pin code niet meer en ze moest 15 euro betalen om een nieuwe te krijgen. Ik wist die ook niet meer, maar kreeg die gratis en dat in dezelfde stad
Ge zult gij ne schone jongen zijn hé.
Oud 29 juli 2011, 10:39   #32
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We zullen onze pincode aan de Einstein (Maddox) van het forum in bewaring geven
Haha, de "Einstein van het forum". Ah ja, want hij kan een code van ocharme 4 cijfers onthouden. Trouwens, toen ik mijn nieuwe ID-kaart kreeg, zei de mevrouw in het districtshuis dat ik best een code kon kiezen die ik gemakkelijk kon onthouden, zoals de code van je bankkaart. Ik heb dat geweigerd, want ik ben een zodanige Einstein dat ik er zelfs in slaag twee viercijferige codes te onthouden. Ik weet het, jammer dat het programma "Wedden dat!" niet meer bestaat.

Zeg eens, Pin en Puk, hoe doen mensen met een geheugen van 3 bit dat dan met hun bankkaart? Vraag je iedere keer een nieuwe aan als je geld wil afhalen of kleef je er een post-it op met je pincode?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 11:04   #33
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een ogenblik dat die dienst voor BTW-aangifte niet goed werkte kreeg ik een foutmelding met uitleg in het Engels. En dat is bij mijn weten geen erkende taal in België.
Vlaams minister Pascal Smet heeft een addertje onder het gras. Volgens hem is het Engels de EU-voertaal. Conclusie: vermits België een EU-lidstaat is, is Engels wel een erkende taal in België.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 11:20   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem is niet 4 cijfertjes te onthouden Het probleem is dat je tegenwoordig bij alles een code moet onthouden. Dat zijn heel wat codes te onthouden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 11:50   #35
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Haha, de "Einstein van het forum". Ah ja, want hij kan een code van ocharme 4 cijfers onthouden. Trouwens, toen ik mijn nieuwe ID-kaart kreeg, zei de mevrouw in het districtshuis dat ik best een code kon kiezen die ik gemakkelijk kon onthouden, zoals de code van je bankkaart. Ik heb dat geweigerd, want ik ben een zodanige Einstein dat ik er zelfs in slaag twee viercijferige codes te onthouden. Ik weet het, jammer dat het programma "Wedden dat!" niet meer bestaat.

Zeg eens, Pin en Puk, hoe doen mensen met een geheugen van 3 bit dat dan met hun bankkaart? Vraag je iedere keer een nieuwe aan als je geld wil afhalen of kleef je er een post-it op met je pincode?

Ik heb ook voor alles dezelfde nummer. En als ik ga zwemmen volg ik de wijze raad van de politie en gebruik niet 0000 of 1111 maar het nummer van mijn bankkaart. Zo weet ik zeker dat als er iemand in slaagt van me dat nummer te zien indrukken die persoon ook mijn identiteitskaart en bankkaart kan gebruiken. Maw dat niemand nog gelooft dat ik ik ben en die persoon niet ik.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 12:41   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb ook voor alles dezelfde nummer. En als ik ga zwemmen volg ik de wijze raad van de politie en gebruik niet 0000 of 1111 maar het nummer van mijn bankkaart. Zo weet ik zeker dat als er iemand in slaagt van me dat nummer te zien indrukken die persoon ook mijn identiteitskaart en bankkaart kan gebruiken. Maw dat niemand nog gelooft dat ik ik ben en die persoon niet ik.
Voor zover ik ooit eens heb opgevangen kan je de code aflezen van een magneetstrip.
Alez niet zomaar natuurlijk.
Je moet er een oude video voor hebben die je wellicht nergens nog zult vinden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 12:44   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
gij zit precies ook te wachten op t moment dat ze uw identiteit stelen om op nief te kunnen beginnen hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 13:09   #38
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is niet 4 cijfertjes te onthouden Het probleem is dat je tegenwoordig bij alles een code moet onthouden. Dat zijn heel wat codes te onthouden.
De pincode van mijne pas is dan ook de pincode van mijne gsm
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 13:31   #39
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
De pincode van mijne pas is dan ook de pincode van mijne gsm
ID, GSM, bankkaart bij Dexia en ING, allemaal hetzelfde. Ferm gemakkelijk. Gewoon de eerste code die ik ooit gehad had, en heb vanaf dan alle codes die ik kreeg veranderd naar die eerste code.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 13:33   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb voor mezelf

drie cijfercodes en drie wachtwoordcodes(met #variatiemogelijkheid)

ik maak een inschatting van 'veiligheidsniveau' adhv toepassing en die code kies ik dan

zit er ni dikwijls naast, en dit lijkt me een 'aanvaardbaar' risico.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be